نکات مهم در انتخاب و خرید چادر زنانه

راهنمای خرید چادر زنانه

مهم ترین و در عین حال عفیفانه ترین پوشش برای بانوان مسلمان استفاده از چادر است. از گذشته گذشتگان ما به دنبال حفظ حجاب خود بوده اند در زمان رضا شاه مقامات حکومتی تلاش کردند تا چادر رو حذف کنند زیرا آنها فکر می کردند زن ها باید مانند مرد ها آزاد باشند و هر کس که با حجاب بود در انضار عمومی آن را کشف حجاب می کردند تا درسی برای دیگران باشد و می گفتند حجاب شان سدی در برابر آزادی بانوان است.

طبق قوانین و توصیه های دین اسلام بانوان مقام بالایی دارند و آن ها حجاب را به مرواریدی که در درون صدف است تشبیه کردند. حتما الان با خود می گویید به چه شکل چادر صدف است  چرا که بانوانی که از آن استفاده می کنند مانند مرواید هستند و باعث می شوند دست متجاوزگران و چشمان ناپاک محافظت می کند اما امروزه با پیشرفت های زیاد در عرصه نساجی و تولید چادرهای شکیل برای بانوان شاغل تا خانه دار در بازار های جهانی عرضه می شود. اگر شما هم با این توضیحات به جمع دوست داران چادر سیاه پیوستید حجاب شما نیز از این به بعد کامل است اما واضح است که حجاب داشتند یا نداشتند یک تصمیم شخصی است و هیچ کس نمی تواند در این تصمیم شما دخالت نماید.

بسیاری از کسانی که چادری هستند در هنگام خرید چادر با این مشکل مواجه می شود که دقیقا نمی دانند سراغ چه تا دوری برود که چروک نشود نقش نشود اندازه خوبی داشته باشد و به راحتی روی سر بنشیند اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که در هنگام خریدن چادر با مشکلاتی روبرو می شوی این مقاله برای شما بسیار مناسب می باشد.

 

 

نکاتی که قبل از خرید چادر زنانه باید بدانیم

 

انواع چادر

1 -چادر ساده:  همه افراد با این نوع مدل آشنا هستند و این طرح را می‌شناسند. این چادر از یک قواره (واحد شمارش پارچه که برای چادر یک قواره به اندازه 4/5 متر در عرض 110-115سانتی متر محسوب می‌شود) به صورت دو تکه( اما اگر عرض پارچه 180 باشد به صورت یک تکه) دوخته می‌شود. برخی از خانم‌ها برای آن‌که بتوانند راحت‌تر چادر را بر روی سر نگه دارند و اذیت نشوند به آن کش می‌زنند. برخی ها هم برای آن‌که آن را از سادگی خارج کنند نوار تزئینی بر روی لبه‌ها می‌دوزند.

 

2 - چادر ملی:  یکی از مدل‌ها و طرح‌ها که پس از آمدنش به بازار طرفداران زیادی پیدا کرد چادر ملی بود. البته باید گفت که این مدل مخلفانی را هم به دنبال داشت ولی به‌خاطر آن‌که تعداد موافقان بیشتر بود و طرفدارانش زیادتر بودند، گسترش بسیاری یافت و دیگر افراد نیز از آن استقبال کردند. موافقان معتقد بودن که این چادر نیازی به نگهداشتن ندارد و برای خانم‌ها راحت‌تر است. اما مخالفان نیز دلایلی داشتند که افراد را قانع می‌کرد. پرا که برخی از خانم‌ها این چادر را لوده کرده بودند و نیز مدلی از آن رایج شد ( مدل ماهی و تنگ) که هیچ شباهتی به چادر نداشت. و این دلایل بود که افراد معتقد بوند که چادر ملی شبیه مانتو است. اما چادر ملی در اصل یک چادر ساده است که در دو طرفش دارای آستین می‌باشد. در مدل آستین آن طرح‌های مختلفی وجود دارد، برخی از آن ها از آرنج به پایین دارای آستین هستند و برخی دیگر نیز مانند کلوش و یا حتی راسته هستند. این چادر بر روی آستین معمولاً با حریر یا نوار و نیز منجوق دوزی تزئین و کار شده اند. چادرملی در دو مدل جلو باز و جلو بسته( زیب و دکمه مخفی) طراحی شده‌اند.

 

3 - چادر دانشجویی یا خبرنگاری:  یکی از چادرهای ساده ایرانی، چادر دانشجویی یا خبرنگاری اند که به صورت کلوش دوخته شده اند. این چادر نیز دارای کش است و جلو آن باز می‌باشد و برای دوخت آن نیاز به الگو مشخصی می‌باشد.

 

4- چادر کمری: یکی دیگر از مدل‌ها چادرکمری است که به نام چادرقجری نیز شناخته می‌شوند. این چادر را همانند پیراهن می‌پوشند. این مدل چادر از پست سر یک تکه می‌باشد اما از جلو دو تکه است و قسمت خاص آن این است که قسمت پایین با کمربندی به دور کمر گره می‌خورد و برای همین به این نام، نامیده شده است. درقسمت بالایی آن چادر ساده است و با کش بر روی سر قرار می‌گیرد و بلندی آن تا زانو می‌باشد. مدلی از این چادر وجود دارد که قسمت بالایی مانند یک مقنعه آستین‌دار است. اندازه‌آی که برای این چادر نیاز است به اندازه چادر ساده می‌باشد.

 

5-  چادر شالی: این چادر بیشتر شبیه مانتویی است که از جلو بر روی آن یک شال وصل شده است و دارای یک زیپ مفی است که جلوی آن بسته می‌شود. برخی از مؤسسات و شرکت‌ها این مدل را برای خانم‌ها به عنوان فرم رسمی سفارش می‌دهند؛ چرا که معتقدند ظاهری پوشیده و باوقار تر را به‌جود می‌آورد.

 

6- چادر بحرینی (بحرانی): یکی دیگر از مدل‌های زیبای چادر، مدل بحرینی است که برای دوخت آن به 2/5 متر پارچه در عرض 180 سانتی متر و یا 5 متر پارچه در عرض 100-90 سانتی متر نیاز می‌باشد. اگر برای دوخت این چادر عرض کم در اختیار باشد، در دوتکه دوخته می‌شود. این چادر به این صورت است که در برش پایین هلالی شکل به‌جود می‌آید و آستین‌ها به صورت جدا قرار دارند و از آرنج به چادر متصل می‌شوند. این مدل چادر در آستین‌ها گشاد و با عرض 25 سانتی متر می‌باشند. بر روی این آستین‌ها به وسیله حریر و گل دوزی و نیز منجوق دوزی طراحی می‌شوند.

 

7 - صدفی بحرینی: این مدل چادر نیز شبیه به چادر بحرینی است؛ اما در بالای سر، به صورت مقنعه‌ای ( سایبان) و نیز دارای رو بنده بر جلوی صورت است. این چادر در جلو نیز دارای زیپ است، اما زیپ آن مخفی نیست.

 

8- چادر لبنانی: این مدل در مدل اصلی خود شبیه مانتو کلوش می‌باشد، چون این مدل چادر دارای آستین نیست و فقط جایی برای بیرون آوردن دست‌ها ایجاد شده است و دارای یک مچ 10 سانتی متری می‌باشد. این چادر با یک کش بر روی سر قرار می‌گیرد و نیز جلوی آن به صورت مورب بسته می‌شود؛ به‌طوری که بر سمت لبه راست چادر به اندازه مچ کش دوخته می‌شود که آن در دست چپ انداخته می‌شود و قسمت چپ چادر نیز در پهلوی راست قرار می‌گیرد. همچنین این چادر به‌گونه‌ای است که از زیر چانه و روی سینه به کمک یک دکمه بسته می‌شود و دیگر هیچ جای بدن پیدا نیست. برای دوخت این چادر به 3/5 متر چادر در عرض 180 سانتی متر نیاز می‌باشد.

 

9- چادر صدفی لبنانی: این مدل نیز به مدل لبنانی شبیه است. اما در بالای سر آن به صورت مقنعه‌ای یا چانه دار وجود دارد و در جلوی آن زیپ می‌خورد.

 

10- چادر عراقی: این مدل همان چادر عربی است که روی چادر برشی برای بیرون آوردن دست‌ها وجود دارد و مچ ندارد. این چادر جلو باز است و برای دوخت آن به 7/5 متر پارچه با عرض 100-90 سانتی متر نیاز است. این چادر‌ها به صورت آماده نیز موجود است. این چادر به عبا شباهت فراوانی دارد و فقط در دوخته شانه تفاوت دارد. پس در خرید آن باید دقت کرد.


بهترین مدل چادر زنانه مجلسی

 

11- چادر حجازی: در این مدل استین از زیر بغل برش می‌خورد و شکل معمولی دارد. این مدل نیز همانند مل لبنانی به صورت مورب بسته خواهد شد و برای دوخت آن 5 متر پارچه در عرض 180 سانتی متر مورد نیاز است.

 

12- چادر جلابیب: این مدل بیشتر رایج است؛ چرا که خجاب را کامل و راحت‌تر کرده است. این چادر توسط خانم‌های ایرانی طراحی شده است. این چادر با چهارده ویژگی‌خود محبوب دل‌های افراد شد و سایتی را به نام خود راه اندازی کرد حال در دیگر کشورها نیز مورد استقبال قرار گرفته است. این چادر با شعار( حجابم مرا حفظ کند، نه من حجابم را.) در دل افراد محبوب شده است. این مدا دارای تنوع طرح و مدل و3 طرح مشکی، احرام و رنگی می‌باشد.

13- چادر ملائکه:  درباره چادرملائکه لازم است به این نکته مهم اشاره نماییم که این چادر بسیار شبیه به چادر دانشجویی می باشد اما یک تفاوت جزئی با چادر دانشجویی دارد. درواقع در قسمت آستین این چادر یک شکافی وجود دارد که سبب زیبایی بیشتر چادر ملائکه شده است.

 

14-چادر قجری: با توجه به اسم این چادر می توان حدس زد که مدل این چادر چگونه است و مربوط به چه دوره  ای می باشد. در واقع این چادر بسیار قدیمی می باشد و در گذشته از آن استفاده می شده است. طراحی این چادر به گونه  ای است که دارای دو قسمت می باشد. قسمت پایینی چادر شبیه به یک دامن است که به وسیله یک بند به دور کمر محکم می شود. همچنین درباره قسمت بالایی چادر قجری نیز لازم است که بگوییم همانند یک چادر ساده است. اگر شما از این مدل چادر استفاده می نمایید بهتر است که این چادر را به همراه یک روسری بلند و بزرگ استفاده نمایید.

 

15- چادر عربی: درباره چادر عربی لازم است به این نکته مهم اشاره شود که این چادر نام دیگرش چادر جده است پس چادر عربی در واقع همان چادر جده است. این چادر مخصوص کشورهای عرب زبان است و به خصوص بانوان عراقی بیشتر از این چادر استفاده می نمایند. این چادر بر خلاف سایر چادرهای دیگر نه کش دارد و نه زیپ و دکمه! پس استفاده از آن برای بانوان آسان است.

 

 

انواع پارچه چادر

 چادر‌های مشکی در کل به دو دسته ساده و طرح دار دسته بندی می‌شوند. این چادرها نیز در جنس‌های حریر اسود، کریستال و کن کن ( از جمله در چادرهای مشکی ساده) وجود دارند.

1 -حریر اسود: این پارچه دارای تنوع فراوانی است. از مزیت‌هایی که این نوع پارچه دارد این است که هرگز چروک نمی‌شوند، خاک نمی‌گیرند، پرز نمی‌گیرند و نیز بسیار بادوام است. همچنین باید گفت که این پارچه در رنگ مشکی خود به رنگ بور نمی‌زند و تار و پودش کاملاً مشخص است. این نوع پارچه در دونوع کره‌ای و ژاپنی موجود است و تفاوت این دو این است که مدل ژاپنی آن سبک‌تر و مشکی‌تر است. و علاوه بر آن قطر طاقه ژاپنی کم تر از طاقه کره‌ای می‌باشد.

 

2- کریستال: این نوع پارچه بسیار سبک و دارای حالتی مخمل مانند است. از این مدل برای چادرهای مدل دار بیشتر استفاده می‌شود چرا که دارای ریزش است.این مدل نیز در دو نوع ژاپنی و کره‌ای آن موجود است که مدل ژاپنی مخمل‌تر و مشکی تر و از مدل کره‌ای است. همچنین مدل ژاپنی نسبت به کره‌ای چروک کمتری می‌گیرد. علاوه بر این‌ها تار و پود این پارچه باچشم دیده نمی‌شود.

 

3 -کن کن: یکی دیگر از پارچه‌های سبک و لطیف پارچه کن کن است که از زیبایی و ظرافت بالایی برخوردار می‌باشد. این مدل نیز دارای دو مدل کره‌ای و ژاپنی می‌باشد؛ که مدل کره‌ای آن در دو نوع معمولی و مات نرگس وجود دارد که جزء اصلی‌ترین نوع این پارچه است. کن کن مات نرگس از ضخامت بسیاری برخوردار است. اما نوع ژاپنی این پارچه بسیار سبک و مشکی می‌باشد.

 

4 -طرح دار: این مدل‌ها انواع مختلفی همچون: مات، لمه دار و نیز براق می‌باشد. طرح و نقش این پارچه‌ها نیز بسیار متنوع و در انواع گل، شکل هندسی، ابر و باد و... می‌باشند. این نوع پارچه هم نیز در دو نوع کره‌ای و ژاپنی نیز موجود است. که ژاپنی آن مشکی تر و سبک‌تر از کره‌ای آن است.

 

5-پارچه های چادری رنگی را می توان به دو گروه نمازی و مجلسی طبقه بندی نمود: پارچه‌های چادر نماز در مدل‌های ایرانی متنوع است که می‌توان از مدل‌های بروجرد، کاشان، کودری و...آن نام برد. پارچه‌های چادر نمازی در مدل‌های خارجی نیز موجود است که می‌توان به اندونزی، هند، پاکستان و... آن اشاره کرد. پارچه‌های چادری مجلسی نیز در انواع مختلفی همچون: طلاکوب، نقره کوب و نگین‌دار نیز موجوداند.

 

6- پارچه چادر نانو برای گرم ترین و سردترین فصل های سال: یکی از طراحی‌های فناوری نانو در چادر می‌باشد که این چادر ضد لک و آب برای روز‌های بارانی است و قطرات آّ و بازان و گل و لای درون آن نفوذ نمی‌توانند کنند. در طراحی این چادر از اثری که آب بر روی برگ‌های نیلوفر آبی می‌گذارد استفاده کرده‌اند که آب درون آن‌ها نفوذ نمی‌کند. یکی دیگر از چادرهاییی که این فناوری طراحی کرده چادر خنک کننده برای روز‌های گرم سال است. هر دو این چادر‌ها علاوه بر قابلیت‌هایی که گفته شد از خاصیت مهم ضد الکترسیته ساکن و آنتی باکتریال برخوردارند.

 

معرفی مدلهای پرطرفدار چادر زنانه در بازار

 

چادرهای زنانه (شماره ۱۴۲)

لازم است که بدانید چادر شماره ۱۴۲ همیشه مورد استقبال خانم ها قرار گرفته است و همواره بانوان زیادی خواهان خرید این چادر هستند چرا که پوشش این چادر به گونه ای است که می توان در هنگام پوشیدن آن ساق دست ها و پوشیه را استفاده کرد و نظم چادر به هم نمی ریزد.

در اصل این چادر برای بانوانی که شاغل هستند بسیار مناسب می باشد. در دوخت این چادر با توجه به مدل و اندازهای که دارد در مقایسه با سایر چادرهای دیگر پارچه بیشتری به کار رفته است. درواقع پارچه چادری که برای دوخت این نوع چادر نیاز است باید ۵ تا ۶ متر باشد که همین زیادی پارچه سبب می شود تا بانوان بتواند در هنگام انجام فعالیت ها راحت تر باشند و بتواند به راحتی از این مدل چادر استفاده نمایند. در دوخت این چادر از زیپ یا دکمه استفاده شده است.

همچنین لازم است به این نکته مهم نیز اشاره شود که این پارچه ها از جنس سوپر کن مروارید است و یک شرکتی در کره جنوبی اقدام به تولید و تهیه این پارچه ها کرده است.این سری از پارچه ها را با پارچه  ای که بسیار لطیف است تولید کرده که توانسته فروش بالایی داشته باشد و کیفیت خود را نیز حفظ نماید. از ویژگی های این پارچه لازم است به دو نکته مهم اشاره شود؛ اولین که چنین پارچه  ای چروک نخواهد شد و همچنین مقاومت بسیار بالایی در برابر نخ کش شدن دارد.

 

چادر بیروتی (شماره ۸۰۷۱)

لازم است در ابتدا به این نکته اشاره نماییم که چادر بحرینی یا چادر بیروتی در واقع از چادر جده عبای عربی و چادر لبنانی الهام گرفته شده است. طراحی این چادر به گونه  ای است که لبه های جلویی چادر به روی یکدیگر قرار می گیرند اما از داخل یک کش قرار گرفته که به طرف دیگر به وسیله دکمه بسته می شود و مانع از باز شدن چادر می گردد.

درباره قسمتی از چادر که به روی سر قرار می گیرد لازم است به این نکته مهم نیز اشاره شود که یک هد می باشد که به روی سر بانوان چفت می شود و دیگر تکان نمی خورد و همچنین از نمایش موهای سر بانوان جلوگیری می نماید و کاملاً به روی سر کیپ می شود.

ویژگی مهم دیگر این چادر این است که به همراه چادر یک یقه اضافه شده است. وجود یقه سبب می شود تا بانوان بتوانند حجاب خود را کاملا حفظ نمایند و درواقع وجود هد روی سر و کیپ شدن یقه جای مقنعه را می گیرد و بانوان می توانند با پوشیدن چادر حجاب خود را کاملاً حفظ نمایند.

درباره پارچه چادر بیروتی لازم است به این نکته مهم نیز اشاره شود که این پارچه از جنس کرک است و دارای نخ ابریشم می باشد همین سبب شده تا این چادر سبک باشد و ایستائی بهتری نیز داشته باشد. این چادر توسط یک شرکتی در ژاپن تولید شده است.

 

چادر دانشجویی مچ دار (شماره ۸۰۵۵)

از چادرهایی که دارای یک سبک و سیاق ایرانی هستند می توان به چادر دانشجویی اشاره کرد. درواقع اگر چادر دانشجویی مچ دار باشد که از جنس کلیپ کریستال نیز است از آن دست مدل هایی است که سبک است و طرفداران بسیار زیادی دارد.

چادرهای دانشجویی مچ دار از این جهت خوب هستند که بانوان چادری می توانند بدون آنکه نیاز باشد تا چادر خود را نگه دارند یا به سختی دست خود را از درون چادر خارج کند در حالی که حجاب شان کاملاً رعایت شده است می توانند به وسیله چادر مچ دار از دست خود آزادانه استفاده کند. درواقع این چادر برای آن دسته از بانوانی که شاغل، دانشجو یا بچه دارند بسیار مناسب می باشد. حتی بانوان به وسیله این چادر می توانند به آسانی کیف خود را حمل نمایند.



بهترین مدلهای چادر زنانه در بازار

 

چادر اماراتی کرپ حریرالاسود (شماره ۸۰۲۶)

در واقع چادر اماراتی کرپ حریر الاسود یک چادر عربی است اما از چادر عربی جده که حالت عبایی دارد راسته تر می باشد. همچنین چادر امارتی دارای آستین است و درواقع وجود آستین برای چادر سبب شده تا چادر ایستاده تر به نظر برسد.

بسیاری از خانم ها هستند که به چادرعربی علاقه دارند اما مشکل شان با چادر عربی این است که گشاد می باشد. اکنون مدل عمارتی کرپ حریرالاسود این مشکل را حل کرده و با وجود آستین سبب شده تا چادر حالت ایستایی به خود بگیرد و دیگر گشاد به نظر نرسد و برای بسیاری از بانوان این چادر انتخاب مناسبی می باشد. لازم است به این نکته نیز اشاره نماییم که با توجه به اسم این چادر بدیهی به نظر می رسد که این چادر مخصوص امارات و کویت باشد.

 

چادر صدفی (شماره ۱۱۷)

از معروف ترین و پرفروش ترین چادر های زنانه می توان به چادر صدفی طرح دار اشاره کرد این چادر دارای ساق و پوشیه است که همین ویژگی سبب شده تا به یک انتخاب خوب برای بانوان باحجاب تبدیل شود. چادر به نسبت چادرهای دیگر پارچه بیشتری مصرف کرده است و همین سبب شاد تا به چادری راحت و آزاد تبدیل شود. پارچه این چادر توسط یک شرکت که در کره جنوبی واقع شده است تولید می شود. چادر صدفی برای بانوان یک انتخاب بسیار مناسب است چرا که در برابر چروک شدن و نخ کش شدن بسیار مقاوم می باشد.

 

چادر جلابیب (شماره ۱۰۶۱)

از دیگر چادر هایی که دارای سبک و سیاق ایرانی می باشند لازم است که به چادر حجابی یا همان چادر جلابیب اشاره نماییم. درواقع این چادر به نسبت چادرهای دیگه دارای طراحی متفاوتی است که سبب می شود تا بانوان به راحتی از پوشش خود استفاده نمایند. این چادرها شبیه چادر های قدیمی ایرانی طراحی شده اند. درواقع قسمت جلوی چادر به وسیله یک زیپ مخفی بسته شده است و شما می توانید در هنگام پوشیدن این چادر حتی با لباس خانگی خود بیرون بروید چرا که با پوشیدن این چادر ابداً پوشش زیر چادر دیده نمی شود.

همچنین به وسیله هد که روی سر شما قرار می گیرد از پوشیدن مقنعه بی نیاز می شوید و همچنین نوع طراحی چادر به گونه ای است که شما می توانید به راحتی از کوله پشتی استفاده کنید. این چادر دارای زیپ مخفی است که اگر بانوانی دارای فرزند کوچک می باشد می توانند به آسانی به فرزند خود شیر بدهند همچنین این چادر دارای ساق دستی می باشد که به روی مچها کیپ می شود و شما را از پوشیدن مانتو و یا ساق دست بی نیاز می نماید.

داخل چادر نیز یک جیب مخفی وجود دارد که شما میتوانید با تلفن همراه خود یا دسته کلید خود یا حتی کیف پول را درون این جیب مخفی قرار دهید. این چادر برای پیاده روی، برای دانشجویان و برای افراد شاغل بسیار مناسب می باشد. جنس پارچه این چادر از پارچه حریرالاسود است که سبب شده تا چادر بسیار سبک باشد و انتخاب خوبی برای بانوان به حساب بیاید.

 

چادر سنتی ندا (شماره ۱۴۰)

از محبوب ترین چادرها می توان به چادر معمولی یا چادر سنتی اشاره کرد. درواقع بسیاری از خانم هایی که حجابشان مانتو است نیز یک یک چادر معمولی دارند تا بتوانند چادر را در مکان های مختلف یا در اماکن مذهبی بپوشند. اکثر بانوان از طرفداران این چادرهستند که این چادر در عین سادگی بسیار شیک می باشد و می تواند یک انتخاب خوب محسوب شود. همچنین چادر سنتی ندا بسیار سبک می باشد و گشاد نیست و در نهایت دست و پاگیر نمی باشد. این چادر برای اکثر بانوان شاغل یا دانشجو یک انتخاب خوب و مناسب است.

 

چادر حجاب (شماره ۱۰۴۹)

از چادرهای شیک و مجلسی می توان به چادر اسرا اشاره کرد. این چادر از مدل جده عربی می باشد که دارای سنگ کاری است و شرکت حجاب فاطمی آن را تولید کرده است و درواقع این چادر نشان دهنده یک چادر با اصالت عربی می باشد.

این چادر حجاب بسیار شبیه به طراحی چادر جده عبایی است که در واقع خود چادر به چادر عبایی معروف شده است. طراحان در چادر جده عربی از پارچه بسیاری استفاده کرده اند و همین باعث شده که عرض چادر بسیار زیاد باشد و در واقع چادر گشاد به نظر می رسد اما از منظر پوششی بسیار مناسب است و کاملا سبب راحتی بانوان  می باشد. لازم به ذکر است که چادر جده عبایی به گونه  ای طراحی شده است که جلوی آن باز می باشد.

 

چادر عربی (شماره ۱۰۳۱)

درباره جنس پارچه چادر عربی باید بگوییم که جنس آن از حریرالاسود است. استفاده از این نوع پارچه برای چادر سبب شده تا چادر بسیار سبک و ساده باشد و برای بانوان دانشجویان شاغل انتخاب بسیار مناسبی است.

درواقع این چادر از معدود چادرهای عربی است که سبک می باشد و همانگونه که از اسمش پیداست نیز چادر اماراتی عربی مخصوص کشور امارات است. این چادر عربی اماراتی با سایر چادر های عربی تفاوت های عمده ای دارد اما یک تفاوت که می توان به آن اشاره کرد این است که آستین های این چادر ۳۵ سانتی متری است که با سایر چادرهای عربی متفاوت است. همچنین لازم است که بگوییم قسمت جلویی چادر به گونه  ای طراحی شده که باز باشد بانوان می توانند با توجه به سلیقه خود جلوی چادر را به وسیله دکمه زیپ و یا حتی بند بسته نگه داردند تا چادری که استفاده می کنند مناسب سلیقه خودشان باشد و در آن احساس راحتی کنند.

 

چادر دانشجویی (شماره ۱۰۲۲)

از چادرهایی که دارای سبک ایرانی است می توان به انواع چادرهای دانشجویی اشاره کرد. چادرهای دانشجویی بسیار شبیه به چادرهای ایرانی می باشند با این تفاوت که در چادر یک شکاف وجود دارد که بانوان می توانند دستان خود را از این شکاف خارج نمایند تا آزادانه با رعایت حجاب خود از دستانشان استفاده نماید. درواقع این چادر برای بانوانی که شاغل یا دانشجو هستند و حتی بچه دارند بسیار مناسب می باشد چرا که این بانوان می توانند به راحتی حجاب خود را حفظ نمایند و از دستان خود نیز به آسانی استفاده کنند و دیگر نگران برهم خوردن حجاب شان نباشند.

این چادر نسبت به سایر چادرهای دانشجویی این مزیت را دارد که دانشجو می تواند از کیف خود در زیر چادر یا حتی روی چادر استفاده نماید و نگرانی از این بابت نداشته باشد. همچنین چادر در محل قرارگیری سرد دارای کش می باشد که به آسانی به روی سر قرار می گیرد و چفت می شود و دیگر تکان نمی خورد و از این بابت می تواند یک انتخاب خوب برای بانوان دانشجو باشد.

درباره پارچه برای دوخت این چادر استفاده می نمایند لازم است که بگوییم جنس پارچه از کرپ ناز است که بسیار سبک می باشد و تارو پود چادر ضخیم است و برای بانوانی که مدت زیادی در بیرون هستند یک انتخاب مناسب است.

 

چادر لبنانی

درباره چادرهای لبنانی باید بگوییم که این چادر همانگونه که از اسمش پیداست مخصوص کشورهای عربی است و از چادر عربی الهام گرفته شده است. بانوان لبنانی یا فلسطینی بیشتر از این نوع چادر استفاده می نمایند. درباره طرحی این چادر لازم است به این نکته اشاره شود که این چادر همانند سایر چادرهای عربی دارای عرض زیادی می باشد.

 

 

جمع بندی

زمانی که می خواهید چادر بخرید باید حتماً به قیمت چادر و جنس پارچه آن توجه داشته باشید. درواقع لازم است که بدانید یکسری ویژگی ها و نکات همانند نوع دوخت، مدل چادر و جنس چادر به روی قیمت چادر تاثیر می گذارد. شما بانوان گرامی می توانید با توجه به نوع نیاز خود و هزینه  ای که می خواهید برای چادر بپردازید، چادر مناسب خود را مطابق با سلیقه تان انتخاب نمایید.

از نکات مهمی که باید حتماً در هنگام خرید چادر به آن توجه داشت نوع دوخت پارچه یا همان نوع دوخت چادر است. درواقع هر چقدر که دوخت چادر ظریف تر و منظم و مرتب تر باشد زیبایی چادر خودش را بیشتر نشان می دهد و در تن شما نیز قواره و اندازه خود را حفظ می نماید.

هنگام خریدن چادر بهتر است به سراغ چادرهای بروید که سبک هستند و پارچه های نرم و لطیفی دارند که چروک نمی شوند و در برابر نخ کش شدن مقاوم هستند. همچنین اگر شما دارای بچه هستید یا دانشجو و شاغل می باشید بهتر است چادری را انتخاب نمایید که در آن آزاد هستید.

بعد از خریداری کردن چادر بهتر است که آن را با دست بشویید چرا که به این طریق دیگر چادرتان در برخورد با محیط های متفاوت دچار پرز نمی شود و همچنین در برابر چروک شدن نیز مقاوم می شود.

 

 

 

نظرات کاربران