نقد و بررسی آیفون 12 پرو مکس

نقد و بررسی آیفون 12 پرو مکس

خانواده ی جدید برند اپل دارای چهار گوشی با رنگ های مختلف است که امسال به بازار عرضه گردید و هر یک اندازه های گوناگونی دارند. در میان گوشی های تولیدی که در یک خانواده قرار دارند اصولا بیشترین توجهات به سمت بزرگترین گوشی بوده است که در این خانواده نیز آیفون 12 پرو مکس بزرگترین عضو این خانواده محسوب می گردد که در این خانواده نیز توجهات بیشتر بر روی آیفون 12 پرو مکس قرار دارد. شاید برای شما نیز سوال پیش بیاید که آیا صرف هزینه بالاتر جهت خرید گوشی بزرگتر می ارزد یا خیر؟ با ما همراه باشید تا به پاسخ این سوال دست یابید.

شاید تا چند سال پیش به راحتی می توانستیم به این سوال پاسخ دهیم اما این بار کمپانی اپل در تولیدات خود سلایق کاربران را مدنظر قرار داده و گوشی های این خانواده را در ابعاد مختلف تولید نموده است تا هر فرد مطابق با سلایق خود اقدام به خرید نماید. آیفون 12 پرو مکس را می توان از برترین گوشی های عرضه شده در سال 2020 معرفی نماییم. علاوه بر آیفون 12 پرو مکس شاهد عرضه دیگر آیفون های 12 بوده ایم که هر کدام از آنها از بهترین عملکرد و ویژگی ها برخوردار بوده اند و جایگاه ویژه ای را کسب کرده اند. آیفون 12 مینی نیز از این قاعده مستثنا نبوده و توانسته رضایت کاربران را جلب کند. قیمت آیفون 12 پرو مکس را به صورت لحظه ای از فروشگاهای معتبر در ایمالز پیگیری کنید.

 

طراحی


نقد و بررسی آیفون 12 پرو مکس

کمپانی اپل در این تولید تو جهت کم کردن هزینه های حفظ محیط زیست به حذف شارژر و هندزفری از جعبه گوشی نموده است و شما برای داشتن شارژر و هندزفری نیاز به صرف هزینه ی جداگانه دارید. هنگام خرید در جعبه گوشی خریداری شده فقط لوازم ضروری نظیر کابل مبدل USB-C به لایتنینگ، پین مختص خارج کردن درگاه سیم کارت، دفترچه راهنما و برچسب اپل را مشاهده خواهید نمود که به همراه گوشی آیفون 12 پرو مکس به شما ارائه می گردد. کم شدن لوازم درون جعبه سبب گشته تا از وزن و حجم جعبه کم شود. آیفون 12 پرو مکس از لبه هایی تخت برخوردار است که با در دست گرفتن آن متوجه شباهت طراحی آن به طراحی آیفون 5s خواهید شد. نمایشگر این گوشی 6.7 اینچی بوده و با وجود نمایشگر بزرگ آن تغییراتی در ابعاد آن صورت نگرفته است و تقریبا همانند آیفون 11 پرو مکس که دارای نمایشگر 6.5 اینچی بوده است می باشد. این گوشی از ضخامتی به اندازه 7.4 میلی متر که بسیار کم می باشد و وزن 228 گرم که می توان گفت سنگین می باشد برخوردار است.

 

اپل در تولید این گوشی سعی کرده تا نمایشگر بزرگتری را تولید نماید و کماکان از طراحی ارگونومیک بهره گیرد و در ضخامت و وزن نیز تغییرات زیادی صورت نگیرد که این تلاش سبب گردید آیفون 12 پرو مکس تنها با 2 گرم وزن بیشتر در قیاس با آیفون 11 پرو مکس وارد بازار گردد. این گوشی همانند دیگر تولیدات اپل از کیفیت بالایی برخوردار است.

اپل جهت ساخت پنل پشتی گوشی از شیشه با کیفیت استفاده نموده است که مقاومت بالایی دارد و محافظ نمایشگری که بکار برده است از جنس سرامیک شیلد می باشد که شرکت Corning آنها را تولید نموده است که دوام بالایی داشته و در برابر ضربات مقاوم هستند. در ساخت بدنه گوشی نیز از فولاد ضد زنگ بهره گرفته شده است که سبب شیک و زیبا شدن گوشی می گردد. بدنه این گوشی مستعد به جذب اثر انگشت می باشد و همین دلیل لغزنده و لیز بودن آن می باشد. لازم به ذکر است که پنل پشتی نیز همانند فریم امکان لیز خوردن از دست را دارد. طراحی این گوشی از زیبایی خاصی برخوردار است. جرم 228 گرمی این گوشی و نمایشگر 6.7 اینچی آن عکس برداری و در دست گرفتن آن جهت فیلمبرداری را با مشکلاتی رو به رو می کند. جهت حل تقریبی این مشکل می توان از یک قاب خوب استفاده نمود. توصیه می کنیم هنگام خرید حتما به امتحان آن بپردازید و با علم به این موارد به خرید اقدام نمایید. لوگوی اپل در قاب پشتی قرار گرفته است که حالت درخشندگی دارد که حالت آن در قاب مات درخشندگی آن را بیشتر نموده است. در قسمت مربع دوربین ها شاهد بیرون زدگی زیادی نیستم و نمی توان گفت برایتان امکان دارد مشکل آفریند. لازم به ذکر است که در کنار دوربین سه گانه حسگر LiDAR را نیز می توانید مشاهده نمایید. در پنل جلویی شاهد ناچ تقریبا بزرگی هستیم که FacelD سبب گشته تا این ناچ برداشته نشود. دوربین سلفی، حسگرها و اسپیکر تماس در کنار FacelD قرار گرفته است. شایان ذکر است که اسپیکر تماس این گوشی به عنوان بلندگوی استریو هم بکار برده می شود.


نقد و بررسی آیفون 12 پرو مکس

دکمه پاور این گوشی در لبه سمت راست قرار گرفته و دکمه های ولوم و سایلت و درگاه سیم و کارت در سمت چپ گوشی تعبیه شده است و دیگر موارد نظیر بلندگوی استریوی دیگر و میکروفون و درگاه لایتنیگ را در لبه ی پایین این گوشی می تواند دید. با برخورداری آیپد پرو و آیپد ایر 2020 از درگاه USB-C بکارگیری اپل در تولید این گوشی از چورت لایتنینگ سبب گشته تا حدی تعجب افراد را در پی داشته باشد. این محصول از گواهی IP68 برخوردار است و می تواند در برابر گرد و غبار و قرارگیری در عمق 6 متری درون آب برای 30 دقیقه کاملا مقاوم باشد و آسیبی متوجه آن نگردد.

صفحه نمایش

نمایشگری که آیفون 12 پرو مکس دارا است از بهترین نوع بوده و می توان گفت بسیاری از افراد آیفون 12 پرو مکس را به دلیل نمایشگر آن انتخاب می کنند و به سراغ دیگر آیفون ها نمی روند. لازم به ذکر است که تمامی آیفون های 12 که در سال 2020 عرضه شده است از نمایشگر Retina XDR OLED برخوردار هستند و دیگر شاهد استفاده از نمایشگر IPS LCD برای مدل هایی که قیمت کمتری دارند نیستیم. رزولوشنی که نمایشگر آیفون 12 پرو مکس برخوردار است 1284×2778 پیکسل بوده و دارای تراکم 458 پیکسل بر اینچ می باشد که در قیاس با آیفون 11 پرو مکس از رزولوشن بیشتری برخوردار است اما تراکم موجود در آنها مشابه می باشد. تراکم پیکسلی که در این گوشی وجود دارد کاملا مطلوب بوده و می توانید بهترین استفاده را از آن داشته باشید.

آیفون 12 پرو مکس از محتوای +HDR10 و Dolby Vision و علاوه بر آن از فضای رنگی گسترده و قابلیت True-tone و Haptic-Feedback پشتیبانی می نماید. لازم به ذکر است که این گوشی از ویژگی ProMotion آیپد پرو برخوردار نمی باشد و این ویژگی همان نرخ تازه سازی صفحه 120 هرتزی می باشد. بهره گیری از این ویژگی زمانی که آیفون 12 پرو مکس دارای تراشه A14 می باشد می توانست جذابیت بالایی هنگام نمایش انیمیشن ها و ... داشته باشد اما اینچنین نشده است و باید منتظر تولید بعدی این برند باشیم.


نقد و بررسی آیفون 12 پرو مکس

800 نیت و 2 نیت اعدادی است که برند اپل برای بیشترین روشنایی و کمترین روشنایی صفحه نمایش بکار برده است. آیفون 12 پرو مکس از بیشترین روشنایی نمایشگر یعنی عددی تقریبا 820 نیت که این عدد هنگامی که زیر نور خورشید قرار گیرد به 1200 نیت نیز می رسد. با این تفاسیر می توان گفت آیفون 12 پرو مکس دارای روشنایی نمایشگر بالایی است و شاهد رنگ های طبیعی و زنده هستید. وجود قابلیت True-Tone سبب می گردد تا رنگ ها به خوبی از یکدیگر تفکیک گردد و هر چیزی به خوبی به نمایش در می آید.

گفتنی است که این گوشی به وجود قابلیت True-Tone به تفکیک رنگ ها حتی را میزان روشنایی کم که عدد 2 نیت می باشد نیز می پردازد. نمایشگر این گوشی ایراد چندانی نداشته اما ناچ بکار برده در آن یک احساس قدیمی بودن به افراد القا می کند و علاوه بر آن وجود نرخ تازه سازی 60 هرتزی هنگامی که نرم تازه سازی در دیگر گوشی های اندروید 120 هرتز می باشد می تواند یک عیب به شمار آید. با این وجود مزایایی که این نمایشگر دارا است بسیار بالا بوده که شامل جذابیت رنگ ها، جزئیات بسیار، روشنایی خیره کننده می باشد. اگر تمایل به مشاهده فیلم و اجرای بازی های ویدئوی را با فریم 60 را دارید این گوشی می تواند گزینه ی مناسبی برایتان به شمار آید.

اسپیکر

برند اپل در این گوشی از دو اسپیکر استریو بهره برده است که از توانایی فضاسازی سه بعدی برخوردار هستند. لبه پایینی گوشی محل قرارگیری یکی از این اسپیکرها بوده است و دومین اسپیکر به عنوان اسپیکر تماس بکار برده می شود که محل قرار گیری داخل ناچ نمایشگر می باشد. دومین اسپیکر همانند از اسپیکر اول صدای کمتری دارد و بیس آنها همانند یکدیگر نمی باشد ولی با این وجود کاملا مطلوب می باشد. لازم به ذکر است که ایفون 12 پرو مکس از عمیق ترین صدای بیس در قیاس با دیگر آیفون ها بهره مند است و شفافیت صدای آن بهتر می باشد و در نتیجه می توان گفت این گوشی بهترین اسپیکرها را دارا است.

دوربین


نقد و بررسی آیفون 12 پرو مکس

اپل در این گوشی خود از سیستم دوربین سه گانه جدید و بزرگی بهره برده است و این به دلیل ابعاد بزرگتر آیفون 12 پرو مکس می باشد. لازم به ذکر است که دوربین ذکر شده از نقاط تبلیغاتی کلیدی کوپرتینویی ها برای این گوشی محسوب می گردد. در این قسمت به این سوال که آیا صرف هزینه زیاد جهت بهره مندی از این دوربین ارزش دارد یا خیر؟ گفتنی است که هر سه دوربین بکار برده شده قادر به فیلم برداری 4k 60fpsمی باشد که دارای لرزشگیر سینماتیک و رنج دینامیک هستند. از دیگر قابلیت های این دوربین ها بهره مندی از Dolby Vision HDR می باشد. با خرید آیفون 12 پرو مکس می توانید از عکسبرداری و فیلمبرداری بیشترین لذت را ببرید و حسی خوشایند را تجربه نمایید. این گوشی به شما این امکان را می دهد تا به ضبط ویدئوهای هیجان انگیز و یا آرام بپردازید.

دوربین اصلی

برای دوربین اصلی آیفون 12 پرو مکس حسگر جدید 12 مگا پیکسل در نظر گرفته شده است که دارای لنز واید 26 میلی متری بوده و اندازه هر پیکسل آن برابر با 1.7 میکرومتر می باشد. این حسگر از دریچه دیافراگم F/1.6 بهره مند است. اندازه پیکسل های موجود در آیفون 12 پرو مکس در قیاس با آیفون 12  تقریبا 0.3 میکرومتر بزرگتر است. لازم به دکر است که حسگر بکار برده شده در این گوشی از حسگر بکار برده شده در آیفون 12 پرو هم بزرگتر می باشد و علاوه بر آن لرزشگیر سنسور شیفت جایگزین لرزشگیر اوپتیکی گردیده است. وجود این ویژگی این امکان را فراهم آورده است که هنگام حرکت گوشی به حرکت حسگر به جای حرکت لنز می پردازد. این قابلیت سبب گشته با کیفیت ترین تصاویر به ثبت برسد. دوربین اصلی ایفون 12 پرو مکس هنگامی که در معرض نور قرار می گیرد از کنتراست بالایی برخوردار بوده و علاوه بر آن نویز موجود در آن بسیار اندک بوده و دارای سفیدی کاملا متعادل و رنگ های طبیعی و واقع گرایانه می باشد. تمامی ویژگی ها بصورت مطلوب انجام گرفته است و هیچگونه اغراق و زیاده روی در آنها دیده نمی شود. امکان طبیعی تر و زنده تر بودن رنگ ها در این گوشی وجود داشته است اما این اتفاق نیفتاده است. عدم تفکیک رنگ ها یکی از عیب های این دوربین به شمار می رود که تا حدی مشکل از نرم افزار دوربین این گوشی محسوب می گردد.

توسط حسگر LiDAR سنجش عمق و فاصله انجام می گیرد که شاهد کمک آن به دوربین تله فوتو و دوربین اصلی گوشی هنگامی که قصد عکاسی پرتره را داریم می باشیم. این گوشی هنگامی که به عکاسی پرتره می پردازید از حسگر تله فوتو بهره می گیرد اما اگر به تصاویر عریض تری احتیاج داشته باشید گوشی از دوربین اصلی بهره می گیرد. این دوربین می تواند به خوبی جزئیات را نشان دهد و دارای کنتراست بالایی است که می توانید رنگ ها را بصورت طبیعی تر مشاهده نمایید و علاوه بر آن تفکیک پس زمینه و سوژه به خوبی انجام می گیرد. گفتنی است که این دوربین قابلیت پشتیبانی از حالت شب را ندارد و برای اینکار بهتر است دوربین اصلی را مورد استفاده قرار دهید.

عکاسی در شب با دوربین اصلی آیفون 12 پرو مکس


نقد و بررسی آیفون 12 پرو مکس

این دوربین قادر است در شب سایه را روشن نماید و رنگ هایلان را تغییر ندهد که اینکار سبب می گردد حس شب بودن از بین نرود و به نورانی شدن آسمان نینجامد.

دوربین فوق عریض

این دوربین دارای حسگر 12 مگاپیکسلی بوده که هر یک از پیکسل های آن از یک میکرومتر کوچکتر می باشد. لنزی که برای این آن در نظر گرفته شده است 23 میلی متر بوده و از دریچه دیافراگم f/2.2 بهره مند است. این دوربین نیز همانند دوربین اصلی قادر به پشتیبانی از حالت شب می باشد و تفاوتی میان این دو دوربین وجود دارد این است که لرزشگیر برای این دوربین بکار برده نشده است. گفتنی است که حسگر فوق عریض در تمام لاین آپ گوشی آیفون 12 مشابه می باشد. به کمک این دوربین می توان به ثبت تصاویری پرداخت که کشیده نشده اند و از اعوجاج برخوردار نیستند و کاملا متناسب می باشند. با بهره گیری از این دوربین تصاویر شما با جزئیات بسیار و نویز بسیار پایین به ثبت می رسد و علاوه بر آن دارای رنج دینامیک گسترده ای است. از دیگر ویژگی ها می توان به کنتراست مطلوب آن اشاره نمود. این دوربین را می توان جز بهترین دوربین های فوق عریض معرفی نمود. در شب شاهد تصاویر واضح و نویز کم هستیم به گونه ای که سایه ها کاملا مشخص هستند و هیجگونه اعوجاجی در آن دیده نمی شود.

دوربین تله فوتو

این دوربین از یک حسگر 12 مگاپیکسلی برخوردار است که برای آن یک لنز 65 میلی متری در نظر گرفته شده است. این حسگر قادر است تا 2.5 برابر به زوم اپتیکال بپردازد. اگر بخواهیم این مقدار را با آیفون 12 مقایسه کنیم تقریبا 2 برابر بیشتر خواهد بود. این دوربین دارای لرزشگیر اپتیکال می باشد که عکسبرداری با کمترین میزان لرزش انجام می گیرد. عکاسی پرتره توسط این دوربین کاملا مطلوب انجام می گیرد. از ویژگی های عکسبرداری با این دوربین می توان به نویز کم، کنتراست مطلوب و رنگ های طبیعی و دقیق اشاره نمود. لازم به ذکر است که تصاویر ثبت شده توسط این دوربین قابلیت طبیعی تر و زنده تر به ثبت رسیدن را دارا هستند. گفتنی است که این دوربین از حالت شب پشتیبانی نمی کند و هنگامی که به عکسبرداری پرتره و یا زوم 2.5 برابری بپردازید و حالت شب را فعال نمایید خواهید دید که دوربین اصلی فعال خواهد شد.


نقد و بررسی آیفون 12 پرو مکس

دوربین سلفی

این دوربین دارای حسگر 12 مگاپیکسلی بوده که بهترین عملکرد را در معرض نور از خود به نمایش می گذارد. تصاویر به ثبت رسیده دارای جزئیات بسیاری هستند و علاوه بر آن شاهد کنتراست بالا نیز هستیم. این دوربین تصاویر را با رنگ هایی طبیعی و زنده به نمایش می گذارد. لازم به ذکر است که تصاویر هنگام قرارگیری در حالت عمودی از رزولوشن 7 مگاپیکسلی بهره مند خواهند بود اما اگر تصاویر را بصورت افقی به ثبت برسانید تصاویر شما با رزولوشن 12 مگاپیکسلی ثبت می گردند. این دوربین دارای حالت شب بوده که می توانید به استفاده از آن بپردازید اما گفتنی است که هنگام عکسبرداری با حالت شب شاهد وجود نویز خواهیم بود.

سخت افزار

در تولید آیفون 12 از تراشه 5 نانومتری برای نخستین بار استفاده شده است که گوشی را قدرتمند تر نموده است. لازم به ذکر است که تراشه بیونیک A14 در قیاس با A13 بهینه تر عمل می کتد و می تواند سرعت بیشتری داشته باشد که این سرعت تقریبا تا 20 درصد می باشد.

اگر به قیاس این گوشی در بنچمارک های تک هسته ای بپردازیم شاهد کسب امتیار 1600 خواهیم بود و این گوشی فقط در برابر تراشه هشت هسته ای A12Z آیپد پرو 2020 می تواند رتبه ی پایین تری را کسب نماید. لازم به ذکر است که تولید آیپد پرو به گونه ای انجام گرفته است که بهترین گزینه جهت جایگزینی یک کامپیوتر محسوب گردد و همین دلیل بالاتر بودن قدرت پردازش این آیپد پرو می باشد.

بررسی آیفون 12 پرو مکس و قدرت سخت افزاری آن

این گوشی را می توان از بهترین و قدرتمندترین گوشی ها به شمار آورد که دور از انتظار است دچار کندی گردد. با این گوشی می توانید به اجرای سنگین ترین بازی ها بپردازید و یا توسط آن ویدئوهای خود را ویرایش نمایید. سیستم خنک کننده ای که این گوشی برخوردار است در قیاس با سیستم خنک کننده آیفون 12 بسیار بهتر می باشد. لازم به ذکر است که این گوشی از فریم فلزی ساخته شده است و به همین دلیل ممکن است تا حد بسیاری گرم شود اما امکان داغ شدن آن وجود ندارد.

نرم افزار

سیستم عامل این گوشی بسیار بهینه بوده و عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان می دهد. این کمپانی در تلاش است با آپدیت هایی که ارائه می دهد سیستم عامل خود را بهبود بخشد و مشکلاتی که در آن وجود دارد را حذف کند. این گوشی نیز جز دیگر تولیدات اپل به شمار می رود که تا مدت طولانی مورد پشتیبانی و حمایت این برند قرار می گیرد.

باتری

باتری بکار برده شده در این گوشی باتری لیتیوم یونی بوده که دارای ظرفیت 3687 میلی آمپری می باشد. این باتری در قیاس با آیفون 11 پرو مکس تقریبا %7 کوچکتر می باشد. خیلی از افراد گوشی های بزرگتر این برند را انتخاب می کنند و دلیل آن شارژدهی و باتری بزرگ بکار برده شده برای آن می باشد. آیفون 12 پرو مکس دارای باتری مطلوب با بالاترین شارژدهی در این خانواده محسوب می گردد.


نقد و بررسی آیفون 12 پرو مکس

با این گوشی موبایل قادر خواهید بود به مدت 15 ساعت بصورت مداوم به پخش ویدئو بپردازد که مدت زمان بسیار مطلوبی می باشد. آداپتوری که برای این باتری در نظر گرفته شده است بسیار سریع بوده و 20 واتی می باشد. لازم به ذکر است که این آداپتور درون جعبه آیفون 12 پرو مکس قرار ندارد و شما باید بصورت مجزا به خرید آن اقدام نمایید و به کمک آن شارژ گوشی در 90 دقیقه انجام خواهد گرفت. اگر از شارژر بی سیم MagSafe استفاده نمایید باید به مدت 3 ساعت منتظر شارژ شدن آن باشید. این گوشی از بهترین ویژگی ها و قابلیت ها بهره مند است و جز بهترین و برترین گوشی های پرچمدار محسوب می گردد.

جمع بندی

با خرید این گوشی قطعا متوجه عملکرد و قابلیت های خوب آن خواهید شد. اگر قصد خرید آیفون 12 پرو مکس را دارید حتما پیش از خرید به مواردی دقت نمایید که یکی از این موارد قیمت این گوشی می باشد و علاوه بر قیمت می توان طریقه در دست گرفتن آن، نمایشگر، باتری را از موارد حائز اهمیت ذکر نمود که باید حتما به آن توجه شود. این گوشی دارای سخت افزار قدرتمندی می باشد که قادر به پشتیبانی از نسل پنجم شبکه است و می توانید با خرید آن تا چندین سال به خرید گوشی اقدام ننمایید زیرا این گوشی شما را از خرید دوباره بی نیاز خواهد نمود. پیش از خرید به این نکته توجه داشته باشید که برای این گوشی نمایشگر 120 هرتزی بکار برده نشده است و همانند پرچمداران اندرویدی نمی باشد. علاوه بر این مورد شاهد آن هستیم که ناچ بالای صفحه نمایش این گوشی از طراحی قدیمی برخوردار است. توصیه می کنیم پیش از خرید حتما به این موارد توجه کنید و سپس اقدام به خرید نمایید.


نظرات کاربران