راهنمای خرید چراغ پزشکی

راهنمای خرید چراغ پزشکی

چراغ از وسایل بسیار کاربردی برای تمامی افراد می باشد که مزایای آن برکسی در زندگی امروزه پوشیده نیست .در تمامی خانه ها، باغ ها، شرکت ها، سفر، کوهنوردی  و هر مکان دیگر  هر یک از انواع چراغ کاملا کاربردی و حتی گاهی ضروری می باشد. یکی دیگر از استفاده های مختلف چراغ ها ، در علم پزشکی است. چراغ های پزشکی را می توان از مهم ترین وسایل در علم پزشکی به شمار آورد. در این مقاله قصد داریم راهنمای خرید چراغ پزشکی را به شما ارائه کنیم. چنانچه قصد خرید چراغ پزشکی را دارید ، تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

 

کاربرد های چراغ پزشکی

یکی از ابزار های کمکی که برای ایجاد نور در عملیات پزشکی و کمک به تشخیص دقیق رنگ پوست درحین معاینات پوستی مورد استفاده فراوان قرار می گیرد ، چراغ معاینه می باشد که البته کاربردهای زیادتری نیز دارد که برای معاینه نواحی مثل دهان و داخل گوش ها نیز بکار می رود. انواع چراغ معاینه برای مصارف مختلف پزشکی، مطب، کلینیک و بیمارستان مورد استفاده قرار می گیرند و ازجمله لوازم ضروری پزشکی به شمار میروند که به نوعی در لیست تجهیزات هر پزشک دیده می شود. نوع دیگر چراغ های پزشکی ، چراغ های جراحی هستند. اینم چراغ ها معمولا بزرگ هستند و حالتی ایستاده دارند. چراغ های جراحی در اتاق عمل ها و بالای تخت بیمار نصب می شوند و نور مورد نیاز پزشک را در هنگام فعالیت تامین می کنند. قیمت این نوع چراغ ها معمولا بالاست و استفاده عمومی ندارند.

راهنمای خرید چراغ پزشکی

انواع چراغ معاینه پزشکی

چراغ های معاینه باتوجه به کاربردشان به انواع و اقسام مختلفی تقسیم می شود اعم از چراغ معاینه قلمی ، مدادی، پیشانی، رومیزی، دیواری و جراحی محدود در انواع نورهای هالوژن، نور سرد، LED، معمولی و فایبر اپتیک ارائه شده اندکه بسته به نوع عملیات به کار گرفته می شوند و انواع مختلف آن ها موجود است.

چراغ های معاینه پزشکی در انواع مختلف از نظر کیفیت فوکوس و تمرکز نور همچنین از نظر شارژی بودن یا نبودن وجود دارند و هنگام بررسی ساختار بافت ضروری هستند.

با استفاده از چراغ های معاینه  پزشکی، شما می توانید دقیقا منطقه معاینه را تجزیه و تحلیل کنید و به تشخیص درست و ارائه ی درست راه حل کمک شایانی می کند.

چراغ معاینه می تواند دارای دو نوع پایه هم پایه استیل وهم پایه پلاستیک وقابلیت تنظیم ارتفاع باشد. امروزه چراغهای نوعLED  به علت کمی مصرف و نور متعادل  و نوع نور سرد به علت عدم انتقال حرارت به موضع درحال معاینه یا جراحی کاربرد بیشتری دارند. چراغهای معاینه می توانند دارای بازوهای متعدد جهت تنظیم زاویه دید کاربر و همچنین در واتها و میزان لوکس متنوع جهت تنظیم شدت نور مطلوب باشند.

ویژگی ها

در ادامه به برخی از ویژگی های یک چراغ پزشکی مناسب می پردازیم.

  • دارای لامپ فوکوس شده با شدت نور مناسب در انواع مختلف آن برای کاربری بهتر در شرایط مختلف
  • قابلیت تهیه و تعویض لامپ به راحتی در صورت شکستگی و یا سوختگی آن توسط مصرف کننده
  • طراحی مدرن و خاص با امکان کاربری آسان و جایگیری در انواع حالت ها
  • سبک و خوش دست بودن برای کارایی بهتر در اتاق عمل و معاینات پزشکی
  • جنس بدنه ساخته شده و همچنین رابط کاربری خوب
  • دارای دکمه روشن خاموش
  • محفظه اطراف لامپ از جنس آلومینیوم جهت تبادل و انتقال بهینه گرما با محیط
  • انعطاف پذیری و قابلیت تغییر جهت قسمت بالایی چراغ به طول 90 سانتیمتر برای جایگیری دلخواه
  • مدل ایستاده دارای دستگیره مخصوص در کنار سر چراغ برای سهولت انجام تنظیمات مکانی چراغ بدون ریسک انتقال گرما به دست و جلوگیری از کثیف شدن چراغ

در آخر باید عنوان کنیم که همیشه قبل از خرید چراغ قوه معاینه پزشکی  راجع به آن تحقیق کنید و سپس بعد از تحقیق در مورد آن ها و نتیجه گیری مناسب بهترین مورد برای رفع نیاز های پزشکی و درمانی را بخرید. چراغ قوه معاینه پزشکی به گونه ای طراحی می شود که قابل جا به جایی و حمل باشد تا پزشک معالج دچار مشقت برای حمل آن به هنگام معاینه ی بیمار نشود و به راحتی کار خود را با آن انجام دهد و به نوعی بیشترین کارایی رابرای پزشکان و مصرف کنندگان داشته باشد. این ابزار کارامد یعنی همین چراغ قوه معاینه پزشکی در دو نوع باطری دار و  شارژی تولید شده و در بازار به مشتریان عرضه می شود و البته باید گفت که چراغ قوه های باطری دار بسیار رایج تر هستند. این نکته ی مهم را به شما عزیزان گوش زد می کنیم که به هنگام خرید چراغ قوه معاینه پزشکی به آن توجه نمایید و آن هم این است که چراغ قوه معاینه پزشکی با نور متمرکز، مناسب ترین نوع و حالت چراغ قوه معاینه پزشکی می باشد و از خرید انواع دیگر آن برای مصارف پزشکی خود داری کنید. چرا که می توان تنظیم فوکوس و تمرکز نور را با آن انجام داد و کارایی مناسب تری را شاهد بود.

شرکت هاي سازنده

شرکت هاي مختلفي در زمينه توليد چراغ پزشکي فعاليت مي کنند. هر کدام از اين شرکت ها توانسته اند محصولاتي را توليد و به بازار عرضه کنند و تا حدودي نظر مشتريان را جلب کرده اند. ولچ آلن، هوداک طب ، ريشتر ، هاين، مارتين ، دکتر مچ و ... از مطرح ترين برند ها در زمينه توليد چراغ پزشکي هستند.

قيمت

عوامل مختلفي در تعيين قيمت چراغ پزشکي موثرند. از جمله اين عوامل مي توان به نوع چراغ، منبع تغذيه، مواد سازنده ، سايز، شرکت سازنده و ... اشاره کرد. به طور کلي قيمت چراغ پزشکي در بازار ايران بين 50 هزار تومان تا 5 ميليون تومان است. البته قیمت چراغ های معاینه معمولا زیاد نیست و قیمت های بالاتر مربوط به چراغ های جراحی و اتاق عمل هستند.

با توجه به اهميتي که وسايل پزشکي در سلامت افراد دارند ، به شما پيشنهاد مي کنيم چراغ پزشکي مورد نياز خود را از شرکت ها و مراکز معتبر تهيه کنيد. سعي کنيد حتما پيش از خريد ميزان بودجه خود را مشخص کنيد و محصولي با کيفيت و قيمت مناسب خريداري کنيد. همچنين در هنگام خريد مواردي که در اين مقاله براي شما تشريح شد را نيز مورد توجه قرار دهيد تا بتوانيد محصولي مناسب و مطابق نيازتان تهيه کنيد.

 


نظرات کاربران