کتاب استراتژی بازاریابی: درس و موردکاوی ‏ها اثر او.سی. فرل و مایکل دی. هارتلاین

۰
(۰ رای دهنده)

کالاهای مشابه

در حال حاضر هیچ فروشگاهی این محصول را موجود نکرده است.
هیچ فروشگاهی با فیلترهای منتخب شما وجود ندارد.
پیشنهاد می‌کنیم فیلترها را تغییر دهید

مشخصات فنی

مشخصات فنی کتاب استراتژی بازاریابی: درس و موردکاوی ‏ها اثر او.سی. فرل و مایکل دی. هارتلاین
مشخصات
برند انتشارات دنیای اقتصاد#DonyaeEqtesad
تعداد صفحات 662 صفحه
سایر توضیحات استراتژی بازاریابی جالب است چون ذاتاً مردم‎محور است و هرگز ایستا نیست. آمیخته‎ای متمایز از هنر و علم، استراتژی بازاریابی در مورد افرادی است (درون یک سازمان) که در پی یافتن راه‎هایی برای ایجاد ارزش استثنایی از طریق برآورده ساختن نیازها و خواسته‎های دیگر افراد (مشتریان، سهامداران، شرکای کسب‎وکار، و جامعه در کل)، و همچنین نیازهای خود سازمان هستند. استراتژی بازاریابی از روان‎شناسی، جامعه‎شناسی، و اقتصاد برای شناخت بهتر نیازها و انگیزه‎های اصلی این افراد- چه مشتریان سازمان باشند (که معمولاً حیاتی‎ترین آن‎ها تلقی می‎شوند)، کارکنان آن، یا ذینفعان آن - بهره می‎گیرد. به طور خلاصه، استراتژی بازاریابی در مورد افرادی است که به دیگر افراد خدمت می‎کنند.
به این دلیل، استراتژی بازاریابی جالب است چون هرگز ایستا نیست. حقیقت ساده آن است که افراد تغییر می‎کنند. یک استراتژی که امروز کار می‎کند ممکن است فردا کاری نباشد. محصولاتی که امروز پر طرفدار هستند هفته بعد به فراموشی سپرده شده‎اند. این بدیهیات مهم‎اند چون درک حقیقی استراتژی بازاریابی به معنی پذیرش این حقیقت است که قواعد مشخص اندکی برای توسعه و پیاده‎سازی فعالیت‎های بازاریابی وجود دارند. با توجه به تغییر دائمی وضعیت در محیط بازاریابی، تقریباً غیرممکن است بگوییم که بنا به «این نیاز مشتری» و «این رقبا» و «این سطح از مقررات دولتی» محصول الف، قیمت ب، ترویج ج، و توزیع د، منجر به بهترین نتایج خواهند شد. بازاریابی صرفاً با این شیوه کار نمی‎کند. فقدان قواعد مشخص و دورنمای اقتصادی، اجتماعی فرهنگی، رقابتی، فناورانه، و سیاسی/قانونی دائماً در حال تغییر استراتژی بازاریابی را موضوعی بی‎اندازه جذاب می‎سازد.
مولفان کتاب استراتژی بازاریابی معتقدند: «در سرتاسر کتاب، چارچوب برنامه‎ریزی جامعی را بر اساس انجام تحقیق زمینه‎یابی متقن، توسعه قابلیت‎های بازاریابی و مزیت رقابتی، طراحی برنامه‎های بازاریابی یکپارچه، و مدیریت روابط بلندمدت با مشتریان فراهم می‎سازیم. همچنین بر نیاز به یکپارچگی در فرایند برنامه‎ریزی استراتژیک، و نیز طراحی برنامه‎های بازاریابی که مبتنی بر اخلاق و مسئول از جنبه اجتماعی باشند، تاکید می‎کنیم. همچنین بر یکپارچه‎سازی و هماهنگی تصمیمات بازاریابی با دیگر تصمیمات وظایف گوناگون کسب‎وکار به عنوان کلید دستیابی به مأموریت کلان و چشم‎انداز یک سازمان تاکید می‎کنیم. در سرتاسر کتاب، مثال‎هایی از برنامه‎ریزی و پیاده‎سازی موفق را ارائه می‎کنیم تا نشان دهیم چگونه شرکت‎ها با چالش‎های استراتژی بازاریابی در اقتصاد امروز رودررو می‎شوند.»
قطع کتاب وزیری
مترجم محمد حسین بیرامی
مدل استراتژی بازاریابی: درس و موردکاوی ‏ها
موضوع مدیریت و بازرگانی
ناشر نشر دنیای اقتصاد
نویسنده او.سی. فرل و مایکل دی. هارتلاین
مشاهده بیشتر
نظرات کاربران

پیشنهاد ویژه فروشندگان

کالاهای مشابه