راهنمای خرید تنس عضلانی

راهنمای خرید تنس عضلانی

گرفتگی عضلانی زمانی روی می‌دهد که عضله دچار اسپاسم شده و در آن حالت باقی بماند. این حالت توسط هر عاملی که در انقباض یا ارتجاع عضله دخالت دارد رخ می‌دهد. مغز از طریق اعصاب، پیام هایی به عضلات می‌فرستد، وقتی سیگنال‌ها از اعصاب به عضلات می‌رسند یک سری فرایند مرتبط به حرکت مواد معدنی در داخل و خارج عضله، منجر به انقباض عضله می ‌شود

جریان الکتریکی به علت تفاوت غلظت مواد معدنی در دو طرف غشاء سلول برقرار می‌شود. در بدن انسان هر ماده معدنی، یک یا دو بار الکتریکی دارد. جمع جبری باز مواد معدنی باید در داخل و خارج سلول‌ها برابر باشد. اگر هر گونه تفاوتی موجود باشد، جریان الکتریکی در طول عضله برقرار می‌گردد. سدیم و کلسیم در ابتدا در خارج سلول‌های عضلاتی قرار دارند و پتاسیم در داخل این سلول‌ها استهنگامی که پیام از مغز به عضله می‌رسد، کلسیم به داخل سلول‌های عضلانی و پتاسیم به خارج از آنها حرکت می‌کنداین عمل منجر به یک فعالیت الکتریکی در طول عضله می‌شود که موجب انقباض عضله نیز می‌گردد. سپس هنگامی که بارهای الکتریکی نسبت به هم متعادل شوند از عضله رفع انقباض می‌شود. برای عمل طبیعی انقباض و ارتجاع عضلات نیاز به مقادیر کافی چربی و قند و اکسیژن است تا این مواد را تجزیه کنند. همچنین به غلظت کافی مواد معدنی سلولی هم نیاز است

بدون در نظر گرفتن عامل ایجاد کننده، درمان گرفتگی‌ها یکسان است. چنین عضله‌ای را باید توسط یک دست کشیده و به طور متناوب با دست دیگر آن را ماساژ داد یا از ماساژور هایی برای آن استفاده کرد. استفاده بیش از حد از عضلات، کم‌آبی بدن، فشار عضلانی یا قرارگیری در وضعیتی خاص برای مدتی طولانی هر کدام می‌توانند سبب گرفتگی عضلات شوند. به همین دلیل ورزشکارانی که پس از ورزش و بخصوص در آب و هوای گرم خسته شده و دچار کم‌آبی بدن می‌شوند، معمولا چنین شرایطی را تجربه خواهند کرد.

یکی از روش های مدرن مورد استفاده در فیزیوتراپی برای رفع گرفتگی عضلات ، الکتروتراپی است. در روش الکتروتراپی ، از وسایلی به نام تنس عضلانی استفاده می شود. در اين مقاله قصد داريم راهنماي خريد تنس عضلانی را به شما ارائه کنيم. چنانچه قصد خريد تنس عضلانی را داريد ، پيشنهاد مي کنيم با ما تا انتهاي اين مقاله همراه شويد تا شما را در خريدي مطمئن ياري کنيم.

 

کاربرد انواع الکتروتراپی

از زمانی که الکتروتراپی وارد درمان‌های فیزیوتراپی شده است، تکنیک‌های انجام آن دچار تغییرات بسیار چشمگیری شده است و در حال حاضر نیز روش‌های الکتروتراپی (تنس) همچنان در حال تغییر و تحولات بسیار هستند. فیزیوتراپیست‌ها از دستگاه‌های الکتروفیزیکال برای درمان طیف وسیعی از بیماری‌ها و مشکلات استفاده می‌کنند. این دستگاه‌ها از امواج صوتی، امواج الکترومغناطیسی و جریان الکتریکی برای تحریک کردن عصب‌ها و عضلات استفاده می‌کنند. الکتروتراپی با دستگاه تنس به عنوان یک مکمل برای درمان‌های قدیمی فیزیوتراپی عمل می‌کند.

روش‌های درمانی مختلفی هستند که جزء گروه روش‌های درمانی الکتروتراپی محسوب می‌شوند. بعد از معاینه و ارزیابی وضعیت شما و مشاوره با یکی از فیزیوتراپیست‌ها در کلینیک تخصصی طب فیزیکی وتوانبخشی ، ممکن است یکی از روش‌های الکتروتراپی برای شما تجویز شود. الکتروتراپی معمولا همراه با یک برنامه‌ی ورزشی مخصوص و هدفمند است که باید در خانه یا در کلینیک انجام دهید. روش‌های الکتروتراپی که ممکن است تجویز شوند عبارتند از: اولتراسوند، درمان با موج کوتاه پالسی، TENS (تحریک الکتریکی عصب‌ها) و درمان با امواج تداخلی (IFT).

راهنمای خرید تنس عضلانی

تنس های عضلانی

تنس (TENS) يعنی با استفاده از جريان الكتريكی از طريق پوست باعث تحريك عصب ناحيه درمان شويم. از نظر پزشکی ثابت شده است که تنس روش موثر و غیر دارویی برای دردهای مختلف است. اگر درست استفاده شود هیچ گونه عوارض جانبی ندارد و به همین دلیل وسیله ای ساده برای خود درمانی است. معمولا جريانیکه درون دستگاه های تنس برقرار است فركانسی ما بین 50 تا 150 هرتز می باشد كه شدت آن بين 12 الی 30 ميلی آمپر می باشد.

لازم به ذکر است که فیزیوتراپی با دستگاه تنس انجام می شود. اصول عملکرد تجهیزات تحریک الکتریکی بر اساس تحریک پالس بدن است که توسط الکترودها از طریق اعصاب پوست به اعصاب و بافت ماهیچه ها منتقل می شود. چون تحریکات الکترودها ایمن و بدون درد است به همین دلیل می توان الکترودها را به بسیاری از نقاط بدن متصل کرد. تنس ها با اعمال اشكال مختلف به صورت ضربه ای و نرمال بر روی نقاط بدن سبب بسته شدن دريچه درد و ترشح مواد شبه مورفینی مانند آندروفين می شوند که در پی آن بیمار کاهش درد را حس می کند.

چیزی که شما احساس می کنید شبیه به مور مور ملایم و یا لرزش است. پالس الکتریکی که به بافت ها منتقل می شود بسته به کاربرد مورد استفاده بر انتقال تحریکات عصبی در گره های اعصاب و ماهیچه ها اثر می گذارد. تاثیرات تحریک الکتریکی معمولا پس از استفاده مکرر از دستگاه قابل تشخیص است. تحریک الکتریکی جایگزین ورزش مرتب ماهیچه ها نیست اما به طور قابل ملاحظه ای مکمل آن می باشد.

موارد کاربرد تنس های عضلانی:

  • کاهش دردهای عصبی
  • کاهش اسپاسم
  • کاهش درد های متعاقب اعمال جراحی
  • کاهش دردهای متعاقب صدمات ورزشی
  • کاهش درد های مزمن و مداوم مثل کمر درد و ...
  • از بین بردن دردهای حاد مثل درد عصب سیاتیک , دیسک کمر و ...
  • از بین بردن دردهای مفصلی و آرتروزها
  • بازسازی و ترمیم رشته اعصاب صدمه دیده
  • بازسازی طناب نخاعی صدمه دیده

راهنمای خرید تنس عضلانی

مزایای تنس های عضلانی چیست؟

  1. کمک به درمان بیش از 130 نوع بیماری با فرکانس تنس(TENS)
  2. کاهش درد و التهاب های عصبی
  3. كاهش دردهای ناشی از اعمال جراحی
  4. کاهش اسپاسم
  5. کاهش سفتی و نرم کردن عضلات
  6. افزایش دامنه حرکتی و تقویت عضلات
  7. کاهش دردهای ناشی از صدمات و ضایعات ورزشی
  8. کاهش درد های مزمن و مداوم مثل کمر درد، سر درد و
  9. آماده سازی بیمار برای انجام حرکات ورزشی و تکنیک های درمانی
  10. قابلیت تنظیم عملکرد دستگاه(زمان تولید پالس و استراحت) در خروجی دستگاه
  11. صرفه جویی درهزینه ی درمان بیماری ها
  12. مصرف پایین انرژی(کمتر از 4 وات)
  13. کاربری بسیارآسان
  14. قابلیت تنظیم زمان درمان از 1 الی 60 دقیقه

شرکت هاي سازنده

شرکت هاي مختلفي در زمينه توليد تنس عضلاني فعاليت مي کنند. هر کدام از اين شرکت ها توانسته اند محصولاتي را توليد و به بازار عرضه کنند و تا حدودي نظر مشتريان را جلب کرده اند. امرن، نيوتک، مديسانا، بيورر، گارمين، ربن،برجيس، ادور،سوسيف، فاکسي ، رکسون، شول، تريا، فيليپس، ولچ آلن، آرکري، پلار، ان آي تي، طب و صنعت، ال پي ، اپو، فوت کر، اسليم بلت، فلر، تستو و ... از مطرح ترين برند ها در زمينه توليد تنس عضلاني هستند.

قيمت

عوامل مختلفي در تعيين قيمت تنس عضلاني تاثير گذارند. از جمله اين عوامل مي توان به مواد سازنده ، قابليت ضد آب، ابعاد، شرکت سازنده، منبع تغذيه و ... اشاره کرد. به طور کلي قيمت تنس عضلاني در بازار ايران بين 100 هزار تومان تا 1 ميليون تومان است.

با توجه به اهميتي که وسايل ارتوپدي مثل آتل در سلامت جسم شما دارند، سعي کنيد همواره محصولات مورد نظر خود را از فروشگاه هاي معتبر تهيه کنيد تا خريدي مطمئن و درست داشته باشيد و سلامت جسم خود را در روند درمان حفظ نماييد. همچنين حتما پيش از خريد ميزان بودجه خود را مشخص کنيد و محصولي با کيفيت و قيمت مناسب خريداري کنيد. همچنين در هنگام خريد مواردي که در اين مقاله براي شما تشريح شد را نيز مورد توجه قرار دهيد تا بتوانيد محصولي مناسب و مطابق نيازتان تهيه کنيد.

 


نظرات کاربران