راهنمای خرید ساق بند

راهنمای خرید ساق بند

یکی از شایع ترین مصدومیت های ورزشکاران از ناحیه ساق پا است که بدلیل اصابت ضربات شدید به این قسمت منجر می شود ، انتخاب یک ساق بند خوب و حرفه ای می تواند تا حدود زیادی از آسیب های شایع در این قسمت جلوگیری کند و ورزشکاران می تواند با جرات بیشتری به درگیری بپردازد. امروزه ساق بندهای متنوعی در بازار موجود است که سلایق مختلف را پوشش می دهد که هر کدام نیز کارایی خاص خود را دارند و ورزشکاران بنا به نوع کارکردی که از ساق بند انتظار دارند آن را انتخاب می کنند. در مراحل خیلی پیشرفته برندها ساق بندهایی را متناسب با قالب قلم پای ورزشکاران طراحی می کنند که شکلی کاملا سفارشی دارد. اين مقاله قصد داريم راهنماي خريد ساق بند را به شما ارائه کنيم. چنانچه قصد خريد ساق بند را داريد ، پيشنهاد مي کنيم با ما تا انتهاي اين مقاله همراه شويد تا شما را در خريدي مطمئن ياري کنيم.

 

انواع ساق بندها

ساق بندهای بدون تسمه: این نوع ساق بندها بدون هیچگونه تسمه نگهدارنده طراحی شده اند که بیشتر به وسیله استفاده از موادی در داخل ساق بند که حالت ترمزی دارد سر جایشان ثابت نگه داشته می شوند.

از مزایای این نوع ساق بندها جابجایی و اجازه حرکت آزادانه به پای بازیکن و همچنین سطح محافظت بالا بدلیل مواد محکم در آن است و از معایب آن جابجایی بیش از حد و نیاز به قرار دادن آن در سر جایش است که معمولا به وسیله یک تسمه اضافه می توان آن را ثابت نگه داشت. این نوع ساق بندها توسط ورزشکاران حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرد.

ساق بند های دارای تسمه: این نوع ساق بندها تقریبا شبیه قلم بندهای یاد شده در بالا هستند ولی با این تفاوت که خود دارای تسمه نگه دارنده هستند و براحتی میتوان آن را سفت و شل کرد. این نوع ساق بند دارای مزایای قلم بند بدون تسمه هست و علاوه بر ان با تسمه نیز بخوبی سرجایش ثابت می شود. این نوع ساق بند رایج ترین نوع ساق بند مورد استفاده توسط بازیکنان حرفه ای می باشد.

ساق بندهای بدون تسمه به همراه جوراب نگهدارنده: نوع پیشرفته ساق بندها تسمه ای قلم ساق هایی هستند که مانند ساق بندهای آزاد هیچگونه تسمه ای ندارند ولی به همراه جورابی نازک و جداگانه هستند که اطراف ساق بند را می پوشانند ولی سطح اطمینان بیشتری را در خصوص ثابت ماندن در سر جایشان نسبت به ساق بندهای تسمه ای ارایه می دهند.

ساق بندهای به همراه جوراب متصل و پیشرفته: این ساق قلم بندها که شکل استفاده آنها بصورت گسترده نیست و سطح خیلی حرفه ای از محافظت را ارایه میدهد ، نوع خیلی پیشرفته از ساق بندهای جورابی است که مانند یک جوراب پوشیده می شود که ساق بند نیز به آن متصل است ، سطح محافظت بالا و اطمینان 100% از عدم لغزش قلم بند بر روی پا و سبکی از مزایای این نوع ساق بندها است.

ساق بندهای به همراه محافظ مچ: این نوع ساق بندها پا را از وظیفه اصلی خود یعنی محافظت از ساق پا فراتر گذاشته و برای محافظت از مچ پا نیز فکر کرده اند. این نوع ساق بندها دارای ساق بند اصلی به همراه تسمه هستند که مچ بند نیز به انتهای ساق بند متصل است و شکلی بین پارچه ضخیم و جذب کننده شوک را دارند و به وسیله بندی در زیر پا مانند شلوار ژیمناست ها ثابت می شود.

ساختار ساق بندها

سطح محافظتی رویه : این قسمت در واقع قسمت اصلی ساق بند هست که بیشترین سطح فشار ناشی از ضربات را باید تحمل کند ، این قسمت معمولا از پلاستیک سخت و فشرده یا فیبر کربن ساخته می شوند که هم سبک هستند و هم بالاترین میزان جذب شوک را ارایه می دهند.

سطح محافظتی داخلی: قسمت داخلی ساق بند همزمان باید چند کار را با هم انجام بدهد ، هم به جذب و خنثی نمودن شوک های وارده به سطح بیرونی قلم بند کمک کند ، هم باید از جنسی باشد که به خوبی مانند یک ترمز در جایش ثابت باشد و هم باید از جنسی باشد که نرم و منعطف باشد که مانع از خراش دادن به قلم پا و اذیت شدن این قسمت شود.

این قسمت معمولا از جنس فوم های مختلفی با درجه نرمی متفاوت ساخته میشود که بخوبی وظایف یاد شده در بالا را انجام می دهند.

وسایل جانبی : تسمه متصل و جدا ، جوراب نگهدارنده متصل و جدا و مچ بند که در قسمت های قبلی به آن اشاره نمودیم از جمله وسایل جانبی معمولی هستند که به همراه قلم بند ارایه می شوند.

راهنمای خرید ساق بند

ویژگی ها

  • طراحی منحصر به فرد با کشسانی بیشتر
  • حمایت و فشردگی از عضلات ساق پا
  • حفظ گرمای بدن جهت افزایش گردش خون
  • سایزهای متنوع و استاندارد برای پای راست و چپ

شرکت هاي سازنده

شرکت هاي مختلفي در زمينه توليد ساق بند فعاليت مي کنند. هر کدام از اين شرکت ها توانسته اند محصولاتي را توليد و به بازار عرضه کنند و تا حدودي نظر مشتريان را جلب کرده اند. پاک سمن، ادور ، ال پي ، طب و صنعت، اسليم بلت، چيپسو، هوشمند، فرم فيت ، زد ايکس، وريمد، دکتر مد، مک ديويد، سلکس، نانو تن پوش و ... از مطرح ترين برند ها در زمينه توليد ساق بند هستند.

قيمت

عوامل مختلفي در تعيين قيمت ساق بند تاثير گذارند. از جمله اين عوامل مي توان به جنس محصول، سايز، شرکت سازنده، قابليت ضد حساسيت ، نحوه بسته شدن و ... اشاره کرد. به طور کلي قيمت ساق بند در بازار ايران بين 10 هزار تومان تا 100هزار تومان است.

با توجه به اهميتي که وسايل پزشکي در سلامت جسم شما دارند، سعي کنيد همواره محصولات مورد نظر خود را از فروشگاه هاي معتبر تهيه کنيد تا خريدي مطمئن و درست داشته باشيد. همچنين حتما پيش از خريد ميزان بودجه خود را مشخص کنيد و محصولي با کيفيت و قيمت مناسب خريداري کنيد. همچنين در هنگام خريد مواردي که در اين مقاله براي شما تشريح شد را نيز مورد توجه قرار دهيد تا بتوانيد محصولي مناسب و مطابق نيازتان تهيه کنيد.

 


نظرات کاربران