راهنمای خرید دستگاه پولیش

راهنمای خرید دستگاه پولیش

خودرو يکي از کاربردي ترين و مهم ترين وسايل در زندگي ماست. اکثر افراد روزانه مسافت هاي زيادي را با خودرو مي پيمايند ، بسياري با خودرو به سر کار مي روند و برخي ديگر به منظور انجام کار هاي مختلف در فواصل دور ، از خودرو استفاده مي کنند. با توجه به اينکه خودرو يکي از وسايل کاربردي در زندگي همه ماست ، حفظ و نگهداري آن از اهميت بالايي برخوردار است. بدنه خودرو ها پس از مدتي کدر مي شود و خط و خش هاي فراواني مي گيرد. اين سطح کدر و خط و خش ها خودروي شما را کهنه و فرسوده نشان مي دهند. خودرو معمولا قيمت زيادي دارد و روزانه تعداد زيادي خودرو خريد و فروش مي شود ، لذا براق و نو بودن آن در هنگام فروش مي تواند براي مشتري بسيار جالب توجه باشد. يکي از راه هايي که به شما کمک مي کند تا سطح بدنه خودروي خود را براق کنيد ، پوليش کردن است. شما به وسيله يک دستگاه پوليش مي توانيد خط و خش هاي روي سطح بدنه خودروي خود را ترميم کنيد و بدنه آن را مثل روز اول درخشنده و براق کنيد. در اين مقاله قصد داريم راهنماي خريد دستگاه پوليش را به شما ارائه دهيم ، چنانچه قصد خريد يک دستگاه پوليش را داريد ، تا پايان اين مطلب با ما همراه باشيد.

پوليش چيست و چه کاربردي دارد ؟

نخست بهتر است با فرآيند پوليش کردن آشنا شويم. پوليش يک اصطلاح است که براي گستره وسيعي از فرايندهاي ساخته شده به منظور حذف يا جابجايي نقايص سطحي و افزايش براقيت سطوح مختلف به کار مي ‌رود و تنها مختص براق کردن سطح بدنه خودرو نيست. به عنوان مثال پس از ساخت ، تعمير ، و رنگ برخي مصنوعات فلزي يا چوبي ، مي‌توان با استفاده از پوليش کاري ، سطح را زيباتر و و براق ‌تر کرد به آن جلا بخشيد. البته لازم است بگوييم که انجام پوليش کاري تنها به منظور افزايش جلا و زيبايي ظاهري نيست بلکه پوليش با هدف محافظت از پوشش و رنگ موجود روي سطوح مختلف نيز به کار مي رود که براي افزايش دوام رنگ بسيار مهم است. با پوليش کردن در عين رفع نقص هاي موجود در رنگ سطوح مختلف ، مي‌‌توان دوام رنگ را نيز بالا برد.همانطور که مي دانيد ، نقايص و خط و خش هاي روي سطوح مختلف را نمي توان با نقاشي کردن به طور کامل از بين برد. چنانچه نقص مورد نظر به عمق رنگ نفوذ کرده باشد ، لازم است به وسيله پوليش کاري آن را از بين ببريد.

 

حال که با عمل پوليش کردن آشنا شديد ، بهتر است به بررسي دستگاه پوليش بپردازيم. دستگاه هاي پوليش ، وسايلي هستند که جهت پوليش کردن و جلا دادن به سطوح مختلف ساخته شده اند. اين دستگاه ها داراي قسمت هايی مانند دسته ، موتور و پد مخصوص پوليش هستند و شما مي توانيد به وسيله آن ها سطوح مختلف را پوليش کنيد. اين دستگاه ها مشخصه هاي مختلفي همانند توان مصرفي ، سرعت گردش ، اندازه صفحه ، شرکت سازنده و ... دارند که لازم است دستگاه پوليش خود را بر اساس آن ها انتخاب و خريداري کنيد. ادامه به بررسي اين مشخصه ها مي پردازیم.

توان مصرفي

همانطور که مي دانيد دستگاه هاي پوليش ، عمل پوليش کردن را به وسيله برق انجام مي دهند. توان مصرفي دستگاه هاي پوليش از مهمترين ويژگي هاي آن ها به شمار مي رود. توان اين دستگاه ها ، همانند ساير دستگاه هاي الکتريکي با واحد وات مشخص مي شود. اين مشخصه ، رابطه مستقيمي با قيمت دستگاه و همچنين مصرف برق آن دارد. در نظر داشته باشيد که هرچه توان دستگاه بيشتر باشد ، مصرف انرژي آن نيز بيشتر است. توان مصرفي دستگاه هاي پوليش حدود 100 تا 1500 وات است.

سرعت گردش

سرعت گردش آزاد يکي از ويژگي هاي مهم دستگاه هاي پوليش است. اين سرعت با واحد دور در دقيقه يا spm مشخص مي شود. هرچه سرعت چرخش دستگاه پوليش بيشتر باشد ، شما با سرعت و کيفيت بهتري مي توانيد عمل پوليش کردن سطوح مختلف را انجام دهيد. اين سرعت مي تواند بين 600 تا 3500 دور در دقيقه باشد.

اندازه صفحه پولیش

اندازه صفحه بيانگر مساحتي است که دستگاه پوليش پوشش دهي مي کند. هرچه اين اندازه بزرگ تر باشد ، در هر دور پوليش کردن قسمت بيشتري از سطح را مي توانيد پوليش کنيد. اين اندازه به صورت یک بیان می شود که بيانگر قطر صفحه پولیش است و مي تواند مقادير مختلفي بين 150 تا 250 ميلي متر باشد.

راهنمای خرید دستگاه پولیش

ساير ويژگي ها

قابليت تنظيم سرعت : سرعت بسياري از دستگاه هاي پوليش معمولا متغير است و به صورت گستره اي از سرعت مشخص مي شود ، مثلا سرعت يکي از اين دستگاه ها بين 700 تا 3000 دور در دقيقه قرار دارد. شما مي توانيد براي کنترل آسان تر و انجام پوليش دقيق تر سرعت را به دلخواه تغيير دهيد.

تنوع پد ها : تنوع پد ها سبب مي شود تا شما بر اساس جنس سطح مورد نظرتان ، پد را انتخاب کنيد. دستگاه هاي پوليش معمولا از پد هايي از جنس پوست بره ، سمباده و ... استفاده مي کنند.

منبع تغذيه : دستگاه هاي پوليش معمولا از برق شهري براي تامين نيروي لازم براي موتور استفاده مي کنند. برخي از دستگاه هاي پوليش نيز، داراي باتري هستند و شما مي توانيد با شارژ کردن آن ها ، در هر جايي از آن ها استفاده کنيد.

شرکت هاي سازنده

شرکت هاي مختلفي دست به توليد دستگاه هاي پوليش زده اند که برخي از آن ها را به شما معرفي مي کنيم. اي اي جي ( AEG ) ، بوش ( Bosch ) ، دي سي اي ( DCA ) ، ديوالت ( DEWALT ) ، رونيکس ( Ronix ) ، فستول ( Festool ) ، فلکس ( Felex ) ، محک ( Mahak ) ، کرون ( crown ) ، هيتاچي ( Hitachi ) و... از جمله برند های مشهور در زمینه ساخت دستگاه های پولیش هستند.

گارانتي

از آنجايي که موتور دستگاه هاي پوليش معمولا با سرعت هاي بالا مي چرخد ، همواره در خطر سوختگي و دیگر خطرات قرار دارد. گارانتي و خدمات پس از فروش مناسب از مهمترين ويژگي هاي هر دستگاه الکتریکی به شمار مي رود. سعي کنيد حتما دستگاه پوليش مورد نظر خود را از شرکتي تهيه کنيد که خدمات پس از فروش آن براي شما مناسب و قابل دسترس باشد. در هنگام خريد نوع و مدت گارانتي را از فروشنده جويا شويد. 

قيمت

قيمت دستگاه هاي پوليش به عوامل مختلفي بستگي دارد. از جمله عوامل موثر در قيمت مي توان به شرکت سازنده ، توان مصرفي ، سرعت چرخش ، تنوع سرعت ها ، تنوع و تعداد پد ها و ... اشاره کرد. به طور کلي قيمت دستگاه هاي پوليش در بازار بين 100 هزار تومان تا 1 ميليون و 500 هزار تومان است.

 

سعي کنيد پيش از خريد بودجه خود را مشخص کنيد. همچنين بهتر است قبل از اقدام براي خريد درباره شرکت هاي مختلف تحقيق کنيد و برند دستگاه مورد نظرتان را نيز پيش از خريد تعيين کنيد و با آگاهي کامل از این دستگاه ها وارد بازار شويد تا اسير هجمه هاي تبليغاتي نشويد.


نظرات کاربران