کتاب صوتی قصه های خوب برای بچه های خوب - قصه‌های مثنوی مولوی

۰
(۰ رای دهنده)

کالاهای مشابه

انتخاب استان
هیچ فروشگاهی با فیلترهای منتخب شما وجود ندارد.
پیشنهاد می‌کنیم فیلترها را تغییر دهید

مشخصات فنی

مشخصات فنی کتاب صوتی قصه های خوب برای بچه های خوب - قصه‌های مثنوی مولوی
مشخصات
چکیده - به روایت مهدی آذریزدی
خلاصه مثنوی معنوی در کلیت خود اثری منظوم به شمار می رود که در قالب 26 هزار بیت و در شش دفتر آغوش به روی مخاطبانش باز کرده و در این میان مولانا برخی از ابیات را به کار ساخت و روایت 426 داستان و حکایت پند آمیز گماشته است. مهدی آذریزدی سال ها پیش در قالب یک جلد ا
سایر توضیحات - فرمت: MP3
شماره مجوز 6424
عنوان قصه‌های مثنوی مولوی
گروه سنی نوجوان
گوینده سید شاهین علایی‌نژاد
مدت 260 دقیقه
مرجع صادر کننده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
ناشر نوین کتاب موسسه نوین کتاب گویا در سال 1386 با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با هدف تهیه، تولید و تکثیر کتاب گویا (Audio Book) تاسیس شد و به عنوان اولین و تنها موسسه‌ای که به طور اختصاصی و تخصصی به تولید و تکثیر کتاب گویا می‌پردازد، با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و احیای سنت قصه گویی شروع به کار کرد. تصمیم به فعالیت در این حوزه، بر اساس مطالعه و بررسی حوزه مشابه در سایر کشورها و احساس خلاء در این زمینه در بازار کشور خودمان صورت گرفت. تولید کتاب گویا در بسیاری از کشورها پیشینه‌ای طولانی دارد و از این رو مقوله‌ای کاملاً شناخته شده است و بسیاری از عناوین کتابها، پس از انتشار به صورت مکتوب، به شکل صوتی نیز روانه بازار می‌شود و مخاطبین خود را نیز دارد. علی رغم مشکلات خاصی که در کشور ما وجود دارد- از جمله عدم وجود قانون کپی رایت- خلاء این محصول کاملاً فرهنگی در کشورمان به شدت محسوس بود و لازم بود در این زمینه اقدامات جدی صورت گیرد. البته پیش از این فعالیت های جسته و گریخته‌ای در این زمینه وجود داشته و کارهایی انجام شده است، اما به دلایل بسیاری پیوسته نبوده و حوزه محدودی داشته است. ما با بررسی فعالیت‌های انجام شده و همین طور آسیب شناسی آنها، بر آن شدیم تا با استفاده از نیروی متخصص و بهره‌گیری از کلیه امکانات و ابزارهای حرفه‌ای و تخصصی، محصولی با کیفیت مطلوب تولید کنیم و در اختیار علاقه‌مندان قرار دهیم، و نیز اثری ماندگار در حوزه فرهنگ و ادبیات به جای گذاریم. این مهم بدون یاری و همکاری اهالی فرهنگ و هنر میسر نیست. اینک در ابتدای راه هستیم و بی شک گامهای بسیار و دشواری پیش رو داریم. در این راستا مشتاق شنیدن نظرات و پیشنهادات شما هستیم.
نمونه قابل دانلود
نوع بسته بندی قاب مقوایی
نویسنده مهدی آذریزدی پدر خوب ِبچه‌های خوب، نویسنده‌ی معروف داستان‌های کودکان، سال 1301 شمسی در خرمشاه حومه یزد به دنیا آمد و تا بیست سالگی آنجا بود. روزگار کودکی‌اش در سختی و فقر گذشت. او اصلا مدرسه نرفت؛ زیرا پدرش معتقد بود که مدرسه آدم را فاسد می‌کند، تا جایی که وقتی در پنجاه سالگی برای اولین بار یک کلاس درس را می‌بیند، نمی‌تواند جلوی گریه خود را بگیرد. او الفبا را از پدر یاد گرفته و بیشتر تحصیلاتش در حوزه دینی بود. در سال 1322 روانه‌ی تهران شد و ضمن کار در چند انتشاراتی و کار ویرایش و تصحیح، کتابهایش را نیز می‌نوشت. آذریزدی تا هیجده سالگی خواندن و نوشتن را به خوبی نمی‌دانست و اولین بار که به فکر نوشتن کتاب برای کودکان افتاد، سال 1335 یعنی در سن 35 سالگی بود. او با انتخاب سبک خاصی که در تهیه و نگارش داستانهایش داشت، توانست یکی از معروفترین و پرتیراژترین نویسنده‌ی‌ تاریخ ادبیات کودک و نوجوان ایران شود و در مجموع بیش از 20 عنوان کتاب برای بچه‌ها نوشت. «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب»: قصه‌های کلیله و دمنه، قصه‌های مرزبان‌نامه، سندبادنامه و قابوسنامه، قصه‌های مثنوی مولوی، قصه‌های قرآن، قصه‌های شیخ‌عطار، قصه‌های گلستان و ملستان، قصه‌های چهارده معصوم. «قصه‌های تازه از کتاب‌های کهن» و ...... یکی از مجموعه داستانهای او برنده‌ی جایزه یونسکو در ایران و دیگری برنده‌ی عنوان کتاب برگزیده سال از طرف شورای کتاب کودک شد. مهدی آذر یزدی 87 سال در تجرد زندگی کرد. با این حال بچه‌ها را دوست داشت و بیش از 50 سال برای آن‌ها نوشت. پدر خوب قصه‌ی کودکان ایران، صبح پنج شنبه 18 تیر سال 1388 پس از گذراندن یک دوره بیماری در سن 88 سالگی درگذشت.
مشاهده بیشتر
نظرات کاربران

پیشنهاد ویژه فروشندگان

کالاهای مشابه