نکات مهم برای خرید لاک خشک کن

راهنمای خرید لاک خشک کن

بر کسی پوشیده نیست که زیبایی ظاهری مجموعه‌ای است از نکات ریز و درشتی که با توجه بیشتر به هر کدام از آنها می توان زیبایی و جذابیت را بیشتر کرد. این نکات می تواند مربوط به پاکیزگی، آراستگی، آرایش ناخن و صورت  و نوع پوشش باشد. هر کدام از این موارد به تنهایی می تواند نقش مهمی را در زیبایی ظاهری ایفا کند، مجموع این موارد می تواند زیبایی را به اوج خود برساند. این قانون در مورد آرایش اهمیت مهم‌تری پیدا می کند. چون بحث آرایش به تنهایی مجموعه ای است از آرایش های کوچک و بزرگی که در اجزاء صورت، موها و دست‌ها انجام شده و باعث زیبایی و جذابت کلی در ظاهر یک فرد می شود. آرایش صورت و موها، خود به بخش های بسیار بزرگ و اساسی تقسیم می شود. زیبایی و آرایش پوست دست شامل حفظ سلامت و زیبایی پوست دست و زیبایی و آرایش ناخن که مهم ترین بخش آرایش دست است می شود. واقعیت این است که آرایش ناخن هرگز نمی تواند حتی به اندازه کسری از آرایش صورت اهمیت پیدا کند، اما همان‌طور که گفته شد آرایش ها در کنار هم می تواند افراد را بسیار زیبا تر نشان دهد. همه می دانیم که یک ناخن آراسته ، زیبا و آرایش شده می تواند تاثیر چشم گیری در زیبایی ظاهری داشته باشد.

آرایش و آراستگی ناخن مراحل مختلفی دارد که شامل مرتب کردن شکل ظاهری ناخن ها و رنگ آمیزی آن توسط لاک های ناخن است. البته آرایش ناخن پا هم در شرایطی تقریبا مشابه دست ها دارند. مخصوصا اگر به یک میهمانی دعوت شده باشید و قرار است یک صندل زیبا یا یک کفش جلو باز بپوشید. به طور کلی برای ایجاد زیبایی و هماهنگی بیشتر، در کنار توجه و آرایش ناخن دست به آرایش ناخن پا هم باید اهمیت داد اما این موضوع پیوسته مشکل بزرگی به دنبال    دارد و آن هم موضوع دیر خشک شدن آن است که باید راهی برای آن اندیشیده شود. برای حل این مشکل وسیله ای با نام لاک خشک کن ساخته شده است که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

 

 لاک یک ماده شیمایی می باشد که برای رنگ کردن ناخن های دست و پا از آن استفاده می شود. دستگاه لاک خشک کن وسیله ایی است که می توان با استفاده از آن لاک را در مدت زمان کوتاهی و به شکل سریعی خشک کرد. همچنین در سایر سالن های زیبایی که ناخن کار دارند و قسمتی را به مانیکور و پدیکور اختصاص داده اند از لاک  خشک کن استفاده می نمایند تا بدین وسیله سرعت خشک شدن لاک ناخن را بالاتر ببرند. عموما در سالن های زیبایی این ژلیش ناخن و یا کاشت ناخن و حتی طراحی ناخن را ناخن کار انجام می دهد. لازم است به این نکته مهم نیز اشاره شود که لاک های عادی بعد از آن که به روی ناخن قرار می گیرند در مدت زمان کوتاه تری خشک می شود اما فرایند خشک شدن لاک های ژلیش طولانی تر است و برای آن که در مدت زمان کوتاهی خشک شوند لازم است که از دستگاه لاک خشک کن استفاده شود. عموما ناخن کار ها به چنین دستگاهی نیاز دارند چرا که سرعت کارشان را بیشتر می نماید.

 

دستگاه لاک خشک کن برای سالن های زیبایی کاربردی تر از خانه است چرا که لاک های معمولی به سرعت خشک می شوند اما لاک های ژلیش به مدت زمان بیشتری نیاز دارند. این لاک ها با توجه به متریال خاصی که دارند مدت زمان زیادی به روی ناخن باقی می مانند و براقیت و کیفیت خود را نیز حفظ می نمایند. مشکلی که اکثر بانوان با آن مواجه هستند این است که لاک های معمولی در مدت زمان طولانی پاک می شوند یا لپر می شوند اما لاک های ژلیش با توجه به مواد خوبی که دارند پاک نمی شوند و تا مدت زمان طولانی ماندگار هستند و درخشندگی لاک نیز حفظ می شود. لاک های ژلیش نیز به همین دلیل مورد توجه بانوان قرار گرفته  اند.  این لاک ها به طور معمولی خشک نمی شوند بلکه لازم است در معرض نور ماوراءبنفش قرار بگیرند.

 

نکاتی که قبل از خرید خشک کن ناخن باید بدانید

 

انواع لاک خشک کن

 

 دستگاه لاک خشک کن Uv : دستگاه لاک خشک کن یو وی اولین دستگاه لاک خشک کنی است که روانه بازار شده است. این دستگاه قدمت بسیار بالایی دارد و دارای اشعه فرابنفش نیز می باشد. به وسیله دستگاه لاک خشک کن UV می توان لاک ژلیش را خشک کرد.

آشنایی با لاک خشک کن لامپLED    :بعد از دستگاه UV دستگاه دیگری که روی کار آمد، لامپ های ال ای دی می باشند. این لامپ ها درون دستگاه قرار گرفته اند و به خشک شدن لاک ژلیش کمک می کنند. لاک خشک کن LED نسبت به لاک خشک کن UV پرقدرت تر، باکیفیت تر و مداوم تر می باشد.

آشنایی با دستگاه لاک خشک کن UV-LED  :امروزه جدیدترین و برترین دستگاهی که در بازار موجود می باشد، دستگاه لاک خشک کن UV-LED  است. این دستگاه مدل های زیادی دارد مثل مدل ۶ واتی ، ۷۲ واتی و ۳۶ واتی که این دستگاه بسیار با کیفیت تر از دستگاه های UV  و LED  است. این دستگاه توانایی های گوناگونی دارد مثلا می تواند دو کار را همزمان انجام دهد و اگر شما می خواهید دستگاه لاک خشک کنی برای سالن زیبایی خریداری نمایید، دستگاه لاک خشک کن UV-LED مناسب می باشد.

 

دارا بودن فن

به منظور خشک کردن لاک معمولی فن هایی تعبیه شده اند که نیازی به روشن بودن لامپ ها نیست.

 

تایمر اتوماتیک

 با توجه به اینکه زمان استفاده از دستگاه بایستی مشخص باشدو صرفه جویی در مصرف انرژی اتفاق بیافتد داشتن تایمر اتوماتیک کمک فراوانی محسوب میگردد برخی دستگاه ها دارای تایمر ده،سی و یا شصت ثانیه ای هستندکه در نوع خود امکان جالبی به شمار می رود.

 

سنسور حرکتی

 برخی انواع دستگاه uv نسبت به حرکت دست حساس بوده و اتوماتیک بعد از قرار دادن دست در داخل به مدت معینی روشن شده سپس خود به خود خاموش می گردند.


معرفی نکات مهم برای خرید لاک خشک کن

کفی متحرک

برخی از انواع دستگاه UV کفی متحرک دارند که در صورت نیاز میتوان کفی را خارج نمود و برای انگشتان پا استفاده نمود.اگر قصد استفاده از دستگاه برای ناخن پا دارید بهتر است از دستگاه های بدون کفی خریداری کنید که به راحتی هم قابل جا به جایی است و قرار دادن انگشتان پا در آن راحت تر است.

 

سازندگان

شرکت هايي مانند بيورر، تاچ بيوتي، آون، اسنس و چند شرکت ديگر در زمينه توليد لاک خشک کن UV فعاليت مي کنند. اين شرکت ها تاکنون محصولات مختلفي را ساخته و روانه بازار کرده اند که اين محصولات بسته به کيفيت ساخت و قيمت، تا حدودي مورد استقبال بانوان قرار گرفته اند.

 

قيمت

عوامل گوناگوني در تعيين قيمت  لاک خشک کن UV موثر است. برخي از اين عوامل عبارتند از نوع لاک خشک کن، تعداد لامپ، توان مصرفي ، شرکت سازنده و ... . 

 

تعداد لامپ ها 

 هر چه تعداد لامپ های دستگاه زیادتر باشد کارکرد لاک خشک کن بهتر می شود و لاک ها  زودتر خشک می شوند. اگر شما دستگاه لاک خشک کن را برای سالن زیبایی خریداری می نمایید توجه داشته باشید که دستگاه تان دارای قدرت ۲۴ وات و ۱۵ لامپ باشد.

 

دارا بودن سینی مگنتی یا کشویی

این دستگا ه ها برای ناخن های پا مناسب می باشند. دستگا ه هایی با این مدل سبب می شوند تا سینی به راحتی از دستگاه جدا شود و مورد شست وشو قرار بگیرد.

 

تناسب با نیاز کار شما 

 در هنگام خریداری کردن دستگاه توجه داشته باشید که دستگاه خریداری شده متناسب با نیازتان باشد و تمام انگشت های یک دست را بتوان در قسمت زیرین قرار داد تا ناخن های یک دست همزمان با هم خشک شوند.

 

معرفی مدلهای برتر لاک خشک کن در بازار

 

لاک خشک کن  TOUCH BEAUTY  سری TB1439

با توجه به اینکه اکثر ناخن ها یا کاشت است یا ژلیش، وجود دستگاه لاک  خشک کن بسیار ضروری می باشد. دستگاه لاک خشک کن تاچ بیوتی برای خشک کردن ناخن بعد از طراحی مناسب است چرا که این دستگاه دارای باطری، فن خشک کننده و لامپ UV  می باشد. کمپانی تولید کننده این محصول شرکت تاچ بیوتی است که خود در عرصه پدیکور و مانیکور پرچم دار می باشد و توانسته بسیار از تولیدات را ثبت اختراع کند و از پیشتازان این عرصه می باشد. شرکت TOUCH BEAUTY  به یکی از مهم ترین رقیب  سایر کمپانی ها تبدیل شده است.

دستگاه لاک خشک کن  TOUCH BEAUTY  سری TB1439  دستگاه دارای ظرافت بسیار بالایی است و همچنین کیفیت آن نیز بسیار مناسب می باشد. این دستگاه برای ناخن کار ها انتخاب حرفه ایی محسوب می شود.

 

 لاک خشک کن HD-60

دستگاه لاک خشک کن به وسیله اشعه فرابنفش است که می تواند ناخن ها را بعد از ژلیش و کاشت خشک نماید . در سالن های زیبایی از مدل های مختلف دستگاه لاک خشک کن استفاده می شود. یک دستگاه جدیدی وارد بازار شده است که دارای لامپ ال ای دی، فناوری نوین، امنیت بسیار بالا، دقت زیاد، مصرف بهینه، متنوع بودن رنگ بندی لامپ و در نهایت تنظیم زمان، می باشد.این دستگاهی که جدیدا وارد بازار شده است بسیار مناسب می باشند چرا که این محصول جدید با طول موج پایین به پوست دست و پا ضرری نمی رساند. همچنین دستگاه لاک خشک کن HD-60  ویژگی های چون صرفه جویی در انرژی لامپ، سرعت بخشیدن تایم خشک  کردن ژل ناخن را دارا می باشد.

 

لاک خشک کن سری JH-818

بیشتر افراد با لاک پاکن آشنا هستند ولی کمتر کسی کارایی آن را بلد است. این دستگاه برای افراد مبتدی و علاقمند به طراحی ناخن است. در واقع این محصول برای ثابت ماندن زیباسازی و طراحی ناخن ساخته شده و کار کردی ساده دارد و خیلی هم پیچیده نیست و دارای یک صفحه ای است که از برق شهری کار می کند از اجزای دیگر آن می توان به ۴ عدد لامپ UV  و صفحه ی جدا شونده اشاره کرد این سری از محصولات با توجه به کارایی هایی که دارد برای اشخاص علاقمند به این موضوع عرضه می شود و این محصول به دلیل راحتی در هنگام کار با این محصول از آن لذت خواهید برد و وقتی که کارتان به پایان برسد از ظرافت و زیبایی که به ناخن شما می دهد متعجب خواهید شد.


بهترین دستگاه لاک خشک کن بازار

لاک خشک کن مارک سان با مدل UVLED 9S PLUS

این دستگاه است که امواج ماورا بنفش را تولید می کند و در سالن های زیبایی برای خشک کردن ژلیش ها از این دستگاه ها استفاده می شود. در این مدل از لامپ LED استفاده شده است که ظاهری عالی، با امنیت و فناوری بالا و همچنین صرفه جویی در مصرف انرژی بالا را دارد. رنگ های متفاوت با قابلیت تنظیم زمان مشخص برای کاشت ناخن را دارد این مدل ناخن خشک کن جایگزین خوبی برای مدل های قدیمی است. این دستگاه های جدید با طول موج پایین تر باعث می شود تا آسیب کمتری به پوست وارد شود. طول موج دستگاه های جدید در حدود 365 نانومتر و طول موج دستگاه های قدیمی نیز در حدود 395 نانومتر تا 405 نانومتر است. این مدل جدید همچنین داری مزیت هایی از قبیل مصرف انرژی کمتر در لامپ داخلی و کمتر شدن زمان خشک شدن ژلیش و استفاده بهتر از زمان مورد توجه است.

 

لاک خشک کن مدل سان شماره 03

دستگاه LEDUV مدل سان 03 که از نظر ظاهری، زیبایی بالایی دارد و کیفیت زیادی نیز دارد. این دستگاه از دستگاه های حرفه ای محسوب می شود سوکت برق در قسمت پشت دستگاه قرار دارد این دستگاه در این مدل 36 عدد لامپ UVLED با قدرت 48 وات دارد و بر روی این دستگاه 4 عدد دکمه مخصوص تایمر با زمان های 10 ثانیه و   99 30 60 قرار داده شده است.

 

لاک خشک کن SUN  سری 72WX PLUS

درباره این دستگاه باید به این نکته اشاره نماییم که لاک خشک کن سان محصولی تقریبا جدید است که از هر نوع ژل و کاشتی پشتیبانی می نماید. با استفاده کردن از دستگاه لاک خشک کن SUN  سری 72WX PLUS  می توانید در زمان صرفه جویی کنید چرا که مدت زمان خشک شدن لاک ژلیش یا کاشت کوتاه تر می شود.

 

لاک خشک کن SML سری S3

لازم به ذکر است که دستگاه های LED کیفیت و دقت بالاتری دارند. با استفاده از این دستگاه خشک کردن ژلیش و کاشت کمتر از ۳۰ ثانیه زمان می برد اما با دستگاه لاک خشک کن UV باید تا مدت زمان ۹۰ ثانیه نیز صبر نمایید   از نظر بسیاری افراد شاید این تفاوت ناچیز باشد اما برای سالن های آرایشی بزرگ صرفه جویی در وقت و هزینه بسیار ضروری و مهم است.

 

لاک خشک کن رینبو مدل B4U

یکی دیگر از دستگاه های جدید دستگاه رینبو مدل  UBLED است که از مزیت های این مدل قرار داشتن یک کفی برای پا می باشد و همچنین این مدل برای دست نیز مناسب است. UVLED رینبو 04 نیز تایمر و سنسور خودکار و صفحه نمایشی دیجیتال دارد و می تواند به وسیله 30 لامپ ترکیبی UVLED قدرتی معادل 48 وات تولید کند که هر ژلی را در زمان 30 ثانیه خشک کند. مدتی است که دستگاه های ترکیبی UVLED جایگزین دستگاه های UV شده اند مزیت این دستگاه ها شامل این است که لامپ ها از طول عمر بیشتری برخوردار هستند و ژل ها را با سرعت بالایی در حدود 10 تا 60 ثانیه با توجه به قدرت دستگاه خشک می کنند.

 

لاک خشک کن سان مدل BQ5T

 این دستگاه هم امواج ماوراء بنفش تولید می کند که در بیشتر سالن های زیبایی برای خشک کردن انواع مختلف لاک ژل ها استفاده می شود. این مدل برای کارهای حرفه ای نیز استفاده می شود. این مدل نیز دارای تایمر 4 زمانه 10 ثانیه 30 و 60 و 90 ثانیه می باشد و تعداد 36 LED دارد که قدرتی در حدود 120 وات را فراهم می آورد و دستگاه کم مصرفی می باشد.

 

لاک خشک کن سری سان ۶۶۹

همانطور که در مطالب قبلی اشاره شد دستگاه لاک خشک کن یو وی با انتشار اشعه فرابنفش می تواند ژلیش و کاشت ناخن را خشک نماید و برای سالن های زیبایی کاربرد بسیار فراوانی دارند.  دستگاه لاک خشک کن سری سان ۶۶۹ با بهره گیری از لامپ ای ای دی توانسته تا یک رنگ بندی زیبا و همچنین تنظیم زمانی ایجاد کرده است که در هنگام خشک شدن ژلیش و کاشت ناخن به ناخن کار کمک می نماید. این دستگاه جدید با توجه به ویژگی های منحصر به فردی که دارند از لاک خشک کن های قدیمی بسیار کاربردی تر هستند و توانسته اند آن قبلی ها را از رده خارج کنند. چون طول موج این دستگاه تازه تولید پایین است درنتیجه برای آن دسته از افرادی که پوست و ناخن حساسی دارند مناسب می باشد چرا که کمتر آسیب را به پوست وارد می کند و ضرری ندارد. اگر شما سالن زیبایی دارید خرید  دستگاه لاک خشک کن سری سان ۶۶۹ برای شما مناسب می باشد.

 

لاک  خشک  کن SUN سری 5

با توجه به مطالب گفته شده، مطلع هستید که در تولیدات جدید بازار از لامپ های LED استفاده کرده اند که توانسته ویژگی های گوناگون و مفیدی را برای به ارمغان بیاورد تا استفاده از دستگاه لاک  خشک کن برای ناخن کار ها آسان تر شود. دستگاه لاک  خشک  کن SUN سری 5 برای سالن های زیبایی گزینه مناسبی است چرا که هر نوع کاشت و ژلیش که مواد مختلفی دارند را خشک می نماید و به دلیل طول موج پایین کمترین آسیب را به پوست وارد می نماید.

 

 لاک  خشک کن SUN سری 9C

لاک  خشک کن های موجود در بازار با تولید اشعه فرابنفش می توانند ژلیش و کاشت را خشک نماید. درواقع لامپ های LED با قابلیت هایی که دارند می توانند بهترین امکانات را فراهم آوردند و در عین اینکه سلامت پوست و ناخن را حفظ می نمایند، لاک ژلیش و یا کاشت را در سریع ترین زمان ممکن خشک نماید چرا که در دستگاه لاک  خشک کن SUN سری 9C طول موج بسیار پایین است و منجر به آسیب کمتر و صرفه جویی بیشتر می شود

 

لاک خشک کن U1 سری K940

دستگاه لاک خشک کن ۸۴ واتی که دارای ۲۴ لامپ LED-UV  می باشد، بسیار با کیفیت است. در این دستگاه همانند سایر دستگاه ها به لاک ژلیش به وسیله ماوراء بنفش خشک می شود اما در لاک خشک کن U1 طراحی بسیار حرفه ایی تر می باشد چرا که این دستگاه فاقد نورهای مضر است. نمایشگر آن نیز به گونه ایی طراحی شده است که قابلیت تنظیم زمان در سه زمان متفاوت یعنی ۳۰ ثانیه و ۶۰ ثانیه و ۱۲۰ ثانیه را دارا می باشد. این دستگاه بسیار حرفه ایی است و برای سالن های زیبایی مناسب می باشد.

 

لاک خشک کن دی لایت سری DEIUXE UV

اکثر سالن های زیبایی به یک دستگاه لاک خشک کن نیاز دارند پس ضروری است که دستگاه لاک خشک کن را تهیه نمایند تا در وقت مشریان و ناخن کارها صرفه جویی شود. دستگاه لاک خشک کن دی لایت سری DEIUXE UV   برای پوست های حساس بسیار مناسب است چرا که طول موج آن پایین است و به پوست آسیب نمی رساند. این دستگاه می تواتد برای سالن  های زیبایی انتخاب خوبی محسوب شود.

 

لاک خشک کن کمپانی KONAD  سری PREMIUM

کمپانی کناد در کره جنوبی واقع شده است. لاک خشک کن از آن دسته محصولاتی می باشد که برای سالن های زیبایی بسیار ضروری است. این دستگاه که توسط این شرکت کره جنوبی تولید شده مطابق استانداردها است و همچنین این محصول دارای مجوز فروش در سایر کشور های آمریکایی، جنوب شرق آسیا و اروپا و آمریکا است. درواقع این دستگاه برای خشک  کردن لاک های ژلیش و کاشت مناسب می باشد البته مدت زمان خشک شدن لاک های ژلیش به موادی که در آن استفاده شده بستگی دارد. این ژل ها داری یکسری مولکول هایی هستند که نسبت به نور حساس می باشند و دراصل بعد از تابش نور این مولکول ها به یکدیگر می چسبند و درنهایت ژل ناخن در اثر تابش نور به یک ماده سخن تبدیل می شود. دستگاه لاک خشک کن کمپانی KONAD  سری PREMIUM  از  دستگاه هایی است که در سال ۲۰۱۸ روانه بازار شده است.

 


نظرات کاربران