راهنمای خرید روغن آفتاب

راهنمای خرید روغن آفتاب

شايد فکر کنيد که پوست تنها بدن شما را مي پوشاند اما بد نيست بدانيد که پوست بزرگترين اندام بدن شما است و همچنين اولين و اصلي ترين مانع بين بدن شما، محيط بيرون و عوامل بيماري زاي آن است. پوست همچنين سلول هايي دارد که دستگاه ايمني شما را در مقابله با عوامل بيماري زا ياري مي کند. اين قسمت از بدن نقش بسزايي در زيبايي شما دارد. يکي از راه هايي که جوانان براي زيبا تر نشان دادن بدن خود به آن روي آورده اند، برنزه شدن است. برنزه شدن به معناي تغيير رنگ پوست و تيره کردن آن است. اين عمل به روش هاي گوناگوني انجام مي شود. اولين راه برنزه کردن پوست ، برنزه کردن به وسيله نور خورشيد است. البته روش هاي جديدي مانند استفاده از کرم هاي برنزه کننده و سالن هاي برنزه شدن نيز وجود دارد اما با اين حال برنزه کردن با آفتاب هنوز يکي از راه هاي محبوب برنزه کردن در ميان افراد است. نور خورشيد به سبب وجود پرتو هاي مضر، خطرات زيادي براي بدن دارد. کرم هاي ضدآفتاب که مانع ورود نفوذ پرتوهاي مضر به پوست مي شوند، يکي از مواردي هستند که در هنگام برنزه شدن با نور خورشيد شما را ياري مي کنند. اما يکي از رايج ترين موادي که در هنگام برنزه کردن با نور خورشيد استفاده مي شود روغن آفتاب است.

در اين مقاله قصد داريم راهنماي خريد روغن آفتاب را به شما ارائه کنيم. توصيه مي کنيم چنانچه قصد خريد روغن آفتاب را داريد، ما را تا انتهاي اين مطلب همراهي کنيد تا ضمن آشنا کردن شما با جنبه هاي مختلف اين محصول، شما را در خريدي مطمئن و درست ياري کنيم. امکان مشاهده ی قیمت فروشندگان مختلف از صفحه لیست قیمت روغن آفتاب در سایت ایمالز فراهم می باشد، با مراجعه به این صفحه می توانید قیمت انواع روغن آفتاب را مشاهده نموده و خرید مناسب با نیاز خود را انجام دهید.

 

برنزه شدن با آفتاب

برنزه شدن با نور خورشید، اولین راه برنزه شدن می­باشد. نور خورشید شامل دو نوع پرتو ماورای بنفش است که به پوست برخورد می‌کند:

  • اشعه ماوراء بنفش آ (UVA)
  • اشعه ماوراء بنفش ب (UVB)

پرتوهای UVB باعث سوزاندن لایه بالایی پوست یا اپیدرم می­شود و آفتاب سوختگی را به همراه دارد، در حالی که پرتوهای UVA با نفوذ به لایه عمیق‌تر پوست یا درم، منجر به برنزه شدن پوست می‌شوند. پرتوهای UVA در پیری پوست نقش دارند و پرتوهای UVB اغلب با سرطان پوست مرتبط هستند، با این حال طبق پژوهش­های انجام شده ممکن است که پرتوهای UVA نیز در سرطان پوست تأثیر داشته باشند.

پرتوهای ماوراءبنفش در برخورد با پوست، باعث تحریک سلول­هایی به نام ملانوسیت که مولد رنگدانه‌ای قهوه­ای به نام ملانین هستند، می‌شوند. به منظور محافظت بیشتر از پوست، ملانوسیت­ها با تولید هرچه بیشتر ملانین به پرتوهای ماوراءبنفش پاسخ می‌دهند. ملانین همچون چتری برای سلول­های پوست عمل کرده و در عین حال رنگ قهوه­ای مشخصه برنزه شدن را نیز ایجاد می‌کند. ملانین تا حدی در محافظت از پوست مؤثر است. چنانچه فرد به مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار بگیرد، پرتوهای ماوراءبنفش نهایتا منجر به آسیب پوست می­شوند.

ممکن است ماندگاری بعضی از آسیب­های ناشی از آفتاب مثل آفتاب سوختگی، قرمزی پوست و حتی تاول­ها کم باشد. اما مساله نگران کننده ناشی از آفتاب تنها به این مسائل ختم نمی شود بلکه در دراز مدت بین 15 تا 20 سال آینده تأثیرات خود را به صورت موارد زیر آشکار می­سازد:

  • پیری زودرس
  • لکه­های رنگی پوستی
  • سرطان­های پوست

بهتر است بدانید که پس از سرطان ریه، دومین سرطان کشنده در دنیا، ملانومای بدخیم (نوعی سرطان پوست) می­باشد. همچنین افرادی که پوست سفید و روشن­تری دارند نسبت به پوست­های دیگر با مشکلات خیلی بیشتری مواجه هستند.

روغن آفتاب و خواص آن

روغن آفتاب که از عصاره گياهان گوناگوني ساخته مي شود، تا حد زيادي ميزان اشعه هاي مضر خورشيد را کاهش مي دهد. اين روغن ها معمولا طبيعي هستند و خطرات برنزه شدن با نور خورشيد را بسيار کاهش مي دهند. از ديگر مزاياي اين محصولات ، کاهش زمان برنزه شدن است و شما مي توانيد با استعمال روغن آفتاب ، در مدت زمان کوتاهتري نسبت به زمان طبيعي پوست خود را برنزه کنيد. ويتامين هاي موجود در روغن آفتاب، لطافت پوست شما را حفظ مي کند و سبب مي شود تا در هنگام برنزه شدن با نور خورشيد ، ميزان آسيب به پوست به حداقل برسد.

SPF

يکي از موارد مهم در خريد روغن هاي آفتاب، عدد SPF يا شماره عامل محافظت در برابر نور خورشيد است. اين عدد در قدرت محافظت روغن از پوست بدن در مقابل اشعه هاي مضر خورشيد را نشان مي دهد. هرچه اين عدد بيشتر باشد، قدرت محافظت روغن بيشتر است و روغن داراي SPF بالاتر، مقاومت بيشتري در برابر اشعه فرابفنش (UV)  ايجاد مي کنند.

بهترین روغن­های آفتاب

1. روغن آووکادو

روغن آووکادو مناسب پوست­های خشک و حساس می­باشد و با توجه به اینکه آووکادو خود یک میوه سرد است با استفاده از روغن آن می­توان پوست را مرطوب نگه داشت و اسیدهای چرب و ویتامین بدن را تأمین نمود.

2. روغن نارگیل

برای پوست­های حساس و پوست­هایی که سریع سرخ و ملتهب می­شوند، روغن نارگیل مناسب است و می­تواند موجب زیبایی و همین طور برنزه شدن پوست شود. به علاوه روغن نارگیل، به دلیل دارا بودن SPF، همچون ضد آفتاب در برابر اشعه­های مضر خورشید عمل می کند. همچنین اسیدهای چرب بدن را تأمین می­نماید. این روغن یکی از بهترین روغن­ها برای آفتاب گرفتن و برنزه کردن پوست به شمار می­آید.

3. عصاره چای سبز و یا آلوئه ورا

آنتی اکسیدان یکی از موادی است که مانع از سوختن پوست در زیر آفتاب می­شود، این ماده در عصاره چای سبز و آلوئه ورا وجود دارد. این دو موجب خنک و آرام کردن پوست شده و علاوه بر نقش محافظتی در برابر اشعه­های مضر خورشید، در آبرسانی پوست نیز مؤثر هستند. با ترکیب این دو عصاره هم انعطاف پذیری پوست بالا رفته و هم چربی و یا خشکی بیش از حد آن از بین می­رود.

4. روغن فندق

روغن فندق یکی از محبوب­ترین روغن­های طبیعی موجود برای آفتاب گرفتن است و سرشار از ویتامین E می­باشد. همچنین این روغن به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی اسید چرب، به سرعت جذب پوست می­شود.

5. روغن زیتون

زیتون حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان بوده از اینرو برای آرام کردن پوست مناسب است. همچنین ویتامین E فراوانی دارد. از طرفی روغن زیتون می­تواند برای برنزه کردن پوست نیز استفاده شود. به این منظور با ترکیب آن با کمی آب هویج در کمترین زمان ممکن می توان پوست را برنزه کرد.

6. روغن آفتاب گردان

روغن آفتاب گردان علاوه بر این که نقش یک مرطوب کننده قوی پوست را دارد، برای برنزه کردن پوست نیز به کار می­رود. با کمک این روغن در هنگام آفتاب گرفتن می­توان رطوبت پوست را نیز حفظ کرد. همچنین این روغن در جلوگیری از بروز چروک و خطوط چهره که نتیجه قرارگرفتن در زیر آفتاب هستند، مؤثر عمل می­کند.

7. روغن کنجد

همانند روغن نارگیل، روغن کنجد نیز دارای SPF است و از نفوذ اشعه­های مضر آفتاب روی پوست جلوگیری می­کند. اما این روغن به دلیل داشتن بوی شدید، بهتر است با ترکیب دیگر روغن­ها مورد استفاده قرار گیرد.

راهنمای خرید روغن آفتاب

حجم هاي رايج در بازار

روغن هاي آفتاب در حجم هاي مختلفي ساخته و روانه بازار شده اند. به عنوان مثال بسته بندي هاي 50 ، 100 ، 200 و 300 ميلي ليتري از رايج ترين حجم هاي رايج در بازار هستند که شما مي توانيد بر حسب نياز خود يک محصول داراي حجم مناسب را خريداري کنيد.

شرکت هاي سازنده

شرکت هاي زيادي هستند که در زمينه توليد و عرضه روغن آفتاب فعاليت مي کنند. هر يک از اين شرکت ها، محصولاتي را توليد و به بازار عرضه کرده اند که برحسب کيفيت و قيمتي که دارند تا حدودي مورد توجه مشتريان قرار گرفته اند. برخي از شرکت هايي که در زمينه توليد روغن آفتاب فعاليت مي کنند عبارتند از ايو روشه، يوني لد، بي يلندا، اورياژ، نيوآ، مورد، سينره، نوکس، آون، لامينين، آردن، الارو، فيتومر، ليراک، آگرادو، هيدرودرم، اوسرين، سي گل، کيووي، نوروا، کليون، ماي، سي گل، لاريکيت، کابانا سان، ليلين سان اکتيو، دالگون، پريم، ويشي، ايگو، کاندنس، آدرا، درمدن، باباريا، اون، دالي و ... .

قيمت

قيمت روغن آفتاب به عوامل مختلفي بستگي دارد. به عنوان مثال حجم بسته بندي، شرکت سازنده، ويتامين هاي موجود، SPF و ... از موارد تاثيرگذار در قيمت روغن آفتاب هستند. به طور کلي مي توان گفت که قيمت روغن آفتاب در محدوده 20 هزار تومان تا 300 هزار تومان قرار مي گيرد.

يکي از مواردي که در هنگام خريد لوازم آرايشي و بهداشتي بايد مورد توجه قرار دهيد اين است که محصولات مورد نظر خود را از مراکز خريد و سايت هاي معتبر خريداري کنيد. از آنجا که روغن آفتاب ، به طور مستقيم بر روي پوست استفاده مي شوند وتاثيرات مستقيمي را بر پوست شما و زيبايي آن دارند، استفاده از روغن هاي آفتاب غيراستاندارد نه تنها سبب کاهش خطر اشعه هاي مضر خورشيد نمي شود، بلکه آسيب هاي زيادي نيز به پوست شما وارد مي کند.

 


نظرات کاربران