نقد و بررسی گوشی هوآوی p30 pro

نقد و بررسی گوشی هوآوی p30 pro

هوآوی p30 proعلاوه بر قابلیت­های بسیاری نظیر پردازنده ه­ای پر قدرت، طراحی جذاب و زیبا شارژدهی بسیار و طولانی همچون سال­های پیش، بیشتر توجه خود را صرف دوربین عکاسی پیشرفته و توسعه یافته کرده است. هوآوی p30 pro به دلیل دارا بودن از لنزهای بسیار با کیفیت و حرفه­ ای می­تواند تصاویر فوق العاده­ ای را به ثبت برساند. شرکت هوآوی مدعی است که آینده­ ی عکاسی با موبایل را از طریق قابلیت­هایی نظیر عکاسی در شب، بُرد، عرض، عمق و تصویر برداری بسیار با کیفیت که دوربینش داراست در معرض دید خریداران خود قرار داده است. با نقد و بررسی گوشی هوآوی p30 pro با ما همراه باشید.همچنین لازم به ذکر است قیمت گوشی هواوی پی 30 پرو در سایت ایمالز به صورت لحظه ای  قابل مشاهده است.

طراحی هوآوی p30 pro


نقد و بررسی گوشی هوآوی p30 pro

محبوبیت گوشی­های بدون حاشیه باعث شد تا شرکت­های تولیدکننده گوشی تلاش کند تا به هرقیمتی دست به تولید این مدل از گوشی­ها بزند. این مسأله تا حدی جدی شد که شرکت هوآوی گوشی­های مدل p  را با فقط یک بریدگی قطر­ی به عرض 6.64 میلی متر به دست تولید برساند که فقط دارای دوربین سلفی می­باشد که این کار به قیمت از دست دادن اسپیکرهای استریو و سیستم تشخیص چهر­ه ­ی سه بعدی میت 20 پرو که در سال­های گذشته جزء قابلیت­های ویژه ­ی این گوشی­ها بود شد. اینگونه که مشخص است هوآوی برعکس رقیب کره­ای خود علاقه­ ای برای استفاده از حفره­ ی درون نمایشگر ندارد.

هوآوی p30 proرا می­توان نسخه تصحیح شده­ ی فبلت میت 20pro دانست تا جایگزینی برای گوشی­های مدل  p20 pro. در این مدل از گوشی­های هواوی نمایشگر6.47 اینچی با لبه­ هایی خمیده قابل مشاهده است که فاصله ­اش با لبه­ های بالای گوشی 3.36 میلی متر و از دو طرف نیز تقریبا 4 میلی متر می­باشد قطر لبه­ ی پایین صفحه آن نیز با نسخه پی 20 پرو مقدار قابل توجهی کاهش پیدا کرده است به گونه ­ای که صفحه نمایش آن 6.6 درصد نسبت به بدنه افزایش یافته و اکنون درصد آن به 88.6 رسیده است. نسخه 30 پرو نسبت به نسخ ه­های قبل طرفداران خود را به صفحه نمایش و محتوای بصری آن جذب می­کند و دلیل اصلی حاشیه ­های باریک و بریدگی قطره­ای و لبه­ های خمیده ­ایست که نمایشگرآن داراست می­باشد.

در این مدل از گوشی­های هواوی علاوه بر محافظ شیشه­ ای که روی صفحه نمایش آن وجود دارد پنل شیشه­ ای دیگری نیزروی پشت آن نصب شده است و دارای خمیدگی از دو طرف می­باشد که این کار باعث شده تا این گوشی از دو طرف دارای ساختاری متقارن باشد. پرچم دار چینی­ها با تولید نمایشگری با ابعادی شبیه به آیفون 10 اس مکس که 4.47 در برابر 4.46 اینچ و عرض آن که 4 میلی متر در قیاس با رقیب آمریکایی خود که 73.4 در برابر 77.4 میلی متر می­باشد کمتر است کاری کرده است که گوشی راحت تر در دست قرار بگیرد اما گفتنی است که مدل 30 پرو دارای وزن 192 گرم می­باشد که در مقایسه با فبلت اپل که 208 گرم است سبک تر می­باشد اما همچنان هنگام گرفتن گوشی در دست متوجه سنگینی آن می­توان شد.

هوآوی 30پرو با پیشروی پنل­های شیشه ای از هر دو طرف که در جلو و پشت گوشی استفاده شده است و باریک نمودن فریم آلومینیومی در کناره ­های این مدل که ازلبه ­های بالا و پایین ضخامتش کمتر است درست همانند چیزی که از کهکشانی­های سامسونگ سراغ داریم اما گفتنی است که هوآوی برای تمایز دادن پرچم دارش با دیگر مدل­ها کارهای دیگری نیز انجام داده است که تخت نمودن لبه­ های بالا و پایین فریم و رنگ­های گرادیانی متفاوت و زیبایی که مسلماً برای خریداران جذاب خواهد بود از کارهایی است که انجام داده است.


نقد و بررسی گوشی هوآوی p30 pro

این مدل از گوشی­های هوآوی در رنگ­هایی نظیر مشکی، نارنجی، سفید مرواریدی، Aurora و Breathing Crystal  به بازار عرضه شده است که سه رنگ آخر را می­توان از نوع گرادیانی معرفی نمود که در زاویه­ های متفاوت طیفی از رنگ­های مختلف را در معرض دید می­گذارد.

ماژول های دوربین اصلی هوآوی 30 پرو در دو ستون عمودی شکل در گوشه­ی سمت چپ پنل پشتی این گوشی قرار داده شده است . در ستون اول دوربین اصلی قرار دارد که 40 مگا پیکسلی است و ماژول بعدی که ماژول اولتراواید می­باشد 20 مگا پیکسلی و ماژول آخری که در این ستون قرار دارد به نام تله فوتوی 8 مگا پیکسلی می­باشد و فلش LED دوگانه و ماژول فوکوس لیزری و حسگری سه بعدی به نام ToF ماژول­هاییست که در ستون دوم آن تعبیه شده است. دوربین­هایی که در پشت گوشی قرار دارد به دلیل برآمدگی کمی که از سطح پشتی گوشی دارد باعث لنگیدن گوشی هنگام استفاده با آن بر روی یک سطح صاف می­شود. علاوه بر اینها در پنل پشتی گوشی لوگوهای HUAWEI و LEICA به صورت افقی همانند دوربین­های آن قرار گرفته است طریقه قرارگیری آنها دلیلی است برای مورد توجه قراردادن کارکرد دوربین محور پرچم دارهوآوی در دید طرفداران خود.

هوآوی  30 پرو دکمه­ های سخت افزاری خود را در لبه­ی سمت راست قرار داده تا استفاده از آنها به راحتی اتفاق بیفتد که این دکمه­ه ای فلزی بازخورد بسیار مورد قبولی را به دست آورده است و نوارهای آنتن آن در بالا و پایین گوشی به صورت دوتایی قرار داده شده است در لب ه­های بالای گوشی تنها می­توان ماژول IR Blaster و روزنه ­ی میکروفن آن را مشاهده نمود. برخلاف نسخه­ های قبلی از جک 3.5 میلی متری هدفون استفاده نشده است. درنهایت می­توان گفت پورت USB 3.1 Type-C، روزنه‌ ی میکروفون، درگاه سیم‌کارت اول و سیم‌ کارت دوم / کارت حافظه‌ی نانومموری و دریچه‌ی اسپیکر تک ‌کاناله‌ در لبه­ ی پایین گوشی قرارداده شده است.

 شرکت هوآوی استفاده از حسگرهای اثر انگشت خازنی را کنار گذاشته و در مدل­های جدید خود که خانواده پی 30 می­باشد از حسگر اثرانگشت که در پایین نمایشگر قراردارد استفاده می­کند و مدل­های جدید خود را اینگونه به بازار عرضه می­کند. حسگر اثرانگشتی که در این گوشی استفاده شده است همانند میت 20 پرو نوری می­باشد وهنگامی که نور به انگشت تابیده می­شود فرآیند احزار هویت انجام می­گیرد. برای استفاده از حسگر اثر انگشت کافی است گوشی را بلند کرده تا نشان مربوط به محل حسگر در پایین نمایشگرقابل دید قرار گیرد و مانند نسخه­های قبل نیازی به روشن کردن نمایشگر نیست. آنگونه که شرکت هوآوی ادعا کرده است حسگر اثر انگشت پی 30 پرو تا 30 درصد سریعتر از حسگری است که در میت 20 پرو استفاده شده است  و گفتنی است که این ادعای آن­ها تا حد بسیاری با واقعیت هم­خوانی دارد.

با مشاهده طراحی زیبا و با کیفیتی که در تولید پی 30 پرو استفاده شده است می­توان به حرفه­ای و ماهربودن تیم طراحی هوآوی پی برد. وهمچنین از طریق مشاهده سطح مقاومتی که از مدل جدید هوآوی که از IP67 که در نسل گذشته مورد استفاده قرارداده شده است و IP68 که هم اکنون مورد استفاده قرار می­گیرد نیز به این نتیجه رسید که شرکت هوآوی دارای تیم بسیارماهری است از ایرادهای بسیار کوچک این گوشی می­توان به وزن 192 گرمی آن و اختلالاتی که گاهاً در لمس صفحه نمایش آن زمانی که دست به لبه ­های خمیده آن برخورد می­کند اشاره نمود.

صفحه نمایش و اسپیکرهای هوآوی p30 pro


نقد و بررسی گوشی هوآوی p30 pro

شرکت هوآوی همچنان علاقه­ ی بسیاری به استفاده از نمایشگر Full HD درمدل­های جدید خود که خانواده­ ی پی می­باشد داردو همچون سال­های گذشته نمایشگری با رزولوشن 1080 را در تولیدات این شرکت مشاهده می­کنیم البته ممکن است از دید افراد بسیاری این رزولوشن با تراکم 399 پیکسل در هر اینچ برای محصولی با قیمت 1000 یورو پایین به نظر بیاید اما درهنگام استفاده شاهد تصاویر شارپ و قابل قبولی هستیم. در این مدل نسبت طول و عرض آن 19.5 به 9 می­باشد که در مقایسه با تولیدات گذشته کشیده ­تر شده است. پی 30 پرو همچون میت 20 پرو از انحنای تقریباً یکسانی در پنل اولد خود دارا است و می­توان گفت مشکل خاصی را در دید اول مشاهده نخواهید کرد.

قابل ذکر است که در آزمایش­های سنجش روشنایی پی 30 پرو در مقایسه با میت 20 پرو ضعیف­تر دیده شد. روشنایی میت 20 پرو 130 نیت بیشتر از پی 30 پرو می­باشد و گفتنی است که روشناسی حداکثر پی 30 پرو در حالت تنظیم خودکار به 748 نیت می­رسد. و روشنایی آن در حالت خودکار در هنگام استفاده از الگوی 100 درصد سفید به میزان 650 نیت می­رسد که بسیار قابل قبول است. کنتراست Native  صفحه نمایش را می­توان بی­نهایت فرض کرد به همین دلیل می­توان گفت رنگ مشکی مشکلی از نظر عمق و خلوص ندارد. و در بین حالت­های Vivid و Normal  از نظر روشنایی تفاوتی را دارا نیست وآزمایشی  در رزولوشن FHD+ صورت پذیرفت. شرکت هواوی صفحه نمایش مدل جدید خود را برای پخش محتوای HDR بهبود بخشیده است و به همین دلیل میت 20 پرو قابلیت پشتیبانی از +HDR10 را دارا است.

هوآوی پی 30 پرو به دلیل روشنایی حداقلی خوبی که به اندازه 1.7 نیت دارد زیر نور خورشید و نور مصنوعی عملکرد و کاربرد بسیار مناسبی را دارد.برخی گزارشات حاکی از آن است که درمدل میت 20 پرو در لبه­های خمیده­ی آن توازن نور و رنگ سبز وجود ندارد که این مبحث در مورد پی 30 پرو نیز مورد بررسی قرار گرفت و می­توان گفت که خوشبختانه همانند مدل میت 20 پرو در پی 30 پرو نیزمشکلی از این منظر نداشته است یکی از نقاط مثبت در میت 20 پرو را می­توان نبود قابلیت Natural Tone نام برد و از طریق این قابلیت اطلاعات لحظه­ای از حسگرها، دمای رنگ، تعادل رنگ سفید (وایت بالانس) و توازن رنگ­ها را تغییر می­دهد تا یک تصویر متناسب با چشم ارائه شود.

رابط کاربری در پی 30 پروی هوآوی

تولیدات جدید شرکت هوآوی که همان پی 30 پرو می­باشد با اندروید 9 پای وارد بازار شد. اما چینی­ها دست به استفاده از نسخه ­ی 9.1 رابط کاربری EMUI زده ­اند. تولیدات میت 20 پرو و پی 30 پرو از نظر ظاهری و قابلیت و عملکرد چندان با یکدیگر متفاوت نیستند. البته قابل ذکر است که درهنگام کار با پی 30 پرو در همان ابتدا متوجه تغییراتی که دارد می­شوید که این تغییرات شامل بالا رفتن سرعت در جابه جایی در قسمت­های مختلف رابط کاربری و اجرای برنامه­­ها و اپلیکیشن­ها می­باشد.هوآوی در نسخه 9.1 خود از فایل سیستمی استفاده کرده است و مدعی ست که این فایل سیستم جدید سرعت اجرای برنامه ­ها را به میزان 10 درصد افزایش می­دهد و سرعت خواندن تصادفی هم نسبت به نسخه ­های قبل تا سه برابر رسیده است، نام این فایل سیستم EROFS می­باشد.

در پی30 پرو تغییرات چندانی در آیکون­ها نواراعلان­­ها و مواردی مشابه به آن ایجاد نشده است و همچنان صفحه­ ی اپلیکیشن­های آن به طور پیش فرض ظاهر جذاب و زیبایی ندارد.نسبت به سال­های گذشته و مدل­های قبل ناوبری نیزبا ژست­های حرکتی تغییر بخصوصی نداشته است و نسبت به گوشی­های وان پلاس از نظر روانی و تسهیل در کارها همچنان عقب­ است.ما در طی بررسی­ها و آزمایش و تجربه­ ی این راهکار، مجدد به سراغ کلید­های نرم افزار سنّتی ناوبری مخصوص اندروید رفته­ ایم. پی 30 پرو به دلیل بریدگی نمایشگر جزء کوچکترین­­ها در میان رقیبان می­باشد اما با وجود آن امکان دارد که بتوان آن را از طریق نوار مشکی رنگ مخفی نمود.

EMUI؛ رابط کاربری روان و با سرعت بسیار، اما دور از اندروید خالص

در پی 30 پرو نیزهمچون میت 20 پرو و9.0 EMUI، پشتیبانی از فناوری شتاب دهنده ی GPU Turbo 2.0 را مشاهده می­کنیم که از طریق آن بازی­های پرحجم و سنگینی نظیر PUBG Mobile ،Vainglory ،NBA2K18،Arena of Valor و Rules of Survival را می­توان استفاده نمود علاوه بر آن همچنان قابلیت­هایی نظیر Huawei Share برای انتقال فایل بین کامپیوتر و موبایل، دسته‌ بندی هوشمند تصاویر، روشن‌ شدن نمایشگر با بلندکردن گوشی و قابلیت­های دیگری نظیراینها رادر رابط کاربری خود دارا است اما کماکان انتقادهایی بخصوص ظاهری از این رابط کاربری ویژه به عمل می­آید.


نقد و بررسی گوشی هوآوی p30 pro

پی 30 پرو به دلیل داشتن قابلیت مادون قرمز توانایی این را دارد که از طریق آن و به وسیله ی اپلیکیشن Smart Remote، لوازم خانگی منزل خود را با استفاده از آن کنترل کنید. پی 30 پرو همچون میت 20 پرو از قابلیت PC Mode برخوردار است و با آن می­توانید دسکتاپ را در گوشی خود تجربه کنید. این مورد هم گفتنی است که صفحه نمایش پی 30 پرو در قیاس با میت 20 پرو تغییرات آنچنانی نداشته است و هم اکنون نیز از امکانات شخصی سازی برخوردار نمی­باشد و یک نمایشگر بسیار ساده است. در این مدل تنها مواردی نظیر اعلانات اپلیکیشن­ها، تاریخ، میزان شارژ باقی­مانده و ساعت را می­توان بصورت متی مشاهده نمود. پی 30 پروبرخلاف میت 20 پرو از سیستم تشخیص چهره­ ی ایمن سه بعدی برخوردار نیست و این را می­توان یکی از کمبود­های آن در مقایسه با میت 20 پرو دانست.

دوربین گوشی هوآوی P30 Pro

حسگر TOF مخفف Time of Flight که به نام دوربین مدت پرواز نیز گفته می­شود وظیفه­ ی ثبت تصاویر را ندارد اما شرکت هوآوی دوربین پی 30 پرو را چهارگانه یا همان Quad Camera می­داند. پی 30 پرو چهار دوربین دارد که جایگاه قرارگیری سه تا از این ماژول­ها بر روی برآمدگی عمودی گوشه­ ی سمت چپ پنل شیشه­ ای گوشی می­باشد این ماژول­ها را که قبلا به معرفی آن­ها پرداختیم به ترتیب از بالا به پایین 20 مگا پیکسلی که دارای لنز اولتراواید می­باشد و دومی که دوربین اصلی می­باشد 40 مگا پیکسلی با لنز واید و ماژول انتهایی 8 مگا پیکسلی با لنزی به نام تله­فوتو می­باشد فلش LED دوگانه و حسگر سه بعدی TOF نیز در کنار این ماژول­ها قراردارد.

نرم افزار دوربین با محوریت هوش مصنوعی همچون سال­های پیش بهبود یافته است اما حالت Master AI که در قالب کلیدی در بالای رابط کاربری دوربین می­باشد همچنان وجود دارد و قابل مشاهده است. این حالت قابلیت شناسایی صحنه­های متفاوت به میزان 1500 صحنه و تنظیم خودکار پارامترهای عکاسی را داراست. یکی از دلایلی که می­توان با اعتماد و اطمینان بیشتری حالت Master AI را به طور دائمی فعال نگه داشت اشباع نکردن رنگ­ها مانند سال های گذشته در تولیدات قبل می­باشد.

گفتنی است که رابط کاربری پی 30 پرو نسب به تولیدات گذشته تغییرات بسیاری را شامل نبوده است و اکنون نیز برای دستیابی به حالت های مختلف عکاسی و فیلم برداری، نظیر Aperture (برای عکاسی از اشیاء با جلوه‌ی بوکه و تغییر دیافراگم بین F/0.95 تا F/16 به‌صورت نرم‌افزاری)، Night (عکاسی در محیط­های تاریک با نوردهی­ های طولانی و متفاوت)، Portrait (عکاسی پرتره از اشخاص)، Photo (عکاسی خودکار)، Video (فیلم‌برداری)، Pro (عکاسی حرفه‌ ای با قابلیت تغییر پارامترهای عکاسی ازجمله ایزو بین ۵۰ تا ۴۰۹,۶۰۰، سرعت شاتر بین ۱/۴۰۰۰ تا ۳۰ ثانیه و جبران نوردهی بین ۴- تا ۴+ EV) می­توان به لبه­ی پایین صفحه نمایش مراجعه نمود. البته برای استفاده از حالت­های دیگر عکاسی از جمله عکاسی سیاه و سفید و پانوراما و سوپرماکرو می­توان از قسمت More استفاده نمود.

پی 30 پرو در دوربین اصلی خود از حسگر 40 مگا پیکسلی استفاده کرده است که SuperSensing نام دارد و ساخت سونی می­باشد حسگر دوربین اصلی فیلتربایر چهارگانه را برای دریافت اطلاعات رنگی مورد استفاده قرار داده است. و خروجی این عکس­ها در حالت عادی 10 مگا پیکسلی می­باشد البته اگر تمایل داشته باشید می­توانید از رزولوشن 40  مگا پیکسلی نیز استفاده نمایید. برای ثبت فریم­ های همزمان که دارای نوردهی ­های مختلف می­باشد می­توان از فیلتر Quad Bayer استفاده کرد که برعکس فیلتر بایرعادی از هرچهار پیکسل به صورت گروهی استفاده می­کند و یک فیلتر تک رنگی را در معرض دید قرار می­دهد ودر نهایت یک پیکسل بسیار بزرگی درست می­شود از این روش برای گرفتن عکس­های HDR می­توان استفاده نمود.

این حسگر 40 مگا پیکسلی تعبیه شده در پی 30 پرو دارای ابعاد ۱/۱.۷ اینچی می­باشد که از تولیدات مشابه آن که از این حسگراستفاده نموده ­اند مانند گوشی­های سامسونگ گلکسی اس 10 و آیفون 10 اس اپل 125 درصد بزرگ­تر می­باشد هوآوی در تولید جدید خود از آرایه­ ی RYYB به جای آرایه­ ی فیلترکه RGGB نام دارد استفاده می­کند و شما آن را در مقابل دید خود مشاهده می­کنید که طبق ادعایی که شرکت هوآوی داشته است نسبت به نسخه­های قبل 40 درصد نور بیشتری را جذب می­کند. به وسیله­ ی لنز 27 میلی متری که در آن استفاده شده است با دیافراگم بازتر F/1.6  ولرزش­گیر می­توانید تصاویری را به ثبت برسانید که نسبت به تصاویردیگر روشن­تراست و جزئیات بیشتری را در محیط های تاریک در معرض دید قرار می­دهد.  

تصاویری که از طریق این دوربین ثبت می­شود را می­توان جزء بهترین تصاویر به شمارآورد زیرا دارای نویز کم و جزئیات بسیار زیاد می­باشد به همین دلیل نمی­توان روی آن­ها ایرادی گذاشت. اتکا پذیری پایین­تر پی 30 پرو از لحاظ گستره­ ی دینامیکی در قیاس با رقیبان است. پرچم دار چینی­ها گاهاً توانایی تفکیک نقاط روشن و سایه ­ها را به نحو احسن دارد اما زمانی نیز ممکن است که توانایی انجام آن را نداشته باشد.ثبت تصاویر با رزولوشن 40 مگا پیکسلی هم مورد استفاده قرار می­گیرد اما گستره­ ی دینامیکی خروجی آن با حالت 10 مگا پیکسلی تفاوت بسیار بالایی دارد.

دومین دوربین پی 30 پرو که اولتراواید نام دارد دارای حسگر 20 مگاپیکسلی و  ۱/۲.۷ اینچی می­باشد در مقابل این دوربین لنز 16 میلی متری با دیافراگم F/2.2  قرار دارد و قابلیت استفاده از فوکوس خودکار می­باشد اما گفتنی است که این دوربین از قابلیت لرزش گیر اپتیکال تصاویر برخوردار نیست. دوربین پی 30 پرو برخلاف میت 20 پرو توانایی ثبت تصاویر ماکرو را از فاصله ­ی ۲.۵ سانتی متری با حالت­های 0.6x و 1x  با انتخاب حالت سوپرماکرو دارد درحالت دوم تصاویری که توسط دوربین 20 مگاپیکسلی ثبت می­شود روی آن ها کراپ انجام می­گیرد.

 

 

نقد و بررسی گوشی هوآوی p30 pro

در بین دوربین­هایی که روی پنل پشتی گوشی پی 30 پرو قرار دارد بدون هیچ تریدی می­توان گفت که دوربین تله فوتوی پریسکوپی بهترین و برترین می­باشد حتی با وجود حسگر 8 مگا پیکسلی آن. شرکت هوآوی ابعاد پیکسل آن را از ۱.۰ میکرومتر که در تولیدات قبل و در میت 20 پرو وجود داشته به ۱.۲۲ ارتقا یافته و بزرگ­تر شده است به دلیل آنکه دوربین تله فوتو که بر روی پنل پشتی گوشی قرار دارد و دقیقا روی برآمدگی آن تعبیه شده است و نور زمانی که به پریسکوپ برخورد می­کند نور با زاویه­ ی 90 درجه­ ای بازتاب می­خورد و بعد از گذشت از لنز 5 تکه­ای به این حسگر می­رسد.

میزان دیافراگم لنز دوربین تله فوتو به اندازه ­ی F/3.4 قرار داده شده است که برای جلوگیری از لرزش­ها در فاصله ­ی کانونی طولانی از لرزش گیر اپتیکال استفاده می­کنند. لنز دوربین تل فوتو دارای فاصله­ ی کانونی 125 میلی متری می­باشد لنز دوربین اصلی پی 30پرو نیز دارای فاصله ­ی کانونی 27 میلی متری می­باشدو زمانی که فاصله­ی کانونی تله فوتو را بر فاصله ­ی کانونی دوربین اصلی تقسیم نماییم عدد ۴.۶۳ به دست می­آید. شرکت هوآوی برای اینکه تأثیر بیشتری را بگذارد آن را گرد کرده است و آن را معادل بزرگنمایی اپتیکال 5 برابری می­داند. شرکت هوآوی از طریق وعده­ پایین نیامدن کیفیت که به کاربران داده است بزرگنمایی هیبریدی 10 برابری را هم به کاربران می­دهد علاوه بر این­ها بزرگنمایی دیجیتال که اندازه ­ی آن تا میزان  50 برابر می­باشد را در اختیار خریداران قرار می­دهد.

شرکت هوآوی برای به نمایش گذاشتن کاربرد و عملکرد بزرگنمایی این مدل حساسیت و تبلیغات بسیاری انجام داده است. وبه همین دلیل این قابلیت در رابط کاربری از جایگاه بخصوصی برخوردار است و اسلایدر آن در هر دو طرف صفحه نمایش که شامل حالت­های 10x ،1x ،5x و Wide می­باشد هنگام استفاده ازگوشی و در دست گرفتن آن می­توان آن را مشاهده نمود از میان این حالت­ها 5x دارای قابلیت بزرگنمایی اپتیکال می­باشد و حالت 10x نیزاز قابلیت بزرگنمایی هیبریدی برخوردار می­باشد از طریق اسلایدری که در دو طرف نمایشگر می­باشد و لغزاندن آن می­توان به بزرگنمایی دیجیتال افزود حتی بیشتر از 50x‌ را نیز می­توان در اختیار داشت.

دوربین تله فوتو با اینکه از حسگر 8 مگا پیکسلی برخوردار است تصاویری که از طریق آن ثبت می­شود دارای کیفیتی همانند دوربین اصلی 10 مگا پیکسلی می­باشد ممکن است که خروجی این دوربین توسط مهندسان شرکت هوآوی Upscale قرارداده شده باشد قابل ذکر است که تصاویری که از طریق این دوربین به ثبت می­رسد و دارای بزرگنمایی اپتیکال ۴.۶۳ برابری یا 5x دارای کیفیت بسیار بالایی می­باشد. به گونه­ای که نتایج آن را می­توان در وضعیت نوری مساعد با دوربین اصلی آن مقایسه نمود. بزرگنمایی 10 برابری را می­توان همان بزرگنمایی دیجیتال دوبرابر بر روی تصاویر5x دانست درهر صورت نتایج آن در اکثر سناریوها قابل قبول می­باشد. بدون هیچ تریدی می­توانیم بگوییم که بزرگنمایی 50 برابری دارای کیفیت بالایی نخواهد بود اما در بسیاری از موارد استفاده از این نوع بزرگنمایی ممکن است برای ما کارگشا باشد.

در اینجا حسگر سه بعدی ToF را شرح می­دهیم وظیفه­ی اصلی این حسگر بالا بردن سرعت در عملکرد فوکوس خودکار و متمایز ساختن سوژه­ی مورد نظر و پس زمینه­ی آن در تصویر که در آن پرتره موجود است می­باشد یکی از قابلیت­هایی که این حسگر دارا است چندلایه اسکن نمودن فضا می­باشد و به همین دلیل هوآوی مدعی است که جلوه­ی بوکه در تصاویر پرتره به صورت چند سطحی و واقع گرایانه می­باشد گوشی پی 30 پرو توانایی این را دارد که ثبت عکس با جلوه ­ی بوکه و امکان تغییر دیافراگم را به صورت نرم افزاری میان F/0.95 تا F/16 و ذخیره­سازی آن درگالری را در حالت تصویربرداری Aperture ممکن سازد. علاوه بر آن در حالت تصویر برداری Portrait هم امکان این وجود دارد که جلوه­ی بوکه را با فُرم‌ هایی نظیر Circles ،Hearts Swirl یا Discs اجرا نمود.

دوربین 40 مگا پیکسلی و حسگر سه بعدی ToF برای گرفتن تصاویر پرتره یا تصویربرداری با حالت Aperture مورد استفاده قرار می­گیرد.پی 30 پرو قابلیت متمایز ساختن سوژه از تصویر زمینه را به نحو احسن دارا است. اما گفتنی است که همانند دیگر شرکت­های رقیب توانایی زیادی در اجرای طبیعی جلوه­ی بوکه ندارد. به گونه ­ای که ممکن است در بعضی مواقع به کمک حسگر ToF پس زمینه تصاویر را به صورت چند لایه و تدریجی محو نماید اما ممکن است در مواقع دیگری پس زمینه تصویر بطور یکدست و یکپارچه محو شود.

در پی 30 پرو حسگر 32 مگا پیکسلی وظیفه ­ی اصلی ثبت تصاویر سلفی را به عهده دارد و این حسگر لنز وایدی  با دیافراگمی به اندازه F/2.0 را در مقابل خود مورد مشاهده قرار می­دهد. شایان ذکر است که در این مدل نیز همانند نسخه ­های گذشته از فوکوس خودکار استفاده نشده است. با قرار دادن دست خود در فاصله­ ی بهینه ­ی تقریبا 50 سانتی متری از چهره می­توان جزئیات چهره را به گونه ­ای بسیار با کیفیت ثبت نمود. و گستره­ ی دینامیکی و سطوح جزئیات چهره در تصاویر سلفی باید در حد قابل قبولی مورد ارزیابی قرار گیرد.اما ممکن است در بعضی مواقع نور آفتاب در تصویر برداری مشکل ایجاد کند در بعضی از تصاویر سلفی امکان این وجود دارد که مرز چهره به خوبی در نواحی مانند موها یا گوش­ها از پس زمینه­ی تصویر متمایز نشود.

گوشی پی 30 پرو قابلیت ضبط ویدئوهای 4K و Full HD را با نرخ 30 فریم بر ثانیه را از طریق هر سه دوربین خود دارد.اولتراواید و دوربین اصلی پی 30 پرو توانایی تصویر برداری Full HD را داراست که با نرخ 60 فریم بر ثانیه می­باشد.


نقد و بررسی گوشی هوآوی p30 pro

درنهایت گفتنی است که این مدل از گوشی­های پی 30 پرو انواع ابزارها و قابلیت­های تصویر برداری را برای خریداران خود قرارداده است و در طی مدت زمان کوتاهی نیز با به روز رسانی که در نرم افزار دوربین انجام خواهد شد تا قابلیت Dual View Video بر روی دوربین اضافه  شود و از طریق این قابلیت کاربر می­تواند هم به صورت عادی و هم به صورت بزرگنمایی فیلم برداری را به طور همزمان انجام دهد.

از قابلیت­های ویژ­ی دوربین  اصلی پی30 پرو می­توان به این موارد اشاره نمود: سه حالت فیلم‌برداری 4K@30fps و 1080p@30fps و 1080p@60fps به طور همزمان لرزش‌‌گیر اپتیکال (OIS) و الکترونیکی (EIS). تنها قابلیتی که در اختیار دوربین اولتراواید قرار دارد EIS می­باشد و این قابلیت به طور دائم فعال می­باشد و کاربر به هیچ عنوان توانایی غیرفعال کردن آن را ندارد به طور کلی می­توان گفت که پی 30 پرو در طی روز می­تواند ویدئوهایی با جزئیات زیاد و رنگ­های طبیعی و با لرزش بسیار کم را ثبت نماید اما زمانی که نور محیط کاهش می­یابد سطح نویز بالا می­رود و جزئیات ویدوئو کاهش پیدا می­کند.

بازده و عملکرد پی 30 پرو

برای ثبت چندین تصاویر به طور همزمان با نورده ی­های متفاوت و تلفیق آن­ها و ضبط ویدئوهای 4K‌ و اجرای روان بازی‌های سنگین نیازمند وجود یک پردازنده­ی قوی و پرقدرت می­باشد و هوآوی برای اینکه بتواند این قابلیت را در اختیار کاربران خود قراردهد در تولید جدید خود که پی 30 پرو می­باشد از پردازنده­ی کرین 980 استفاده نموده است که دارای تراشه­ای 7 نانومتریست که قبلاً هم در مدل­های میت 20 و میت 20 پرو مشاهده کرده ­ایم.

پی 30 پرو دارای سه نسخه با ظرفیت حافظه­ی متفاوت می­باشد که شامل حافظه ­ی ذخیره سازی 128 یا 256 یا 512 گیگابایتی UFS 2.1 و حافظه‌ ی رم ۸ گیگابایتی LPDDR4x و نسخه­ ای دیگر دارای حافظه­ ی 6 گیگابایتی با حافظه­ی داخلی 128 گیگا بایتی می­باشد گفتنی است که در صورت تمایل می­توان حافظه­ را به وسیله­ ی کارت­های حافظه­ ی نانومموری که تا سقف 256 گیگا بایت در بازار موجود است ارتقا داد. شرکت هوآوی به خریداران خود در مدل پی 30 پرو که دارای رابط کاربری EMUI 9.1 می­باشد و از یک سیستم فایل جدید استفاده کرده است تسهیل در خواندن ونوشتن را وعده داده است.

باتری

پی 30 پرو دارای پردازنده­ ی بهینه ­ی 7 نانومتری و نمایشگر +FHD می­باشد و ظرفیت باتری آن به 4.200 میلی آمپرساعتی می­رسد و مسلماً با این ویژگی­ها شارژدهی بالایی خواهد داشت به خصوص که این مدل جزء پرچم­داران هوآوی محسوب می­شود چینی­ها در سال­های اخیر در اکثر تولیدات رده ­بالای خود عملکرد بسیار خوبی داشته ­اند و مسلماً در پی 30 پرو نیز همین انتظار را می­توان از آنها داشت.

جمع ­بندی

گوشی پی 30 پرو نیز همانند دیگر محصولات تولید شده دارای عیب و نقصی می­باشد اما لازم به گفتن است که این مدل در بین تمامی تولیدات شرکت هوآوی به یک گوشی آیده ­آل و بدو نقص نزدیک­تر می­باشد پی30 پرو دارای قابلیت­های بسیار وِیژه ­ای نظیر طراحی جذاب و زیبا، بدنه ­ای خوش ساخت و خوش دست، عملکرد و کاربردی سریع و بدون وجود کُندی در استفاده از آن، شارژدهی سریع و طولانی می­باشد اما لازم به گفتن است که قابلیت­های این چنینی رادر دیگر تولیدات هوآوی و دیگر شرکت­های معتبر تولید گوشی نیز مشاهده کرده ­ایم یکی از دلایل اصلی که موجب جذاب بودن این گوشی در نگاه خریداران شده است دوربین با کیفیت آن است که از طریق به بکارگیری نوآوری و استفاده از دوربین تله فوتو پریسکوپی با بزرگنمایی اپتیکال 5 برابری توانسته در بین رقیبان قوی خود جایگاه مناسبی را به دست آورد.

شرکت هوآوی با پی 20 پرو حرکت بر روی لبه­ی فناوری درعرصه­ ی تصویربرداری با گوشی را شروع کرده است و در مدل میت 20 پرو به کاربران خود قابلیت عکاسی با لنز با کیفیت و حرفه­ای اولتراواید را داده است و در مدل جدید خود پی 30 پرو قابلیت عکاسی در تاریکی و بزرگنمایی در گوشی­های هوشمند را در اختیاران خریداران خود قرار داده است. تولید جدید شرکت هوآوی توانسته است با دراختیار گذاشتن این قابلیت عکاسی در شب را برای خریداران آن بسیار خوشایند و لذت بخش کرده است به همین دلیل می­توان پی 30 پرو را به عنوان سلطان عکاسی موبایل در فضا­های تاریک  معرفی نمود این گوشی موفق شده است با ترکیب نمودن سه مدل از برترین لنزها (واید، اولتراواید، تله فوتو) به کاربران خود اجازه دهد تا با سهولت بالاتری  ایده ­های فوق العاده  خود را از طریق موبایل به تصویر بکشند. البته دور از ذهن نیست که این گوشی دارای عیب­هایی نیز باشد که رابط کاربری نابالغ، وزن تقریبا سنگین، حسگر اثر انگشت نه چندان جالب و کاربردی و اختلالاتی که گاهاً در عملکرد لمسی صفحه نمایش به وسیله­ ی برخورد کف دست به لبه­ های آن به وجود می­آید را می­توان از نقص­های آن دانست.

برای آگاهی از آخرین قیمت گوشی و به طور خاص قیمت گوشی هوآوی  لطفا به صفحه ی لیست قیمت در سایت ایمالز مراجعه نمایید.


نظرات کاربران