راهنمای خرید اسپری بدن

راهنمای خرید اسپری بدن

معمولا تعریق زیاد بدن انسان در طول روز و به ویژه در فصل تابستان و گرما باعث ایجاد بوی بد در بدن می‌شود. علت ایجاد این بوی بد وجود باکتری‌ها در حین تعریق بدن است. محصولات مختلفی برای از بین بردن بوی بد و یا بوی عرق وجود دارند.

انواع عطرها و یا دئودورانت‌ها از جمله این محصولات هستند. در این بین محصولات ضدعرق هم جای خود را دارند و توسط افراد بسیاری مورد استفاده قرار می­گیرند. اما با وجود این همه تنوع در محصولات موجود بهترین راه برای رفع بوی بد بدن چیست؟! یکی از وسایل پر کاربرد خانم­ها و آقایان، اسپری خوشبو کننده بدن است که حتما در کیف لوازم آرایش یک خانم دیده می­شود. انواع مختلفی از اسپری­های خوشبو کننده وجود دارند که طبق سلیقه و نوع کاربرد، می­توان نوع خاصی از آن را انتخاب نمود.

این نوع از دئودورانت­ها یا ضدعرق­ها، به سرعت بر روی پوست خشک شده و معمولا به مدت بیشتری از بو و عرق کردن جلوگیری می­کنند؛ اما دارای قیمت بیشتری هم هستند. در تمام دنیا نیمی از فروش کل ضدعرق و دئودورانت به اسپری­ها اختصاص دارد.

در اين مقاله قصد داريم با ارائه توضيحات کاملي درباره اسپري بدن، شما را با ابعاد گوناگون آن آشنا کنيم. اگر قصد خريد اين محصول را داريد توصيه مي کنيم ما را تا انتهاي اين مقاله همراهي کنيد تا خريدي مطمئن و آگاهانه انجام دهيد. با ما همراه باشيد.سایت ایمالز یا ارائه ی قیمت اسپری خوشبوکننده های مختلف بدن و برندهای مختلف و متنوع شما را در یک انتخاب به صرفه و سریع یاری می رساند.

 

انواع اسپری‌های خوشبو کننده بدن

در بازار دو نوع اسپری خوشبوکننده بدن موجود است و شامل نوع ضدعرق و خوشبوکننده می­باشد. نوع ضدعرق آن­ها، دارای ترکیب‌هایی به نام آلومینیوم کلراید و آنتی‌باکتریال هستند که قادرند مانع تعریق بیش از حد شوند و همچنین حجم باکتری‌های موجود در دانه‌های عرق را کاهش دهند. به این ترتیب اجازه نمی­دهند که به دلیل تعریق بیش از حد، زیر بغل بد بو شود.

به دلیل اینکه اسپری‌های خوشبوکننده بدن، فقط دارای مواد خوشبوکننده‌ هستند، به کاهش میزان تعریق یا کم شدن تعداد باکتری‌های موجود در عرق کمک چندانی نمی‌کنند. معمولا اسپری‌های خوشبوکننده از انواع ضدعرق آن­ها اثر کمتری دارند. زیرا بعد از گذشت چند ساعت، ترکیب بوی عرق و مواد خوشبوکننده موجود در این اسپری‌ها، بوی نامطلوبی را ایجاد می­کند.

در صورتی که فرد زیاد عرق نمی‌کند یا عرق او بدبو نیست، توصیه می­شود از اسپری‌های خوشبوکننده بدن استفاده کند. اما در صورتی که فرد هم زیاد عرق می‌کند و هم دارای عرق بدبو است، باید از اسپری‌های ضدعرقی استفاده نماید که عبارتantiperspirant» » روی آن­ها درج شده است.

راهنمای خرید اسپری بدن

تولید اسپری‌های ضدعرق به منظور پیشگیری از تعریق بدن بوده و از عرق کردن لباس‌ها جلوگیری نمی­کند. به همین ‌‌دلیل برای دستیابی به نتیجه مطلوب از عملکرد این محصولات، باید آن­ها به طور مستقیم روی پوست بدن اسپری شوند. زیرا استفاده از اسپری‌های ضدعرق روی لباس در پیشگیری از عرق کردن یا حتی بدبو شدن ناحیه زیر بغل تأثیری ندارد.

البته می‌توان اسپری‌های خوشبوکننده را روی لباس نیز اسپری نمود و آن­ها را مستقیما روی پوست استفاده نکرد. اما ترکیب‌هایی در برخی از این اسپری‌ها موجود است که در صورت تماس مستقیم با پارچه لباس، روی آن لکه ایجاد می­کنند. همچنین قبل از استفاده از انواع اسپری‌های خوشبوکننده یا ضدعرق،‌ لازم است پوست بدن کاملا خشک و تمیز باشد.

حجم های رایج

شرکت های سازنده اسپری بدن، این محصولات را در بسته بندی های مختلف با حجم های گوناگون به بازار عرضه کرده اند. این بسته بندی ها، شامل حجم های 60، 100، 150، 200 و 250 میلی لیتری هستند و شما می توانید بر حسب نیازتان یک محصول دارای حجم مناسب را خریداری کنید.

تفاوت بین انواع مردانه و زنانه

تعداد غدد عرق کننده در زنان بیشتر از مردان است، اما اصلا به این معنا نیست که بیشتر عرق می­کنند. زیرا مقدار عرق تولید شده در هر غده عرقی مردان نسبت به زنان بیشتر است. بنابراین مردان و زنان در اسپری­های مخصوص به خودشان به تفاوت­های فرمولی نیاز ندارند، اما چرا مام­های زنانه و مردانه با هم تفاوت دارند؟

تنها تفاوتی که در تولید این محصول برای مردان و زنان وجود دارد، رایحه و عطر مام­هاست که ممکن است زنانه­تر یا مردانه­تر باشد. همچنین همیشه محصولات زنانه بنا به دلایل غیر منطقی از محصولات مردانه گران­تر به فروش می­رسند.

محصولات ضد حساسیت تهیه کنید!

افرادی که دارای پوست بسیار خشک و یا حساس هستند، بهتر است دقت بیشتری در استفاده از اسپری­ها داشته باشند و نوع ضد حساسیت آن را خریداری کنند. این محصولات علاوه بر افزایش خشکی پوست می­توانند موجب تحریک و التهاب شدید در پوست نیز شوند.

همه افراد از جمله افرادی که پوست حساس دارند، بهتر است از مام یا اسپری تا چند ساعت بعد اصلاح موهای زائد زیر بغل استفاده نکنند تا پوستشان کاملا تسکین پیدا کند. ممکن است مواد موجود در مام­ها به دلیل نازک و حساس بودن پوست زیر بغل، باعث ایجاد حساسیت، قرمزی و حتی سوختگی در پوست این ناحیه شوند.

پایدارترین رایحه­ ها کدامند؟

معمولا اعدادی مثل 24 ساعت و 48 ساعت به عنوان مدت زمان ماندگاری اسپری ها بیان می شود. اما پایداری واقعی این محصولات به عوامل گوناگونی بستگی دارد.کاهش درصد (غلظت) ترکیبات معطر (اروماتیک) یا به عبارت دیگر افزایش مقدار الکل، در کاهش شدت و طول عمر عطر مؤثر است. یعنی هر چقدر مواد معطر بیشتر و الکل کمتر باشد، عطر پایداری بیشتری خواهد داشت. بنابراین نام‌های مختلفی که بر روی شیشه‌های عطر وجود دارد، بر اساس میزان ماده معطر در آن است.

از ترکیب آب و الکل به‌ عنوان حلال مواد معطر استفاده می­شود. در عمل گرمای بدن موجب تبخیر شدن سریع حلال شده، در نتیجه عطر روی پوست باقی می­ماند و به‌ تدریج در طول چند ساعت تبخیر می­شود. ماندگاری بوهای تند از بوهای ملایم بیشتر است، پس باید در انتخاب عطر دقت نمود.

افراد در تمام گروه­های سنی و جنسی مجاز به استفاده از اسپری­های ضدعرق و خوشبوکننده بدن هستند، اما برای برخی از افراد محدودیت­هایی در استفاده از این محصولات وجود دارد. مثلا چنانچه فرد پس از اولین استفاده از یک نوع اسپری خاص دچار خارش پوستی شد، یعنی به ترکیب­های موجود در آن محصول خاص حساسیت دارد و نباید از آن استفاده کند. پوست زیر بغل در اثر استفاده مداوم از اسپری­هایی که موجب خارش زیر بغل می­شوند، به مرور زمان تیره­تر می­شود. زیرا خاراندن مکرر پوست، افزایش فعالیت رنگدانه­های پوستی و در نتیجه تیره­تر شدن رنگ آن را به دنبال دارد. در افراد مبتلا به اگزما احتمال ایجاد حساسیت در اثر استفاده از اسپری­های ضدعرق بیشتر است. توصیه می­شود افرادی که در اثر اصلاح با تیغ، پوست زیر بغل خود را بریده­اند، به منظور جلوگیری از سوزش زخم­ها و ایجاد حساسیت در این ناحیه، تا مدتی از اسپری­های ضدعرق حاوی الکل استفاده نکنند و از انواع بدون الکل آن­ها کمک بگیرند. افرادی که مبتلا به آسم و آلرژی یا بیماری­های تنفسی هستند نیز نباید برای کاهش تعریق از انواع خوشبوکننده­ها و ضدعرق­هایی که به صورت اسپری در بازار عرضه می­شوند، استفاده کنند. زیرا هنگام استفاده ممکن است ذرات و ترکیب­های موجود در اسپری­ها را استنشاق کنند و احتمال تشدید آسم و آلرژی وجود دارد.

نکاتی درباره خرید اسپری­ها

بهتر است از یک برند خاص بیشتر از 6 ماه استفاده نشود و فرد هر 6 ماه یک بار برند اسپری خود را تغییر دهد. زیرا به دلیل مقاوم شدن بدن انسان در برابر فرمولاسیون آن، ممکن است دیگر نتواند  آن تأثیر سابق را داشته باشد. احتمالا همه افراد با خرید یک اسپری جدید فکر می­کنند که چقدر این یکی بهتر از قبلی است! علت این امرجدید بودن آن اسپری است و به کیفیت آن مربوط نمی­شود. البته کارشناسان هنوز موفق به درک دلیل این موضوع نشده­اند؛ اما احتمال می­دهند که بین این مسئله و بسیاری از سازگاری­هایی که در بدن اتفاق می­افتد، ارتباطی وجود داشته باشد.

از جمله عوامل تأثیرگذار بر عطر زده شده به پوست: ترکیب شیمیایی بدن، رژیم غذایی و سن اشخاص می­باشد. در ضمن عطر حاوی مقادیر زیادی روغن‌های اسانس‌دار است. تأثیر روغن‌های اسانس‌دار روی پوست اشخاص متفاوت است و ممکن است برخی از آن­ها جذب پوست شوند. این مسئله موجب متصاعد شدن بویی از پوست می­گردد، در نتیجه بوی عطر نیز متفاوت خواهد شد.

شرکت سازنده

شرکت های گوناگونی در زمینه تولید اسپری بدن فعالیت می کنند. هر کدام از اين شرکت ها توانسته اند با توليد و عرضه محصولاتي جديد، تا حدودي نظر مشتريان را به خود جلب کند. امپر، اکو، بادي لاکچري، ريوکالکشن، آنيکا، ايروال، نيوآ، آديداس، بک، اکس، داما، سي گل، بيک، شي، بابيلون، ديوايز، هاليوود استايل، فا، ماليزيا، بليد، پيلور، آدرا، ماي، بلزا، بادي کر، اسمارت، لوتو، آون، دانهيل، اگزيت، سريس، ريچنا، کليون، لمسر، جگوار  و... از مطرح ترين برند هاي زمينه توليد اسپري بدن هستند. محصولات اين شرکت ها هم اکنون در بازار به وفور يافت مي شوند و هرکدام با توجه به کيفيت و قيمتي که دارند، تا حدودي مورد استقبال مصرف کنندگان قرار گرفته اند.

قيمت

قيمت اسپري هاي بدن موجود در بازار يکسان نيست و اين محصولات با قيمت هاي گوناگوني در بازار وجود دارند. از جمله موارد موثر در قيمت اين محصولات مي توان به حجم محصول، شرکت سازنده، ماندگاري و... اشاره کرد. به طور کلي اين محصولات در بازار بين 20 هزار تومان تا 300 هزار تومان به فروش مي رسند.

يکي از مواردي که در خريد هر محصول لازم است مورد توجه قرار دهيد، مشخص کردن ميزان هزينه اي است که براي خريد آن محصول مي خواهيد صرف کنيد. اين امر سبب مي شود تا از ميان محصولات متنوع موجود در بازار، سريع تر بتوانيد به محصول مناسب خود برسيد.

از ديگر نکات مهم، توجه به اصالت برند کالا و دارا بودن استاندارد هاي لازم است. زيرا محصولاتي مانند اسپري بدن به طور مستقيم بر روي بدن شما استفاده مي شود و استفاده از محصولات غيراستاندارد مي تواند سلامت شما را به خطر بيندازد. براي اين منظور لازم است محصولات مورد نظر خود را از فروشگاه ها و سايت هاي اينترنتي معتبر خريداري کنيد.در سایت ایمالز می توانید بسته به جنسیت به قیمت انواع اسپری بدن زنانه و همچنین اسپری بدن مردانه از برندهای مختلف دسترسی یابید و یک خرید مطمئن را تجربه کنید.

 


نظرات کاربران