چگونگی زدن لاک ساده

روش های صحیح زدن لاک ناخن

بانوان در هر سنی که باشند، دوست دارند لاک بزنند و این یکی از کارهای لذت بخش برای آن ها است. همانطورکه تصور می کنید لاک زدن امری بسیار ساده است ، ولی بدانید که نتیجه کار در بیشتر مواقع خیلی رضایت بخش نمی باشد. زیرا مانیکور انگشتان به دقت زیادی بیشتر مواقع دارد و اگر دلتان می خواهد در این زمینه مثل حرفه ای ها عمل نمایید، باید یک سری موارد را رعایت نمایید که ما در این جا اشاره می کنیم.

 

لاک  زدن  صحیح ناخن ها در خانه

 

ناخن هایی که خوب لاک زده شده اند، حس و حال شما را می توانند به کلی عوض کنند. حتی لاک ناخن هایتان شخصیت شما را منعکس می نماید و این نکته یادتان باشد که ممکن است این کار خیلی فریبنده باشد. در ابتدا شما را با انواع لاک آشنا کرده و سپس در این متن با لاک زدن صحیح آشنا می شوید.

 

انواع  لاک

لاک دارای اقسام و انواع گوناگونی می باشد که بسته به نیاز خریدار بکار می رود. در این متن شما اقسام لاک ها به شما معرفی خواهد شد.

 

1) لاک ناخن ژله ای : یکی از انواع طراحی ناخن ژلیش است که امروزه خیلی طرفدار پیدا کرده است. این لاک ناخن دارای تنوع زیادی میباشد. بعلاوه، دارای طرفداران بسیاری نیز در میان بانوان است که دلیلش، ماندگاری دوام زیادش می باشد. هرچند استفاده از این گونه لاک ناخن به مهارت زیادی نیاز خواهد داشت و باید نزد ناخن کار به سالن زیبایی رجوع کرد. زیرا که کاربرد لاک ناخن ژلیش به تجربه ی زیاد در آماده سازی و همینطور دستگاه UV نیاز دارد. اگرچه اخیرا یک سبک لاک ناخن ژلیش نیز به بازار آمده که به دستگاه UV نیازی ندارد؛ ولی دوام آن کمتر از بقیه است.

 

2) لاک مات : امروزه لاک ناخن مات خیلی مورد پسند می باشد و در طول سال کاربرد دارد. در حالی که خیلی از اشخاص احساس می کنند تنها برای فصل تابستان باید از لاک مات استفاده کرد. این نوع لاک ناخن اصلا متالیک یا براق نیست و اگر مارک مرغوبی را بگیرید، برایتان جلوه خیلی زیبایی را پدید می آورد. لاک ناخن مات دارای تنوع رنگی بالایی است و به آسانی آن را با هر رنگ لباس می توان هماهنگ کرد.

 

3) لاک شیشه ای : لاک ناخن شیشه ای نوعی دیگر از اقسام لاک ناخن کروم می باشد. این لاک ناخن هم دارای جلوه زیبایی است و خیلی براق می باشد. در حقیقت، اسم آینه ای که به این لاک داده شده است هم به خاطر برقی است که پدید می آورد. اغلب رنگ لاک های آینه ای، به آلومینیوم و فلز شبیه است.

 

4) لاک کروم :اشخاصی که اهل تجملات می باشند لاک ناخن کروم را می توانند بکار بروند. برخلاف لاک ناخن مات، این نوع لاک ها، خیلی براق اند. وقتی که خواستید لاک ناخن تان خیلی معلوم باشد، لاک ناخن کروم را بکار ببرید. اگرچه اگر می خواهید در منزل لاک ناخن کروم را استفاده نمایید، باید دقت کنید که ممکن است موقع استفاده از این لاک ناخن، روی آن خط هایی به وجود بیاید. برای همین توصیه پیشنهاد می کنیم که جهت استفاده از لاک ناخن کروم به ارایشگاه بروید تا نتیجه خوبی بگیرید.

 

تهیه رنگ لاکی که به آن علاقه دارید

رنگ لاکی را تهیه نمایید که با با لباسی که می پوشید  و همچنین حس و حال شما، هماهنگ شود. دقت کنید که تهیه لاک های قدیمی نتیجه کار نامطلوبی می تواند برایتان بر جای بگذارد. زیرا احتمال دارد ضخیم و غلیظ شده و روی ناخن ها ظاهر خوبی باقی نگذارد. اگر جز انتخاب لاک قدیمی چاره ای نداشتید، به لاک مقداری رقیق کننده بیفزایید.

 

جای مناسبی برای لاک زدن انتخاب نمایید

جهت لاک زدن سطح تمیز و صافی انتخاب نمایید، برای آن یک میز ثابت مثل میز غذاخوری انتخاب خوبی می باشد. یک دستمال کاغذی ضخیم یا حوله زیر دست هایتان بگذارید تا محیط اطراف کثیف نشود. در مکانی که می خواهید لاک می زنید، دارای تهویه مناسبی باشد؛ زیرا بوی لاک و محلول لاک پاک کن آسیب زیادی به سلامت دستگاه تنفس شما می تواند بزند.

 

اماده کردن لوازم ضروری برای زدن  لاک

قبل از زدن لاک روی ناخن های تان ، بهتر است لوازم ضروری را اماده کنید؛ زیرا هنگام زدن لاک ناخن، برای مدتی نمی توانید کاری انجام دهید. همواره گوش پاک کن و پنبه را کنارتان بگذارید. داشتن ابزارهای مخصوص مانیکور، لاک پاک کن، ناخن گیر، سوهان ناخن، تاپ کت و بیس کت و غیره به شما در ممانعت از آلوده شدن محیط و سرعت لاک زدن کمک خواهد کرد.

 

اقدامات اولیه برای زدن لاک

اگر ناخن های خود را از قبل لاک زده اید، ابتدا بهتر است با لاک پاک کن آن را پاک کنید. اگر روی ناخن هایتان لاک نزدید نیز از لاک پاک کن جهت کشیدن روی ناخنتان کمک بگیرید. این کار سبب می شود چربی و روغن اضافی از روی ناخن شما پاک شود و زمان دوام لاک روی ناخن بیشتر شود.


نکات پایه ای زدن لاک

 

مانیکور کردن ناخن

اگر ناخن هایتان به سوهان کشیدن نیاز دارد یا شکسته شده ، باید مانیکور انجام دهید. یادتان باشد که روی ناخن های شکسته لاک زدن به هیچ وجه جلوه قشنگ نیست. سوهان را با شدت روی ناخن نکشید؛ چونکه سبب شکستن ناخن ها می شود. ضربه به ناخن ها نزنید موجب نازک شدن بستر آن خواهد شد. بافر را برای برطرف کردن این مشکلات می توانید بکار ببرید. می توانید به علایق و سلایق تان به ناخن ها ظاهر مربع شکل یا گرد بدهید.

موقع کشیدن سوهان دقت کنید که از خارج ناخن به سمت داخل این کار را بکشید. هر یک از ناخن ها را به شکل مجزا سوهان بکشید. دقت کنید که نباید حرکات دایره ای برای این کار بکار ببرید. این عمل ناخن تان را سست میکند و امکان شکسته شدن آن را هم بیشتر خواهد کرد.

 

محو کردن کوتیکول های ناخن

در انتهای هر ناخن قسمت های کمی از پوست ، کوتیکول نام دارد. کوتیکول ها قادرند سبب نابودی ظاهر لاک تان باشند. حتی قادر است سبب بلندی و پستی ناخن ها در مراحل کاشت باشد. شما کوتیکول ها را با ناخن گیر می توانید محو نمایید . جهت انجام این کار هم بعضی وسایل مانیکور موجود هستند. حتی برای راحت شدن کار، می توانید ناخن ها را برای چند دقیقه در آب گرم قرار دهید تا باعث تسریع در از بین بردن کوتیکول ها شود.

بعد از این که مراحل مانیکور ناخن ها تمام شد، ظرف لاک را بین دو کف دست خود برای چند ثانیه مالش دهید. این عمل به خوبی باعث ترکیب رنگ لاک خواهد شد. از تکان دادن لاک حتما بپرهیزید؛ زیرا حباب در آن ایجاد می شود و از خود ظاهر خوبی به جا نخواهد گذاشت. گرداندن لاک از ایجاد حباب در آن جلوگیری می کند و باعث جلوه دادن ناخن ها به شکل نرم و زیبا خواهد شد.

 

استفاده از بیس کت روی ناخن ها

استفاده از لایه ی پوشش اولیه یا بیس کت روی ناخن ها، عملی است که برای افزایش دوام و ماندگاری لاک خود می توانید بکار ببرید. بیس کت سبب خواهد شد ظاهر لاک شما بهتر و نرم تر جلوه کند و برای مدت زمان بیشتری رنگ را روی ناخن ها ماندگار کند. ناخن های شما در این صورت، با لاک اصلی، لک دار نمی شود. بعد از این که از پوشش اولیه روی ناخن ها استفاده کردید، تا زمان کامل خشک شدن آن منتظربمانید و به آن دست نزنید.

دقت کنید که دو نوع بیس کت یا لاک پایه جهت پوشش زمینه موجود است. از این دو نوع، یکی فیلر سفت که ناخن ها را نرم کرده و سطح یکنواخت و ماتی را ایجاد می کند. نوع دیگری، تقویت کننده که از ناخن محافظت کرده و کمک می کند تا دارای قدرت بیشتری باشد. در ضمن در سرعت فرآیند رشد ناخن هم تاثیرگذار خواهد بود. شما با توجه به ویژگی های این بیس کت هامی توانید، هر دو مورد یا یکی از آنها را بکار ببرید.

 

چگونگی زدن لاک ناخن ها

انگشتان تان را باز کنید و روی میز محکم فشار دهید. زدن لاک را از انگشت سبابه بهتر است شروع نمایید و هر یک از آنها را به سمت انگشت کوچک حرکت دهید. بعد دستتان را بالا ببرید و روی لبه میزی که قصد دارید کار لاک زدن را انجام دهید، انگشت شصت را قرار دهید. مهم نیست که کدام دست را جهت لاک زدن بکار می برید؛ فقط باید دستی که راحت ترید را انتخاب کنید و زدن لاک را با آن شروع کنید. امکان دارد در ابتدا دستتان بلرزد؛ ولی مهم نیست با تمرین به آن مسلط می شوید.

یادتان باشد که بودن مقدار کافی لاک روی فرچه، نکته ی مهمی می باشد که به شما در زدن لاک ایده ال کمک می کند. برای این کار فرچه  مخصوص را در ظرف لاک خوب تکان دهید تا لاک اضافی آن خارج شود. کم کم متوجه می شوید که برای زدن لاک چه مقدار لاک احتیاج است. به نوک براش تان خیلی دقت نمایید. بیشتر براش هایی که در لاک ناخن استفاده می شوند، گرد می باشند. بعضی هم شکل مسطح تری دارا هستند. شما قادرید روش های جدید طراحی ناخن مثل طراحی ناخن آمبره هم جهت زیباتر شدن ناخن ها بکار ببرید.

وقتی لاک زدن روی ناخن تمام شد، باید حدود 10 الی 30 دقیقه بسته به نوع آن برای خشک شدن منتظر بمانید. بعد از آن برق ناخن یا تاپ کت جهت افزایش ماندگاری و تثبیت لاک آن بکار ببرید. در اخر جهت تقویت ناخن و پوست اطراف آن روغن های طبیعی و گیاهی می توانید بکار ببرید. روغن زیتون و بادام از بهترین انتخاب ها می باشند. پیشنهاد ما این است هفته ای دو بار این روغن ها را بکار ببرید تا نتیجه ی مطلوبی بگیرید.

 

تهیه رنگ لاک هماهنگ با فصل

لاک از انتخاب هایی می باشد که نقش به سزایی در زیبایی هر چه بیشتر ظاهر خواهد داشت. اگرچه شما اگر رنگ لاک را هماهنگ با فصل تهیه نمایید، دارای ناخن های خاص و دستان زیباتری نیز می باششید. در ذیل اقسام رنگ های لاک هماهنگ با فصول گوناگون سال را به شما معرفی می نماییم.

 

  • رنگ لاک هماهنگ با فصل بهار:  بهار فصل رنگ می باشد و شما رنگ های جذاب و زنده جهت زدن لاک را این فصل می توانید از بکار ببرید. رنگ های قرمز، صورتی، سبز، نارنجی، سرخابی و غیره اینتخاب مناسبی می باشند. کاربرد انواع رنگ های خنثی هم انتخاب های خوبی در این فصل می باشند. برای این کار ترکیب رنگ های روشن مثل صدفی، طوسی و سفید را نیز می توان بکار برد.

 

  • رنگ لاک هماهنگ با تابستان:  در تابستان رنگ های پاستلی و شاد یادتان باشد. ایده ال ترین انتخاب جهت رنگ های پاستلی، رنگ های آبی، رد، سفید و سبزهستند. رنگ های پاستلی رنگ های بسیار شاد، مات و جذاب می باشند. حتی همه ی این رنگ ها را برای هر پنج انگشت دست هم می توانید استفاده کنید و از تزیین ناخن ها تجربه جالبی کسب نمایید.

 

  • رنگ لاک هماهنگ با پاییز:  از رنگ لاک هایی که برای فصل پاییز ایده ال می باشند رنگ های زرشکی، خردلی، نارنجی، قهوه ای، کرم، هلویی و زرد را می توان نام برد. به طور کلی، رنگ هایی که برگرفته شده از طبیعت اند، گزینه ی ایده الی جهت لاک زدن می باشند. به اطرافتان توجه نمایید و رنگی هایی که شما را به خود جذب کرده برای لاک زدن بکار ببرید.

 

  • رنگ لاک هماهنگ با زمستان:  در زمستان به خاطر سردی هوا رنگ های تند و شاد مثل آلبالویی، مشکی ، قرمز و غیره را می توانید بکار ببرید. ترکیب رنگ های سبز و قرمز با طرح بابانوئل هم از دیگر تزیینات جالب می باشد که در این فصل و هر ساله استفاده می شود.

 

چگونگی ژلیش ناخن در منزل

جهت انجام ژلیش ناخن اول ناخن ها را مانیکور نمایید. اینگونه که اندازه ی آن را در سایز مورد مورد دلخواه کوتاه میکنیم و سوهان کشی می کنیم. بعد خط و خش هایی را روی سطح ناخن با سوهان دستی به وجود می آوریم تا لاک بهتر روی آن بنشیند. از آن جا که کاربرد ژلیش ناخن هم مثل کار با مواد ممکن است سبب به وجود آمدن قارچ شود، پیش از هر کاری ضد قارچ استفاده می کنیم. بعد پرایمر مخصوص ژل را استفاده و چند ثانیه در هوای آزاد می گذاریم بماند تا خشک شود.

بعد از این مرحله بیس کوت را استفاده می کنیم. اینگونه که اول وسط ناخن و بعد به کوتیکول بیس کوت می زنیم. باید در دو مرحله بیس کوت را بر روی سطح ناخن بزنیم. بعد از هریک از مراحل، دست ها را زیر دستگاه UV می گذاریم تا خوب خشک و مهیای لاک ژلیش شود.

لاک ژلیش را مثل لاک ساده به روی سطح ناخن ها می زنیم و برای خشک شدن زیر وسیله ی مخصوص می گذاریم. اگر تصورتان این است که لاک کمرنگ می باشد و به چند لایه دیگر نیاز دارد، دوباره روی ناخن ها را می تواند لاک زده و هر دفعه زیر وسیله بگذارید. در نهایت هم جهت افزودن وام و زیبایی ناخن ها، تاپ شاین را بکار می بریم. بعد از این مرحله هم باید دست ها را باید زیر دستگاه گذاشت.

 

لوازم ضروری برای ژل پولیش ناخن

اگر دلتان می خواهد لاک ژلیش را در خانه بکار ببرید، باید پیش از هر چیز لوازم ضروری این کار را دارا باشید و بعلاوه دستگاه  UV و لاک، وسایل لازم دیگر را هم مهیا نمایید.

 

بیس کت و تاپ کت دو وسیله ی لازم جهت لاک ژلیش

جهت زدن لاک ژلیش حتما پیش از کار بیس کُت و بعد از تمام شدن کار تاپ کُت بکار ببرید. اگرچه چند مارک لاک خود دارای تاپ کُت یا بیس کُت هستند و به طور مجزا به آن ها نیازی نیست. در ضمن بیس کُت و تاپ کُت حتما نیازی نیست که از یک مارک ویژه باشند.


آموزش ترفندهای زدن لاک در خانه

 

اشتباهاتی که موقع لاک زدن رایج است

زدن لاک به هیچ وجه راحت نیست و اگر تجربه خوبی از انجام این کار می خواهید دارا باشید، این موارد را رعایت نمایید.

 

1) درست بعد از لاک زدن به تختخواب بروید: ممکن است با خود فکر کنید که 20 تا 30 دقیقه جهت خشک شدن لاک ناخن لازم است و بعد از این مدت زمان خوابیدن مشکلی به وجود نمی آورد. اگر این فکر اشتباه است، توصیه ما این است یک ساعت منتظر بمانید تا لاک خوب خشک شود و بعد از آن به رختخواب بروید.یکی از روش هایی که در خشک شدن سریع لاک ناخن تاثیر دارد، ان است که دست هایتان را در اب سرد بگذارید. ولی بهتر است برای این کار فشار آب مستقیما روی ناخن ها نباشد تا سبب خراب شدن آن نشود.

 

2) دوش آب گرم پس از زدن لاک: در معرض بخار و گرمای آب قرار گرفتن لاک شما را پیش از خشک شدن کامل، می تواند دچار حباب یا لک نماید. تلاش نمایید یک تا دو ساعت کاملا منتظر بمانید تا لاک تان خشک شود و بعد حمام بروید.

 

3) لاک زدن یک مرحله ای: اگر لاک ناخن شما جلوه زیباتری می خواهید پیدا نماید و همینطور دوام ان بیشتر شود، فرچه را چند بار روی ناخن ها حتما تکان دهید. لاک زدن در یک مرحله سبب خواهد شد لبه های کناری ناخن ها خالی باقی بماند و چندان زیبا جلوه نکند.

 

4) زدن لاک بر سطح چرب ناخن: اگر روی سطح ناخن تان پیش از لاک زدن چربی هست، حتما آن را پاک نمایید. زیرا که لاک خوب روی ناخن نمی چسبد و در نتیجه دوام و ماندگاری آن کمتر خواهد شد. برای ممانعت از خشک شدن پوست دست و ناخن ها، می توانید روی آن را با کرم مرطوب کننده پس از لاک زدن و خشک شدن کامل، پوشش دهید.

 

5) کاربرد لاک ناخن قدیمی: وقتی لاک ها قدیمی شوند، رطوبتی که در آنها موجود است  بخار می شود و سبب زبر و سفت شدن آن خواهد شد. لاک قدیمی مثل لاک های تازه ناخن به خوبی روی ناخن نمی نشینند. برای همین ناخن هایتان را سفت و نه چندان زیبا نشان خواهد داد. از کاربرد لاک هایی که یک سال از باز شدن درب آن ها گذشته، بپرهیزید.

 

لامپ UV یا LED برای لاک زدن ناخن وسیله ای بسیار لازم می باشد

باید زیر لامپ UV لاک ژله ای قرار گیرد تا خشک شود. این گونه لاک ها با لامپ UV در 1 تا 3 دقیقه و این لاک ها با لامپ LED در 30 تا 60 ثانیه خشک می شوند. از بهترین لامپ های LED در بازار Gelish 18G می باشد که دارای قیمت مناسبی هم هست. لامپ UV ایده ال هم CNDShellc Official UV Lamp پرکاربرد و به صرفه می باشد.

 

استون لازم جهت زدن  لاک  ناخن

به استون خالص برای تمیز شدن لاک ژله ای نیاز می باشد. برای پاک کردن لاک ژلیش الکل 91% ایده ال می باشد. پیش از لاک زدن ناخن و جهت پاک شدن ناخن الکل 91% باید بکار برده شود. اگرچه برای این کار هر نوع الکل بالای 70% هم کافی می باشد.

در مجموع پاک کننده های دارای استون، پوست و ناخن اطراف آن را خشک خواهند کرد. کاربرد مداوم از پاک کننده های استونی نقاط سفیدی را روی ناخن و شکاف آن می تواند پدید آورد. پس  از کاربرد انواع پاک کننده های استونی بهتر است بپرهیزید.

 

سوهان های شیشه ای یا کریستالی، لوازمی ضروری در زدن لاک ناخن

سوهان های شیشه ای و کریستالی به شکلی می باشند که انگار سوهان داخل شیشه است. اگرچه در بازار سوهان های دیگری نیز وجود دارد که سوهان به شیشه در آن ها نچسبیده است. اگرچه به اندازه سوهان های دسته اول سوهان های دسته دوم دوام ندارند. سوهان های شیشه ای و کریستالی تا چند بار کاربرد دارند و به تمیز کردن نیازی نخواهند داشت. اگرچه این نوع سوهان ها برای مصارف شخصی بیشتر پیشنهاد خواهند شد.

 

یکی از لوازم برای راحتی عمل زدن لاک ناخن شیکر مخصوص لاک

خرید این کالا به شکل اختیاری می باشد اما با دارا بودن آن کار را راحت خواهد کرد. این کالا جهت کم رنک کردن لاک ژله ای که غلیظ می باشد، جهت ممانعت از پخش شدن ژل هم استفاده می شود.

 

آسیب های وارده در اثر استفاده از لاک  ناخن

مواد لاک ناخن سرطان زا برای ما شناخته شده است و سبب مشکلات تیروئیدی و بارداری به خصوص در پسرها و تغییراتی در هورمون‌ ها خواهد شد. فرمالدئید ماده ای شیمیایی می باشد که جهت نگهداری اجساد بکار برده می شود و این ترکیبات نگهدارنده در مواد لاک ناخن مصرف کابرد دارد. این ترکیب هم سرطان زا می باشد و برخورد پوست با‌‌ این ترکیب سبب واکنش ‌‌های آلرژیک خواهد شد. آسیب به ناخن‌‌ ها و خشکی از عوارض کاربرد آن می باشد. تولوئن از ترکیباتی است که در لاک ناخن موجود می باشد که سبب صافی لاک خواهد شد. ‌‌این محلول یک ترکیب آلی فرار می باشد که بوی آن سبب سوزش ، ریه‌‌ ها و گلو و چشم‌‌ ها می شود و بر روس سیستم اعصاب مرکزی موثر است. سرگیجه  و آسیب ‌‌های باروری هم از تاثیرات آن می باشد.

 


نظرات کاربران