راهنمای خرید مسواک برقی

راهنمای خرید مسواک برقی

بیشتر افراد یه دلایل مختلفی مثل عدم آگاهی از روش درست مسواک زدن یا تنبلی به مشکلات و بیماری های دهان و دندان مانند التهاب لثه،ایجاد پلاک های دندانی، پوسیدگی و .... دچار می شون.همچنین مسواک زدن صحیح برای کودکان کاری سخت است.

اهمیت مسواک زدن و روش صحیح استفاده از آن بسیار بالاست و این امر با تهیه و استفاده ی مسواک های برقی میسر می شود. مسواک های برقی ارائه شده برای همه مخصوصا برای کودکان ،این امکان را به هر فرد می دهد که به آسانی مسواک بزنند و از بیماری های مربوط به دندان و دهان پیشگیری کند.

مسواک برقی چیست؟

این نوع مسواک، مسواکی است که در آن نیروی برق یا الکتریسیته ،سری مسواک را به لرزش و نوسان در می آورد.نام دیگر این مسواکها ،مسواک چرخشی است.مسواک های چرخشی ای که با الکتریسیته و یا باتری کار می کنند خاصیت پاک کنندگی بیشتری دارند و این کاررا با توان و شدت بیشتری انجام می دهند.به خاطر راحتی کار با این نوع مسواک ها ، افراد استفاده ی مستمر ومنظمی از آنها دارند.

لازم به ذکر است که دانشمندان و متخصصان عقیده دارند که استفاده ی درست و مداوم از مسواک که استفاده از مسواک حداقل دوبار در روز و هربار 2 دقیقه است، مهمتر از نوع مسواک است.پس استفاده از مسواک های معمولی خود به خود دلیلی بر ایجاد بیماری و یا پاک نشده لکه های دندان نیست.

چرا خرید مسواک های برقی؟

مسواک های برقی یا چرخشی فایده های زیادی دارند ،این مسواک ها ،مهارت ها و روشهای قوی و خاص و همچنین صحیح مسواک زدن را برای افراد همه ی سنین ایجاد می کند و همچنین انگیزه و علاقه ی افراد برای استفاده ی منظم و مداوم از آن را بیشتر می کند.راهنمای خرید مسواک برقی

با توجه به صحبت های تولید کنندگان ،این مسواک ها نیروی کمی برای برداشتن پلاک های دندانی نیاز دارند بنابراین باعث کم شدن مقدار پلاک های دندانی در بزرگسالان می شوند و به تبع از آن باعث پیشگیری از بیماری هایی مثل تحلیل و سایش لثه،خون ریزی و یا التهاب لثه می شوند.از دیگر مزیت های این مسواک ،توانایی بیشتر آن در برداشتن جرم و تغییرات رنگ لثه است که با استقبال زیادی از طرف مصرف کنندگان مواجه شده است.همچنین به خاطر سری های کوچکی که دارند ،قابلیت آن را دارند که به نقاط مختلف دسترسی پیدا کنندو تمام قسمت های دهان و دندان را شستشو دهند.

 سه نسل از مسواک های برقی تاکنون به بازار عرضه شده است:

نسل اول:این دسته از مسواک ها که با باتری کار می کنند ،قیمت ارزان تری نسبت به بقیه مسواک های برقی دارند و می توان آنهارا با خود حمل کرد.اما این نسل، از لحاظ مکانیکی و قطعات شکننده هستند و اندازه ی کوتاه تری دارند.

نسل دوم: این نسل هم با باتری کار می کنند و باتری آنها قابلیت شارژ شدن دارد.سری های جداگانه و قابلیت چرخش دارند.

نسل سوم:این نسل از مسواک های برقی ،مسواک های سونیک هستند .قابل شارژ هستند و دارای سری های مختلف هستند

.راهنمای خرید مسواک برقی

با خرید مسواک برقی مناسب سلامت دهان و دندان خود را تضمین کنید:

صرف کردن زمان کم برای مسواک زدن به عقیده ی دانشمندان باعث می شود  که بیشتر انسان ها با وجود اینکه به طور صحیح و مستمر از مسواک استفاده می کنند،نتیجه ی خوبی نگیرند و همچنان به بیماری های دندان و دهان مبتلا شوند.اما تایمر موجود در مسواک های برقی این مشکل را حل کرده است.در واقع خریدن این مسواک ها به فرد کمک می کند که به طور کامل همه جای دهان و دندان را در زمان مشخص بشویندو از بیماری های مختلف دهان و دندان پیشگیری کنند.مسواک های برقی یک تایمر دارند که بعد از بهترین زمان مسواک زدن یعنی 2 دقیقه به صدا در می آیند.بهترین روش مسواک زدن به عقیده ی کارشناسان این است که دهان به 4 قسمت مساوی (بالا راست-پایین راست-بالاچپ،پایین چپ)حین مسواک زدن تقسیم بشود و برای هر قسمت 30 ثانیه زمان صرف شود.شرکت های سازنده ی مسواک های برقی هم این موضوع را در نظر گرفته اند و 2 دقیقه ی زمان بندی مسواک زدن را به 4 تا 30 ثانیه تقسیم کرده اند که فردی که مسواک می زند با هر ارتعاش مسواک ،منطقه ی آن را عوض می کند.

به این نکته توجه کنید که خلاف تصور عده ای از مردم، فشار دادن بیشتر مسواک روی دندان ها به پاکیزه تر شدن دندان ها کمک بیشتری نمی کند بلکه رفته رفته باعث آسیب و از بین رفتن مینای دندان ها شده و آسیب های جدی به دندان می زند.

انواع مسواک های برقی:

  • مسواک های چرخشی: این مسواک های برقی مویی هستند و توانایی این را دارند که یک دور به صورت کامل بچرخند.
  • مسواک های لغزشی:سرهای کوچکتری نسبت به مسواک های معمولی دارند وبه جای اینکه سری مسواک بچرخد،موهایی که در آن  قرار دارد در جای خود حرکت می کنند و دندان ها را به صورت نقطه ای تمیز می کنند و تمام جرم های موجود در آن نقاط را از بین می برند.
  • مسواک های جهنده: سری این مسواک ها علاوه بر اینکه می چرخند، می توانند به عقب و جلو هم حرکت کنند تا همه ی مواد مانده بین دندان ها بیرون بیایند.
  • مسواک های دوسره:دارای سری های قابل عوض کردن و جدا هستند که یکی از آنها عقب و جلو حرکت می کند و دیگری فقط در جای خودش می لغزد.


راهنمای خرید مسواک برقی

در هنگام خرید یک مسواک برقی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

تنوع زیاد محصولات باعث میشود تا مصرف کنندگان برای خرید مسواک برقی مورد نیاز خود دچار شک و تردید شوند ، چندی از نکات و ویژگی هایی که خریدار باید به آنها دقت کند در زیر آمده است.

تایمر در مسواک برقی:

یکی از مهمترین ویژگی های مسواک های برقی، داشتن تایمر یا زمان سنج است چرا که این ویژگی به شما این فرصت را می دهد که زمان درست و به اندازه ای را برای مسواک زدن صرف کنید زیرا استفاده ی کم باعث تمیز نشدن همه جای دهان و استفاده ی زیاد باعث آسیب به دندان می شود.

طراحی بدنه مسواک برقی:

طراحی مسواک اگر نادرست باشد باعث می شود مچ دستتان زود خسته شود و همچنین برای کسانی که آرتروز دارند مشکل ایجاد می کند.پس زمانی که برای خرید مسواک برقی می روید آن را در دست بگیرید و با آن کار کردن را امتحان کنید،اگر مناسب و راحت بود،آن را خریداری کنید.پس طراحی بدنه هم باید در خرید لحاظ شودودر انتخاب لحاظ شود.

میزان نگهداری شارژ در مسواک برقی:

یکی از ویژگی های کهک دیگر مسواک ها برقی که باید در خرید به آن توجه کنید ،میزان نگهداری شارژ است، مخصوصا برای افرادی که دائما در راه و مسافرت هستند این ویژگی اهمیت بیشتری پیدا می کند تا بدون نگرانی برای تمام شدن شارژ مسواک آن را با خود حمل و استفاده کنند.

سری های قابل تعویض مسواک برقی:

راهنمای خرید مسواک برقی

اینکه بتوانیم سری های مسواک برقی را عوض کنیم از مزیت های مهم مسواک های برقی است،مثلا بعضی سری ها برای کسانی که ارتودنسی دارند و بعضی ها برای کودکان مناسب ترند.این قابلیت در بعضی مسواک ها قرار داده شده است که سری ها قابل تعویض باشند و این، می تواند از نکات مثبت یک مسواک برقی باشد.

بهترین مسواک های برقی راهنمای خرید مسواک برقی

مسواک Vitality Cross Action اورال بی

مسواک Vitality Cross Action اورال بی، برای کسانی که دندان ها حساس دارند و همچنین برای شست و شوی لثه ها،گزینه ی بسیار مناسبی است زیرا این مسواک حاوی سری با الیاف طبیعی و نرم است.همچنین این مسواک می تواند با تمیزکردن سه بعدی دندان ها، سبب سفید و درخشان شدن دندان هایتان شود؛ ضمن اینکه به خاطر حرکت چرخش زاویه ای این مسواک کمک می کند تا لازم نباشد دستتان را زیاد حرکت بدهید.بااین مسواک می توانید حتی عقبی ترین دندان هایتان را به طور کامل تمیز کنید چون حالت نوسانی و دورانی یا چرخشی دارد در نتیجه هیچ نقطه ی دور از دسترسی در لثه و دندان ها باقی نمی ماند که تمیز نشده باشد.

در مورد میزان نگهداری شارژ این مسواک باید اشاره شود که با یکبار شارژ کردن آن می توانید 5-7 روز از مسواک خود استفاده کنید.همچنین مسواک مذکور، تایمری دارد که بعد از دو دقیقه هشدار می دهد.

مسواک برقی رمینگتون مدل Total Sonic Fresh SFT-150 Clean

از مهمترین ویژگی های این مسواک، این است که قابلیت استفاده ی خانوادگی را دارد! زیرا دارای 3 عدد سری جدا است که متناسب با نیاز هر فرد استفاده می شود.این مسواک از پرطرفدارترین و پرفروش ترین مسواک های برقی بازار است.

مسواک برقی رمینگتون برای شستشوی دهان 3 حالت یا ویژگی در نظر گرفته است:  مصرف روزانه، حالت تحریک و ماساژ لثه، حالات شستن دندان و لثه های حساس؛ که برای استفاده از هرکدام از حالت ها می توانید دکمه ی مورد نظر خود را روی بدنه فشار دهید .باتری این دستگاه عمری طولانی دارد و همچنین یک پایه شارژ برای آن تعبیه شده است.

مسواک برقی واتراسپلش مدل WS-T220- 2032

حاوی سری چرخان 360 درجه است و سری آن قابلیت عوض شدن را دارد.این مسواک سه عملکرد معمولی Normal، قوی High، ماساژ Massage دارد که به سادگی توسط  دکمه ی تغییر حالت اعمال می شود.برای مسواک مورد نظر یک پایه شارژ برای شارژ شدن آسان و نگه داری دستگاه در نظر گرفته شده است و همچنین با یکبار شارژکردن می توانید مدت زمان زیادی از آن استفاده کنید. مسواک برقی WS-T220- 2032 خاصیت ضدآبی دارد و دارای فناوری ضدعفونی کنندگی UV است که در 7 دقیقه اتفاق می افتد و همچنین قابلیت ضدعفونی کردن همزمان 3 سری را دارد.این مسواک برقی تائیدیه های CE،FCC،FDA و استاندارد RoHS را دارد و گزینه ی خیلی مناسبی برای خرید است .

مسواک برقی شیائومی مدل Mijia Sonic

دارای 2 سری با خاصیت پاک کنندگی عالی است.هر سری ویژگی های خاص خود را دارد.سری سفید کننده مخصوص سفید کردن دندان هاست،یک سری مناسب برای دندان های حساس وجود دارد که الیافی نرم دارد و سری دیگر برای لثه ها مناسب است. حتی برای این سری ها جای مناسبی تعبیه شده است و محفظه ای به این منظور وجود دارد.این مسواک با موج نوسان 37200 بار در دقیقه نوسان می کند.این دستگاه سنسور STG دارد که زمان و قسمت پاک شده را می شناسد .باتری این دستگاه که با یک بار شارژ گکردن آن می توانید 15 روز از آن استفاده کنید، لیتیوم 700 آمپری است.این مسواک هم مثل سایر گزینه های پیشنهادی ، برای خرید بسیار پیشنهاد می شود زیرا خاصیت پاک کنندگی و پلاک برداری از دندا ها را دارد.یکی دیگر از ویژگی های مهم داشتن تایمر است که بعد از 2 دقیقه هشدار می دهد.

مسواک برقی تریزا مدل SONIC IMPLUS

این مسواک با ارتعاش 2600 در یک دقیقه و میزان تمیزکنندگی بالا ،به برداشتن پلاک های دندانی کمک شایانی می کندو با پالس های 2 دقیقه ای برای جابه جایی از یک دندان به دندان دیگر اقدام می کند و این ویژگی باعث می شود که جریان خون در لثه ها افزایش پیدا کند و جرم ها به طور موثری از بین بروند.سری های مختلف این دستگاه با الیاف های آنها طوری طراحی و تولید شده اند به نیاز افراد مختلف را تامین می کنند.قدرت پاک کنندگی این محصول برای پلاک های دندانی بسیار بالاست و همه ی افرادی که علاقمند به حذف پلاک ها هستند می توانند برای خرید اقدام کنند.باتری این دستگاه 16 روز شارژ نگه می دارد و همچنین دستگاه یک پایه برای شارژ هم دارد.

مسواک برقی شیاومی مدل SOOCAS X3

بدنه ی این مسواک ضدآب است و برای حذف پلاک های باکتریایی خیلی مناسب است چون خاصیت پاک کنندگی بالایی دارد.یکی از مهمترین و جالب ترین ویژگی که در این مسواک به چشم می خورد  این است که می تواند با بلوتوث به گوشی های هوشمند متصل شود و شما به راحتی حالت مورد نظر خود را از داخل گوشی انتخاب کنید.همچنین اتصال به گوشی کمک می کند تا مصرف کننده میزان شارژ و تمیز شدن را با برنامه ای مخصوص که روی گوشی نصب شده است، ببیند.این مسواک لرزشی است اما قدرت حرکت زیادی دارد و چیزی از مسواک های چرخشی، کم ندارد.

 شما می توانید قیمت مسواک برقی را به صورت لحظه ای در سایت ایمالز ببینید.


نظرات کاربران