راهنمای خرید صندلی ماساژ

راهنمای خرید صندلی ماساژ

ماساژ بدن يکي از فعاليت هاي بسيار رايج در ميان افراد مختلف است. ماساژ دادن پس از انجام فعاليت هاي کاري روزانه يا فعاليت های ورزشي سبب کاهش احساس خستگي در افراد مي شود. همچنين ماساژ يکي از راه هاي درمان مشکلاتي مانند سياتيک ، کمر درد ، آرتروز و مشکلات بدخوابي است. براي پيشگيري از بيماري واريس ، کوفتگي و گرفتگي عضلات و شکل نامناسب ستون فقرات نيز مي توان از ماساژ کمک گرفت. ماساژ دادن به روش سنتي ، از رايج ترين نوع ماساژ است. اين نوع ماساژ توسط يک فرد انجام مي شود و در بسياري از موارد غير اصولي و غير حرفه اي است و در بعضی از موارد حتی سبب وارد شدن آسیب به فرد می شوند. با پيشرفت تکنولوژي ، وسايل مختلفي براي انجام کار های مختلف ساخته شده اند که ماساژ نیز از این قاعده مستثنی نیست. از اين دسته وسايل مي توان به ماساژور هاي برقي و صندلي ماساژ اشاره کرد. صندلي ماساژ ، جديدترين و پيشرفته ترين وسيله ماساژ است. اين وسايل کاربردي ، خستگي ناشي از فعاليت هاي روزانه شما را تا حد زيادي کاهش مي دهند. صندلی های ماساژ، عمل ماساژ را با روشي اصولي انجام مي دهند. در اين مقاله قصد داريم راهنماي خريد صندلي ماساژ را به شما ارائه کنيم . چنانچه قصد خريد يک صندلي ماساژ را داريد ، تا پايان اين مطلب با ما همراه باشيد.بعلاوه شما میتوانید از طریق صفحه لیست قیمت صندلی ماساژور در سایت ایمالز به قیمت انواع این محصول دسترسی یابید.

 

صندلی ماساژ مناسب چه افرادی است ؟

در صورتی که شما تصمیم به تهیه صندلی ماساژ دهنده گرفته اید مطمئنا قبل از آن خواسته های خود را مد نظر قرار داده اید سپس اقدام به تهیه کرده اید‌ ولی زمانی ممکن است که خانواده تان یا یکی از دوستانتان این صندلی را به عنوان هدیه به شما بدهد و شاید این هدیه خیلی با خواسته های شما هماهنگ نباشد. برای نمونه بعضی از صندلی های ماساژ دهنده هستند که برای اشخاص با اندامی کوچک مناسب نبوده و یک ماساژ آرام و تاثیر گذاری را ندارند. توجه کنید در صورتی که قصد تهیه این محصول را به عنوان هدیه دارید این هدیه اصلا مناسب خردسالان نیست و نباید در اختیار آنان قرار گیرد.

پیش از تهیه محصول ابتدا باید سایز شخصی که قرار است برایش صندلی را تهیه نمایید در نظر گرفته و با اندازه های صندلی مورد نظر تطبیق داده و سپس اقدام به تهیه نمایید. فروشنده گان صندلی را باید درباره سایزفرد مطلع نموده و از ایشان راهنمایی بگیرید. ایشان باید اطلاعات لازم در مورد صندلی ماساژ انتخابی و اینکه مناسب سایز مورد نظر شما هست یا نه را به شما بدهند.

 

در هنگام خريد صندلي ماساژ لازم است به موارد مختلفي توجه کنيد. برخي از ويژگي هاي صندلي هاي ماساژ عبارتند از نوع صندلي ماساژ ، محدوده پوشش دهی ، توان مصرفي ، شرکت سازنده و ديگر ویژگی ها که در ادامه به بررسي آن ها مي پردازيم.

نوع صندلي ماساژ

صندلي هاي ماساژ به طور عمده در دو دسته قرار مي گيرند که آن ها را با هم بررسي مي کنيم.

1- روکش صندلي ماساژ : روکش صندلي ماساژ در واقع صندلی مستقل ماساژ نيستند. اين ماساژورها ، حالتي شبيه به صندلي ماساژ دارند و روي مبل يا صندلي هاي معمولي نصب مي شوند. يکي از مزيت هاي اين ماساژور ها حمل و نقل آسان تر آن ها نسبت به صندلي هاي ماساژ است. اين روکش هاي صندلي ماساژ بيشتر قسمت بالا تنه را پوشش مي دهند و قسمت هاي کمر و گردن را ماساژ مي دهند. يکي از معايب روکش صندلي هاي ماساژ اين است که قسمت هاي پايين تنه همانند پاها را پوشش نمي دهند. با توجه به اينکه روکش هاي صندلي ماساژ نسبت به صندلي هاي ماساژ از امکانات کمتري برخوردارند ، قيمت اين ماساژور ها کمتر از صندلي هاي ماساژ است.

2- صندلي هاي ماساژ : صندلي هاي ماساژ ، بيشتر به شکل مبل ساخته مي شوند. اين صندلي ها ، به طور اتوماتيک تمام قسمت هاي بدن را ماساژ مي دهند. اين صندلي ها معمولا از سنسور ها و برنامه هاي مختلف جهت انجام ماساژ بهره مي گيرند. صندلي های ماساژ از دو روش عمده ماساژ لرزشي و ماساژ رولينگ ( ماساژ به وسيله رول هاي مکانيکي) براي انجام عمل ماساژ استفاده مي کنند. برخي از صندلي هاي ماساژ فقط از يکي از اين روش ها بهره مي گيرند و برخي ديگر از صندلي ها ، از هر دو روش براي انجام ماساژ استفاده مي کنند. برخي ديگر از صندلي هاي ماساژ در کنار اين روش ها ، از کيسه هاي بادي نيز براي انجام ماساژ بهره مي گيرند. اين صندلي ها ، معمولا قيمت بالايي دارند که با توجه به امکانات آن ها منطقي به نظر مي رسد.

 

صندلی های ماساژ چه خصوصیاتی دارند؟

محدوده ماساژ

محدوده ماساژ ، بيانگر قسمت هايي از بدن است که صندلي مي تواند براي ماساژ دادن پوشش بدهد. اين محدوده ها شامل سر و گردن ، بالاي کمر ، پايين کمر ، کل کمر ، نشيمنگاه ، ران ها و ساق پا هستند. صندلي هاي ماساژ معمولا بخشي از اين محدوده ها را پوشش دهي مي کنند و تعداد صندلي هايي که همه اين نواحي را پوشش مي دهند بسيار کم است و همان تعداد کم هم داراي قيمت بالاتري نسبت به ديگر انواع هستند.

توان مصرفي

همانطور که مي دانيد صندلي هاي ماساژ عمل ماساژ دادن را به وسيله برق انجام مي دهند. توان مصرفي صندلي ماساژ يکي از مهمترين ويژگي هاي آن است . توان اين دستگاه ها ، همانند ساير دستگاه هاي الکتريکي با واحد وات مشخص مي شود. اين مشخصه ، رابطه مستقيمي با قيمت دستگاه و همچنين مصرف برق آن دارد. با توجه به اين که استفاده زيادي از صندلي هاي ماساژ مي شود ، مصرف برق آن ها مي تواند بالا باشد. در نظر داشته باشيد که هرچه توان دستگاه بيشتر باشد ، مصرف انرژي آن نيز بيشتر است. توان مصرفي روکش هاي صندلي ماساژ بين 40 تا 100 وات است و توان صندلي هاي ماساژ بين 200 تا 240 وات است.

راهنمای خرید صندلی ماساژ

 

برنامه هاي ماساژ اتوماتيک

برخي از صندلي هاي ماساژ ، داراي سيستم هوشمند و برنامه هاي مختلف هستند که با توجه به شرايط مختلف مي توانيد يکي از آن ها را انتخاب کنيد. برخي از اين برنامه ها عبارتند از ريلکسيشن، اکتيويشن، ويتاليتي، مورنينگ و نايت . برنامه هاي صندلي هاي ماساژ براي افراد در سنين هاي مختلف متفاوت است.

اسپيکر و بلوتوث

 مطمئنا در هنگام ماساژ شنیدن یک موزیک آرام، تاثیر ماساژ را بسیار زیاد بالا می برد. به این خاطر در بیشتر صندلی های ماساژ شرایطی جهت پخش موزیک تعبیه شده است. در برخی از این صندلی ها برای شنیدن موزیک باید هدفون به کار ببرید ولی در بعضی دیگربلندگوهایی کوچک در دوطرف گوش ها طراحی شده که به شما این امکان را میدهد تا بدون هدفون موزیک را بشنوید. برخی از مدل های صندلی جهت پخش موزیک از روی حافظه های فلش دارای درگاه USB هستند اما در مدل های به روز تر موزیک از طریق بلوتوث موبایل ها و بدون استفاده از کابل پخش می شود. در مدل صندلی هایی که به روز بوده و دارای تکنولوژی بلوتوثی هستند به شما این امکان را می دهند تا بتوانید کارایی متفاوت صندلی را به جای استفاده از کنترل دستگاه از طریق موبایل هوشمندانه تنظیم نمایید.

سنسوراسکن فرم بدن

برخي از صندلي هاي ماساژ ، پيش از شروع فعاليت فرم کلي بدن شما را اسکن مي کنند و برنامه هاي ماساژ را بر اساس آن ارائه مي دهند.

گرمايش به وسيله اشعه مادون قرمز

اشعه مادون قرمز ، يکي از روش هاي درماني است که توسط بسياري از محققان توصيه شده است. در برخي از صندلي هاي ماساژسنسور مادون قرمز قرارداده شده است که همراه با عمل ماساژ ، با گرم کردن بخشي از بدن ، کوفتگي ها و گرفتگي عضلات را در آن ناحیه از بين مي برند.

ماساژ کششي

در برخي از صندلي هاي ماساژ نوعي از روش ماساژ به نام ماساژ کششي وجود دارد که اين امکان را به کاربران مي دهد تا فاصله بين مهره هاي آنان تنظيم شود و فشاري که بر روي اعصاب اين ناحيه قرار دارد از بين برود. استفاده از اين روش ماساژ نيازمند حالت کاملا خوابيده است و لازم است صندلي شما از اين امکان پشتيباني کند ، در اين حالت غلطک ها راحت تر مي توانند حرکت کنند و ماساژ را انجام دهند.

وجود مولد یون اکسیژن منفی در صندلی های ماساژ

در برخی از صندلی های ماساژ جدید، مولد یون اکسیژن منفی به کار رفته است. درواقع یون های اکسیژن منفی، اتم های اکسیژن بوده که بوسیله یک الکترون منفی حامل بار گردیده اند. این یون ها در محیط طبیعی بوسیله تاثیری که از آب و هوا و نور خورشید می گیرند به وجود می آیند. طراوت ‌و بوی دلنشینی که در کنار ساحل، در نزدیکی یک آبشار و یا بعد از بارش شدید باران استشمام می کنید به این خاطر است که هوای اطرافتان از یون های با اکسژن منفی پر شده است. وجود این یون های منفی در هوا سبب می شود تا بسیاری از آلودگی های هوا مثل وجود قارچ ها، وجود ویروس ها، گرد و خاک و عاملان ایجاد حساسیت از بین رفته و روی سلامت جامعه بسیار تاثیر گذار هستند.

ماساژ سه بعدي

صندلي هاي ماساژ معمولا به صورت دو بعدي ماساژ را انجام مي دهند و غلطک ها فقط به صورت عمودي و افقي حرکت مي کنند و ماساژ را انجام مي دهند. در برخي از صندلي هاي ماساژ پيشرفته و حرفه اي ماساژ سه بعدي قرار داده شده است که غلطک ها در اين صندلي ها علاوه بر اينکه در حالت عمودي و افقي ماساژ را انجام مي دهند ، قابليت جلو و عقب رفتن هم دارند و بدين ترتيب فرآيند ماساژ را کامل می کنند.

 

دلایل اهمیت استفاده از ماساژ پا را در مقاله " راهنمای خرید جکوزی پا (ماساژور پا)" بخوانید.

 

شرکت هاي سازنده

از ميان شرکت هايي که دست به توليد صندلي هاي ماساژ زده اند مي توان پاناسونيک ( panasonic ) ، فيليپس ( philips ) ، بيورر ( Beurer ) ، بوش ( Bosch ) ، رمينگتون ( remington ) ، بابيليس ( babbyliss ) و ... را نام برد.

 

جهت تهیه محصول تا چه مبلغی می توانید هزینه کنید؟

پیش از تهیه هر نوع صندلی ماساژ ابتدا باید میزان پولی که دارید را مد نظر قرار دهید. صندلی های ماساژ دارای قیمت های متنوعی هستند. برای اینکه بتوانید یک صندلی ماساژ با کارایی زیاد داشته باشید باید مدل های با قیمت بالا را تهیه نمایید اما بسیاری از کاربران به تمامی ویژگی های یک صندلی پیشرفته نیازی ندارند پس اصلا نباید پول خود را صرف خرید یک محصول گران قیمت کنند. پس شما باید با توجه به خواسته ها و نیازتان و میزان پولی که دارید اقدام به تهیه یک صندلی ماساژ دهنده کنید. در کل تهیه صندلی ماساژ جهت ایجاد آرامش و هم چنین درمان به عنوان یک سرمایه گذاری برای یک زمان طولانی به حساب می آید.

ضمانت نامه صندلی ماساژ دهنده چگونه است؟

در زمان تهیه محصول پیش از پرداخت هزینه به فروشنده اطمینان پیدا کنید که اگر صندلی دارای ضمانت نامه است حتما به همراه صندلی به شما تحویل داده شود. آیا میتوان به ضمانت نامه محصول اطمینان کرد؟ آیا این ضمانت نامه در صورت بروز مشکل و نیاز صندلی به تعمیر هزینه های مشکلات فنی را پرداخت میکند؟ این ضمانت نامه تا چه زمانی معتبر است؟ مطمئن شوید که زمان درج شده داخل ضمانت نامه و تمامی شرایط قید شده در آن‌همگی صحت داشته باشند. یک ضمانت نامه رسمی و قانونی موظف است تا تمام قطعه ها و کارایی صندلی  و هزینه آن ها را تا مدت تعیین شده پشتیبانی کند.


نظرات کاربران