راهنمای جامع خرید میز تحریر استاندارد

راهنمای خرید میزتحریر ؛ 6 نکته برای خرید میز تحریر

میزتحریر یکی از وسایلی است که افراد مختلف برای انجام کارهای روزمره‌شان در خانه یا محل کار به آن نیاز دارند. شیوع ویروس کرونا و دورکاری باعث شد که تعداد افرادی که از این محصولات استفاده می‌کنند بیشتر شود. این افراد برای انتخاب میز مناسب به راهنمای انتخاب میزتحریر نیاز دارند.

دانشجویان، دانش‌آموزان، کارمندان و بسیاری از افراد دیگر بیشتر از هشت ساعت در طول روز را پشت میزتحریر سپری می‌کنند، به همین دلیل استاندارد بودن این وسیله به‌طور مستقیم با سلامتی آن‌ها در ارتباط است. اگر کوچک‌ترین استانداردی درباره میز رعایت نشده باشد، مثلاً ارتفاع آن کمتر یا بیشتر از حد مجازی باشد، در درازمدت آسیب‌های جدی به ستون فقرات، عصب‌ها و عضلات وارد می‌کند و محدودیت‌های بسیاری ایجاد خواهد کرد.

در این مقاله راهنمای خرید میزتحریر را ارائه می‌دهیم تا با استفاده از آن بتوانید میزی را انتخاب کنید که در عین زیبایی، به ساختار فیزیکی بدن شما آسیبی نرساند.

مزیت‌های استفاده راهنمای خرید میزتحریر

بسیاری از تولیدی‌های معتبر میزتحریر هنگام ساخت محصولات خود به استانداردهای لازم توجه می‌کنند، اما برخی از تولیدی‌ها هم توجهی به این موضوع ندارند. از طرف دیگر، برخی از مشتریان فقط به‌ظاهر میزتحریر و صندلی توجه می‌کنند و با این تصور که همه محصولات موجود در بازار استاندارد هستند، به روش ساخت آن‌ها اهمیتی نمی‌دهند.

 

راهنمای خرید میز تحریر کتابخانه


میز تحریر | قیمت و خرید انواع میز تحریر تاشو و ثابت 


بی‌توجهی به استانداردها باعث می‌شود مشتریان میزی خریداری کنند که هنگام نشستن پشت آن احساس راحتی نخواهند داشت. بعدازآن هم ممکن است به این احساس ناراحتی عادت کنند و اقدامی برای تغییر میزتحریر انجام ندهند. درنهایت زمانی متوجه غیراستاندارد بودن میز کار یا درس می‌شوند که بدنشان آسیب‌دیده و باید هزینه زیادی برای درمان صرف کنند. پس بهتر است پیش از ایجاد مشکلات جدی به راهنمای خرید میزتحریر توجه کرد و محصولی را خرید که با استانداردهای تعیین‌شده در راهنما هماهنگ است.

۶ مورد از مهم‌ترین نکات خرید میزتحریر

تنوع میزهای تحریر در بازار بسیار زیاد است و شاید کاربران هنگام خرید دچار سردرگمی شوند. گاهی اوقات فروشندگان برای کمک به مشتریان اطلاعات زیادی درباره میزهای مختلف به آن‌ها می‌دهند. این اطلاعات می‌توانند مفید باشند، اما زمانی که به‌یک‌باره ارائه می‌شوند تنها سردرگمی مشتری را بیشتر می‌کنند.

ما راهنمای خرید میزتحریر در ایمالز را در ۶ نکته کلیدی خلاصه کرده‌ایم. اگر این ۶ نکته در یک میز وجود داشته باشد، یعنی استاندارد است و اگر ظاهر آن را هم پسندیده‌اید، می‌توانید آن را بخرید.

انتخاب نوع میز مناسب

توجه به نوع میز بسیار اهمیت دارد و باید دقت شود. هنگام خرید یک میزتحریر حتماً به اندازه و محدوده‌ای که قرار است میز در آن فضا قرار گیرد توجه داشته باشید و متناسب با آن اقدام به خرید نمایید. میز تحریری را انتخاب نمایید که با سن شما تناسب داشته باشد و ازلحاظ اندازه نیز مناسب اتاقی باشد که میز قرار است در آن قرار گیرد.

 

بهتر است پیش از اینکه برای خرید میزتحریر اقدام کنید، مشخص کرده باشید که به کدام‌یک از انواع این محصولات نیاز دارید. با این کار بخشی از روند انتخاب شفاف می‌شود و هنگامی‌که در میان محصولات مختلف می‌گردید، سردرگم نخواهید شد.

پیش از خرید میزتحریر نکاتی که در ادامه بیان می‌کنیم را مشخص کنید:

 

  • میز برای چه کاربردی مورداستفاده قرار می‌گیرد؟

  • روزانه چند ساعت پشت میز خواهید نشست؟

  • آیا میز را به‌تنهایی خریداری می‌کنید یا به صندلی هم نیاز دارید؟

  • فردی که قرار است با میز کار کند، چندساله است و چه جثه‌ای دارد؟

  • میزتحریر در خانه مورداستفاده قرار می‌گیرد یا برای محل کار خریداری می‌شود؟

 

پاسخ به این سؤالات مشخص می‌کند که هنگام گشتن در بازار باید به دنبال چه محصولی باشید. انواع مختلف میزتحریرهای تولیدشده عبارت‌اند از:

 

  • میز کودکان: مناسب برای دانش‌آموزان

  • میز کلاسیک: مناسب برای اتاق کار در خانه یا اداره

  • میز تاشو: مناسب برای استفاده کوتاه‌مدت یا نشستن روی زمین

  • میز کتابخانه‌ای: میزتحریر دارای قفسه برای قرار دادن وسایل

  • میز دیواری: میز تحریری که داخل دیوار جمع می‌شود.

  • میز تیبل میت (Table mate): میزهایی که ارتفاع آن‌ها قابل تنظیم است و برای کاربردهای کوتاه‌مدت کاربرد دارند.

تناسب اندازه میز و صندلی

اندازه میز و صندلی باید با فیزیک جسمانی کاربر هماهنگ باشد. مشتریان باید هنگام انتخاب میز و صندلی به قد و وزنشان توجه داشته باشند. البته این بدان معنا نیست که برای هر فرد باید یک میز و صندلی منحصربه‌فرد ساخت؛ فیزیک افراد در دسته‌های ریزنقش، معمولی و درشت‌اندام قرار می‌گیرد. میزها و صندلی‌ها نیز با توجه به این دسته‌بندی در ابعاد مختلف ساخته می‌شوند.

 

اگر می‌خواهید یک میزتحریر استاندارد را خریداری نمایید باید دارای مقادیر استاندارد باشد در غیر این صورت امکان صدمه دیدن ستون فقرات، کتف و شانه و ... وجود دارد. می‌توان گفت توجه به این نکته از اهمیت فراوانی برخوردار است و توجه به آن سبب می‌گردد به‌راحتی به انجام کاره‌ای خود بپردازید بدون آنکه نگران آسیب رسیدن به خود در طول روز باشید.

 

زمانی اندازه یک صندلی و میز برای شما مناسب است که هنگام نشستن، زاویه میان نشیمنگاه و ران و زاویه زانو ۹۰ درجه باشد. همچنین گردن هم باید صاف قرار بگیرد و رو به پایین یا بالا خم نشود. ابعاد استاندارد میزتحریر را در ادامه می‌خوانید:

 

  • طول: ۷۰ تا ۱۵۰ سانتی‌متر

  • عرض: ۶۰ تا ۷۰ سانتی‌متر

  • ضخامت: ۱۶ تا ۳۲ میلی‌متر

  • ارتفاع: ۷۳ تا ۷۷ سانتی‌متر

 

صندلی‌ها معمولاً با قابلیت تنظیم ارتفاع ساخته می‌شوند. همچنین تکیه‌گاه آن‌ها به‌گونه‌ای ساخته می‌شود که هنگام تکیه کردن ستون فقرات را در بهترین زاویه قرار دهد. افراد باید متناسب با وزن خود صندلی انتخاب نمایند زیرا اندازه صندلی برای افراد چاق و لاغر با یکدیگر تفاوت دارد. یک صندلی مناسب باید به صورتی باشد که نشیمنگاه آن با نود درصد طول ران فرد تناسب داشته باشد. لازم به ذکر است که اگر این میزان بیشتر باشد شما در زانوهای خود فشار بالایی را تحمل خواهید نمود. اگر این میزان کمتر از نود درصد نیز گردد می‌تواند مشکلات عضلانی را برایتان در پی داشته باشد.

در انتخاب ارتفاع صندلی باید به اندازه‌های خود و سنتان توجه نمایید و متناسب با آن به انتخاب بپردازید. ارتفاع صندلی باید به‌گونه‌ای باشد که ران‌ها و زانوها زاویه 90 درجه ای را تشکیل دهند. زمانی که پشت میز قرار می‌گیرید گردنتان نباید بیشتر از 20 درجه خم گردد. بهترین صندلی برای خرید گزینه‌ای است که پشتی آن قادر به پوشش مهره‌های گردن تا مهره هفتم باشد و بتواند شانه‌های شما را پوشش دهد. رعایت این ویژگی‌ها سبب می‌گردد پشت میز راحت بوده و اذیت نشوید و آسیبی به ستون فقران، گردن و کمر شما وارد نشود.

 

توصیه می‌شود افرادی که آسیب نخاعی یا ستون فقرات دارند، پیش از خرید میزتحریر و صندلی، حتماً روی آن بنشینند تا مطمئن شوند آسیب‌هایشان را تشدید نمی‌کند. 

متریال به‌کاررفته در ساخت میز و صندلی

متریال به‌کاررفته در ساخت میز و صندلی از دیگر فاکتورهایی است که باید در راهنمای خرید میزتحریر به آن توجه داشته باشید. جنس میز و پایه‌های آن در انتخاب شما بسیار اهمیت دارد. درنتیجه حتماً به سطح میز و پایه‌هایی که برای آن استفاده‌شده است توجه کنید و بهترین نوع را انتخاب نمایید.میزتحریرها با متریال گوناگونی ازجمله MDF، چوب، شیشه، پلاستیک و حتی فلز ساخته می‌شوند. معمولاً میزتحریرهای بزرگ‌تر بدنه‌ای از جنس MDF و پایه‌های فلزی دارند و میزهای کوچک‌تر از پلاستیک یا شیشه ساخته می‌شوند. انتخاب جنس میز به سلیقه مشتری و کاربردهای مورد انتظار بستگی خواهد داشت. به‌عنوان‌مثال، میزهای شیشه‌ای برای مطالعه و درس خواندن مناسب هستند، اما اگر قرار است وسیله‌های زیادی روی میز قرار بگیرد باید به سراغ میزهایی با بدنه چوبی یا فلزی رفت.

 

پیش از خرید به سن کاربر دقت نموده و میزی را انتخاب نمایید که با سن فرد تناسب داشته باشد و جنس میز نیز باید با توجه به سن فرد انتخاب گردد. بیشتر میزهای تحریر از پایه‌هایی برخوردار است که جنس آن با سطح میز یکسان است اما بعضی دیگر از میزهای تحریر این‌گونه نبوده و سطح میز و پایه‌ها از دو جنس مختلف برخوردارند که این یکسان نبودن بر روی ظاهر و زیبایی میز نیز تأثیرگذار است. میزی را خریداری نمایید که پایه‌های آن با سطح زمین هم‌تراز باشد که بسیار مهم است.

 

جنس نشیمن و تکیه‌گاه صندلی هم از دیگر نکات خرید میزتحریر است. بهترین نوع صندلی گزینه‌ای است که دارای روکشی با قابلیت کشی بالا باشد. این روکش نباید بیش‌ازحد نرم و یا سفت باشد زیرا امکان دارد استفاده از آن برایتان اذیت کننده باشد.  زمانی که انگشت را روی صندلی فشار دهید، متوجه مرغوبیت و استاندارد آن خواهید شد. نشیمن یا تکیه‌گاه صندلی‌های استاندارد هنگام فشار انگشت، حدود دو سانت فرو می‌رود و زمانی که انگشت را برمی‌دارید، دوباره به حالت اولیه برمی‌گردد.

ظرفیت مناسب میز

یکی از دلایل اهمیت تعیین کاربرد میز پیش از خرید این است که مشخص کنید چه مقدار وسیله قرار است روی میز قرار بگیرد. برخی از میزها قفسه و کشوی اضافی هم دارند؛ بنابراین می‌توان برخی از وسایل مانند کتاب یا حتی اکسسوری‌های دکوراسیون را در قفسه‌ها یا کشو قرار داد. برای افرادی نظیر دانشجویان و کارمندان اداری وجود کشو بر روی میزتحریرشان بسیار حائز اهمیت است زیرا این دسته از افراد نیاز دارند تا برخی لوازم خود را درون کشوهای میزتحریر خود قرار دهند تا نظم برقرارشده و لوازمشان گم نشود و در زمان نیاز استفاده نمایند.  پس توجه به ظرفیت میز هم جزو نکات مهم در راهنمای خرید میزتحریر محسوب می‌شود.

تناسب میز با دکوراسیون

مشتریان بعدازاینکه از اندازه و تناسب میزتحریر با فیزیک جسمانی مطمئن شدند، باید به سراغ ظاهر میزتحریر بروند. میزتحریرهایی که امروزه ساخته می‌شود دارای رنگ‌های سفید و روشن است که البته با نوع طراحی و دکوراسیون اتاق نیز بستگی دارد. افرادی که اتاق کار بزرگی دارند، معمولاً یک میز برای کار با کامپیوتر و یک میز برای کارهای دیگر خریداری می‌کنند. اما افرادی که اتاقشان ظرفیت زیادی ندارد، یک میز بزرگ خریداری می‌کنند تا هم به‌عنوان میزتحریر مورداستفاده قرار بگیرد و هم میز کامپیوتر باشد. اندازه میزتحریر نه باید آن‌قدر بزرگ باشد که در ظاهر اتاق جلوه ناهماهنگی ایجاد کند و نه باید آن‌قدر کوچک باشد که وسایل روی آن جا نشود.

 

نکته بعدی تناسب طرح و رنگ میز با دکوراسیون است. در حال حاضر میزتحریرها در انواع طرح‌ها و مدل‌ها ساخته می‌شوند. برخی از آن‌ها سبک کلاسیک دارند و مانند میزهای قدیمی‌تر هستند و برخی دیگر به شیوه‌ای مدرن طراحی می‌شوند؛ بنابراین امکان انتخاب میزتحریر متناسب با انواع مختلف دکوراسیون وجود دارد.

 

بهتر است جهت قرارگیری میزتحریر قسمتی را انتخاب نمایید که کودک شما در آن قسمت حس بهتری کسب نماید و راحت‌تر باشد. برای نمونه قرارگیری میزتحریر در قسمتی که امکان تابش نور به آن وجود وارد سبب اذیت شدن کودک شما خواهد شد و چشمان کودک شما را اذیت خواهد نمود.

راهنمای خرید میز تحریر استاندارد


بیشتر بخوانید: راهنمای خرید میز تحریر مناسب و استاندارد


قیمت مناسب میز

قیمت هم یکی از فاکتورهایی است که در راهنمای خرید میزتحریر بررسی می‌شود. قیمت میزتحریر با توجه به فاکتورهایی چون نوع، اندازه، متریال، تعداد کشوها، وجود یا عدم وجود کتابخانه، شکل ظاهری آن (ساده و یا تاشو و... بودن آن) و طرح و رنگش تعیین می‌شود. قیمت این محصولات مانند مدل‌هایشان بسیار متنوع است و افراد می‌توانند با هر بودجه‌ای که در اختیار دارند، میز مناسب بخرند.

 

میزتحریرها از کمترین قیمت که 150 هزار تومان است آغاز می‌گردد و حتی امکان دارد تا چند میلیون ادامه داشته باشد. توصیه می‌کنیم پیش از خرید حتماً به بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید توجه نمایید و متناسب با بودجه‌ی خود یک میز باکیفیت و مناسب را برای اتاق خود خریداری نمایید. تا این قسمت از مقاله برایتان نکات اصلی که باید هنگام خرید میزتحریر موردتوجه قرار گیرد را ذکر نمودیم و در ادامه نمونه‌هایی از بهترین میزتحریرهای عرضه‌شده به بازار را معرفی خواهیم کرد تا انتخاب مطلوبی داشته باشید.

 

نکته مهم این است که میزهای گران‌قیمت لزوماً بهترین کیفیت را ندارند، اما میزهای خیلی ارزان به‌احتمال‌زیاد بی‌کیفیت هستند؛ بنابراین بهتر است به دنبال میزهایی باشید که در کنار ظاهر زیبا، قیمت معقولی هم داشته باشند.

 

کلام آخر

 

تا چند سال قبل همه افراد میزتحریر را از فروشگاه‌های مبلمان یا تولیدی‌ها به‌صورت حضوری خریداری می‌کردند، اما اکنون بسیاری از افراد همه خریدهایشان را به‌صورت اینترنتی انجام می‌دهند. نکته مهم در خرید اینترنتی این است که حتماً از استاندارد محصولات اطمینان داشته باشید. جزئیات هر محصول را با توجه به راهنمای خرید میزتحریر که در این مقاله ارائه شد چک کنید. همچنین توصیه می‌شود محصول موردنظر خود را از برندی معتبر بخرید تا از کیفیت متریال به‌کاررفته در آن مطمئن باشید.


نظرات کاربران