کتاب برنامه‌ریزی استراتژیک مبتنی بر سناریو اثر برکهارد شوئنکر

۰
(۰ رای دهنده)

کالاهای مشابه

بی حد و مرز از ۳۷,۰۰۰
کتاب پاستیل های بنفش اثر کاترین اپلگیت
پاستیل های بنفش از ۳۸,۰۰۰
گلستان سعدی از ۲۴,۹۰۰
در حال حاضر هیچ فروشگاهی این محصول را موجود نکرده است.
هیچ فروشگاهی با فیلترهای منتخب شما وجود ندارد.
پیشنهاد می‌کنیم فیلترها را تغییر دهید

مشخصات فنی

مشخصات فنی کتاب برنامه‌ریزی استراتژیک مبتنی بر سناریو اثر برکهارد شوئنکر
مشخصات
برند انتشارات دنیای اقتصاد#DonyaeEqtesad
تعداد صفحات 239 صفحه
سایر توضیحات مدیران استراتژیک در محیط امروزی کسب‏وکار باید پاسخ‏هایی را برای دو پرسش کلیدی بیابند: اول اینکه چگونه می‏توانیم بی‎ثباتی، پیچیدگی و عدم اطمینانی را که امروزه در بسیاری از صنایع مشاهده می‏کنیم درون برنامه‏ریزی استراتژیک تلفیق کنیم؟ و دوم اینکه چگونه می‏توانیم استراتژی‏ها را منعطف‏تر و سازگارتر با محیط‏های متغیر سازیم؟این کتاب تلاشی است برای پاسخ دادن به این پرسش‏ها. در کانون این کتاب، «برنامه‏ریزی استراتژیک مبتنی بر سناریو»، نهفته است: چارچوبی روشمند برای ایجاد استراتژی‏ها در دنیایی نامطمئن.
در دنیایی با عدم اطمینان فزاینده که با ویژگی پیچیدگی و بی‏ثباتی شناخته می‏شود، مدیران باید در فرایندهای استراتژی خود منعطف‏تر باشند. چارچوب‏های سنتی مدیریت استراتژیک در فراهم ساختن پاسخ‏های کافی در این بستر ناموفق بوده‏اند. راه‏حل ما «برنامه‏ریزی استراتژیک مبتنی بر سناریو» است، چارچوبی برای مدیریت استراتژیک در دنیایی نامطمئن. در این فصل، این رویکرد را معرفی می‏کنیم و ساختار کتاب را مطرح می‏کنیم.
دنیایی نامطمئن
بحران مالی 2008 و ورشکستگی تقریبی یونان که منجر به مباحثاتی درباره آینده ناحیه یورو شد، به‌روشنی نشان‌دهنده حدی است که مدیریت امروزی تحت تأثیر وقایع محیط عمومی قرار دارد. دنیای مدرن کسب‏وکار گرفتار عدم اطمینان است، بسیار پیچیده‏تر و بی‏ثبات‏تر نسبت به 30 سال پیش. برنامه‏ریزی دشوارتر شده است. عوامل کلیدی به‌سرعت تغییر می‏کنند و تأثیر عمده‏ای در گوشه و کنار جهان دارند.
بحران مالی 2008 از جنبه شدت آن بی‏سابقه بود، و منجر به افت GDP (تولید ناخالص داخلی) جهانی در 2009 شد. بااین‏همه، وقفه‏های اقتصادی از هر نوعی که باشند اینک متداول‏تر از گذشته‏اند. مطالعه‏ای توسط بوردو و دیگران (2001) نشان می‏دهد که فراوانی بحران‏های بزرگ از زمان بحران نفتی دهه 1970 دو برابر شده است. بی‏ثباتی اقتصادی همچنین در سطح صنعت نیز به چشم می‏خورد. چرخه‏های عمر محصولات کوتاه‏تر شده‏اند و تقاضاهای مشتریان سریع‏تر تغییر می‏کنند. این موجب می‏شود تا مدیران وقت کمتری برای تصمیم‏گیری داشته باشند و مستلزم انعطاف‏پذیری بیشتر در سیستم‏های کسب‏وکار است.
جهانی‏شدن سبب شده تا دنیا به هم متصل‏تر شود. فناوری جدید و تجارت آزاد میان مناطق بزرگ اقتصادی بر رشد و ثروت جهانی افزوده‏اند، اما همچنین مدیریت و عملیات را برای سازمان‏ها پیچیده‏تر کرده‏اند (شوئنکر/بوتزل، 2007). این پیچیدگی، در ترکیب با بی‌ثباتی فزاینده صنایع و محیط عمومی، بر سطوح عدم اطمینان در دنیای کسب‏وکار می‏افزاید. و چالش‏های جدیدی را برای مدیریت و تصمیم‏گیری استراتژیک می‏آفریند، چون تحولات آتی نسبت به گذشته کمتر قابل پیش‏بینی‏اند.
قطع کتاب رقعی
مترجم محمد حسین بیرامی
مدل برنامه‌ریزی استراتژیک مبتنی بر سناریو
موضوع مدیریت و بازرگانی
ناشر نشر دنیای اقتصاد
نویسنده برکهارد شوئنکر
مشاهده بیشتر
نظرات کاربران

پیشنهاد ویژه فروشندگان

کالاهای مشابه