راهنمای خرید اکسیدان

راهنمای خرید اکسیدان

اکسیدان­ها موادی هستند که رنگ مو را فعال می­کنند. عمده استفاده این مواد، در رنگ مو است. هنگامی روشن کنندگی آن­ها بیشتر می­شود که درصد بالاتری داشته باشند و میزان روشن کنندگی آن­ها با داشتن درصد پایین تر، کمتر می­شود. تا جایی که در ترکیب با رنگ­ها، اکسیدان­های ضعیف را به عنوان اکسیدان­های پوشاننده مورد استفاده قرار می­دهیم. در اين مقاله قصد داريم راهنماي خريد اکسيدان را به شما ارائه کنيم. توصيه مي کنيم چنانچه قصد خريد اکسيدان را داريد، ما را تا انتهاي اين مطلب همراهي کنيد تا ضمن آشنا کردن شما با جنبه هاي مختلف اين محصول، شما را در خريدي مطمئن و درست ياري کنيم.

 

اکسیدان ها چگونه عمل می کنند ؟

رنگ موی دائمی، دارای آمونیاک و اکسیدان است. اکسیدان نقش کاتالیزور دارد و موجب باقی ماندن رنگ به صورت دائمی روی مو می­شود، اما بهتر است از اکسیدان‌های ضعیف‌تر استفاده شود، زیرا اکسیدان‌های قوی به مو آسیب می‌زنند. سولفور بیشتری از مو توسط اکسیدان‌های قوی پاک می‌شود، که این امر منجر به سفت شدن مو و کاهش قطر آن می‌شود. نقش آمونیاک در رنگ مو این است که با جدا سازی کوتیکول مو به رنگ اجازه نفوذ به داخل مو را می­دهد، برخی از رنگ‌ موها حاوی  آمونیاک زیادی هستند که موجب جدا شدن بیش از حد پیوندهای سولفور مو شده و نتیجه آن، نازک و شکننده شدن مو است.

انواع اکسیدان ها

اکسیدان­ها انواع مختلفی دارند که در ادامه مورد بررسی قرار می­گیرند:

۱- اکسیدان ۳ درصد یا شماره ۰٫۵ با حجم ۱۰: از این اکسیدان در موارد زیر استفاده می­شود:

  • جهت مخلوط کردن با رنگ های تیره مثل مشکی یا قهوه ای تیره که مایل نیستند رنگ آن ها تغییر کند یا پس از مدتی روشن شود.
  • برای ترکیب با رنگ روی موهای دکلره شده جهت دوام بیشتر استفاده می­شود.
  • برای دوام رنگساژ مش ها و همین طور جلوگیری از تغییر رنگ زمینه مو مورد استفاده قرار می­گیرد.

راهنمای خرید اکسیدان

۲- اکسیدان ۶ درصد یا اکسیدان ۱ با حجم ۲۰: از این اکسیدان در موارد زیر استفاده می­شود:

  • هنگامی که فرد نمی خواهد از رنگ های خیلی تیره برای پوشاندن تارهای سفید مو استفاده نماید و می­خواهد از رنگهای متوسط استفاده کند مصرف می­شود.
  • همینطور جهت دکلره کردن موهای ضعیف و موهایی که قبلا دکلره شده ولی در پایه های ۶ یا ۷ قبلا رنگ شده اند، با اکسیدان ۶ درصد می توان روی آن­ها مش یا هایلایت نمود.

راهنمای خرید اکسیدان

۳- اکسیدان ۹ درصد یا اکسیدان ۲ با حجم ۳۰: موارد استفاده این اکسیدان به شرح زیر می­باشد:

  • برای روشن کردن مو با رنگ و یا دکلره
  • همین طور برای شامپو شیمیایی نیز مناسب است.

راهنمای خرید اکسیدان

۴- اکسیدان ۱۲ درصد و یا اکسیدان ۳ با حجم ۴۰:  موارد استفاده این اکسیدان به شرح زیر می­باشد:

  • در رنگ­های دو مرحله ای و روشن کردن مو بدون دکلره
  • همین طور در ترکیب با رنگ­های کندتر و یا هایلایت با رنگ و دکاپاژ موهای تیره استفاده می­شود.

راهنمای خرید اکسیدان

نکات مربوط به استفاده از اکسیدان رنگ مو

  • برای داشتن موهای سالم باید هنگام دکلره نمودن و مش کردن همیشه از اکسیدان ۹ درصد استفاده شود. به دلیل سرعت اکسیدان ۱۲درصد در دکلره و مش، اکثر خانم­های آرایشگر که دنبال سرعت بیشتر در دکلره و مش هستند، از این اکسیدان استفاده می نمایند که این امر باعث آسیب دیدگی و خشکی موهای دکلره شده می شود. زیرا منجر به از بین رفتن کامل آب مو می­شود و در صورتی که همان روز خرد نشود با چند بار شستشو کم کم خرد شده و می­ریزد. استفاده از اکسیدان ۹ درصد در دکلره مش با اینکه موجب می­شود کار کمی طولانی شده و زمان بیشتری ببرد اما نتیجه کار بدون آسیب دیدگی است و بسیار رضایت بخش خواهد بود.
  • بعضی از بانوان اکسیدان را با آب رقیق می­کنند و با این کار می­خواهند مثلا ۹ درصد را به ۶ درصد تبدیل نمایند در صورتی که این کار باعث رقیق شدن رنگ و ضعیف شدن میزان پوشش دهی می­شود.
  • در ضمن متذکر می­شویم که مصرف اکسیدان باید به اندازه و مناسب باشد و دقت شود که دستورالعمل مصرف هر رنگی در آن مشخص شده؛ مثلا میزان اکسیدان این رنگ ۱ به ۱ یا ۱ به ۱٫۵ است.

بسته بندی اکسیدان ها

اکسیدان ها در بسته بندی هایی مختلفی ساخته و روانه بازار شده اند. بسته بندي هايی به صورت بطری های 50 ، 100 ، 200 و 300 ميلي ليتری از رايج ترين حجم هاي رايج در بازار هستند و شما مي توانيد بر حسب نياز خود يک اکسیدان دارای حجم مناسب را خريداري کنيد. البته لازم به ذکر است که این محصولات در حجم های بالاتر مثل 3000 میلی لیتر نیز در بازار موجود است که این حجم های بالا معمولا در آرایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند.

نکات مهم در خرید اکسیدان ها

  • در صورتی که شخص بخواهد موی خود را ۳ درجه روشن کند و موهای او نازک رنگ‌ نشده باشد، می‌تواند با استفاده از اکسیدان شماره ۲ یا همان ۹ درصد و ترکیب آن با رنگ دلخواه  مو را ۳ درجه روشن کند.
  • باید از اکسیدان­های درصد بالا برای موهای ضخیم‌ تر و تیره‌ تر استفاده شود.
  • برای روشن شدن موها تنها به اندازه یک درجه، اکسیدان شماره یک یا ۶ درصد پیشنهاد می‌شود. اکسیدان ۱۲ درصدی نیز برای روشن کردن ۴ تا ۵ درجه مو کاربرد دارد. باید توجه داشت که باید از ترکیب رنگ و اکسیدان استفاده شود و آن­ها به تنهایی هیچ تاثیری روی مو ندارند.
  • رنگ موی شماره ۰۰ برای موهایی که سفیدی آن­ها بیش از ۵۰ درصد است، پیشنهاد می‌شود.
  • در برخی از برندهای معروف، رنگ موهایی با نام اسپیشیال بلوند تولید می­شود که برای روشن کردن رنگ مو تا پایه ۶ درجه می­توان از این رنگ موها همراه با اکسیدان مناسب و بدون پودر دکلره استفاده کرد.
  • باید دقت کرد که با توجه به جنس و پایه اصلی رنگ مو، می­توان رنگ و اکسیدان مصرفی برای رنگ مو را انتخاب نمود. برای داشتن رنگ دلخواه باید در انتخاب اکسیدان و رنگ موی مناسب دقت شود.

شرکت هاي سازنده

شرکت هاي زيادي هستند که در زمينه توليد و عرضه اکسيدان فعاليت مي کنند. هر کدام از اين شرکت ها، محصولاتي را توليد و به بازار عرضه کرده اند که اين محصولات برحسب کيفيت و قيمتي که دارند، در ميان بانوان به محبوبيتي دست يافته اند. مورست، گليس، کريستال، هاروست، مارال، ايوروشه، نلي، آون، لافار، موپک، آلپسين، ديترون، بيوتا، لي لي نايت، والنسي، رنه بلانش، بون هير، بيول، اتود، پلانتور، اپتيما، بريول، هاليوود استايل، سينره، نايس، ريچنا، لورآل، ماي، سايوس، ريتون، آدرا، رديست، پي سي، انرژي، آردن، بس، ايوا، سيتي لايف و ... از مطرح ترين برند هاي زمينه توليد اکسيدان هستند.

قيمت

قيمت اکسيدان ها به عوامل مختلفي بستگي دارد. نوع (درصد) اکسيدان، حجم بسته بندي، شرکت سازنده و ... از موارد تاثيرگذار در قيمت اکسيدان ها هستند. قيمت اکسيدان ها معمولا زياد نيست و اين محصولات در بازار و فروشگاه هاي اینترنتی با قیمتی بين 10 تا 100 تومان به فروش مي رسد.

توصيه اي که در زمينه خريد اکسيدان براي شما داريم اين است که اکسيدان مورد نياز خود را از مراکز خريد و سايت هاي معتبر انجام دهيد. از آنجا که اکسيدان ها، به طور مستقيم بر روي مو هاي شما مورد استفاده قرار مي گيرند و تاثيرات مستقيمي را بر ساختار و زيبايي آن ها دارند، استفاده از اکسيدان هاي نامرغوب ممکن است صدماتي را به موهاي شما وارد کند.

 

 


نظرات کاربران