راهنمای خرید پوشک بزرگسالان

راهنمای خرید پوشک بزرگسالان

بی اختیاری ادراری

بیشتر بزرگسالان به ویژه زنان بدون اینکه واقعاً به بی اختیاری مبتلا باشند، دارای ترشحات اندک ادراری هستند.

همه ما این تجربه را داشتیم که علت آن می­تواند خنده شدید یا نرسیدن به موقع به دستشویی باشد. طبق تعریفی که توسط " انجمن بین المللی کنترل ادرار" (ICS )  ارائه شده، بی اختیاری ادراری، خروج غیر ارادی ادرار از بدن فرد مبتلا می­باشد؛ به میزانی که یک مشکل اجتماعی یا بهداشتی را برای او ایجاد نماید. به طور میانگین حدود ۱۰ درصد از مردم جهان این مشکل را دارند. هر چند رقم واقعی بالاتر از این مقدار است. زیرا افراد مبتلا به این مشکل از ابراز آن خودداری می­کنند و  به دلیل عدم اطلاع از مکان­هایی که برای رفع مشکلشان وجود دارد، رنج خود را از دیگران پنهان می­کنند. بی اختیاری در افراد متفاوت است، اما نشت ادرار حتی به میزان بسیار کم نیز می­تواند آزار دهنده باشد و منجر به انزوای اجتماعی فرد گردد. حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد زنان در سنین باروری به بی اختیاری مبتلا هستند؛ این در حالی است که این میزان در مردان هم سن آن­ها حدود ۵ درصد می­باشد.

انواع بی اختیاری ادراری

بی اختیاری ناشی از فشار فیزیکی: شایع­ترین نوع بی اختیاری بوده و بیشتر در افراد جوان خصوصاً زنان مشاهده می­شود و علت آن فشار فیزیکی ناگهانی است که باعث نشت ادرار در درجات مختلف می­شود.

بی اختیاری ادراری ناشی از پرکاری مثانه: میانگین طبیعی رفتن به دستشویی ۷ بار در روز می­باشد اما در افراد مبتلا به پرکاری مثانه ممکن است این مقدار روزانه به ۳۰ تا ۴۰ بار برسد. پرکاری مثانه و بی­اختیاری فشاری در اثر عواملی از جمله عفونت­ها، بیماری­های زنانه و سایر بیماری­ها به وجود می­آید.

بی اختیاری ادراری لبریزی:این نوع بی اختیاری در مردان رخ می دهد و علت آن بزرگ شدن پروستات در اثر بالا رفتن سن و یا بروز بیماری است.

بی اختیاری ترکیبی:این نوع بی اختیاری، ترکیبی از بی اختیاری ناشی از فشار فیزیکی و بی اختیاری فشاری ناشی از پرکاری مثانه است.

افراد مبتلا به بی اختیاری، دائماً هراس دارند که مبادا دیگران متوجه مشکل آن­ها شوند و به همین دلیل کمتر از منزل خارج شده و در نتیجه به تدریج دچار انزوا می­شوند. از طرفی نشت ادرار و مدفوع مبتلایان به لباس و بستر آن­ها باعث ناراحتی پرستاران و مراقبان شده، همچنین شستشو و نظافت آن­ها علاوه بر داشتن هزینه­های متعدد موجب خدشه­دار شدن عزت و کرامت فرد مبتلا نزد اطرافیان می­شود. راه­حل­های مختلفی به منظور کم شدن مشکل افراد مبتلا به بی­اختیاری وجود دارد و مهم­ترین آن استفاده از پوشک مناسب است. استفاده از پوشک مناسب علاوه بر کاهش هزینه­های شستشو و نظافت لباس و بستر، موجب حفظ عزت و کرامت فرد مبتلا شده و او به راحتی می­تواند در اجتماع حضور پیدا کند.

در ادامه اين مقاله قصد داريم با ارائه توضيحات کاملي درباره پوشک بزرگ سالان، ضمن افزايش آشنايي شما با اين محصول شما را در امر خريد آن ياري کنيم. اگر قصد خريد اين محصول را داريد توصيه مي کنيم ما را تا انتهاي اين مقاله همراهي کنيد.

 

انواع پوشک

به طور کلی پوشک­های بزرگسال در دو نوع پوشک کامل و پوشک­های به صورت پد یا نوار عرضه می­شوند.

پوشک کامل نیز بر دو نوع است :

  • پوشک کامل چسبی: این نوع پوشک­ها با داشتن چسب­هایی در دو طرف، کاملا بر روی بدن محکم می­شوند و بیشتر در افراد مبتلا به بی اختیاری متوسط تا شدید و بیمارانی که بستری هستند از این نوع پوشک استفاده می­گردد.
  • پوشک کامل شورتی: این نوع پوشک­ها مانند شورت معمولی پوشیده می­شود و تعویض آن به راحتی با پاره شدن از دو سمت بدن صورت می­گیرد. کاربرد این نوع پوشک نیز در افراد مبتلا به بی اختیاری متوسط تا شدید می­باشد و غالبا مناسب افرادی است که سرپا بوده و در اجتماع فعالیت دارند.

راهنمای خرید پوشک بزرگسالان

 

 

راهنمای خرید پوشک بزرگسالان

پوشک­های غیر کامل نیز بر دو نوع هستند:

  1. پوشک به صورت نوار
  2. پوشک به صورت پد

که به ترتیب در انواع بی اختیاری خفیف تا متوسط و انواع بی اختیاری خفیف تا شدید مورد استفاده قرار می­گیرند.

برای استفاده از پوشک­های غیر کامل بایستی از یک نگهدارنده که شبیه شورت معمولی است، کمک گرفت. هر چند می­توان این پوشک­ها را با شورت معمولی نیز استفاده نمود اما به منظور ایمنی و راحتی بیشتر استفاده از نگهدارنده­های مخصوص توصیه می­شود. این نگهدارنده­ها غالبا قابل شستشو هستند و می­توان چندین بار از آن­ها استفاده کرد.

انواع دیگری از پوشک که متناسب با آناتومی مردان و زنان بوده و مخصوص استفاده برای هر یک از این دو جنس می­باشد، نیز موجود است. پوشک­های مخصوص مردان و پوشک­های مخصوص زنان به دلیل تطابق با آناتومی هر یک از آن­ها، استفاده راحت­تری دارد.

پوشک­های دومنظوره

پوشک­های موجود در بازار اکثراً مناسب بی اختیاری ادراری بوده و برای مدفوع مناسب نمی باشند. برای بی اختیاری مدفوع و ادرار نوعی پوشک مخصوص دو منظوره وجود دارد. محفظه درونی این پوشک، بزرگ­تر بوده و قابلیت تحمل فشار و وزن مدفوع را داراست. به منظور کاهش هزینه، این نوع پوشش دو قسمت دارد. بخش یک بار مصرف آن به صورت پد می­باشد و در صورت خروج مدفوع بایستی تعویض شود و بخش نگهدارنده که چندین بار می­تواند مورد استفاده قرار گیرد.

راهنمای خرید پوشک بزرگسالان

نکاتی درباره انتخاب پوشک

هر فرد بایستی متناسب با وضعیت خود پوشک مناسب انتخاب نماید، زیرا میزان و نحوه بی اختیاری در افراد متفاوت است. مهم­ترین ویژگی­های یک پوشک مناسب تا حد ممکن کوچک، ایمن و راحت بودن آن است.

  1. کوچک: هدف از استفاده پوشک، خشک نگاه داشتن فرد مبتلا به بی اختیاری است. بنابراین لازم است پوشکی که مورد استفاده قرار می­گیرد تا آنجا که ممکن است کوچک باشد.  پوشک کوچک علاوه بر آنکه کمتر در زیر لباس مشخص می­شود دارای هزینه کمتری است و برای فرد صرفه اقتصادی نیز دارد.
  2. ایمن: یک پوشک مناسب باید تا حد امکان نشتی نداشته باشد و برای مصرف کننده حداکثر ایمنی را ایجاد نماید. در صورت داشتن نشتی پوشک و خیس شدن لباس یا بستر فرد، هدف استفاده از پوشک از بین رفته و هزینه­ای که برای آن پرداخت شده هدر می­رود. یک پوشک برای داشتن نهایت ایمنی در مقابل نشت باید دارای لایه­های بازدارنده در اطراف باشد. کیفیت، میزان و نحوه طراحی این لایه­ها از عوامل مهم تأثیرگذار در ایمنی پوشک هستند.
  3. راحت: پوشک مناسب بایستی راحتی و آرامش فرد مصرف کننده را به همراه داشته باشد. یعنی باید تا حد امکان با به حداقل رساندن ناراحتی ناشی از تعریق، برای پوست بدن کمترین مشکل را به وجود آورد.

برای این منظور باید از پوشک­هایی که لایه پشتی آن­ها قابلیت تبادل با هوا را داشته باشد، استفاده کرد که به این پوشک­ها Air plus گفته می­شود.

جنس لایه پشتی این پوشک­ها به جای پلاستیک از نوعی منسوجات است و منفذهای آن موجب جریان یافتن هوا از داخل به خارج پوشک و بالعکس می­شوند، در نتیجه ضمن اینکه پوست امکان تنفس می­یابد؛ بوی بد ادرار در درون پوشک جمع نشده و این مسئله موجب اذیت شدن مصرف کننده و اطرافیان نمی­گردد.

یک پوشک مناسب همچنین کمترین صدا را دارد و این باعث می­شود هنگام حرکت فرد خجالت نکشد.

بسته بندی های پوشک بزرگسالان

شرکت های سازنده این محصولات را در بسته بندی های مختلفی به بازار عرضه کرده اند و مشتریان می توانند بر حسب نیاز خود، بسته بندی دارای تعداد مناسب را خریداری و استفاده کنند. بسته بندی های 10، 14، 16، 18 و 30 عددی از رایج ترین بسته بندی های این محصولات هستند.

تعداد دفعات تعویض

  • در مواقع لزوم پوشک باید تعویض شود. با پر شدن پوشک شاخص رطوبت روی آن نشان می­­دهد که از ظرفیت پوشک استفاده شده و باید تعویض شود.
  • تعویض پوشک باید در روز هر ۳ تا ۴ ساعت یکبار و در شب قبل از خواب صورت گیرد.
  • پوشک در هنگام خواب، تا ۸ ساعت قابلیت استفاده دارد.
  • اگر هنگام تعویض، شاخص رطوبت پوشک پر نشود و ظرفیت آن کامل نگردد، این مسئله نشان می­دهد که باید پوشک کوچکتری مورد استفاده قرار گیرد.

شرکت سازنده

شرکت هاي مختلفي در زمينه توليد پوشک بزرگسالان فعاليت مي کنند. هر شرکت توانسته است با توليد و عرضه محصولاتي، تا حدودي در ميان مشتريان محبوب شود. ايزي لايف، اتندز، پنبه ريز، دافي، کرولي و ... برخي از برند هاي مشهور اين زمينه هستند.

قيمت

قيمت پوشک هاي بزرگسالان با يکديگر متفاوت است و به عوامل مختلفي بستگي دارد. از جمله موارد تاثيرگذار در تعيين قيمت پوشک بزرگسالان مي توان به نوع پوشک، تعداد ، شرکت سازنده ، کيفيت ساخت و ... اشاره کرد. به طور کلي قيمت اين محصولات در بازار بين 15 هزار تومان تا 200 هزار تومان است.

سعي کنيد پوشک بزرگسالان مورد نيازتان را از مراکز خريد و سايت هاي معتبر خريداري کنيد. همچنين در هنگام خريد اين محصولات به اصل بودن برند آن ها توجه کنيد. زيرا استفاده از محصولات غير استاندارد ممکن است سلامت اندام بزرگسالان را به خطر بيندازد. همچنين توجه داشته باشيد که محصولات با تعداد مورد نيازتان را تهيه کنيد تا علاوه بر صرفه جويي در هزينه، نياز به خريد مداوم اين محصولات نداشته باشيد.

 


نظرات کاربران