راهنمای خرید صابون شستشوی صورت

راهنمای خرید صابون شستشوی صورت

برجسته­ترین قسمت بدن که در معرض دید قرار دارد، چهره است و هر فردی سعی در زیباتر به نظر رسیدن دارد. در واقع از روی چهره یک فرد می­توان به هویت او پی برد. بانوان برای اینکه بتوانند دیگران را تحت تأثیر قرار دهند خواهان ظاهری جوان و بی عیب و نقص هستند و داشتن صورتی زیبا آرزوی هر زن می­باشد. به همین دلیل آن­ها برای داشتن صورتی درخشان و زیبا، مبالغ هنگفتی را صرف خرید لوازم آرایشی می­کنند.هر چند در برخی از موارد این محصولات هیچگونه تغییری در پوست فرد ایجاد نمی­کنند.

پاکسازی پوست علاوه بر تأمین سلامتی آن موجب زیبایی ظاهری هم می­شود. آلودگی­های پوستی از جمله غبار، دوده موجود در هوا، عرق، مواد ناشی از تجزیه سموم، باقی­مانده مواد آرایشی که قبلا استفاده شده و مواد دیگر موجود در هوا که برحسب موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی متفاوت است، باید از روی پوست پاک شوند. این مواد به لایه چربی نازک روی سطح پوست می­چسبند و به دلیل قرار گرفتن این آلودگی­ها درون لایه چربی پوست، شستن آن با آب به تنهایی کافی نیست. چون چربی آب را دفع می­کند، آب قادر به برداشتن و تمیز کردن لایه چربی روی پوست (حاوی ذرات آلودگی)، نیست. زیرا همان طور که می­دانید آب به تنهایی نمی­تواند روغن یا چربی را پاک کند. بنابراین استفاده از صابون برای تمیز کردن مؤثر لایه چربی روی سطح پوست که حاوی آلودگی می­باشد، لازم است.

در اين مقاله قصد داريم با ارائه توضيحات کاملي درباره صابون شستشوی صورت ، شما را بيشتر با اين محصولات آشنا کنيم. اگر قصد خريد اين محصول را داريد توصيه مي کنيم ما را تا انتهاي اين مقاله همراهي کنيد تا خريدي مطمئن و آگاهانه انجام دهيد. با ما همراه باشيد...

 

صابون صورت

عدم شست‌و‌شوی منظم صورت در همه افراد مخصوصا آن‌هایی که آرایش می‌کنند، جوش‌‌‌های سرسیاه را ایجاد می­کند. زیرا یکی از دلایل اصلی بسته شدن منافذ پوست، مواد آرایشی است. یک پاک کننده صورت مناسب با پاکسازی منافذ پوست از پیدایش جوش و آکنه جلوگیری می‌کند؛ صابون خاصیت قلیایی دارد. زیرا از ترکیب نوعی چربی با قلیا به دست می‌آید و علاوه بر آلودگی ‌ها، چربی مفید پوست را نیز از بین می‌برد. از بین رفتن چربی­های مفید پوست باعث قلیایی و خشک شدن پوست می­شود که موجب تسریع روند پیری می­گردد. به علاوه، زمینه بروز اگزما و حساسیت نیز افزایش می­یابد.

صابون ­های مرطوب کننده­

استفاده از همه صابون­ها موجب برداشته شدن لایه چربی سطح پوست می­شود. این چربی پاک شده فقط حاوی آلودگی نیست بلکه لایه چربی طبیعی پوست که در حفاظت از پوست اهمیت دارد نیز برداشته می­شود. به همین دلیل هنگام استفاده از صابون، در اثر حذف لایه چربی طبیعی، پوست خشک می­شود. احتمال آزار و التهاب پوست با از بین رفتن این لایه، بالا می­رود. به همین دلیل صابون­ها حاوی مواد مرطوب کننده مانند لانولین، گلیسیرین و چربی­های مختلف گیاهی هستند. این مواد برای خنثی کردن اثر خشک کنندگی صابون، لایه محافظی روی پوست باقی می­گذارند، اما مرطوب کننده ­های صابون هم با آبکشی پوست و کارکرد خود صابون (در برداشتن چربی) از روی پوست شسته می­شوند. بنابراین مرطوب کننده زیادی پس از استفاده از صابون روی پوست باقی نمی­ماند. افرادی که دارای پوست خشکی هستند، نباید فقط به صابون­های مرطوب بسنده نکنند و لازم است از کرم­ها یا پمادهای مرطوب کننده نیز استفاده نمایند.

راهنمای خرید صابون شستشوی صورت

صابون­های مخصوص پوست چرب

این صابون ­ها حداقل مقدار مرطوب کننده را دارند. همچنین سورفاکتانت ­های این صابون­ ها در از بین بردن لایه چربی پوست تأثیر ویژه­ای دارند و استفاده از مرطوب کننده باید متناسب با نوع پوست صورت گیرد. افراد با پوست خشک باید از صابون­هایی استفاده نمایند که حاوی مرطوب کننده هستند.

صابون­های شفاف

نوع دیگری از صابون­های حاوی مرطوب کننده، معمولا دارای غلظت بالاتری از گلیسیرین یا قندهای مختلف هستند. غلظت بالای گلیسیرین موجب شفاف شدن صابون می­شود. برخی متخصصان پوست معتقدند که آّب پوست توسط گلیسیرین جذب می­شود. در نتیجه در بعضی موارد خشکی پوست را به همراه دارد. بعضی از صابون­های شفاف حاوی مرطوب کننده­های اضافی هستند. بدین ترتیب می­توان برای انواع مختلف پوست (خشک، چرب و معمولی) صابون ­های خاصی را تولید کرد. در مجموع صابون ­های شفاف جزو صابون ­های ملایم محسوب می­شوند.

صابون­های ملایم، هیپو آلرژنیک

این نوع صابون­ها فاقد مواد افزودنی مانند عطرها و مواد رنگی هستند. از لحاظ آماری استاین­ها موادی هستند که احتمال بیشتری برای ایجاد التهاب پوستی و واکنش­های آلرژیک دارند. ویژگی دیگر این صابون­ها دارا بودن موادی از گروه بتائین است. بتائین­ها سورفاکتانت­های آمفوتریک ملایمی هستند که سوزش پوستی و چشمی کم­تری ایجاد می­کنند. با این حال، حتی صابون­های ملایم نیز ممکن است موجب التهاب پوستی و واکنش­های آلرژیک شوند، هرچند از نظر تئوریک احتمال آن از صابون­های معمولی کم­تر است. صابون­های هیپوآلرژنیک برای کودکان و افراد با پوست آسیب پذیر مورد استفاده قرار می­گیرند.

صابون­های مورد استفاده در آکنه

برخی از صابون ­های مورد استفاده برای آکنه، دارای مواد ضد باکتری مانند بنزوئیل پراکسید هستند. بنزوئیل پراکسید ماده­ای اکسید کننده و قوی است که با نفوذ به فولیکول مو، روی باکتری ­هایی که در ایجاد آکنه دخالت دارند، اثر می­گذارد. صابون­های دیگری که برای آکنه استفاده می­شوند، بیشتر صابون­های طراحی شده برای پوست­های چرب هستند که دارای خاصیت پاک کنندگی بسیار قوی می­باشند. با کم کردن چربی پوست می­توان به درمان آکنه کمک کرد. توجه به این نکته ضروری است که امروزه بیشتر فرآورده­های به کار رفته در درمان آکنه، موجب خشکی پوست می­شوند. بنابراین استفاده بیش از حد از صابون­های خشک کننده پوست به همراه داروهای ضد آکنه (که خود اثر خشک کننده روی پوست دارند) ممکن است موجب خشکی شدید پوست شود.

راهنمای خرید صابون شستشوی صورت

صابون‌های گیاهی

اگر چه ترکیب ‌هایی که در این صابون ‌ها به کار رفته، واقعا گیاهی است اما میزان تماسی که پوست با ترکیب‌های گیاهی با چند ثانیه شستن صورت دارد، به اندازه­ای نیست که خواص درمانی داشته باشد. به هر حال ترکیب‌ هایی مانند عسل، شیر، آلوئه ‌ورا یا بابونه با پوست برخی افراد سازگارتر است در حالی که همین صابون ‌ها ممکن است برای پوست افراد دیگر مشکلاتی به وجود آورند. بنابراین باید صابونی سازگار با پوست انتخاب کرد.

شرکت سازنده

عرصه ساخت و عرضه صابون شستشوي صورت بسيار وسيع است و شرکت هاي مختلفي دست به توليد اين محصولات زده اند. هر کدام از اين شرکت ها توانسته اند با توليد و عرضه محصولاتي جديد، تا حدودي نظر مشتريان را به خود جلب کند. کاپوس، دورو، لوکس، پالموليو، فيروز، والنسي، ويکتوريا، روبي، آرپي، وي، سيو، داو، دالان، هيماليا، فکس، کامان، فوليکا، گلنار، نيوآ، مديپين، مانيلا، مديلن، آردن، سي گل، ساپونين، اوسرين، بايونسن، ميس ادن، جانسون، سانوسان، هيدرودرم، چيکو، بيبي کر، اون، سي استار، لوينا و... از مطرح ترين برند هاي زمينه توليد صابون شستشوي صورت هستند. محصولات اين شرکت ها هم اکنون در بازار به وفور يافت مي شوند و هرکدام با توجه به کيفيت و قيمتي که دارند، تا حدودي مورد استقبال مصرف کنندگان قرار گرفته اند.

 


مشاهده قیمت و خرید صابون داو در سایت ایمالز


 

قيمت

شرکت هاي فعال در زمينه توليد صابون شستشوي صورت اين محصولات را با قيمت هاي گوناگوني به بازار عرضه کرده اند. از جمله موارد موثر در قيمت اين محصولات مي توان به وزن محصول، ويتامين ها و عصاره هاي موجود، شرکت سازنده و ... اشاره کرد. به طور کلي اين محصولات در بازار بين 10 هزار تومان تا 150 هزار تومان به فروش مي رسند.

يکي از مواردي که در خريد هر محصول لازم است مورد توجه قرار دهيد، مشخص کردن ميزان هزينه اي است که براي خريد آن محصول مي خواهيد صرف کنيد. اين امر سبب مي شود تا از ميان محصولات متنوع موجود در بازار، سريع تر بتوانيد به محصول مورد نظر خود برسيد.

از ديگر نکات مهم، توجه به اصالت برند کالا و دارا بودن استاندارد هاي لازم است. زيرا محصولاتي مانند صابون شستشوي صورت به طور مستقيم بر روي پوست شما استفاده مي شود و استفاده از محصولات غيراستاندارد مي تواند سلامت پوست شما را به خطر بيندازد. براي اين منظور لازم است محصولات مورد نظر خود را از فروشگاه ها و سايت هاي اينترنتي معتبر خريداري کنيد.

 


جهت مشاهده قیمت انواع صابون کاپوس کلیک کنید


 


نظرات کاربران