برترین تلویزیون‌های سال 2022

برترین تلویزیون‌های سال  2022

از آنجایی که به تازگی مدل های جدید تلویزیون سال 2022 به بازار آمده است، بازار تلویزیون به قدری در حال تغییر و پیشرفت بوده که انتخاب بهترین تلویزیون‌ به کار دشواری تبدیل شده است. دو تغییر بزرگ ایجاد شده در آن‌ها را می‌توان قیمت و تکنولوژی نام برد. چند سالی است که تلویزیون‌های OLED و اولترا اچ دی، در حال تصاحب جایگاه تلویزیون‌های اچ دی و فول اچ دی هستند. اگر شما نیز در پی انتخاب یک محصول مناسب از بهترین تلویزیون‌های 2022 هستید، با این مقاله از سایت ایمالز همراه باشید.

در انتخاب بهترین تلویزیون های 2022 چه فاکتورهایی را مدنظر نگرفته‌ایم؟

برای اینکه بهترین و مناسب‌ترین گزینه‌ها را برای کاربران عزیز انتخاب کنیم، در این مطلب سعی شده تا فاکتورها و ویژگی‌های مهمی را مدنظر گرفته و تعدادی از فاکتورها را در انتخاب بهترین تلویزیون‌های 2022، کنار بگذاریم. تنها عاملی که تمامی تلویزیون‌های این لیست به اشتراک می‌گذارند، هوشمند بودن آن‌ها است.

8K بودن تلویزیون

در بین خریدارانی که در انتخاب تلویزیون مناسب دچار مشکل هستند، عده‌ای نیز به دنبال این هستند که آیا اقدام به خرید تلویزیون 8K کنند یا خیر؟ این نوع از تلویزیون‌ها تنها چند سال است که وارد بازار شده‌اند و تعداد محدودی از آن‌ها تولید می‌شود. اگر منطقی به قضیه نگاه کنیم، تلویزیون‌های 8K، در حال حاضر قیمت بسیار زیادی دارند. از طرف دیگر، در صورت خرید این نوع از تلویزیون‌ها باید محتوای باکیفیت بالایی برای تماشا در اختیار داشته باشید.

 

هرچند در سال اخیر، با عرضه کنسول‌های نسل نهم شاهد قابلیت اجرای بازی با کیفیت 8K در اکثر کنسول‌ها بودیم؛ اما در تلویزیون‌هایی با رزولوشن پایین‌تر نیز می‌توانید از اجرای بازی‌های جدید لذت ببرید. به همین دلیل، پشتیبانی از رزولوشن 8K در این لیست، تنها یک مزیت شمرده می‌شود و در رده‌بندی تأثیری نخواهد داشت.

قیمت تلویزیون

به‌طور حتم، در هر خریدی، مخصوصاً خرید تلویزیون، قیمت یک فاکتور اساسی است؛ منتها اگر تنها به دنبال آشنایی با بهترین تلویزیون‌ها باشید، نباید قیمت را زیاد مدنظر بگیرید. به‌هرحال، شما در حال انتخاب بهترین محصول هستید و تنها ویژگی‌های مهم، مشخصات و تکنولوژی‌های به‌کاررفته در تلویزیون است. البته قابل‌ذکر است که در انتخاب بهترین تلویزیون‌های 2022، قیمت را از فیلتر بررسی‌های خود خارج نکرده‌ایم و به‌طور حتم در انتخاب ما، تأثیر خواهد داشت.

سایز تلویزیون

تعداد زیادی از رسانه‌ها و حتی مشتریان، برای رده‌بندی تلویزیون‌ها، سایز تلویزیون را نیز مدنظر قرار می‌دهند. هدف این مطلب تنها برگزیدن بهترین تلویزیون‌های امسال است و سایز تأثیر چندانی در انتخاب بهترین مدل‌ها ندارد.

بهترین تلوزیون‌های 2020

معرفی بهترین تلویزیون‌های 2022

حال که با روند انتخاب محصولات موجود در این لیست آشنا شدید، به سراغ معرفی محصولات برگزیده خواهیم رفت. برای شناخت ویژگی‌ها و تکنولوژی‌های به‌کاررفته در این تلویزیون‌ها، با ما همراه باشید.

تلویزیون ال‌جی OLED C1

اولین محصول معرفی شده در لیست بهترین تلویزیون‌های 2022، متعلق به برند معروف ال‌جی است. این برند در تولید تلویزیون‌های باکیفیت و پیشرفته تجربه چندین ساله دارد. تلویزیون جدید ال‌جی، نسبت به سری قبل خود، پیشرفت‌های زیادی نکرده است، چون نسل قبلی این تلویزیون نیز به‌عنوان یکی از بهترین تلویزیون‌های سال شناخته می‌شد و نیاز به پیشرفت چندانی نداشت.

 

تلویزیون سری C1 در سایزهای مختلفی عرضه می‌شود که در این مطلب برای نشان دادن ابعاد و وزن محصول، مدل 65 اینچی را انتخاب می‌کنیم. این تلویزیون با ابعاد 86.2 در 144.9 در 25.1 سانتی‌متر، از نمایشگر 65 اینچی استفاده می‌کند و 32.6 کیلوگرم وزن دارد. به‌طور حتم، سری C1 تلویزیون‌های ال‌جی را می‌توان از بهترین تلویزیون‌های 2022 بازار جهانی و ایران دانست.

 

طراحی این تلویزیون به زیبایی انجام شده و جنس بدنه آن به‌جز بخش‌های پایینی، تماماً فلزی است. استفاده از فلز باعث شده تا علاوه بر ایجاد جذابیتی خاص در ظاهر تلویزیون، استحکام زیادی را نیز شاهد باشیم. خریداران این تلویزیون می‌توانند این محصول را هم به‌صورت رومیزی و هم به‌صورت نصب روی دیوار استفاده کنند.

 

همان‌طور که از نام تلویزیون پیداست، این دستگاه از پنل OLED استفاده می‌کند. به‌کارگیری این پنل باعث شده تا تلویزیون جدید ال‌جی، بسیار نازک باشد. این پنل 10 بیتی، از نوع 120 هرتزی بوده و تصاویر را با رزولوشن 4K نمایش می‌دهد. استانداردهای HDR استفاده شده در این تلویزیون، شامل Dolby Vision، HDR10 و HLG است. یکی از استانداردهای غایب در این تلویزیون، HDR10+ شناخته می‌شود که استفاده از هوش مصنوعی در بخش‌های مختلف، این کمبود را جبران می‌کند.

 

این تلویزیون پیشرفته از سیستم صوتی 40 واتی استفاده می‌کند تا صدای واضح و رسایی پخش شود. یکی از قابلیت‌های جالب این تلویزیون، پخش صدا در حالت با پایه به سمت جلو و در حالت بدون پایه به سمت پایین است. محصول هوشمند و جدید ال‌جی، دارای 3 درگاه USB، 4 درگاه HDMI، رابط کامپوزیت، درگاه ارتباطی وای‌فای و بلوتوث و دیگر پورت‌های معمول است.

تلویزیون ال‌جی OLED C1

تلویزیون سامسونگ Samsung QN900A

چند سالی است که سامسونگ، سهم قابل‌توجهی از بازار تلویزیون‌های هوشمند را تصاحب کرده است. این برند کره‌ای، جدیدترین تلویزیون‌های خود را با فناوری مینی ال ای دی و با نام QN منتشر می‌کند. تلویزیون‌های نئو کیولد سامسونگ، برای ایجاد نور پس‌زمینه بهتر، از فناوری مینی ال ای دی استفاده می‌کنند. تلویزیون‌های این سری با سایزهای مختلف 65، 75 و 85 موجود هستند و تنها در سایزهای بزرگ تولید می‌شوند.

 

طراحی تلویزیون جدید سامسونگ، به بهترین نحو انجام شده و سایز 75 اینچی این تلویزیون، دارای ابعاد 165 در 101 در 32 سانتی‌متر است. این محصول به همراه پایه‌های استند، 40 کیلوگرم وزن دارد و همان‌طور که از ابعاد آن معلوم است، برای استفاده در منازل و محیط‌های بزرگ پیشنهاد می‌شود.

 

رزولوشن تصویر در تمامی تلویزیون‌های سری نئو کیولد، 8K در نظر گرفته شده و پردازنده نئو کوانتوم، کیفیت تصاویر پخش شده را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. استفاده از قابلیت Quantum HDR 64 x نیز باعث شده تا جزئیات رنگ تصاویر پخش شده در این کیفیت، به نهایت برسد. به‌طور کامل، قابلیت‌ها و ویژگی‌های زیادی در این تلویزیون استفاده شده و به‌طور حتم تلویزیون QN900A، یکی از بهترین تلویزیون‌های 2022 و چند سال اخیر است.

 

نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز، قابلیتی است که این تلویزیون را برای گیمرها بسیار جذاب می‌کند. در کنار تمامی کمیت‌های ذکر شده، این تلویزیون سامسونگ دارای قابلیت‌هایی است که باعث شده تا تمامی رنگ‌های روشن و تیره، با نهایت دقت و زیبایی به نمایش در آیند. برخلاف تلویزیون ال‌جی OLED65C1، این محصول علاوه بر پشتیبانی از استانداردهای معمول HDR، از استاندارد HDR10+ نیز پشتیبانی می‌کند و به همین خاطر شاهد جزئیات رنگی بالایی خواهید بود.

 

تلویزیون QN900A به‌عنوان یکی از بهترین تلویزیون‌های 2022، یکی از قوی‌ترین تلویزیون‌ها در زمینه صوتی نیز شناخته می‌شود. سیستم صوتی این تلویزیون، توان فوق‌العاده 80 واتی دارد. این تلویزیون از ووفر داخلی استفاده می‌کند و باس صدای ایجاد شده، کیفیت و وضوح بسیار بالایی دارد. کاربران برای اتصال دستگاه‌های صوتی و تصویری خود به این تلویزیون، تنوع زیادی را شاهد خواهند بود. پورت‌های این تلویزیون شامل 4 درگاه HDMI، 3 درگاه USB و بقیه درگاه‌های کاربردی است.

 

تلویزیون Samsung QN900A

تلویزیون سونی XR-XA90J

تلویزیون‌های XA90J شامل تلویزیون‌های جدید سری 9 براویا سونی است. سونی که در صنعت تولید تلویزیون، یکی از مشهورترین برندها است، در تولید این محصولات نهایت تلاش خود را به کار گرفته تا محصول باکیفیت و زیبایی را ارائه کند. به گفته خودِ سونی، بیشترین تمرکز این شرکت در تولید این سری، بر روی کیفیت تصویر بوده است.

 

تلویزیون XR-XA90J، در سه سایز 55، 65 و 83 اینچی تولید می‌شود. تمامی سایزهای این سری نیز اندازه بسیار باریکی دارند؛ به‌طور مثال مدل 55 اینچی با ابعاد 128 در 71 در 31 میلی‌‌متر تولید شده و وزن بدون پایه این تلویزیون به 19 کیلوگرم می‌رسد. این تلویزیون ازنظر طراحی با بقیه تلویزیون‌های موجود تفاوت‌های چشمگیری دارد. پایه‌های تلویزیون XR-XA90J طراحی زیبا و متفاوتی دارند و با جدا کردن آن‌ها می‌توانید تلویزیون خود را به دیوار متصل کنید.

 

این تلویزیون علاوه بر نامیده شدن به‌عنوان یکی از بهترین تلویزیون‌های 2022، یکی از شیک‌ترین و جذاب‌ترین محصولات این سال نیز به شمار می‌آید. تلویزیون جدید سونی، از پنل OLED با نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی استفاده می‌کند. تصویر پخش شده نیز باکیفیت 4K ارائه می‌شود. در مورد پخش تصاویر غیر اولترا اچ دی نیز نباید نگران باشید. تلویزیون سونی XR-XA90J، به‌عنوان یکی از پیشرفته‌ترین تلویزیون‌های سال، قابلیت ارتقا کیفیت تصاویر 2K را دارد. این قابلیت، با تکنولوژی XR 4K Upscaling خاص سونی امکان‌پذیر شده است.

 

علاوه بر رزولوشن بالای تصویر، کیفیت رنگ‌های نمایش داده شده نیز در این تلویزیون به زیبایی تمام انجام می‌شود. سونی با بهره‌گیری از قابلیت XR Color و XR Picture، طیف رنگی گسترده و دقیقی را ارائه می‌دهد که بیش‌ازپیش به واقعیت نزدیک هستند.

 

در بخش صوتی نیز شاهد پشتیبانی از مدل Dolby Atmos مدل دالبی هستیم. مجموع قدرت سیستم صوتی XR-XA90J، به 60 وات می‌رسد. این مقدار از حجم صدا در کنار فناوری تخصصی 3 بعدی سونی باعث خواهد شد تا تماشای انواع فیلم‌ها و انجام بازی‌های اکشن در این تلویزیون، طعم متفاوتی داشته باشند. از پورت‌های قرار داده شده در این تلویزیون سونی، می‌توان به 4 پورت HDMI، 3 پورت USB، پورت کامپوزیت، درگاه LAN و دیگر درگاه‌های معمول اشاره کرد.

تلویزیون سونی XR-XA90J

تلویزیون هایسنس H8G

شاید برای اکثر کاربران نام برند هایسنس غریبه باشد؛ اما تلویزیون‌های جدید این شرکت ویژگی‌هایی دارند که توانسته‌اند خود را در لیست بهترین‌ها جای دهند. H8G نیز از بهترین تلویزیون‌های این شرکت است و قابلیت‌های پیشرفته‌ای دارد. این تلویزیون به کسانی توصیه می‌شود که می‌خواهند با هزینه کم، صاحب یک تلویزیون پیشرفته با امکانات زیاد شوند. این تلویزیون در مقایسه با محصولات مشابه دیگر برندها، قیمت کمتری دارد و از پنل بهتری نسبت به پنل OLED استفاده می‌کند.

 

طراحی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های مورد بررسی در انتخاب بهترین تلویزیون‌های 2022 در نظر گرفته شده است. این تلویزیون نیز اگرچه با طراحی زیبا و شیک توانسته راه خود را به این لیست باز کند، اما نسبت به دیگر مدل‌ها طراحی ضعیف‌تری دارد. این سری از تلویزیون‌های هایسنس در 4 سایز متفاوت 50، 55، 65 و 75 اینچی تولید می‌شود. برای مقایسه ابعاد، مدل 50 اینچی این سری، با ابعاد 111 در 72 در 25 سانتی‌متر و وزن 13 کیلوگرم تولید شده و ابعاد و وزن ذکر شده متعلق به تلویزیون با پایه است.

 

همان‌طور که گفته شد، این تلویزیون از پنل ULED استفاده می‌کند که دارای نرخ نوسازی تصویر 60 است. این مقدار از نرخ نوسازی برای اجرای بازی‌های کنسول‌های نسل نهم نیز پاسخ‌گو خواهد بود. حداکثر رزولوشن تصاویر در این پنل، به 4K می‌رسد و عمق و جزئیات رنگی نیز به‌خوبی نمایش داده می‌شوند. نمایشگر این تلویزیون علاوه بر ارائه تصاویر باکیفیت، زاویه دید بالایی نیز دارد. ازنظر استاندارد HDR، تلویزیون هایسنس H8G به‌خوبی عمل کرده است. این تلویزیون از استانداردهای مختلف HDR، اعم از HDR10+ پشتیبانی می‌کند.

 

در بخش صوتی تلویزیون H8G، توان کلی صدای 20 واتی دارد و نسبت به رقبای خود در این لیست، ضعیف‌تر عمل می‌کند. البته این سیستم صوتی در مدل‌های 75 اینچی، از دو بلندگو 15 واتی استفاده می‌کند. هایسنس سعی کرده تا ضعف توان صوتی را با به‌کارگیری فناوری Dolby Atmos در کنار سه فناوری پیشرفته دیگر جبران کند. به همین خاطر صدای واضح، دقیق و پرجزئیاتی را از تلویزیون H8G، حتی در فواصل دور خواهید شنید.

 

ازنظر تعداد پورت نیز تلویزیون H8G دارای 4 پورت HDMI، 2 پورت USB، ورودی کامپوزیت و دیگر درگاه‌های معمول و پراستفاده است.

 

تلویزیون هایسنس H8G

مناسب‌ترین انتخاب از بین بهترین تلویزیون‌های 2022 کدام است؟

تمامی تلویزیون‌های موجود در این لیست، از کیفیت تصویر فوق‌العاده بالایی برخوردارند. تلویزیون‌های معرفی‌شده، از کیفیت 4K و حتی 8K پشتیبانی می‌کنند که باعث افزایش چشمگیر رزولوشن و کیفیت تصویر خواهد شد. برندها و شرکت‌های مختلفی سعی کرده‌اند در تولید جدیدترین تلویزیون‌های خود از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها استفاده کنند. در برخی از این تلویزیون‌ها نیز توانایی افزایش کیفیت تصاویر 2K به کیفیت‌های بالاتر امکان‌پذیر است.

 

تمامی تلویزیون‌های ذکر شده در این مطلب، ارزش خرید بسیار بالایی دارند و همه آن‌ها نیاز شما در تماشای فیلم‌ها، سریال‌ها و بازی‌های جدید و باکیفیت را تأمین می‌کنند. اگر بودجه خرید بالایی در نظر دارید، تلویزیون سامسونگ QN900A را می‌توان مناسب‌ترین تلویزیون این لیست معرفی کرد. این تلویزیون در مقایسه با رقیبان هم‌تراز خود، از کیفیت تصویر 8K استفاده می‌کند. علاوه بر رزولوشن تصویر بالا، این تلویزیون قابلیت‌ها و ویژگی‌های زیادی دارد که ذکر تک‌تک آن‌ها در این مطلب نمی‌گنجد.

 

اما اگر قیمت تلویزیون برای شما مهم است، جدیدترین تلویزیون هایسنس ذکر شده در این لیست، مناسب‌ترین انتخاب است. تلویزیون H8G علاوه بر استفاده از پنل پیشرفته‌تر نسبت به OLED، قیمت کمتری نیز نسبت به سایر رقبا دارد. تنها ایرادی که می‌توان از این تلویزیون گرفت، طراحی نه‌چندان جذاب و متفاوت آن است.


نظرات کاربران