کتاب رهبری اثر برایان تریسی

۰
(۰ رای دهنده)

کالاهای مشابه

هیچ فروشگاهی با فیلترهای منتخب شما وجود ندارد.
پیشنهاد می‌کنیم فیلترها را تغییر دهید

مشخصات فنی

مشخصات فنی کتاب رهبری اثر برایان تریسی
مشخصات
انتشارات دنیای اقتصاد
برند انتشارات دنیای اقتصاد#DonyaeEqtesad
تعداد جلد 1
تعداد صفحات 108 صفحه
تعداد صفحه 108
سال چاپ 1393
سایر توضیحات رهبران بزرگ، همواره رویدادهای دگرگون کننده ای را در تاریخ بشر رقم زده اند. رهبران توانایی ترسیم چشم اندازی روشن، طراحی راهبردی برای دستیابی به آن، اشتیاقی برای رسیدن به هدف و انگیزش‌دهی به پیروان خود را دارند.
رهبری، تمام جنبه های اقتصادی، اجتماعی و فردی را در بر می گیرد. در این میان آشنایی با ویژگی های کلیدی رهبران می تواند مسیر پیش رو برای تقویت مهارت ها و خصوصیات لازم برای تبدیل شدن به رهبری موثرتر را هموارتر سازد.
تریسی می نویسد: دراین کتاب می‌خواهیم در مورد رهبری و آن دسته از افراد که سبب تغییر و شکل-گیری پدیده های نو می شوند صحبت کنیم.
در جامعه ما نیاز به رهبری کاملاً مشهود است. در خانواده ها، بنگاه های اقتصادی، انجمن های خصوصی و عمومی و نیز حکومت ها نیاز به رهبری داریم. نیاز ما به رهبری بیش از گذشته است. همچنین برای حرکت به سوی آینده به طور ویژه ای نیازمند رهبری هستیم. نیاز به افرادی داریم که آینده نگری و شهامت لازم داشته باشند و بتوانند حوزه های جدیدی را شناسایی و فرصت های ارزشمندی ایجاد کنند.
در مجموع به دو نوع از رهبری نیاز داریم: نخستین نوع رهبری را که مهم ترین و بنیادی ترین نوع آن است رهبری تعامل گرا می نامند. رهبر تعامل گرا فردی است که در کنار دیگران و از طریق آنها امور مختلف را به انجام می رساند.
دومین نوع رهبری را رهبری تحول گرا می خوانند. این نوع از رهبران بستر و زمینه تحولات را آماده می کنند. این دسته از رهبران، چشم اندازی برای آینده دارند و انگیزه، اشتیاق و توان دوچندانی در افراد ایجاد می کنند تا خود این افراد بتوانند در سطحی بسیار فراتر از عملکرد معمول شان عمل کنند.
امروزه، نیاز به رهبری در سازمان های مختلف، به ویژه بنگاه های اقتصادی بسیار شدیدتر است، زیرا افراد شاغل در آنها بسیار سخت گیرتر، پر توقع تر، موشکاف تر و خودخواه تر از هر دوره ای در گذشته هستند.
در دنیای امروز، دیگر نمی توان کاری را به فردی سپرد و به او دستوراتی برای انجام آن داد. امروزه، کارکنان می خواهند در روند امور مشارکت داشته باشند. آنها می خواهند در مورد شغل خود با مدیران گفتگو کرده و در مورد عملکرد خود به طور مرتب بازخورد دریافت کنند. آنها می خواهند بدانند انجام هر کار چه سودی برای آنها دارد. امروزه، وقتی افراد در جستجوی شغل به جایی می روند، این پرسش مهم را در ذهن دارند که «چرا باید اینجا کار کنم؟»
یکی از اصلی ترین دلایلی که افراد برای کار به شرکت های خاصی می روند، به علت نوع رهبری موجود در آن است. دو تعریف بسیار زیبا در مورد رهبری –به ویژه در بنگاه های اقتصادی- وجود دارد که علاقه زیادی به آنها دارم. نخستین تعریف این است:
رهبری عبارت است از توانایی دستیابی به عملکردی فراتر از معمول از طریق به‌کارگیری افرادی معمولی.
تعریف دوم هم این است:
رهبری، یعنی توانایی جذب دسته ای از پیروان.
شابک 978-600-7669-83-9
قطع رقعی
قطع کتاب پالتويي
مترجم نجمه کارگر
مدل رهبری
موضوع روانشناسی
ناشر اشارات آبشامه
نوبت چاپ اول
نوع جلد شومیز
نویسنده برایان تریسی
وزن 100 گرم
مشاهده بیشتر
نظرات کاربران

پیشنهاد ویژه فروشندگان

کالاهای مشابه