راهنمای خرید و معرفی بهترین برندهای ماشین لباسشویی

بهترین مارک ماشین لباسشویی ایرانی و خارجی کدام است؟

ماشین لباسشویی یکی از تجهیزات ضروری برای منزل است که برای سال‌های زیادی مورداستفاده قرار می‌گیرد و کیفیت آن اهمیت بسیاری دارد. در سال‌های قبل، مردم ترجیح می‌دادند ماشین لباسشویی خارجی بخرند و توجهی به بهترین برندهای ماشین لباسشویی ایرانی نشان نمی‌دادند. اما به‌مرورزمان، تولیدکنندگان ایرانی کیفیت محصولاتشان را افزایش دادند و ازآنجایی‌که با هزینه کمتری عرضه می‌شدند، توانستند بخشی از بازار را به دست آورند.

در حال حاضر قیمت بهترین مارک ماشین لباسشویی در ایران با قیمت یک ماشین لباسشویی معمولی خارجی برابری می‌کند، به همین دلیل بسیاری از مشتریان ترجیح می‌دهند به سراغ مارک‌های ایرانی بروند تا با هزینه کمتر، ماشین قدرتمندتری بخرند. در این مقاله راهنمای خرید و رده‌بندی برندهای ماشین لباسشویی را ارائه می‌دهیم.

 

نکات قبل از خرید ماشین لباس شویی

انواع ماشین لباسشویی

ماشين لباسشويي معمولي

 به اين نوع « درب از بالا » نيز مي گويند .اين نوع ماشين لباسشويي تنها قابليت شستشوي لباس ها را دارد. به این ترتيب که مخزن آن را از آب پر مي کنيد و لباس ها را در آن قرار مي دهيد و مواد شوينده را به آنها اضافه مي کنيد، سپس با روشن کردن آن ، موتور تعبيه شده در کف مخزن ، شروع به چرخاندن آب و لباس هاي موجود در مخزن مي کند و پس از چند دقيقه لباس هاي شما را شسته شده به شما تحويل مي دهد. اين نوع ماشين لباسشويي ، نسبت به انواع ديگر ، قيمت کمتري دارند . همچنين وزن کمتر ، آسان تر بودن حمل و نقل و استفاده از ديگر مزاياي اين نوع نسبت به سايرين است . از معايب اين نوع مي توان به تک کاره بودن ( فقط شستشو را انجام مي دهد) و سروصداي زياد آن ها اشاره کرد .

بهترین مارک ماشین لباسشویی ایرانی و خارجی کدام است؟

ماشين لباسشويي دوقلو

که نام ديگر آن «درب از بالاي دوقلو» است . اين نوع ماشين لباس شويي در کنار مخزن شستشو يک مخزن خشک کن نيز قرار داده شده است که پس از شستشو مي توانيد لباس هاي خيس را در قسمت خشک کن آنها قرار دهيد و نسبتا خشک تحويل بگيريد . بديهي است که با وجود قابليت خشک کردن لباس در اين نوع ، قيمت آنها از نوع اول ( معمولي ) بيشتر خواهد بود. از مزيت هاي اين نوع ماشين لباس شويي مي توان به نيمه اتوماتيک بودن و تسريع فرآيند خشک کردن به دليل دارا بودن خشک کن اشاره کرد .يکي از معايب اين نوع ،چروک کردن برخي از لباس ها به دليل سرعت چرخش خشک کن مي باشد.

بهترین مارک ماشین لباسشویی ایرانی و خارجی کدام است؟ 

ماشين لباسشويي درب از جلو

اين نوع ماشين لباسشويي که تمام اتومايک نيز ناميده مي شوند ، جديدترين و پرامکانات ترين نوع ماشين لباسشويي هستند. در اين مدل ، در مخزن شستشو در جلو تعبيه شده و طراحي زيبا تري نسبت به دو نوع قبلي دارند. روش شستشو به اين ترتيب است که ابتدا مخزن را از آب پر مي کنيد و لباس ها را درآنها قرار مي دهيد . سپس دستگاه با چرخاندن مخزن ، لباس ها را در آب غوطه ور مي سازد و تميز مي کند. اين نوع ماشين لباسشويي داراي خشک کن نيزهست که تا درصد قابل توجهي لباس ها را خشک مي کند . قيمت اين نوع از دو نوع قبل بيشتر است و با در نظر گرفتن امکانات آن ، قیمت بالاتر امري طبيعي به نظر مي رسد. ازمزيت هاي اين نوع مي توان به توليد کف کمتر ، سروصداي کمتر و استفاده از مواد شوينده با کيفيت تر نسبت به دو نوع قبل اشاره کرد. همچنين بيشتر ماشين لباسشويي هايي که در اين دسته قرار مي گيرند ، داراي سنسور هاي هوشمند و صفحه نمايش ديجيتالي هستند که کار کردن با آنها را آسان مي کند . از معايب اين نوع مي توان قيمت بالا ، وزن زياد و ابعاد بزرگتر نسبت به انواع قبل اشاره کرد.

بهترین مارک ماشین لباسشویی ایرانی و خارجی کدام است؟

 

ویژگی ماشين هاي لباسشويي هاي تمام اتوماتيک

1- دارا بودن برنامه شستشو : يکي از قابليت هايي است که به شما اين امکان را مي دهد تا روش شستشو را بر اساس جنس لباس های خود و همچنین میزان کثیف بودن آنها تعيين کنيد . اين کار موجب شسته شدن بهتر لباس و در نتيجه افزايش طول عمر لباس مي شود.

2-صفحه نمايش : اين قابليت به کنترل آسانتر دستگاه کمک مي کند . در صفحه نمایش دیجیتالی دستگاه می توان سایر تنظیمات دستگاه را مشاهده نمود.

3- قفل کودک : وجود قفل کودک سبب مي شود تا کودکان شما نتوانند بدون اجازه شما وسيله را روشن کنند و با آن کار کنند.

4-منطق فازي : اين قابليت سبب مي شود تا دستگاه به طور خودکار دما ، آب و ميزان مواد شوينده مصرفي را براساس ميزان کثيف بودن و جنس لباس ها تعيين کند.

با در نظر گرفتن مواردی که در بالا ذکر شد، می توانید به انتخابي درست و کاربردي دست يابيد.

 

ویژگی های یک ماشین لباسشویی خوب

پیش از هر چیز باید مشخص کنید که به چه نوع ماشین لباسشویی نیاز دارید و قرار است چه مقدار بودجه برای خرید آن اختصاص دهید. تنوع در بهترین برندهای ماشین لباسشویی ایرانی بسیار زیاد است و مشتریان می‌توانند دستگاهی متناسب با نیازشان تهیه کنند.

  • مصرف برق مناسب (رتبه انرژی A و +A)

  • سرعت چرخش موتور (سرعت بین ۱۲۰۰ تا ۱۶۰۰ دور انتخاب مناسبی است)

  • صفحه‌نمایش و برنامه‌‌های متناسب با نیاز شما برای شستشو

  • قابلیت شستشوی دستی و اتوماتیک

  • دارای حالت‌های شستشوی مختلف برای لبا‌س‌‌های گوناگون

  • جنس بدنه بادوام

  • برند معتبر

اگر به دنبال بهترین مارک ماشین لباسشویی اتوماتیک ایرانی هستید، باید بدانید که این محصول هنوز در ایران تولید نمی‌شود و درصورتی‌که هوشمند بودن برایتان اهمیت دارد، باید به سراغ برندهای خارجی بروید. ماشین‌های لباسشویی هوشمند قابلیت اتصال به اسمارت فون‌ها را دارند و می‌توانند از راه دور کنترل شوند.

 

بهترین ماشین‌ لباسشویی ایرانی

 

بهترین برندهای ماشین لباسشویی ایرانی

برخی از تولیدکنندگان لوازم‌خانگی ایرانی مانند پارس خزر و پاکشوما سابقه بسیاری در این زمینه دارند. سایر تولیدکنندگان هم با تولید محصولات باکیفیت توانسته‌‌اند به برندهای معتبر ایرانی تبدیل شوند. البته کیفیت فقط به برند وابسته نیست؛ برخی از محصولات باوجوداینکه توسط برندهای مشهور و معتبر تولیدشده‌اند، در جلب رضایت کاربران عملکرد موفقیت‌آمیزی نداشته‌اند.

ما در لیست رده‌بندی برندهای ماشین لباسشویی ایرانی هم به اعتبار تولیدکننده توجه می‌کنیم و هم نظرات کاربران را موردبررسی قرار می‌دهیم:

ماشین لباس شویی اسنوا

اسنوا کارخانه‌ای است که تمام محصولات آن و قطعاتی که برای ساخت آن‌ها استفاده می‌شود، تولید داخل است؛ بنابراین حتی اگر ماشین لباسشویی شما نیاز به تعمیر یا تعویض قطعات داشته باشد هم با مشکل موجودی مواجه نخواهید شد.

اسنوا جزو لیست بهترین مارک ماشین لباسشویی اتوماتیک در ایران است که برنامه‌های شستشوی مختلفی را ارائه می‌دهد. برخی از مدل‌های این برند قابلیت‌های بیشتری ازجمله قابلیت اضافه کردن لباس در حین شستشو را ارائه می‌دهند، اما برخی دیگر بدون آپشن هستند و قیمت کمتری دارند.

درمجموع نظرات کاربران نسبت به خرید ماشین‌ لباسشویی اسنوا مثبت است؛ برخی از کاربران معتقدند این ماشین‌ها صدای زیادی دارند و طول عمر قطعاتشان هم کم است. ظاهر شیک، تنوع رنگ، بدنه مقاوم و ضمانت‌نامه معتبر از ویژگی‌های مثبت محصولات اسنو است.

ماشین لباس شویی پاکشوما

پاکشوما یکی از بهترین برندهای ماشین لباسشویی در ایران است که در رقابت با محصولات خارجی هم حرف‌‌های بسیاری برای گفتن دارد. البته ممکن است قیمت محصولات این برند نسبت به سایر برندها کمی بیشتر باشد، اما کاربران بر این باورند که هزینه بیشتری که می‌پردازند، ارزشش را دارد. این برند برای سال‌های متوالی به‌عنوان بهترین مارک ماشین لباسشویی اتوماتیک ایرانی شناخته می‌شد و هنوز هم بسیاری از افراد آن را به‌عنوان شماره یک تولید ماشین لباسشویی ایرانی می‌شناسند.

برخی از کاربران درباره صدای بلند ماشین لباسشویی و لرزش آن به‌خصوص هنگام خشک‌کردن لباس‌ها صحبت می‌‌کنند، اما به‌صورت عمومی نظرات کاربران درباره این برند هم مثبت است. مشتریان می‌توانند لباسشویی‌های پاکشوما را از فروشگاه‌های اینترنتی هم تهیه کنند، این برند در شهرهای مختلف نمایندگی نصب دارد و بعد از خرید ماشین لباسشویی پاکشوما و نصب، گارانتی محصول را فعال می‌کند.

ماشین لباش شویی پارس خزر

پارس خزر جزو اولین برندهایی است که ماشین لباسشویی تولید می‌کند؛ اما ازآنجایی‌که در سال‌های اخیر تنوع و نوآوری در طراحی محصولات ارائه نداده، نسبت به برندهای دیگر مشتریان کم‌تری دارد. به‌عنوان‌مثال برندهایی چون اسنوا یا ایکس ویژن ماشین‌های لباسشویی با ظاهر جدید و لوکس تولید می‌کنند، اما پارس خزر به همان سبک قدیمی خود ادامه می‌دهد و در سا‌ل‌های اخیر تغییر چشمگیری در محصولاتش ایجاد نکرده است.

پارس خزر جزو بهترین برندهای ماشین لباسشویی برای افرادی است که به دنبال محصولات ارزان و باکیفیت و مقاوم هستند. البته قیمت محصولات این برند به جزئیات و ویژگی‌های آن نیز بستگی دارد. در نظرات کاربران می‌خوانیم که از خدمات پس از فروش و تعداد محدود نمایندگی‌های نصب محصولات این برند گله دارند. البته اکثر نظرات کاربران درباره عملکرد این محصولات مثبت است و آن را به‌عنوان کالای باکیفیت ایرانی می‌شناسند.

رتبه انرژی ماشین لباسشویی و مصرف برق لباسشویی ایرانی

ماشین لباسشویی جی پلاس

شرکت گلدیران پیش‌ازاین فقط نماینده محصولات ال‌جی در ایران بود، اما با تغییراتی که در میزان واردات و تحریم‌‌ها ایجادشده، گلدیران برند جدیدی به نام جی پلاس راه‌‌اندازی کرده است. محصولات این برند قابلیت‌‌های لباسشویی‌های مدرن را دارند؛ به‌عنوان‌مثال قابلیت اضافه کردن لباس حین شستشو و طراحی مدرن اولین ویژگی‌هایی است که توجه را به سمت تولیدات جی پلاس جلب می‌کند.

کاربران جی پلاس از تولیدات این برند رضایت نسبی دارند. شستشوی تمیز، طراحی مدرن و قیمت مناسب از نقطه قوت‌هایی است که کاربران به آن اشاره کرده‌اند. اما تعداد نظراتی که درباره عملکرد ضعیف دستگاه، امکانات محدود و محدودیت برنامه‌های شستشوی آن وجود دارد، کم نیست و به همین دلیل نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت. با خرید ماشین لباسشویی جی پلاس، انتظار یک ماشین لباسشویی معمولی را داشته باشید که ممکن است در بازه‌های زمانی مختلف به تعمیر و بازبینی نیاز داشته باشد.

ماشین لباسشویی آبسال

آبسال یکی از بهترین برندهای ماشین لباسشویی ایرانی است که مهم‌ترین مزیت آن قیمت مناسب محصول است. کارخانه آبسال یکی از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان لوازم‌خانگی در ایران است و محصولات آن همیشه جزو پرفروش‌ترین ماشین لباسشویی در ایران بوده.

در نظرات کاربران می‌خوانیم که لکه‌های مقاوم بعد از یک‌بار شستشو با آبسال از بین نمی‌روند و ممکن است لازم باشد لباس‌ها دوباره از نو شسته شوند. البته این بدان معنا نیست که آبسال لباس‌ها را تمیز نمی‌کند، بلکه نسبت به نمونه‌‌های خارجی عملکرد ضعیف‌تری دارد. لرزش و صدای زیاد هم از نقاط ضعف همیشگی برند آبسال بوده است؛ منتها قیمت مناسب این دستگاه باعث شده برای خانواده‌هایی که استفاده زیادی از ماشین لباسشویی ندارند و حداکثر هفته‌ای یک‌بار آن را روشن می‌کنند، مناسب باشد.

ماشین لباسشویی ایکس ویژن

ایکس ویژن جزو برندهایی است که در سال‌های اخیر وارد حوزه تولید لوازم‌خانگی شده است، اما در همین سال‌های محدود فعالیت هم توانسته رضایت بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. جالب است بدانید که نظر اکثر کاربران درباره محصولات این برند مثبت است. ظاهر مناسب، کیفیت بالا و قیمت مقرون‌به‌صرفه از مهم‌ترین ویژگی‌‌های ماشین لباسشویی ایکس ویژن است. دستگا‌ه‌های این برند یکی از بهترین مارک ماشین لباسشویی در ایران هستند که هم به‌صورت اتوماتیک و هم به‌صورت دستی کار می‌کنند.

برخی از کاربران در نظرات خود اعلام کرده‌‌اند که صدای موتور کمی زیاد است و همچنین فرمان‌های اتوماتیک دستگاه با مقداری تأخیر انجام می‌شود. برنامه‌های متنوع شستشو، خدمات پس از فروش مناسب و ضمانت‌نامه معتبر هم از دیگر ویژگی‌هایی است که کاربران درباره این برند اعلام کرد‌ه‌اند.

 

نظرات کاربران