راهنمای خرید قوزبند طبی

راهنمای خرید قوزبند طبی

امروزه بسیاری از افراد بنا به دلایلی از جمله ژنتیک ، کارهای روزمره سخت، نشستن های نادرست، ورزش های نادرست و برخی عوامل دیگر از ناحیه پشت یا همان قوز دچار عارضه های مانند قوز کمر و انحنا در همان قسمت میشوند که درمان‌های متعددی برای این عارضه یعنی قوز کمر وجود دارد؛ از قوزبندهای طبی برای درمان قوز خفیف تا شدید استفاده می‌شود. قوزبند طبی ستون فقرات را در بخش‌های آسیب‌دیده صاف می‌کند. قوزبند مخصوص (کمربند طبی) بسیار موثر است و در صورت استفاده صحیح از آن می‌توان از آسیب‌دیدگی مهره‌های ستون فقرات جلوگیری کرد و به نوعی از دست این عارضه نجات یافت و پیشگیری کرد. نوجوانان دچار قوز خفیف تا متوسط باید از کمربند طبی استفاده کنند. قوزبند طبی در زمان در حال رشد بودن استخوان‌ها بسته می‌شود تا از بیشتر شدن قوز جلوگیری شود. بیماران در روزهای اول بستن قوزبند طبی اندکی احساس ناراحتی و محدودیت می‌کنند؛ اما اکثر بیماران پس از مدتی به قوزبند عادت می‌کنند. قوزبندهای طبی مدرن به گونه‌ای طراحی شده‌اند که راحت باشند و بیمار بتواند هنگام بستن قوزبند نیز در بسیاری از فعالیت‌ها شرکت کند. دراين مقاله قصد داريم راهنماي خريد مچ بند را به شما ارائه کنيم. چنانچه قصد خريد قوز بند را داريد تا پايان اين مقاله با ما همراه باشيد.

 

مزایا و کاربرد قوزبند ها

چنانچه احتمال شدیدتر شدن قوز وجود داشته باشد یا قوز از ابتدا زیاد باشد، از قوزبند طبی برای صاف کردن ستون فقرات و پیشگیری از پیشرفت بیشتر قوز در سال‌های رشد استفاده می‌شود. قوزبند طبی فقط برای درمان قوز کمر بیمارانی به کار برده می‌شود که هنوز در حال رشدند. این روش برای درمان بیماران بزرگسال چندان کارآمد نیست. درمان کیفوز شوئرمن نوجوانان در حال رشد با قوزبند طبی شبیه به استفاده از کمربند طبی برای درمان قوس کمر است، البته نوع و محل بستن قوزبند طبی به محل قوز بستگی دارد. قوزبند طبی سبک مهره‌های گردنی ـ  کمری ـ خاجی (TLSO) برای بیمارانی توصیه می‌شود که نیاز به قوزبند طبی دارند. قوزبند طبی سبک به طور سفارشی و پس از قالب‌گیری از بدن بیمار برای وی ساخته می‌شود و می‌توان آن را از زیر لباس بست و در اکثر فعالیت‌های ورزشی شرکت کرد. قوزبند طبی TLSO قوزبند طبی سبکی است که به گونه‌ای شکل داده می‌شود تا کاملاً متناسب با انحناء ستون فقرات باشد. هدف از بستن قوزبند طبی این است که از بیشتر شدن قوز در سال‌های رشد جلوگیری شود. قوزبند طبی باید 20 ساعت در روز بسته شود. زمان استراحت 4 ساعته را باید متناسب با کم تحرک‌ترین ساعات روز به دو یا چند نوبت تقسیم کرد. درهر حال قزبند طبی باید حتماً در طول شب و هنگام خوابیدن بسته شود.

انواع قوزها و قوزبند مناسب برای درمان

قوز شوئرمن: بیماری شوئرمن نوعی بدشکلی در مهره‌های صدری یا فوقانی ستون فقرات است. بدشکلی ناشی از شوئرمن باعث می‌شود مهره‌ها در دوران بلوغ با سرعت متفاوت رشد کنند. چون قوز شوئرمن در کودکان در حال رشد مشاهده می‌شود، معمولاً از کمربند طبی برای جلوگیری از بیشتر خم شدن انحناء استفاده می‌شود. متخصص با توجه به شدت بدشکلی یا در صورت در مراحل اولیه بودن بیماری توصیه می‌کند که کمربند تقریباً به طور تمام وقت بسته شود.

قوز دژنرایتو(فرسایشی): قوز دژنراتیو یا فرسایشی در نتیجه فرسایش و کوتاه شدن دیسک کمر در اثر بالا رفتن سن یا استفاده بیش از حد ایجاد می‌شود. اگر از درد رنج می‌برید، درمان را با روش‌های محافظه کارانه‌ای مانند فیزیوتراپی، کایروپراکتیک، مصرف داروهای ضدالتهاب و تقویت عضله‌های مرکزی و کمر با استفاده از قوزبند طبی شروع کنید.

قوز تغذیه ای:کمبودهای تغذیه‌ای منجر به قوز تغذیه‌ای می‌شود. از متخصص تغذیه یا پزشک بخواهید رژیم غذایی مناسبی را برای دریافت مقدار بیشتری از مواد مغذی اصلی و رفع کمبودها تهیه کند. فیزیوتراپی و ورزش کردن در کنار بستن قوزبند طبی به پایدارسازی بیشتر ستون فقرات کمک می‌کند.

 

شرکت هاي سازنده

شرکت هاي مختلفي در زمينه توليد قوزبند فعاليت مي کنند. هر کدام از اين شرکت ها محصولاتي را توليد و روانه بازار کرده اند و تا حدودي نظر مشتريان را جلب کرده اند. دکتر مد ، طب و صنعت ، ال پي ، اپو و ... از مطرح ترين برند هاي زمينه توليد قوزبند هستند.

قيمت

عوامل مختلفي در تعيين قيمت قوزبند موثرند. از جمله اين عوامل مي توان به نوع قوزبند ، شرکت سازنده ، ابعاد ، کيفيت ساخت و ... اشاره کرد. به طور کلي قيمت قوزبند در بازار ايران بين 40 هزار تومان تا 500 هزار تومان است.

سعي کنيد حتما پيش از خريد ميزان بودجه خود را مشخص کنيد. همچنين مواردي که در اين مقاله گفته شد را مورد توجه قرار دهيد تا به انتخابي درست برسيد.

 


نظرات کاربران