آشنایی با 16 برند ورزشی مشهور دنیا

آشنایی با 16 برند ورزشی مشهور دنیا

چه تفاوتی میان یک جفت کفش با سایر کفش ها وجود دارد؟ این موضوع به طرح ریزی زیبای محصول، راحت بودن وهم چنین کارایی زیاد محصول برمی گردد. بیشتر شرکت های دارنده مارک های مشهور دنیا برای گستردن بازار کار و فروششان در تجارت لباس های ورزشی به صورت تنگاتنگ از یکدیگر سبقت گرفته اند. در این مقاله 16 نوع از مشهورترین و عالی ترین مارک های لباس ها و کفش های ورزشی بیان شده که مطمئنا در بازار امروز حرف اول را می زنند.

1.     آدیداس (Adidas)

مارک آدیداس، یک مارک معتبر کفش ورزشی است که در سال 1948 بوسیله شخصی به نام Adolf Dassler ایجاد شد و در دنیای ورزشی حرف اول را می زند. این شرکت برای شروع کار در سال های اول ابتدا کفش های ورزشی را تولید کرد که علاوه بر راحت بودن و طرح ریزی و ظاهری ساده، دارای قیمت بسیار مناسبی بود و همین خصوصیات سبب شد تا حامیان زیادی را به خود جلب کند. در حال حاضر این شرکت حدودا 50،000 کارمند دارد و حوزه فعالیت آن تولید کفش های ورزشی، گرمکن و لباس ورزشی، تجهیزات جانبی مثل توپ، راکت بازی و اسپری خوشبو کننده بدن است.   

 

آشنایی با 16 برند ورزشی مشهور دنیا

شرکت آدیداس که یکی از مارک های معتبر و مشهور دنیای ورزش است توانسته در برخی اتفاقات بزرگ ورزشی مثل جام جهانی فوتبال حضور داشته باشد و از تیم های مختلف جهانی و باشگاهی مانند منچستر یونایتد، رئال مادرید، و همچنین از بازیکنان و تیم های کریکت، بیس بال، بسکتبال و گلف پشتیبانی کند و علت معروفیت این مارک نیز این است که در تولید کفش و محصولات برای ورزش هایی چون  فوتبال، کریکت، راگبی، بسکتبال، دو، گلف، تنیس و... بسیار متنوع عمل کرده است.

2.     نایک (Nike)

در سال 1964 شرکت Nike توسط  شخصی به نام بیل بورمن مربی تیم فوتبال دانشگاه اورگان آمریکا، و همکاری شاگردش فیل نایت تاسیس گردید و در گروه مارک های موفق و پیشرو در زمینه تولید پوشاک، کفش و وسایل بهداشتی قرار گرفت. آرم این شرکت برگرفته از الهه‌ ی موفقیت در يونان باستان و با شعار Just Do It است. شرکت نایک به بازاریابی توجه زیادی دارد و با این کار ارزش نام تجاری خود را افزایش داده است و توانسته تا با پشتیبانی از اتفاقات ورزشی مهم دنیا مثل المپیک، NBA و همچنین پشتیبانی از ستاره های دنیای ورزش مثل مایکل جردن، رونالدو، نیمار، رونی و همچنین طرح ریزی تولیدات خود ویژه بانوان موقعیت خود را در زمینه های تجاری  بهینه کرده و از رقیبان خود پیشی بگیرد.


آشنایی با 16 برند ورزشی مشهور دنیا

3.     پوما (Puma)

شرکت Puma یک شرکت آلمانی است و در سال 1924 توسط یک کارآفرین نمونه آلمانی با نام  آدولف داسلر با همکاری برادر بزرگترش رودولف داسلر پایه گذاری شد و کار خود را با تولید کفش ها و صندل های راحتی جهت استفاده روزمره شروع کرد و دلیل معروفیت آن نیز تولید کفش ها و لباس های ورزشی است که نتیجه این همکاری، دو شرکت جدا از هم با مارک های معروف به نام های آدیداس و پوما شد. در حال حاضر طیفی وسیع از تولیدات مارک پوما که شامل کفش و پوشاک و لوازم ورزشی است در بشتر از 120 کشور دنیا به فروش می رسد. از دلایل موفقیت این شرکت می توان به نوآوری در طرح ریزی، تولید محصولاتی با دوام بالا و به کارگیری روش های مدبرانه برای یافتن بازار خرید و فروش محصول اشاره کرد. از جمله هواداران این مارک ستارگان بین المللی فوتبال، تیم ها و باشگاه های معروف فوتبال جهان هستند.

4.     ریباک (Reebok)

این شرکت در سال 1895 بوسیله J.W. Foster و پسرانش با نام J.W. Foster and Sons ایجاد شد اما در سال 1958 نوه های او نام آن را به ریباک تغییر دادند و این شرکت از سال 2005 از شرکت آدیداس تبعیت می کند. دلیل مشهور شدن این مارک تولید کفش های خاص برای پیاده روی است. معروفیت این مارک به دهه 80 میلادی در کشورهای جنوب آسیا بر می گردد و در پایان دهه 90 میلادی به بالاترین حد پیشرفت رسید. ریباک در تولیدات خود سعی کرده تا از پارچه های مطلوب و زیبا و فناوری روز جهانی جهت تولید محصولاتی با ماند گاری بالا و راحت استفاده کند که تولید این نوع محصولات با دوام سبب شده تا هر شخص از انجام فعالیت ورزشی خود احساس رضایت داشته باشد. از جمله تولیدات خلاقانه خاص مارک ریباک می توان به طرح ریزی کفش های ورزشی به شکل سه بعدی و به کار بردن قالب های مایع به جای لاستیک اشاره کرد.

5.     فندی (Fendi)

مارک Fendi یک مارک مجلل ایتالیایی است و در تولید محصولاتی مانند کیف و لباس های با دوام بالا و مرغوب موفقیت زیادی به دست آورده است. این شرکت هواداران زیادی به خصوص در زمینه کفش های کتانی خود دارد که دلیل آن استفاده از رنگ های زیبا و خوشایند و همچنین به کاربردن طرح هایی متفاوت و شگفت انگیز در تولید این کفش ها است.


آشنایی با 16 برند ورزشی مشهور دنیا

6.     آندرآرمور (Under Armour)

شرکت آندرآرکور در سال 1996 توسط کوین پلانک پایه گذاری شد. مارک آندرآمور یکی از مشهورترین مارک های اسپرت آمریکایی است که کار آن تولید کفش و پوشاک ورزشی است و در سال 2006 شروع به تولید کفش های ورزشی کرد.این شرکت در سال 2008 جایزه Billie را که به دلیل به کارگیری روش های خاص و جدید برای تولید بود را دریافت کرد. درآمد این شرکت در سال 2009 در زمینه تولید یک محصول خاص اش 856 میلیون دلار بوده است. این شرکت در سراسر دنیا و در کشورهایی چون آمستردام، پاناما، نیویورک، هونگ کنک، آستین، گوانجو، جاکارتا، مونیخ، پاریس، سئول، شانگ های، پیتسبورگ، پورتلند، سائو پائولو، سانتیاگو و همچنین در تورنتو نمایندگی دارد. مرکز جهانی این شرکت در بالتیمور مریلند، مرکز اروپایی آن در آمرستردام، مرکز بین المللی آن در شهر پاناما و مرکز چینی آن در شهر شانگ های واقع گردیده است.

7.     کدز(Keds)

شرکت Keds در سال 1916 پایه گذاری شد که این مارک مشهور درواقع آمریکایی است. عمده مردم آن را با نام Sneakers می شناسند. دلیل معروفیت این مارک این است که کفش های تولید شده دارای کفی لاستیکی هستند و این ویژگی به افراد کمک می کند تا به صورت آرام و بدون صدا حرکت داشته باشند.

8.     مونیخ (Munich)

درسال 1939 مارک معروف اسپانیایی به نام مونیخ توسط لوییس براندا ایجاد شد. این شرکت  از سه اصل مهم یعنی اصیل بودن، دوام و کارایی بالا و همچنین راحت بودن برای تولید و طرح ریزی محصولات خود استفاده کرد که این کار باعث شد تا این مارک به عنوان یک نام تجاری معروف شود و پیشرفت زیادی در بازارهای جهانی داشته باشد. در ابتدا هدف از پایه گذاری این شرکت تولید و طرح ریزی کفش های ورزشی فوتسال، هندبال و بوکس بود اما پس از مدتی کار خود را با تولید کفش و لباس های ورزشی گسترده کرد و سبب شد تا این مارک به طور جهانی شناخته شود.

9.     کی سوئیس (K-Swiss)

شرکت کی سوئیس در سال 1966 توسط دو برادر پایه گذاری گردید . این شرکت در ابتدا شروع به تولید کفش های ورزشی برای بازیکنان تنیس کرد و بعد از گذشت زمان به معروفیت دست یافت و شناخته شد.

 

آشنایی با 16 برند ورزشی مشهور دنیا

10. کاپا (Kappa)

از مارک های ورزشی مشهور ایتالیای کاپا است که در سال 1967 در ایتالیا شکل گرفت. آرم کاپا یک زن و مرد را نشان میدهد که به یکدیگر متصل اند و این بدان معناست که زن و مرد با هم برابراند و از آنان به طور متقابل باید حمایت شود. نماد Omini در این مارک به معنی برابری، اصیل بودن و کیفیت است. این شرکت محصولاتی مانند لباس های ورزشی زیبا و خاص را برای رشته های ورزشی فوتبال، بسکتبال، والیبال، اسکی، قایقرانی، گلف، شمشیربازی و هنرهای رزمی تولید میکند و به همین دلیل است که مورد توجه و حمایت مهمترین و به نام ترین تیم های دنیا و مشهورترین ستارگان ورزشی قرار گرفته است.

11.   های تک (Hi-Tec)

شرکت های تک در سال 1974 شکل گرفت. زمانی نام این مارک بسیار مشهور شد که کفش های High Tec Squash را برای بازیکنان ورزش اسکواش به صورت کاملا حرفه ای طراحی و تولید نمود. این شرکت هم اکنون در بازار کفش های ورزشی شناخته شده است و سالانه در آمدی حدودا 250 میلین دلاری دارد.

12. فیلا (Fila)

شرکت Fila در سال 1911 در کشور ایتالیا ایجاد گردید و شروع به فعالیت کرد اما در سال 2007 توسط شخصی کره ای به نام یون سو یون امتیاز تجاری این مارک خریداری شد پس در واقع می توان گفت که فیلا یک مارک کره ای – ایتالیایی است. تولیدات این شرکت لباس های ورزشی مختلف برای فوتبال، گلف و ورزش های دیگر است اما اولین محصول این شرکت تولید لباس زیر ورزشی بود. دلیل معروف شدن این شرکت تولید کفش های ورزشی است و هم اکنون در تولید لباس های ورزشی مختلف برای آقایان و بانوان و کودکان  فعال است.

13.   اسیکس  (Asics)

در سال 1949 شرکت ژاپنی اسیکس ایجاد گردید. این شرکت با شعار"عقل سالم در بدن سالم" و با تولید کفش های ورزشی بسکتبال با تولید لباس ها و کفش های ورزشی وارد بازار شد. از تولیدات مهم این شرکت که سبب تغییر و تحول در طراحی کفش های ورزشی شد، تولید و ارائه کفش هایی با کفه ی ژله ای به بازار بود که از ضربه دیدن و وارد آمدن فشار به کف پا جلوگیری می کرد. 

 

آشنایی با 16 برند ورزشی مشهور دنیا

14.   جردن (Jordan)

یکی از مارک های زیر شاخه شرکت نایک، مارک جردن است که با نام Jordan  Air نیز مشهور است. این شرکت در سال 1984 بوسیله بازیکن مشهور بسکتبال دنیا با نام مایکل جردن ایجاد شد. این شرکت زیر شاخه شرکت نایک بوده و به فروش کفش های ورزش بسکتبال و همچنین لباس های ورزشی تولید شده بوسیله این شرکت فعالیت داشته اما در سال 1997 پس از جدایی از شرکت نایک به صورت مستقل عمل میکند و فعال است. 

15.   کانورس (Converse)

شرکت Converse در سال ۱۹۰۸ بوسیله مارکوس میلز کانورس در ایالت مالدن ماسا چوست پایه گذاری شد که مرکز اصلی این شرکت در شهر بوستون ایالت ماساچوست آمریکا واقع گردیده است. مارک Converse با آرم ستاره مشهور است. این شرکت آمریکایی زیر شاخه شرکت نایک بوده و در ابتدا شروع به تولید کفش های نظامی به جای کفش های قدیمی در زمان جنگ جهانی دوم کرد. این شرکت در زمینه تولید کفش های متناسب با مدل روز و پوشاک و کفش های اسکی فعال است. در صنعت تولید کفش در سال های گذشته  تا به امروز هیچ مارکی نتوانسته تا از آن پیشی بگیرد.

 

آشنایی با 16 برند ورزشی مشهور دنیا

16.   نیو بالانس (New Balance)

شرکت نیوبالانس که یک شرکت چند ملیتی آمریکایی است در سال ۱۹۰۶ میلادی بوسیله شخصی به نام ویلیام ریلی و با نام تجاری New Balance Arch  شکل گرفت. مرکز اصلی این شرکت در شهر بوستون واقع در ایالت ماساچوست آمریکا است. این شرکت روی صنعت کفش های اسپرت متمرکزاست و مدل های مشهوری نیز در دنیا دارد که نمونه آن کفش مدل ۹۹۰ است. شرکت آمریکایی تولیدکننده این مارک نه فقط در کشور آمریکا بلکه در کشور انگلستان نیز برای تولید محصولات فعالیت دارد. کفش های تولید شده توسط این شرکت از نظر قیمت در رده بالایی قرار دارد و علت آن نیز قرار دادن ویژگی هایی مثل شمارشگر پاشنه (Heel counters) و تزریق ژل آیرو دینامیک( blended gel insert) داخل کفش های تولید شده است که این ویژگی ها سبب می شود تا به آسانی بتوانید اندازه کفش را تغییر داده و آن را تنگ و گشاد کنید. در سال 2006 درآمد این شرکت حدود 1.55 میلیارد دلار بوده است. دلیل مهمی که سبب مشهور شدن و معروفیت این مارک در سطح جهان شد تولید عالی ترین و ممتازترین کفش های ورزشی است.


نظرات کاربران