راهنمای خرید کرم لایه بردار

راهنمای خرید کرم لایه بردار

در دنیای مراقبت از پوست لایه بردارها نقش بسیار کلیدی ایفا می کنند. استفاده صحیح از لایه بردار می تواند بسیاری از مشکلات پوست را حل کند. از اسم اسید در کنار نام لایه بردارها نترسید. لایه بردارها می توانند رفتار بسیار ملایم تری نسبت به بعضی شوینده ها با پوست داشته باشند. لایه بردارهای شیمیایی در دو نوع AHA و  BHA تقسیم بندی می شوند. دراين مقاله قصد داريم راهنماي خريد کرم لایه بردار را به شما ارائه کنيم. چنانچه قصد خريد کرم لایه بردار را داريد تا پايان اين مقاله با ما همراه باشيد.همچنین می توانید برای آگاهی از قیمت کرم لایه بردار به صفحه ی لیست قیمت در سایت ایمالز مراجعه نمایید.

 

سالهاست که متخصصین پوست و مو، از لایه بردارهای شیمیایی، برای برطرف کردن و عوارض ناخوشایند پیری پوست از قبیل تغییر رنگ، چین و چروک و خشونت پوست استفاده می کنند. این مواد لایه بردار عبارتند از : اسیدهای میوه (آلفاکسی هیدورکسی اسید یاAHA ) ، تری کلرواستیک اسید (TCA)، فنول، رزورسینول و سالسیلیک اسید. این مواد، موجب از بین رفتن لایه روی پوست شده و بدنبال آن پوستی با ظاهر تازه تر و جوانتر جایگزین پوست قبلی می شود. این فرآیند که بعنوان لایه برداری یا پلینگ شیمیایی نامیده می شود باید حتماً توسط متخصص پوست انجام شود چرا که گاه حوادث ناخوشایندی ممکن است در انجام این عمل و بعد از آن رخ دهد که متخصصین پوست، روش های مواجهه با این مشکلات را خوب می دانند. به طور معمول روزانه میلیاردها سلول پوستی ریخته می شوند. این پوسته ریزی طبیعی(دقت کنید که ریختن سلول های پوست با بیماری پوسته ریزی پوست یا همان پسوریازیس متفاوت است) می تواند به چندین دلیل – چون آفتاب سوختگی، خشکی پوست، پسوریازیس، بسته بودن منافذ پوست و لک های پوستی – مختل شده و این اختلال منجر به ناهمواری پوست شده و حالت طبیعی و شاداب پوست را از بین ببرد. استفاده از یک کرم لایه بردار مناسب کمک می کند تا از شدت این اختلالات کاسته شود. وقتی که به آرامی از شر سلول های اضافی پوست خلاص شوید می توانید منافذ مسدود شده را باز کنید، جوش های سر سیاه را متوقف کنید چین وچروک ها را کم کم حذف کنید و رطوبت از دست رفته از پوست را به آن برگردانید.

از دیرباز اثر مالیدن میوه ها بر روی پوست مشخص شده است. عصاره میوه ها برای طراوت و شفاف کردن پوست استفاده می شود. تحقیقات نشان داده است که اسید میوه که با نام آلفاهیدورکسی اسیدیا همان (AHA)شناخته می شود، از پوست لایه برداری می کند. لایه برداری از پوست سبب می شود که سلولهای مرده سطح پوست بریزند و نتیجه آن این است که پوست شفاف تر می شود و در برطرف کردن لکه های پوستی و جای جوشهای کم عمق، کمک می کند. کرم های لایه بردار با نفوذپذیری بالا به داخل لایه ی شاخی نفوذ می کند و با سست کردن اتصالات بین سلولی، سبب جدا شدن سلول های کهنه از سطح پوست می شود. این روند، سرعت نوسازی پوست و همچنین ساخت کلاژن و الاستین را افزایش می دهد و در نتیجه سبب کاهش چین و چروک های پوست می گردد. لایه برداری امروزه به روشهای مختلفی انجام می شود. از جمله لایه برداری شیمیایی، لایه برداری فیزیکی و لیزر. خوشبختانه امروزه کرم های لایه بردار توسط شرکت های بهداشتی تولید و به بازار عرضه می شود.

راهنمای خرید کرم لایه بردار

انواع کرم های لایه بردار

کرم های لایه برداری که با غلظت 10 می باشند، بدون تجویز پزشک، در داروخانه ها به فروش می رسد و همه افراد می توانند از انها استفاده کنند. ولی کرم های لایه بردار با غلظت 15 حتما می بایست با نسخه پزشک از داروخانه درخواست شود.کرم های لایه برداری که علاوه بر اسید میوه حاوی دو ویتامین A و E باشند، اثر بخشی مناسب تری دارند و باعث مرطوب شدن پوست می شود و کاهش چروک های سطحی پوست را به دنبال خواهد داشت.برخی از کرم های لایه بردار همچنین حاوی مادده گیاهی بیزابولول است از عصاره گیاه بابونه تهیه شده است. این گیاه مانع تحریکات شدید پوستی می شود و در واقع نوعی ضدالتهاب است.

اثر کرم های لایه بردار   : AHAاین محصولات با ایجاد پوسته ریزی سطح پوست و نفوذ به لایه شاخی پوست اتصال بین سلولهای مرده را میشکند و باعث ریزش سریعتر آنها میشود.مصرف صحیح کرم های لایه بردار منجر به جوانسازی پوست، روشن شدن آن و کاهش لکه های تیره پوست می شود.

مزایای استفاده از کرم های لایه بردار

  • لایه برداری ملایم پوست و کمک به رفع چروک های سطحی
  • محو و بی رنگ نمودن تدریجی جای جوش و لک های پوستی
  • افزایش رطوبت و ایجاد نرمی و لطافت در پوست
  • حاوی اسید میوه های لیمو-آناناس- انگور و گل ساعتی جهت حفظ جوانی و شادابی پوست
  • جوان سازی پوست از طریق تحریک چرخه نوسازی پوست
  • دارای فرمولاسیون ویژه جهت لایه برداری پوست بدون ایجاد التهاب
  • فاقد عطر و رنگ

شرکت هاي سازنده

شرکت هاي مختلفي در زمينه توليد کرم لایه بردار  فعاليت مي کنند. هر کدام از شرکت ها محصولاتي را ساخته و روانه بازار کرده اند و محبوبيتي بين مصرف کنندگان يافته اند. ماي ، مورد ، بي يلندا ، سانوسان، بروژوآ، کاتريس، آردن، کاپريس ، السينا ، سي گل، دالگون، نيوآ، سينره، لورآل ، هيدرودرم ، درمدن، گينو ، ميس آدن ، ماليبو ، شون ، پيوردرم ، لنسور ، نوکس، مدلين، سان سيف ، نيودرم ، ثمين، بي واي اس، ليراک، مديسان، کويوي ، آرکايا، پريم، درمالين ، جانا، آندريا، الارو، کاندنس، مولينا، ردوان، سان سنس، ساج، پايوت، داو،آرپي ، نوروا، ديترون، آدرا، امبرا ، کريستال، سان وي، پريکاتن و ... از مطرح ترين برند هاي زمينه توليد کرم لایه بردار هستند.

قيمت

عوامل مختلفي در تعيين قيمت کرم لایه بردار موثرند. از جمله اين عوامل مي توان به نوع کرم لایه بردار ، کيفيت ساخت، شرکت سازنده و ... اشاره کرد. به طور کلي قيمت کرم لایه بردار در بازار ايران بين 30 هزار تومان تا 800 هزار تومان است.

سعي کنيد حتما پيش از خريد ميزان بودجه خود را مشخص کنيد. همچنين مواردي که در اين مقاله گفته شد را مورد توجه قرار دهيد تا به انتخابي درست برسيد. با توجه به اينکه کرم های لایه بردار موادي هستند که مستقيما در سلامت پوست شما موثرند، از خريد کرم هاي غير بهداشتي و غير استاندارد خودداري کنيد. زيرا استفاده از برخي از کرم هاي غير استاندارد مي تواند ضربات جبران ناپذيري را به پوست شما وارد کند.در صفحه ی لیست قیمت سایت ایمالز می توانید به قیمت روز انواع کرم ها از جمله کرم ضدآفتاب و کرم ضدچروک مراجعه نمایید.

 

 


نظرات کاربران