راهنمای خرید کارت گرافیک برای بازی

بهترین کارت گرافیک های گیمینگ (مخصوص بازی) 2022

امروزه تجهیزات گیمینگ، در انواع مختلف به بازار عرضه شده اند که هدف از تولید آن ها را می توان بهبود کیفیت بازی گیمر ها به شمار آورد. کارت گرافیک و توان آن از اهمیت بالای در یک سیستم گیمینگ برخوردار است. چنانچه در نظر دارید اجزای گوناگون یک کامپیوتر گیمینگ را خریداری کرده و سرهم بندی کنید، یکی از بزرگترین چالش ها میتواند تهیه کارت گرافیک باشد. می توان گفت کارت گرافیک برای یک رایانه گیمینگ مهم تر از CPU می باشد. اگر می خواهید بهترین کارت گرافیک را خریداری کنید، باید به نکات مختلف توجه کنید که این موضوع سبب پیچیدگی انتخاب کارت گرافیک می شود. بجز در نظر گرفتن نوع مانیتور، نوع تنظیمات بازی و سایز کیس نیز سایر مواردی هستند که باید به آن ها در موقع خرید کارت گرافیک توجه داشته باشید.

 

در سیستم های معمولی اهمیت پردازنده اصلی بیشتر از دیگر قطعات می باشد اما اگر سخن از یک سیستم گیمینگ باشد اهمیت بالای پردازنده گرافیگ مشخص می گردد و اگر شما از بهترین لپ تاپ گیمینگ نیز بهره گیرید باز پردازنده اصلی نمی تواند به خوبی عمل کند. با طراحی واقع گرایانه تر گرافیک بازی های جدید اهمیت کارت گرافیک نیز افزایش یافت و یک گیمر برای اجرای بازی های سه بعدی و تخصصی نیازمند یک کارت گرافیک قدرتمند می باشد. بهره گیری از کارت گرافیک قدرتمند به شما این امکان را می دهد که تصاویر را با کیفیت بسیار بالا و جزئیات زیاد مشاهده نمایید. جزئیات مشخص شده با نرخ فریم بر ثانیه تعیین می گردد. قدرتمند تر بودن و جدیدتر بودن کارت گرافیک سبب می گردد نرخ فریم افزایش یابد و در نهایت موجب می گردد بازی های شما بسیار بهتر و روان تر اجرا شود و کیفیتی که مشاهده می کنید در قیاس با گذشته بهتر و بالا گردد.کارت گرافیکی که جهت استفاده گیمرها و یا سیستم های دیگر تولید می گردد شامل AMD و Nvidia می باشد. از برترین تولیدکنندگان کارت گرافیک می توان به این دو برند اشاره نمود که برند Nvidia کارت گرافیگ های بسیار قدرتمندی را عرضه نموده است و توانسته رضایت مصرف کننده و کاربران را جلب نماید و نیازهایشان را برآورده کند. برخی از تولیدات این برند دارای قیمت های بسیاری بالایی می باشد و می توان گفت گرانترین پردازنده های گرافیکی را عرضه می کند. تکنولوژی جهش گرافیکی رهگیری پرتو توسط این برند جهت تولید پردازنده های گرافیکی بکار برده می شود. برای پردازش بصری و جلوه های واقع گرایانه تکنولوژی های خاصی بکار برده می شود. اگر بخواهیم نمونه هایی از تولیدات این برند را ذکر کنیم PTX 3080 و PTX 3070 نمونه هایی از آنها به شمار می رود و گزینه ی نخست قدرت بالاتری در قیاس با کارت گرافیک دومی دارد و قدرت آنها بر اساس نرخ فریم بر ثانیه تعیین می گردد. با قوی تر شدن کارت گرافیک شاهد بازی های واقع گرایانه تر و روان تر هستیم. گفتنی است که هسته های کارت گرافیک و قدرت پردازش آن در تعیین نرخ فریم آنها تاثیر گذار است. تولیدات این برند در سال 2022 دارای نرخ بریم 70 بر ثانیه و بالاتر می باشد. همانطور که بالا ذکر نمودیم برند AMD از دیگر تولیدکنندگان کارت گرافیک می باشد که به تولید محصولات بسیاری پرداخته است بسیار مشهور می باشد. اگر به قیاس این دو برند بپردازیم خواهیم دید که تولیدات AMD قدرت کمتری در قیاس با تولیدات Nvidia دارد.

 

نکات مهم در خرید کارت گرافیگ گیمینگ :

 

پول کافی برای خرید CPU ذخیره کنید

یکی از نکاتی که به طور معمول افراد فراموش می کنند این است که پردازنده اصلی وظیفه حیاتی بهبود عملکرد سیستم را برعهده دارد. به همین علت صرف هزینه زیاد برای خرید یک کارت گرافیک قوی و در نهایت انتخاب یک CPU ضعیف یا متوسط نمی تواند درست باشد.

 

به رزولوشن مانیتور خود توجه داشته باشید

بیشتر کارت های گرافیک موجود در بازار به شکلی طراحی شده اند که بتوانند بازی ها را با زرولوشن 1080p و نرخ 30 تا 60 فریم بر ثانیه اجرا کنند اما باید بدانید که برای اجرای بازی ها با رزولوشن 4K به کارت گرافیک قوی تری احتیاج دارید.

 

نرخ ریفرش مانیتور را مد نظر قرار دهید

چنانچه یک نمایشگر با رفرش ریت سه رقمی در اختیار دارید، برای استفاده از ظرفیت های آن به یک کارت گرافیک قدرتمند احتیاج دارید؛ ولی اگر نمایشگر شما نرخ 60Hz با رزولوشن 1080p را ارائه می دهد، انتخاب یک کارت گرافیک با قیمت بالا نمی تواند مناسب باشد.

 

به فضای داخلی کیس و همچنین منبع تغذیه توجه کنید

ابتدا بررسی کنید که کارت گرافیک مورد نظر در داخل کیس قابل نصب باشد. نکته دیگر این است که منبع تغذیه یا پاور باید با مقدار مصرف برق کارت گرافیک هماهنگ باشد.

 

تا زمانی که واقعاً نیاز نیست، همزمان از دو کارت استفاده نکنید

در بازی های گوناگون قابلیت پشتیبانی از SLI چند گانه یا تنظیمات CrossFire با همدیگر فرق می کند. به طور کل استفاده از یک فقط یک کارت گرافیک می تواند منطقی باشد.

 

آورکلاکینگ (Overclocking)

قابلیت پشتیبانی از آورکلاکینگ در اغلب کارت های گرافیک موجود در بازار وجود دارد اما به این نکته توجه کنید که این قابلیت چندان در عملکرد کارت ها موثر نیست. به این ترتیب اگر عملکرد بهتری را انتظار دارید باید یک کارت گرافیک قوی تر را خریداری کنید.


قوی ترین کارت گرافیک گیمینگ بازار

شرکت سازنده

یکی از نخستین چالش ها در هنگام خرید کارت گرافیک انتخاب بین محصولات دو کمپانی انویدیا یا ای دی ام است. کمپانی های بسیاری در بازار انواع گوناگون کارت گرافیک را عرضه کرده اند ولی این دو شرکت عرضه کنندگام اصلی GPU می باشند. کمپانی انویدیا طی سالیان اخیربا تولید و ارائه سری کارت هایRTX توانسته بیشتر مشتری را جذب خود کند.باید گفت که شرکت انویدیا نیز از رقیب عقب نمانده و برای مثال کارت بسیار پیشرفته Vega VII را به بازار عرضه کرده که در رقابت با مدل RTX 2070 انویدیا قرار دارد. طرفدار هریک از این دو شرکت هستید باید در خرید کارت گرافیک به مدل نمایشگرتان دقت کنید. چنانچه نمایشگر شما توانایی پشتیبانی از فناوری FreeSync شرکت ای دی ام را دارد، باید از کارت های همین کمپانی استفاده کنید.ولی اگر از نمایشگر از فناوری G-Sync پشتیبانی می نماید، بهتر است انتخاب کارت های انویدیا را در دستور کار قرار دهید. دو تکنولوژی نام برده شده باعث بهبود هماهنگی فریم ریت بین نمایشگر و کارت گرافیک می شوند.

 

چقدر می توانید خرج کنید؟

مقدار هزینه ای که برای خرید کارت گرافیک می خواهید هزینه کنید مهم ترین فاکتوری است که باید در نظر داشته باشید. در این وضعیت اقتصادی و با توجه به نرخ دلار، خرید یک کارت گرافیک معمولی با تنظیمات متوسط بین سه تا چهار میلیون هزینه دارد. با میزان کمتر از این هم خواهید توانست کارت گرافیک خریداری کنید که قابلیت اجرای بعضی از بازی ها را داشته باشد اما اگر وجود نقصی مانند افت فریم سبب رنجش شما می شود نباید کمتر از 3 میلیون تومان بپردازید. چنانچه در نظر دارید یک کارت با قابلیت اجرای تمام بازی ها و ارائه یک کیفیت عالی در اختیار داشته باشید باید بیش از ده میلیون پول داشته باشید. ممکن است این مبلغ سبب تعجب شما شده باشد بهتر است بدانید کارت گرافیک مدل Quadro RTX 6000 کمپانی انویدیا در بازار فعلی ایران حدود هشتاد میلیون تومان به فرروش می رسد.

مشخصات کارت گرافیک

میزان حافظه: اگر به دنبال رزولوشن 1080p و کیفیت خوب انجام بازی هستید،  بهتر است یک کارت گرافیک با میزان حافظه ی 3 یا 4گیگابایتی را بخرید. چنانچه رزولوشن بیشتر از فور کی را خواهانید،  توصیه ما خردی کارتی با حافظه حداقل 8 گیگابایتی است.

اندازه کارت: به طور معمول کارت های گرافیک در اندازه های گوناگون تولید و عرضه می شوند اما کارت های ویژه انجام بازی در سایز بزرگتر تولید می شوند تا سیستم خنک کننده به خوبی روی آن نصب شود. هنگام انتخاب کارت برای انجام بازی باید سایز آن را مد نظر داشته باشید تا درون کیس قرار بگیرد. دانستن مدل مادربرد و قابلیت پشتیبانی از کارت گرافیک مدنظر هنگام خرید لازم است.

TDP: به طور معمول مقدار مصرف کارت های گرافیک را با واحدی به نام Thermal Design Power یا TDP  اعلام می کنند. در هنگام خرید کارت گرافیک حتما به میزان مصرف آن توجه کنید. به عنوان مثال، اگر یک پاور با توان تولیدی 400 وات دارید که برق یک سی پی یو اوکلاک شده 90 واتی و یک کارت گرافیک 250 واتی را تامین می کند، حتما نیاز به ارتقای پاور خود خواهید دات.

اتصال برق: اغلب کارت های گرافیک گیمینگ که بیش از 75 وات که یک استاندارد PCIe می باشد به توان مصرفی احتیاج دارند. به همین علت نیاز به یک اتصال کامل کننده که به طور معمول 6 یا 8 پینی باشد، دارند.

درگاه یا پورت‌ها:بعضی از نمایشگر ها درگاه DisplayPort دارند و بعضی دیگر از پورت HDMI پشتیبانی می کنند. برخی از مدل های بسیار قدیمی نیز از درگاه DVI پشتیبانی می کنند. پیش از انتخاب کارت از هماهنگی پورت و نمایشگر اطمینان حاصل کنید.

سرعت کلاک:  در مواردی پیش می آید کمپانی سازنده کارت گرافیک با انجام اعمالی باعث بهبود سرعت کارت شود. انجام این دستکاری ها سبب تاثیر ناچیز روی فریم ریت می شود.

سرعت و پهنای باند حافظه: سرعت حافظه درست مثل سرعت کلاک باعث افزایش قدرت یک کارت گرافیک در مقایسه با سایر کارت ها می شود.

ری-تریسینگ را مد نظر داشته باشید

فناوری که سبب واقعی تر شدن گرافیک بازی ها می گردد، تکنولوژی ری-تریسینگ (Ray-Ttracing) نام دارد که در کنسول های نسل آینده اعمال می گردد.چند کارت گرافیک کمپانی انویدیا از این فناوری بهره می برند. به این ترتیب اگر می خواهید یک رایانه گیمینگ داشته باشید که بتواند به راحتی از بازی هایی که در آینده عرضه می شوند پشتیبانی نماید، خرید این سری کارت ها را به شما توصیه می کنیم.


جدیدترین کارت گرافیک های گیمینگ بازار

بهترین کارت های گرافیک گیمینگ بازار:

 

کارت گرافیک گیگابایت مدل PTX 2060 SUPER GAMING OC 3X 8G

یکی از بهترین کارت گرافیک های عرضه شده به بازار این کارت گرافیک می باشد که تولید برند معروف گیگابایت تولید و به بازار وارد شده است. این کارت گرافیک به همراه کارت گرافیک PTX 2070 دارای پردازنده گرافیکی TU106 می باشد و می توان گفت قلب پردازشی این دو کارت گرافیک می باشد. این پردازنده دارای دو نسخه می باشد. این کارت گرافیک از تراشه TU106-200A برخوردار است و از دیگر ویژگی های این کارت گرافیک می توان به 1920 هسته CUDA به همراه 30 هسته RT اشاره نمود که علاوه بر آن دارای 544 هسته Tensor می باشد که وظیفه ی بالاتر بردن کارایی در پردازش های ماتریسی که به Deep-Learning ارتباط دارند را بر عهده دارد.

این کارت گرافیک از فرکانس کاری 1400MHz بوده که با فناوری 12nm تولید شده است و دارای قابلیت GPU Boost 4.0 می باشد که می توان به میزان 1680MHz بالاتر برود. لازم به ذکر است که این کارت گرافیک به وسیله ی گیگابایت مقداری اورکلاک گردیده که موجب بالاتر رفتن فرکانس Boost آن شده است که این فرکانس به میزان 1830MHz بالاتر رفته است. این کارت گرافیک با وجود بهره مندی از قابلیت های ویژه ی نسل Turing که شامل DLSS و Ray-Tracing می باشد ارزانترین کارت گرافیک این برند به شمار می رود. 6GB حافظه برای این کارت گرافیک در نظر گرفته شده است که GDDR6 می باشد. این کارت گرافیک از لحاظ توان پردازشی، قیمت و دیگر قابلیت ها در حد متعادل قرار دارد.

 

کارت گرافیک ایی وی جی ای مدل RTX 2060 KO ULTRA GAMING

یکی دیگر از بهترین کارت گرافیک های موجود در بازار این کارت گرافیک می باشد که از تولیدات برند ایی وی جی ای به شمار می رود. از این کارت گرافیک می توانید جهت اجرای بازی های سنگین بهره گیرید. این کارت گرافیک از نرخ نمایش 90 فریم بر ثانیه بهره مند است که کیفیت 1080می باشد. این نرخ جهت انجام بازی های سنگین و حتی فوق سنگین می تواند کاملا مناسب باشد.سرعت و قیمت این محصول در قیاس با دیگر تولیدات هم رده آن که شامل GTX 979 می باشد بسیار مناسب است.برای اطلاع از قیمت کارت گرافیک EVGA GeForce RTX 2060 KO ULTRA  به سایت ایمالز مراجعه کنید.

 

کارت گرافیک گیگابایت مدل GeForce RTX 2060 WINDFORCE OC 6G Rev. 2.0

در این کارت گرافیک شاهد افزایش بسیار فرکانس Boost هستیم. این کارت گرافیک را می توان جز ارزان ترین کارت گرافیک های برند معروف Nvidia معرفی نمود که دارای 6GB حافظه GDDR6 است. وزنی که این کارت گرافیک برخوردار است بسیار کم بوده و دارای رابط اتصالی HDMI می باشد. قیمت کارت گرافیک گیگابایت مدل GeForce RTX 2060 WINDFORCE OC 6G Rev. 2.0 را از سایت ایمالز استعلام کنید.

 

کارت گرافیک گیگابایت مدل GeForce GTX 1660 TI GAMING OC 6G

این کارت گرافیک جز کارت گرافیک های میان رده محسوب می گردد که از قیمت مطلوبی برخوردار می باشد. لازم به ذکر است که سری 16 در قیاس با سری 20 ضعیف تر بوده اما اگر به قیاس تکنولوژی های بکار برده شده در آن بپردازیم قطعا با دیگر محصولات هم رده خود برابر خواهد بود. وزن این کارت گرافیک مناسب بوده و سنگین نمی باشد و دارای سه پورت HDMI می باشد.

 

کارت گرافیک سافریر مدل Radeon RX 5500 XT 8G OC GAAR6

این کارت گرافیکی دارای تراشه 7 نانومتری Radeon  می باشد که از حافظه 8 گیگابایتی برخوردار است و توسط آن می توانید به خوبی بازی های سنگین را اجرا نمایید. این کارت گرافیک از حافظه ویدیویی بسیار بالایی بهره مند است که دیگر نیازی نیست نگران نگران اجرا نشدن بازی ها به دلیل کمبود رم باشید.

 

کارت گرافیک گیگابایت مدل GTX 1660 MINI ITX OC

از دیگر تولیدات گیگابایت می توان این کارت گرافیک را معرفی نمود که جز بهترین محصولات این برند به شمار می رود. شما می توانید از طریق مدل CPU رده کاربری یک کارت گرافیک را مشخص نمایید و مناسب بودن آن برای استفاده شما را تشخیص دهید. این کارت گرافیک از پردازنده GTX 1660 MINI ITX OC 6G بهره مند است. که توسط برند Nivida به تولید رسیده است. این پردازنده بسیار قدرتمند بوده و پردازش ها را به خوبی انجام می دهد. این کارت گرافیک دارای 1408 هسته CUDA بوده و حافظه ی آن 6 گیگابایت می باشد که از نوع GDDR5 می باشد. فرکانس حافظه ی این کارت گرافیک برابر 8002MHZ است که قادر است پردازش های سنگین را به خوبی انجام دهد که حتی در نرم افزارهای سه بعدی نیز بهترین عملکرد را از خود نشان می دهد. این محصول از باس رابط 192 بیتی بهره مند است و 192 گیگابیت بر ثانیه بالاترین پهنای باند انتقالی آن به شمار می رود. فرکانسی که این کارت گرافیک در فعالیت ها برخوردار است برابر با 1800 مگاهرتز می باشد. برای این میزان یک کانکتور 8 پین نیاز است. این محصول از فن 90 میلی متری که دارای لبه فلزی می باشد بهره مند است که در بالاتر رفتن مقاومت و استحکام کارت گرافیک تاثیر بسزایی دارد. از دیگر مزایای این فن می توان به دفع حرارت از ناحیه پشتی آن اشاره نمود که سبب خنک شدن آن می گردد. خروجی های موجود در این محصول شامل سه خروجی DP و یک خروجی HDMI می باشد. این خروجی ها شما را قادر می سازد تا برای چهار مانیتور از این کارت گرافیک بهره گیرید و از رزولوشن 5بهره گیرید. منبع تغذیه در نظر گرفته شده برای این کارت گرافیک حداقل 450 وات می باشد.


معرفی و بررسی نکات قبل از خرید کارت گرافیک بازی

 

کارت گرافیک ایسوس مدل ROG STRIX GTX 1650 O4G GAMING

فناوری DirectCU II وجود لوله های حرارتی که با پردازنده گرافیکی بطور مستقیم در ارتباط است و می توان گفت 30 درصد خنک تر بوده و عملکردی که دارد 3 برابر ساکت تر می باشد که در آخر سبب می گردد حرارتی که از سطح GPU انتقال پیدا می کند بیشتر گردد. بالاترین جریان هوا که دارای 105 درصد فشار بیشتر می باشد توسط تیغه های بال شکن دو فن انجام می گیرد و دارای صدای 0dB می باشد. فناوری Auto-Exterme را می توان به عنوان تنها فناوری 100 خودکار تولید در صنعت معرفی نمود. امروزه شاهد استفاده از این فناوری در تولید کارت های گرافیکی ایسوس هستیم که این شیوه نخستین شیوه تولید 100 درصد مکانیزه می باشد که جهت تولید از باکیفیت ترین و بهترین مواد بهره گرفته می شود. توسط فناوری GPC Tweak II شاهد اورکلاکینگ ساده تر و جذابتر خواهیم بود که این فناوری توسط رابطی جدید از نو طراحی شده است. لازم به ذکر است که برای اورکلاکرهای حرفه ای کماکان گزینه های پیشرفته وجود دارد. می توان توسط ویژگی جدید Gaming Booster به بالاتر بردن عملکرد گرافیک پرداخت که اینکار به وسیله ی یک کلیک و از بین رفتن فرآیند های اضافی و استفاده تمام منابع انجام می گیرد. انتشار فوری جریان بازی: شما می توانید به وسیله ی مجوز 14 روزه نسخه پیشرفته برنانه XSplit Gamecaster به ضبط و انتشار جریان بازی توسط یک پوشش بپردازید. به وسیله ی این پوشش قادر خواهید بود به اطلاعاتی نظیر فرکانس پردازنده گرافیکی، حرارت و میزان کاربرد رم دسترسی یابید. این پوشش دارای کنترل های GPU Tweak II می باشد که به کمک آن می توانید پروفایل بازی را انتخاب نمایید و به بالاتر بردن عملکرد بپردازید که اینکار تنها با یک کلیک انجام می گیرد. فناوری NVIDIA G-SYNC به هماهنگی نرخ به روز رسانی تصاویر در مانیتور های ROG Swift و پردازنده گرافیکی در رایانه هایی که دارای کارت GeForce GTX می پردازد و علاوه بر آن دیگر شاهد محو شدگی تصاویر نخواهید بود و هیچگونه وقفه ای را مشاهده نخواهد کرد. وجود کارت های گرافیک ROG Strix و مانیتورهای مخصوص بازی آن می توان صفحه ها را بسیار سریع به نمایش در آور و علاوه بر آن شاهد شفافیت بیشتری بود. این کارت گرافیک کمک می کند بازی ها کاملا روان اجرا شود که حسی خوشایند و هیجان انگیز را برایتان به ارمغان می آورد.قیمت کارت گرافیک ایسوس مدل ROG STRIX GTX 1650 O4G  را از فروشندگان معتبر در سایت ایمالز استعلام کنید.

 

کارت گرافیک گیگابایت مدل AORUS GeForce RTX 2070 SUPER 8G

این کارت گرافیک از چیپست فوق العاده ای بهره مند است. پردازنده های سری 2000 دارای معماری ساخت 12 نانومتری هستند و می توان گفت این پردازنده ها به نسل Turing مشهور می باشند. حافظه پردازشی که این کارت گرافیک برخوردار است 8 گیگابایت بوده که دارای کلاس GDDR6 می باشد. با خرید این کارت گرافیک می توانید بازی های سنگین را اجرا نمایید و پردازش های قوی توسط پردازنده آن انجام گیرد. اگر نرم افزارهایی که اجرا می کنید دارای نرخ 70 فریم بر ثانیه و یا بالاتر می باشد این کارت گرافیک می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

 

کارت گرافیک توربو چیپ مدل GTX750Ti-4GB-DDR5

برای این کارت گرافیک حافظه 4 گیگابایتی در نظر گرفته شده است که از نوع GDDR5 می باشد که سبب می گردد توانایی این کارت گرافیک افزایش یابد و دیگر نگران کمبود حافظه آن نباشید. این کارت گرافیک از پردازنده GTX برخوردار است که از رده Ti پردازنده های گرافیکی برند Nvidia محسوب می گردد. این پردازنده در قیاس با پردازنده GT1030 از سرعت بالاتری بهره مند است که جز مزیت های بزرگ آن به شمار می رود. علاوه بر سرعت دارای FPS مناسب و پایداری بالایی می باشد که جز مزیت های آن محسوب می گردد. با خرید این کارت گرافیک دیگر نیازی نیست نگران داغ شدن آن باشید زیرا دارای هیت سینک بزرگ بوده و بر روی آن دو فن قدرتمند قرار گرفته است. از دیگر ویژگی های این کارت گرافیک می توان به مصرف کم آن و علاوه بر آن عدم نیاز به تغذیه 6 یا 8 پین اشاره نمود. این ویژگی های سبب گشته تا استفاده از این کارت گرافیک برای مادربردهایی که در رده متوسط قرار دارد امکان پذیر باشد.

 

کارت گرافیک ام اس آی مدل Radeon RX 5700 XT Evoke OC

رابطی که برای این کارت گرافیک در نظر گرفته شده است دارای 6 پین و دیگری دارای 8 پین می باشد که توسط  این رابط ها نیرویی که کارت گرافیک نیاز دارد تامین می گردد. این کارت گرافیک از ضخامت اندکی برخوردار است و می توان با دو اسلات آن را بر روی مادربرد قرار داد. حافظه ی این کارت گرافیک برابر با 8 گیگابایت بوده و از نوع DDR6 می باشد که می تواند بازی های سنگین را برایتان به اجرا در آورد.

 

کارت گرافیک گیگابایت مدل GeForce GTX 1660 GAMING OC 6G

 یکی دیگر از تولیدات برند گیگابایت این کارت گرافیک می باشد که حافظه ای بالاتر از محصولات نسل پیش خود دارا است. این کارت گرافیک را می توان جز بهترین تولیدات این برند به شمار آورد که دارای هفت خروجی تصویر با ترکیبی از HDMI و DisplayPort می باشد. از ویژگی های خاص این کارت گرافیک می توان به طراحی زیبا و نورپردازی مطلوب آن جهت انجام بازی اشاره نمود. قیمت کارت گرافیک گیگابایت مدل GeForce GTX 1660 GAMING OC 6G را به صورت لحظه ای از ایمالز بپرسید!

 

کارت گرافیک گیگابایت مدل GeForce GTX 1660 GAMING OC 6G

این کارت گرافیک یکی دیگر از بهترین محصولات گیگابایت می باشد. فرکانسی که این کارت گرافیک بهره مند است برابر با 8002 مگاهرتز بوده و حافظه ی در نظر گرفته شده برای آن 6 گیگابایت است. از دیگر ویژگی های این کارت گرافیک می توان دارا بودن از DisplayPort به تعداد سه عدد و پورت HDMI اشاره نمود که جهت اتصال بکار برده می شود. اگر به اجرای بازی های آنلاین و یا ویدیوهای مبتنی بر وب می پردازید این محصول می تواند برایتان انتخاب مطلوبی باشد.

کارت گرافیک ایسوس مدل PH-GT1030-O2G

این کارت گرافیک تولید شده توسط ایسوس می باشد که برای این کارت گرافیک پردازنده گرافیکی GeForce GTX 1030 مورد استفاده قرار گرفته است. این پردازنده توسط ان ویدیا به تولید رسیده است. لازم به ذکر است که این کارت گرافیک از هسته ای برخوردار است که در قیاس با نمونه مرجع مقداری اورکلاک شده می باشد. فرکانسی که این کارت گرافیک بهره مند است 1531 مگاهرتز می باشد.

حافظه ی این کارت 2 گیگابایت بوده و از نوع GDDR5 می باشد. 64 بیت پهنای باند آن می باشد و فرکانسی که برخوردار است برابر با 6008 مگاهرتز است. از یک فن به همراه دو عدد بلبرینگ جهت خنک نمودن کارت گرافیک استفاده شده است. از ویژگی های این کارت گرافیک می توان به عدم ورود گرد و غبار به درون آن اشاره نمود که به همین سبب طول عمر بالایی نیز دارد. اگر به خرید این کارت گرافیک بپردازید به همراه آن یک نرم افزار GPU Tweak II نیز به شما ارائه می گردد که همانند یک رابط گرافیکی عمل کرده و توسط آن اورکلاک کردن برایتان فراهم خواهد شد. در تولید کارت های گرافیک ایسوس از فناوری Auto-Extreme بهره گرفته شده است و به این معناست که انسان در تولید آن هیچگونه دخالتی نداشته است. در تولید این کارت گرافیک ها از قطعاتی استفاده می گردد که دارای استاندارد Super Alloy Power II بهره گرفته می شود تا سبب افزایش بازده ی کارت گرافیک، کم شدن تلفات توان مصرفی، گرمای کمتر قطعات، کاهش نویز گردد. اگر قصد دارید از این کارت گرافیک استفاده نمایید پاور شما حداقل باید 300 واتی باشد تا عملکرد مطلوبی دریافت شود. اگر سیستم شما حجم و جور بوده که از آن برای بازی و سینمای خانگی بهره می گیرد استفاده از این کارت گرافیک گزینه ی مناسبی خواهد بود.

 

کارت گرافیک ایسوس مدل TUF-RTX3060Ti-O8G-Gaming

در این کارت گرافیک از پردازنده های نسل جدید استفاده شده است که توسط برند انویدیا با تولید رسیده است که مناسب برای اجرای بازی های مختلف می باشد.حافظه ویدیویی این کارت گرافیک 8 گیگابایت بوده که از نوع GDDR6 می باشد که دارای رابط 256 بیتی و پهنای باند 14 گیگابیتی برثانیه می باشد. این کارت گرافیک نیز بدون دخالت انسان به تولید رسیده است. تولیدات این برند بدون وجود هیچگونه آلودگی انجام می گیرد زیرا خط تولید آن کاملا ایزوله می باشد. در تولید این کارت گرافیک از قطعات باکیفیت و مرغوب استفاده می شود که هر یک از قطعات دارای درجه تحمل بالایی هستند که این درجه در قیاس با دیگر رقیبان بالاتر می باشد.

 

سخن آخر

وجود پردازنده مناسب برای کارت گرافیک سبب می گردد بازی ها بسیار با کیفیت و روان اجرا گردد. اگر گیمر هستید و قصد خرید کارت گرافیک دارید حتما هنگام خرید به موارد مربوط توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید زیرا همانطور که می دانید یک سیستم گیمینگ فشار بالایی را به کارت گرافیک وارد می کند. قدرت یک کارت گرافیک به نرخ فریم آن بر ثانیه مرتبط می باشد. در بازار می توانید کارت های گرافیک از دو برند AMD و Nvidia بیابید که برند Nvidia از کیفیت بالاتری بهره مند است و به همان میزان قیمت بالاتری نیز دارد.

 


نظرات کاربران