نقد و بررسی آیفون 11 پرو

نقد و بررسی آیفون 11 پرو

یکی از بهترین تحولات ایجاد شده در مدل‌های جدید آیفون، به ویژه iphone11 pro داشتن دوربین‌های سه‌گانه بسیار باکیفیت با قابلیت‌های ارتقاء یافته و بی‌نظیر می‌باشد که هرسه آنها در فضایی مربعی شکل روی قاب پشتی سازماندهی شده‌اند. این اسمارت‌فون برای طرفداران گوشی‌های جمع و جو بسیار مناسب است چراکه در دنیای اسمارت‌فون‌های بالا 6inch ابعادی معادل با 5.8inch دارد. شاید در مقابل سایر اسمارت‌فون‌های قدر موجود در بازار دیجیتال کوچکتر باشد اما امکانات آن چیزی از سایر رقبایش کم ندارد و در برخی قسمت‌ها مثل دوربین حتی بسیار بهتر عمل‌کرده است. استفاده از night mode خودکار و حالت HDR اسمارت از دیگر قابلیت‌های جدید بکارگیری شده در دوربین iphone11 pro می‌باشد. این ویژگی‌های جدید اضافه شده به دوربین به نسبت نسل‌های قبلی، سبب بهبود  و افزایش گستره دینامیکی تصویربرداری می‌شود و در ثبت تصاویر هرچه بهتر با این دوربین‌ها مؤثر است.

طراحی و ظاهر جمع و جور

با نگاهی کلی به طراحی iphone11 pro درخواهید یافت که علی‌رقم کوچکتر بودن آن به نسبت سایرمدل‌ها، استفاده از دوربین سه‌گانه در قابی مربعی شکل پشت قاب و سمت چپ بالای قاب ظاهری حرفه‌ای، خشن و مصمم ایجاد نموده است که دل هر بیننده‌ای را به لرزه در‌می‌آورد. رنگبندی استفاده شده برای بدنه آن نیز شامل سبز تیره، خاکستری، طلایی و نقره‌ای است درحالی که در iphone11 شاهد استفاده از رنگ‌های بنفش، زرد و... هستیم. قاب پشتی برخلاف اکثرپرچمداران از گلس مات پرداخت شده تشکیل شده که قابلیت دفع اثرانگشت و چربی و سایرلک‌ها را دارد و مزیت دیگر آن راحتی بیشتر هنگام در دست گرفتن آن است که امکان سرخوردن آن را کم کرده است. مقاومت بدنه iphone11 pro نیز در برابر آب بسیار بالا و مثال‌زدنی است و با داشتن استاندارد IP68 می‌تواند تا 30 دقیقه در آب به عمق چهار متر مقاومت کند بدون اینکه کوچکترین مشکلی پیدا کند. این استاندارد برای iphone11 در عمق دومتری می‌باشد. از ایرادات وارد بر Iphone11 pro به نسبت مشابه آن در سال گذشته یعنی iphone XS می‌توان به سنگین‌تر بودن آن و بیشتر شدم قطر بدنه اشاره نمود که دلیل منطقی آن می‌تواند اضافه شدن دوربین سوم و باتری بادوام‌تر باشد. یکی دیگر از ایرادات موجود حفظ کردن قسمت notch عریض در بالای صفحه است که ظاهر این محصول مدرن را از سایر اسمارت‌فون‌های پرچمدار امروزی که بسیار کم‌حاشیه هستند دور کرده است و برای اکثر کاربران جالب نیست. درباره گلس بکارگیری شده در iphone11 pro باید گفت که طبق ادعای کمپانی سازنده محکم‌ترین گلس بکارگیری شده در اسمارت‌فون‌های باکیفیت است ولی با آزمایشات میدانی که انجام شد این اسمارت فون از ارتفاع 11m روی کف پیاده‌رو پرتاب شد و نتایج به خوبی آنطور که ادعا می‌‍شد نبود.


نقد و بررسی آیفون 11 پرو

نمایشگر و سیستم صوتی iphone11 pro

صفحه نمایش بکارگیری شده در iphone11 pro دارای ابعاد 5.8inch است و از نوع super retina XDR می‌باشد. سطح روشنایی این نمایشگر بی‌نظیر و بی‌رقیب استو طبق آزمایشات انجام شده این نمایشگر روشنایی در سطح 752nits دارد. این عدد در مقایسه با پرچمداران دیگر نظیر محصول سال قبل iphone XS که روشنایی معادل با 611nits دارد و galaxy note10برند Samsung که روشنایی 674nits دارد بسیار جالب توجه است. در مقایسه رخ به رخ و میدانی نیز با قرار دادن این اسمارت فون در کنار note10 در شرایط تابش نور خورشید و وجود نور، تفاوت میزان روشنایی نمایشگر و کیفیت بی‌بدیل iphone11 pro برای شما روشن خواهد شد. در بررسی کلی باید گفت نمایشگر OLED بکارگیری شده در iphone11 pro دارای محدوده نمایش رنگ و زاویه دید گسترده است که تماشای فیلم و تصاویر باکیفیت را بسیار لذت‌بخش‌تر ساخته است. با وجود نمایش کوچکترین جزئیات تصویر در این نمایشگر باکیفیت ممکن است ابعاد آن برای برخی کاربران و طرفداران تماشای فیلم راضی‌کننده نباشد و ترجیح دهند از مدل iphone11 pro max با نمایشگر6.5inch استفاده نمایند. سیستم صوتی و اسپیکرهای بکارگیری شده در iphone11 pro نیز از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است و از تکنولوژی مدرن دالبی اتمز و صدای فضایی بهره‌برده است با این اوضاف صدای خروجی از آن بسیار طبیعی و تداعی‌گر حس واقعی موجود در تصویر است مثلاً اگر شما درحال تماشای کلیپی باشید که در آن باران روی شیشه می‌بارد صدای آن‌را آنقدر واقعی حس می‌کنید که انگار کنار شما درحال رخ دادن است.

http://uupload.ir/files/brek_3.jpg

سیستم تصویربرداری iphone11 pro؛ تحولی شگرف در دوربین اسمارت‌فون

دوربین‌سه‌گانه بکارگیری شده در iphone11 pro تحولی نوین در عرصه سیستم تصویربرداری اسمارت‌فون‌های بالارده محسوب می‌شود. این سیستم تصویر برداری با داشتن سه دوربین با کیفیت معادل با 12MP که شامل یک لنز telephoto با زوم نوری دوبرابر، یک لنز عریض با گشودگی دیافراگم  f/2,0 تا f/2,4 است و یک لنز ultra wide با بزرگنمایی 0,5 و ایجاد زاویه دید 120 درجه‌ای عکاسی را به فرآیندی لذت بخش و حرفه‌ای مبدل می‌سازد. هرکدام از این لنزهای قوی می‌توانند با امکاناتی که دارند در شرایط مختلف تصاویری بی‌نظیر را به ثبت برسانند. یکی از پیشرفت‌های چشمگیر در سیستم دوربین نسل جدید تولیدات iphone از جمله Iphone11 pro داشتن حالت شب اتوماتیک است که به صورت هوشمند با بررسی شرایط نوری در صورت کافی نبودن نور فضا، فعال می‌شود و کمک  می‌کند تا تصاویری که در تاریکی نیز به ثبت می‌رسانید تا حد زیادی به کیفیت و جزپیات و وضوح رنگ تصاویری باشند که در روشنایی و نور عادی گرفته شده است. حالت شب این دوربین آنرا در سطح کیفیت تصویربرداری در تاریکی به سایر اسمارت‌فون‌های اندرویدی و حتی فراتر رسانده و قطعاْ یکی از دلایل جذابیت عکسبرداری با آن همین ویژگی حالت شب می‌باشد. ایراد وارد بر حالت شب دوربین را می‌توان ضعف عملکرد آن در عکاسی پرتره دانست. لنز جدیدtelephoto تصاویری را با عمق میدانی کم و پرتره‌هایی زیبا را در شرایط نوری مساعد به ثبت می‌رساند ولی در شرایط نورکم تصاویر تار و پر از نویز خواهد بود. در یک مقایسه باید بگوییم تصاویر به ثبت رسیده با iphone11 pro بسیار گرم و طبیعی است ولی از نظر وضوح  اسمارت فونی مثل google pixel3 بسیار بهتر عمل‌خواهد نمود. دلیل قانع کننده‌ای برای افت کیفیت تصاویر پرتره ثبت شده در شرایط کم نور بوسیله دوربین iphone11 pro وجود ندارد چراکه در همین شرایط و غیر از حالت پرتره تصاویر بسیار خوبی را به ثبت می‌رساند. امید است این باگ در آپدیت‌های بعدی برطرف شود و در حالت پرتره نیز عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد.


نقد و بررسی آیفون 11 پرو

دوربین سلفی iphone11 pro  نیز بسیار ارتقاء یافته و کیفیت آن به نسبت iphone XS که 7MP بود به 12MP رسیده  و در آن از یک لنز ultra wide استفاده شده است که زاویه دید گسترده‌تری را نسبت به سوژه مورد نظر ایجاد می‌نماید و استفاده از آن به هیچ دستکاری و تنظیماتی نیاز ندارد فقط باید گوشی موبایل  را در حالت افقی نگاه‌دارید. تصاویر گرفته شده با این دوربین در مقایسه با دوربین سلفی galaxy note10 وضوح رنگ بیشتر و جرئیات بهتری داشته است. امکان فیلمبرداری سلفی باکیفیت بسیار بالا نیز ازامکانات اعجاب آور دیگر دوربین سلفی باکیفیت iphone11 pro می‌باشد. عملکرد این دوربین در شرایط کم نور و حالت شب نیز از ویژگی‌های تعیین کننده و متمایز آن است که توجه هرکاربری را به خود جلب می‌نماید. کیفیت تصاویر گرفته شده با حالت شب این دوربین در مقایسه با باقی اسمارت‌فون‌ها حرفی برای گفتن خواهد داشت. پیشرفت‌های صورت گرفته در سیستم تصویربرداری و دوربین استفاده شده در iphone11 pro پدیده‌ای تازه در دوربین‌های محصولات iphone است که آن را به محصولی قابل رقابت و قدر در مقابل پرچمداران Samsung و Huawei مبدل ساخته است. از امکانات بی‌نظیر و ارزنده این دوربین می‌توان به حالت شب خودکار آن اشاره نمود که بدون نیاز به تنظیمات خاصی در مواقع لزوم فعال می‌شود و زمان قرارگیری در معرض سوژه را اطلاع می‌دهد. منظره‌یاب قوی و دقیق نیز دید گسترده‌ای نسبت به سوژه به شما خواهد داد. یکی دیگر از قابلیت‌های جالب دوربین iphone11 pro فناوری deep fusion است که امید است در آینده‌ای نه چندان دور ارتقاء یابد. عملکرد آن مشابه HDR سنتی است که با ثبت چندین تصویر از سوژه و ترکیب تک به تک پیکسل‌ها می‌تواند بهترین خروجی تصویر را بدون هیچگونه نویز در اختیار شما قرار دهد. ای فرآیند با استفاده از هوش مصنوعی صورت می‌پذیرد.نقد و بررسی آیفون 11 پرو

سیستم ثبت ویدئوی این اسمارت فون نیز بسیار منحصربفرد است و سرعت آن 60FPS است. برخلاف اغلب اسمارت فون‌ها که برای فیلمبرداری با بالاترین کیفیت از دوربین اصلی استفاده می‌نمایند، این اسمارت فون قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 4K توسط هرسه دوربین را دارا می‌باشد. به طوری که اگر در حال فیلمبرداری با یکی از این لنزها نیز باشید در صورت تشخیص خودکار و پردازش صحنه دو لنز دیگر نیز به صورت اتوماتیک به کمک لنز اول خواهند آمد تا بهترین کیفیت را به ثبت برساند. تعویض لنزها نیز در این مدل به سرعت و نرمی هرچه تمام‌تر انجام خواهد شد و تجربه ثبت تصاویری ماندگار را برای شما به ارمغان می‌آورد. یکی دیگر از ویژگی‌های سیستم تصویربرداری این اسمارت فون امکان فیلمبرداری سلفی با کیفیت 4K و سرعت معادل با 120FPSاست که از آن تحت عنوان اوسلفی یاد می‌شود. این قابلیت برای ثبت ویدئوهای هنری بسیار کارآمد است.

پردازشگر A13 bionic در iphone11 pro

برند apple در سیستم پردازش محصولات سال 2019 خود از جمله iphone11 pro از چیپست A13 bionic بهر‌برده است که علاوه بر مصرف باتری بهینه دارای سرعت پردازش بالایی نیز می‌باشد و به نسبت ورژن‌های قبلی افزایش سرعت 20 درصدی داشته. درکل این پردازشگر توانسته لقب نقد و بررسی آیفون 11 پرو

سریعترین پردازشگر موجود در بین اسمارت‌فون‌ها را به خودش اختصاص دهد.

باتری با دوام و با بازده بالا؛ در زمره بهترین‌ها

با توجه به ابعاد کوچکتر آیفون ۱۱ پرو به نسبت دو مدل جدید دیگر انتظار نداریم ظرفیت و دوام باتری آن بیشتر باشد. برای چنین اسمارت فونی همین میزان بازدهی هم مناسب است. در آزمایشات میدانی که برای ارزیابی زمان بازدهی باتری این اسمارت فون صورت گرفته در حالت وبگردی با شبکه 4G و روشنایی 150nits میزان بازدهی باتری معادل با 10 ساعت و 24 دقیق بوده است این درحالی است که طبق آزمایشات صورت گرفته روی دو مدل دیگر شاهد بودیم که این زمان برای iphone11 معادل با 11 ساعت و 16 دقیقه و برای iphone11 pro max معادل با  11 ساعت و 54 دقیقه بوده است. حال به مقایسه میزان بازدهی باتری این اسمارت فون در پرچمداران برندهای دیگر می‌پردازیم. طبق این آزمایش برای مدل Samsung galaxy S10 شاهد بازدهی 10 ساعت و 19 دقیقه بودیم که شباهت زیادی به iphone11 دارد و این زمان در Samsung galaxy S10 plus معادل با 12 ساعت و 35 دقیقه است. زما نبه ثبت رسیده برای galaxy note10 معادل با 9ساعت و 25 دقیقه و برای note10 plus معادل با 11 ساعت و نه دقیقه بوده است. در oneplus7 pro نیز زمان 9 ساعت و 31 دقیقه ثبت شده است. برند apple سرانجام راضی به استفاده از فناوری نوین fast charging برای محصولات خود شده است و در بسته‌بندی iphone11 pro و بقیه مدل‌های 2019 از شارژر 18w استفاده کرده است که قادر است در مدت زمان 30 دقیقه سطح باتری را از صفر به 55% برساند. درشارژر 25w مدل galaxy note10 این میزان شارژ در زما ن30 دقیقه معادل با 47% است پس در اینجا iphone11 pro پیروز رقابت است. حال در شارژر 40W مدل oneplus7 pro شاهد شارژ 60% در زمان سی دقیقه هستیم.


نقد و بررسی آیفون 11 پرو

شبکه ارتباطی iphone11 pro؛ عدم پشتیبانی 5G

اینکه پوشش ندادن شیکه5G در iphone11 pro نکته منفی است یا نه در حال حاضر در کشور ما پاسخ قاطعی ندارد ولی اگر می‌خواهید این محصول را برای استفاده تا سالهای آینده تهیه کنید باید بگوییم که بله منفی است چراکه شبکه 5G تا آن زمان در سراسر جهان فراگیر خواهد شدو عدم پوشش دهی آن نقطه ضعف است اما در حال حاضر این شبکه در کشورما پوشش داده نشده و باید از سیمکارت‌هایی با شبکه 4GLTE استفاده نمایید. آنتن استفاده شده در Iphone11 pro از نوع MIMO4x4 است که به نسبت iphone11 دارای دو آنتن بیشتر است. در باره اتصالات بی‌سیم این محصول جدید ویژگی‌های خوب دیگر نظیر بکارگیری چیپست U1 مختص apple که از فناوری ultra wideband بهره برده است نیز وجود دارد که قادر است دستگاه‌های مجهز به همین تراشه را در اطراف شناسایی و مکان آنها را داخل شبکه تشخیص دهد. از این رو شما می‌توانید به آَسانی از طریق air drop داده‌های خود را با سایر دارندگان این سه پرچمدار جدید iphone به اشتراک بگذارید و با هم جهت قرار دادن دستگاه‌ها به این فرآیند سرعت ببخشید. از دیگر امکانات این تراشه که توسط apple شایعه شده قدرت ردیابی شیء است که درست و غلط آن به پای خود کمپانی است.

سیستم عامل iphone11 pro

برند apple برای هرسه مدل جدید خود از جمله iphone11 pro از سیستم‌عامل جدید ios13 بهره‌گیری کرده است که هم از لحاظ سرعت و هم مصرف باتری بهبود یافته است و امکانات وسیعی دارد. از جمله این امکانات ورود به حساب‌های کاربری از طریق apple است که نیاز به پسورد ندارد پس این مورد کمی برای امنیت حریم خصوصی مضر است.

جمع‌بندی

ویژگی‌های بسیار خوب بکارگیری شده در iphone11 pro نظیر دوربین سه‌گانه بسیار باکیفیت و نمایشگر OLED با روشنایی بالا ارزش پرداخت 999$ برای خرید آن را بیشتر می‌کند اما این مدل دارای کاستی‌هایی به نسبت دو مدل دیگر نیز هست مثلا باتری آن دوام کمتری به نسبت iphone11 pro max و iphone11 دارد درحالی که نمایشگر آن جمع‌و جورتر و کوچکتر است. دیگر ایرادات آن نیز حافظه داخلی 64GB آن است که برای یک اسمارت فون امروزی بسیار کم است و باید حداقل دو برابر این باشد تا به حد استاندارد برسد. اگر شما بخواهید یک اسمارت فون بهتر با نمایشگر بزرگتر خریداری کنید باید 100 دلار بیشتر هزینه کنید و مدل iphone11 pro max را خریداری نمایید. Iphone11 نیز به نسبت امکاناتی که دارد و قیمت به‌صرفه و اقتصادی‌اش طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است.


نظرات کاربران