معرفی بهترین برندهای زودپز ایرانی و خارجی

بهترین مارک زودپز ایرانی و خارجی + راهنمای خرید انواع زود پز

امروزه جهت تسریع پخت و پز از وسیله­ هایی بسیار کاربردی از قبیل زودپز در آشپزخانه استفاده می­گردد. این وسیله با بکارگیری فشار بخار آب می­تواند پروسه­ ی طبخ غذا را سرعت بخشیده و به افراد مختلف این امکان را بدهد تا به راحتی و در مدت زمان کوتاه بتوانند غذاهای خوشمزه و محبوب در فرهنگ ایرانی از قبیل قرمه سبزی و آبگوشت را بپزند. در گذشته برای طبخ این قبیل غذاها، زمان و مراحل بسیاری طی می گردید، مادران و مادربزرگ­های ایرانی از سپیده دم غذا را بار می گذاشتند و پس از سپری گردیدن ساعت ها نهایتا این غذاهای لذیذ آماده می شدند. امروزه  به علت مشغله  و مسئولیت های فراوان بانوان در خارج از منزل لوازم متعددی در آشپزخانه استفاده می­گردد که آشپزی را سرعت می بخشد، ازجمله این وسایل کاربردی زودپز می باشد. زودپزها دارای قابلیت­ها و سایزهای مختلف و برند ها و مدل های متفاوتی، در دسترس می­باشند. با تهیه ­ی زودپز و در بازه زمانی کوتاه، به سادگی یک آبگوشت لذیذ تهیه می شود. در واقع با توجه به مایع و مواد مصرفی که داخل زودپز قرار گرفته می­شود و نقطه جوش این مواد ، این وسیله مقداری از مایعی داخل غذا را به بخار تبدیل نموده و با بخار تولید شده به پروسه ­ی پخت غذا سرعت می بخشد. این افزایش میران بخار سبب می­شود حرارت و فشار داخل آن بالاتر رفته و در انتها غذا سریعا آماده گردد و همچنین خاصیت مواد آن نیز، حفظ شوند. در این مقاله ابتدا مزایای تهیه ­ی غذا در زودپز را بررسی می­نماییم و سپس به معرفی دو نوع الکتریکی و گازی آن و برشمردن مزایا و معایب هر کدام پرداخته و سرانجام بهترین مدل های زودپز را بررسی می­کنیم.

نکات مهم قبل از خرید انواع زودپز

انواع زودپز

زودپزهای مدل گازی: این مدل از زودپزها توسط اجاق گاز، غذا را می پزند و منبع انرژی جداگانه ای ندارند. هنگامی که زودپز را روی شعله­ ی اجاق گاز قرار دهید، عملیات طبخ آغاز گردیده و نیاز به کار زیادی برای راه اندازی آن نیست. در پروسه­ی طبخ غذا، مقدار حرارت به صورت دستی با پیچ های شعله ی اجاق گاز تنظیم می گردد، اغلب این نوع زودپزها تایمر ندارند و باید بیشتر مراقب آن­ها باشید. زودپزهای گازی نسبت به انواع برقی عمر بیشتری داشته، به ویژه اگر دارای جنس استیل ضد زنگ باشند.

نقاط قوت: پروسه­ ی طبخ سریع تری دارند، به راحتی حمل و جابجا می­گردند و در قفسه­ی کابینت جای می گیرند. در این مدل سطح فشار زودپز که اصطلاحا PSI زودپز نامیده می­شوند بالاتر بوده و دوام بیشتری را به آن می­بخشد و به دلیل تعرفه گاز کمتر نسبت به برق در ایران ، این نوع به صرفه تر می باشد.

نقاط ضعف: این مدل زودپز اکثرا تایمر ندارد از این رو باید حواستان به زمان پخت غذا بوده و به شکل دستی حرارت تنظیم گردد.

زودپزهای نوع الکتریکی: معمولا استفاده از این نوع زودپز راحت تر می­باشد. شما می­توانید میزان حرارت این وسیله را تنظیم نموده و با کمک تایمر، زمان مورد نیاز جهت پخت غذا را محاسبه و تنظیم نمایید و بدون دلواپسی به کارهای دیگر رسیدگی کنید. از آنجا که سطح فشار زودپز در این نوع کمتر از مدل های گازی می­باشد، مدت بیشتری مورد نیاز است تا غذا آماده گردد. این زودپزها به اندازه ی انواع گازی آن عمر نمی­کنند، ولی احتمالا بعضی از برندهای آن چند سال بیشتر در آشپزخانه فعالیت نمایند.

نقاط قوت: طریقه ­ی استفاده ی آسانی دارند، از منبع انرژی جداگانه ای برخوردارند و به کمک تایمر آن ها  زمان پخت تنظیم می­گردد.

نقاط ضعف: بهای پرداختی بیشتری برای خرید آن­ها مورد نیاز است، پروسه­ی طبخ غذا در آن طولانی تر بوده و سطح فشار زودپز کمتر می­باشد.

مطابق موضوعات بیان شده، هر دو نوع زودپز از نقاط قوت و نقاط ضعفی برخوردارند، در واقع شما باید با توجه به خواسته­ها و محل زندگی خود بهترین مدل را برای خود و اعضای خانواده تهیه نمایید.

برای اطلاع از بهترین مارک لوازم برقی خانگی این مقاله را بخوانید.


موارد مهم قبل از  خرید زودپز

 

مقدار فشار زودپز

سطح فشار زودپز که با واحد PSI بر حسب پوند بر واحد اینچ مربع سنجیده می­شود دارای اندازه ی نرمال برابر۱۵ است که در اغلب زودپزها رعایت گردیده است. بنابراین قبل از خریدن زودپز به این رقم توجه نمایید. اکثر زودپزهای الکتریکی سطح فشارPSI  ۱۰ تا ۱۲ دارند، چنانچه زودپز PSI  پایین تری داشته باشد در بازه­ی زمانی کوتاهتر، نمی تواند غذای پخته و جاافتاده تهیه نموده و ازسرعت کارکرد آهسته تری برخوردار است.

 

امنیت بالا

از ویژگی های یک زودپز ایمن بودن آن است و باید به صورت استاندارد طراحی و ساخته شود. درب آن به راحتی بسته و محکم گردیده و هوای داغ از فضای بین درب به بیرون نفوذ نکند. تا وقتی که تمام بخار آن خارج نشده است، به صورت خودکار درب آن باز نشود زیرا در غیر اینصورت در زمان باز نمودن، درب آن شدیدا می­سوزد. دستگیره های آن می­بایست دارای استحکام بالایی باشند تا بتوان به راحتی آن را جابجا کرد، هر چقدر سایز زودپز بزرگتر باشد، دستگیره های آن نیز محکم تر می­باشند. سوپاپ اطمینان آن مطابق استاندارد ها طراحی و تولید شود تا هنگام افزایش فشار درون زودپز ، به صورت اتومات بتواند این هوای گرم اضافه را خارج کند.

قیمت

بسته به سایز پلوپز، درجه PSI و برند، زودپزها دارای رنج قیمت متفاوتی هستند. مدل الکتریکی این زودپزها دارای قیمت بالاتری هستند و نیز از آنجایی که تعرفه برق در ایران از گاز بیشتر می‌باشد، جهت استفاده در بازه­ ی زمانی طولانی، هزینه های زیادی را نیز به همراه خواهد داشت. به هیچ وجه نباید قیمت را معیار خرید قرار داد زیرا یک زود پز بی کیفیت یا کم کیفیت احتمالا می­تواند خطرات بسیاری را به همراه بیاورد. اما مجموعا استفاده از یک زودپز سبب کاهش هزینه ها می‌گردد، زیرا برای طبخ غذا، در انرژی و وقت شما صرفه جویی می شود.

 

سایز و ظرفیت زودپز

در هنگام خریدن زودپز، سایز آن را می­بایست از دو دیدگاه بررسی نمایید، اینکه معمولا برای چه تعداد افرادی غذا تهیه می­کنید و اینکه آیا جای مناسب در آشپزخانه جهت قرار دادن آن در اختیار دارید. زودپزهای برقی عموما دارای اندازه ­ی کوچک تری هستند. گنجایش زودپزها برحسب لیتر بیان می­گردد. معمولا برای دو نفر یک زودپز چهار لیتری کافیست و برای یک خانواده­ی ۴ الی ۷ نفره نیز سایز ۸ تا ۱۰ لیتری مناسب می­باشد. اگرچه می توان زودپزهای چند ظرفیتی گران تر را خریداری نمایید که امکان تغییر سایز قابلمه نیز در آن موجود است.

 

سوپاپ فشار بخار زودپز

محفظه ­ی خروج بخار موجود در روی این محصول، از قسمت های حائز اهمیتی است که باید به آن دقت نمود. این شیر خروجی، می­تواند بخار اضافی را از مخزن زودپز به بیرون انتقال دهد. در واقع هنگامی که فشار بخار بالا برود ، صدای سوت تولید می­گردد که افراد را از خطر مطلع می نماید. لذا این بخش از زودپز باید جدی گرفته شود.

 

جنس بدنه ی زودپز

بدنه ­ی اکثر زودپزها از جنس استیل ضد زنگ و آلومینیوم تشکیل گردیده اند. زودپزهای با جنس استیل ضد زنگ برخلاف انواع آلومینیومی دارای دوامی بیشتر، وزنی سنگین تر و قیمتی بالاتر می­باشند. ضمن اینکه زودپزهای استیل غذا را با سرعت بیشتری گرم می کنند ، قادرند مدت بیشتری  نیز غذا را گرم نگه  داشته و از نظر مصرف انرژی نیز بهینه می­باشند.

ملاک­هایی که عنوان گردید از مهم ترین معیارهای خرید زودپز می­باشند. 

 

دسته زودپز

دسته زودپزها را هنگام خرید همانطور که در خانه دستتان میگیرید امتحان کنید و مطمئن شوید که کیفیت و راحتی مناسبی دارند.  مدل هایی با ظرفیت ۶ لیتر به بالا معمولا دو دسته دارند و دسته ها نیز باید بلند باشند که موقع حمل خطر خوردن به دست و بدنتان کمتر شود .

 

ظرف بخارپز

برخی از زودپزها دارای قفسه یا سبد بخارپزی می­باشند که توسط آن می توان سبزیجات و مواد مصرفی را با کمک بخار تولیدی بپزید و این زمینه ایجاد می گردد که همزمان  بتوان دو غذا را تهیه نمود.

 

راهنمای تهیه ی غذا

اگرچه امروزه دستور پخت هر نوع غذایی در اینترنت یافت می شود. ولی برخی از زودپزها دارای راهنمای آشپزی هستند. در واقع آن‌ها به کاربران یاد می دهند که چگونه با کمک زودپز انواع غذا ها را بپزند.

 

مدل های بی متال یا تری متال

 مدل های بی متال یا تری متال که به آن ها دو فلزی و سه فلزی هم میگویند بخرید . این مدل های با لایه های آلومنیومی که در فلز ضد زنگ دارند باعث پخت یکنواخت میشوند و همچنین پاک کردن زودپز را هم آسان میکنند.

 

زودپزهای با جنس سه لایه 

سعی کنید هرطور شده زودپزی با جنس سه لایه به این صورت که (استیل-آلومینیوم-استیل یا مس-الومینیوم-مس ) باشد تهیه کنید تا میزان سوختگی به حداقل برسد و علاوه بر آن در مصرف انرژی صرفه جویی خواهد شد.

 

گارانتی

گارنتی نشان دهنده ­ی این است که یک شرکت سازنده، همواره پشتیبان محصولاتش می­باشد. وجود گارانتی دریک محصول سبب می گردد شما با اطمینان خاطر یک زودپز را خریداری نموده و استفاده نمایید. اگرچه ممکن است این گارانتی هیچوقت به کارتان نیاید اما با وجود این یک نمره ­ی مثبت برای آن به شمار می­رود.

 

۴ مورد که بهتر است از آن ها خودداری کنید 

زودپز های آلومنیومی: به مرور زمان دچار حفره میشوند و همین حفره ها محل تجمع میکروب ها میشود . ضمن اینکه لکه های سیاه رنگ ناشی از مواد غذایی با ترکیب اسیدی هم به سختی پاک میشوند و از طرف دیگر آلومینیوم به گونه ای است که دچار خودرگی میشود و میتواند برای سلامتی مضر باشد

زودپزهای غیر استاندارد: همانطور که گفتیم زودپزهای استاندارد حداقل توان فشار 15 psi را دارند اگر این میزان کمتر بود زودپز غیر استاندارد است و در طبخ و زمان آن مشکلات مختلفی ایجاد میکند

زودپزهایی با لایه نچسب: این نوع زودپز ها برخلاف ادعای فروشندگان فرق چندانی در نتیجه نهایی نمیکند وفقط باعث این میشوند که بعد از یک مدت این ذرات از ظرف جدا شده و قاطی غذای شما شوند .

زودپزهای برقی: این نوع زودپزها برعکس زودپزهای غیر برقی که تا ۱۰ سال هم گارانتی دارند نهایتا ۲سال گارانتی دارند و در ثانی از روش سرد کردن سریع با آب نمیتوان بهره مند شد. 

برای اطلاع از قیمت زودپز از انواع برندهای ایرانی و خارجی موجود در بازار کلیک کنید.


بهترین مارک زودپز در بازار

 

بهترین مارک زودپز ایرانی و خارجی موجود دربازار 

زودپزهای برند فونیکس

زودپزهای برند فونیکس از بهترین زودپزهای موجود در بازار هستند که در این بخش دو مدل از بهترین های آن را معرفی کرده ایم. برای اطلاع از قیمت زودپز فونیکس کلیک کنید.

زودپز فونیکس مدل ASAN22-6L با ظرفیت ۶ لیتری

نمادهای استاندارد جهانی برروی این محصول کمپانی فونیکس به وضوح مشاهده می گردد. نماد (CE) اتحادیه­ی اروپا که نشانگر سالم بودن، بالا بودن سطح ایمنی ، ضرر نداشتن کالا برای بدن انسان و طبیعت می­باشد و همچنین استاندارد‌ (SGS) سوئیس که دارای آزمایش و کنترل کیفیت کالاها است و نیز وجود استانداردTUV کشور آلمان ،که تاییدی بر سطح کیفی بالای کالاهای صنعتی است، همه و همه خیال کاربران را از ایمنی و سطح کیفی زودپز راحت می نماید. زودپز فونیکس با طبخ با سرعت بالا و در زیر فشار بخار، زمان آشپزی را به صورت قابل توجهی کوتاهتر می نماید و همچنین در انرژی مصرفی صرفه جویی می کند. این زودپز نکات فنی از قبیل شیر خروج بخار ایمنی و مواد استفاده شده ­ی درجه یک را در ساخت دارا می­باشد. جنس بدنه این زودپز از استیل ضد زنگ بوده و همچنین در کف آن از کپسولی فولادی با قطر زیاد استفاده گردیده که سبب می گردد حرارت یکسان در همه جای آن پخش شده و انرژی آن را حفظ نماید و نیز بر روی اجاق گاز به آسانی قرار بگیرد. ظرفیت این نوع  زودپز ۶ لیتر است که مناسب می­باشد. بعلاوه، این محصول دارای طراحی شیک و بروز می­باشد. دسته های آن از جنس باکالیت نسوز و محکم بوده و نیز دارای کتابچه­ی راهنما به زبان فارسی جهت آموزش نحوه­ی استفاده صحیح و ایمن در داخل جعبه است که شرکت فونیکس به همه ­ی مشتریانش پیشنهاد می نماید که این کتابچه را  حتما قبل از استفاده مطالعه نمایند. شایان ذکر است مشارکت با شرکت­های گوناگون بین المللی، بهره گیری از شاخص­های کیفیت و تنوع گسترده در لوازم خانگی فونیکس، زمینه را جهت مشهور گردیدن کمپانی فونیکس Phoenix و معروف و قابل اعتماد نمودن آن فراهم نموده است.

زودپز فونیکس Clipso مدل KDS-6L با گنجایش ۶ لیتر

این مدل زودپز فونیکس دارای یک طراحی ساده‌ و در عین حال زیبا می­باشد. جنس بدنه ی آن از استیل بوده که در کنار دسته مشکی رنگ جلوه­ی بیشتری می کند. این مدل محصول فونیکس از ظرفیتی معادل ۶ لیتر برخوردار است و به همین دلیل می‌توان با آن حجم مورد نیاز از غذا را تهیه نمود. دسته‌های آن دارای جنس باکالیت هستند و به همین علت در برابر دمای بالا و حرارت زیاد مقاومت دارند. قابلیت دیگر این زودپز مدرج بودن آن و داشتن واشر سیلیکونی است. روی درب زودپز نیز قفل باز و بسته نمودن درب و سوپاپ امنیت مشاهده می­گردد. همچنین سطح کیفی و امنیت بالای این محصول باعث دریافت موفقیت آمیز نشان­های استاندارد جهانیCE اتحادیه­ی اروپا، TUV کشور آلمان و SGS متعلق به کشور سوئیس گردیده است.

 

زودپزهای برند یونیک

زودپزهای یونیک از بهترین زودپزهای موجود در بازار هستند که در این بخش یکی از بهترین مدل های آن را معرفی کرده ایم. 

زودپز یونیک مدل ۸۶۱۴ با ظرفیت ۵ لیتر

زودپز یونیک دارای یک طراحی شیک می­باشد. در سراسر دنیا این محصول از نظر امنیت حرف اول را می زند. مقدار فشار تولید شده در این زودپز مناسب است که در مقایسه با سایر زودپزهای مشهور و خوش نام دیگر بسیار بالاتر می­باشد. بنابراین سرعت پخت در زودپز یونیک از این سرعت در سایر زودپزها بیشتر است. در نتیجه می­توان گفت وقت کمتری را از شما می گیرد و هر میزان طبخ غذا سریعتر انجام گردد خواص و ارزش مواد غذایی آن بیشتر حفظ می شود. این محصول یونیک همچنین در حالت عادی بدون فشار نیز می تواند استفاده شود و هر موقع که کاربر تمایل داشته باشد می تواند جهت هم زدن یا افزودن مواد مصرفی درب آن را برداشته و به روال و کلیه­ی مراحل پخت غذا نظارت داشته باشد. همچنین برروی درب این محصول قابلیتی قرار داده شده است که توسط آن می‌توان سطح فشار جمع شده در داخل زودپز را کنترل نمود. به این صورت که مطابق کتابچه­ی دستورالعمل برای یک گروه از مواد مصرفی برروی سطح ۱ و برای دیگر مواد مصرفی برروی سطح ۲ تنظیم می گردد. بدنه­ی آن از جنس استیل با کیفیت بوده که برترین و با کیفیت ترین سطح کیفی استیل را دار است. داخل دیگ زودپز نیز مدرج گردیده شده است تا کاربران بدون احتیاج به پیمانه، مقدار مواد یا مایعات مورد نظر خود را درون زودپز اضافه نمایند. در این نوع از محصول یونیک کفه ­ی چدن ۳ لایه استفاده شده است.

این محصول همچنین از سبد مخصوص بخارپز نمودن مواد غذایی برخوردار می­باشد که کاربر می‌تواند با استفاده از آن، همه­ ی صیفی جات و دیگر مواد غذایی را نیز بخارپز کند. در کل این محصول دارای قیمتی متناسب بوده و کاربردهای خاص آن، جهت مصارف خانگی انتخابی مناسب به شمار می­رود.

 

زودپزهای برند فیسلر 

زودپزهای فیسلر از بهترین زودپزهای موجود در بازار هستند که در این بخش یکی از بهترین مدل های آن را معرفی کرده ایم. 

زودپز فیسلر مدل Vitaquick با ظرفیت برابر ۱۰ لیتر

شرکت فیسلر در کشور آلمان از جمله تولید کنندگان خوش نام، مشهور و با سابقه در حیطه­ی انواع لوازم خانگی می­باشد. این شرکت با داشتن سطح کیفی بسیار بالا و با قیمتی مناسب و همچنین  دارا بودن خدمات پس از فروش بسیار، در میان مردم محبوب گردیده است. این مدل زود پز فیسلر که دارای گنجایشی 10 لیتری می­باشد ازجمله محصولات پرطرفدار این کمپانی محسوب می­گردد. این محصول در واقع جزو ایمن ترین  زودپزهای تولید شده در کل دنیا به حساب می آید. مقدار فشار تولید شده در این زودپز معادل ۱۵۰ کیلو پاسکال بوده که در مقایسه با سایر زودپزها مقدار قابل توجهی است. این زودپز با همه­ی انواع اجاق گازها، ازجمله اجاق گازهای الکتریکی و یا گازی سازگار است. این محصول عموما دارای قابلیت کار کردن بدون فشار نیز می­باشد و می‌توان در مواقع دلخواه درب آن را به منظور هم زدن غذا و یا اضافه نمودن مواد‌ غذایی برداشت و به همه­ی فرآیند پخت‌ و پز احاطه داشت. جنس این زودپز از  استیل ۱۰/۱۸ بوده و دارای دسته هایی از باکالیت عایق می­باشد.

 

زودپز لومنتا مدل LO-701 TRENTO با گنجایش ۵ لیتر

محصولات کمپانی لومنتا از سال ۲۰۱۶ در زمینه ­ی کالاهای خانه و آشپزخانه به صورت رسمی وارد بازار ایران گردید و از همان ابتدا در زمینه ­ی جهت دهی به خط مشی های اولیه­ ی خود که شامل کیفییت بالا و داشتن خلاقیت در حوزه ­ی لوازم خانگی می باشد، موفق شد به نامی معتبر و مشهور در این زمینه تبدیل گردد. زودپزهای لومنتا دارای گنجایشی برابر ۵ لیتر و بدنه ای از جنس استیل مقاوم و ضد زنگ می باشند و نیز دستگیره های آن از جنس باکالیت بوده که به هیچ عنوان نمی سوزد. کف این محصول سه لایه بوده و دارای کسپولی جهت سرعت بخشیدن در زمینه­ ی آشپزی و صرفه جویی در انرژی مصرفی می­باشد. این زودپز دارای طراحی شیک می­باشد و از تنوع زیادی در رنگ درب آن برخوردار است که می توان مطابق سلیقه­ ی خود و دکوراسیون آشپزخانه خود رنگ آن را انتخاب نمود. همه­ی استانداردهای جهانی و کشور تولید کننده آن که ترکیه است نیز در این وسیله رعایت گردیده است و راحتی و آرامش در آشپزخانه را برای کاربران خود به ارمغان می­آورد. این زودپز مجهز به دو درب می­باشد، یکی از این درب­ها از جنس شیشه بوده که برای قابلمه مناسب است و درب دیگر نیز کلیپسو با واشر سیلیکونی خاصی است که توانایی باز و بسته نمودن آسان زودپز را فراهم می نماید. همچنین دارای یک شیر خروج بخار اضافی ۳ حالته نیز می­باشد. ضمن اینکه یک قاشق چوبی نیز در داخل جعبه­ی آن موجود است که توسط آن می توان غذا را  بدون ایجاد هر گونه خط و خشی در کف زودپز هم زد.

 

زودپز پروانه مدل تک دسته با گنجایش ۵ لیتر

در زودپز مدل تک دسته برند پروانه تلاش نموده است که کار را برای بانوان خانه دار بسیار آسانتر نماید و همچنین شستشوی همه­ ی بخش­های آن به راحتی امکان پذیر باشد. این زودپز با آزاد ننمودن بخار مایع غذا و ذخیره آن در داخل مخزن خود ، سبب افزایش فشار و پخت سریعتر غذا می گردد. به عبارت دیگر این مسئله باعث می‌گردد که آب در دمای بالاتری به جوش بیاید و این دمای بالاتر نیز سبب سریع تر آماده شدن غذا می شود و همچنین پختن غذا با این روش توسط زودپز سبب خوشمزه تر و لذیذ شدن آن می گردد، به بیان دیگر غذا بهتر جا می افتد. بدنه و درب این زودپز از جنس آلومینیوم ۹۹% ساخته شده که اصلا تاثیر بدی ندارد و صد در صد دارای امنیت بالایی می باشد. این محصول توسط پیچیده ترین شرایط کاری در سازمان استاندارد تست گردیده و توانسته است نماد استاندارد ایران را نیز به دست آورد.

 

زودپز پروانه مدل تک دسته با گنجایش ۷ لیتر

زودپز پروانه مدل تک دسته جهت آشپزی آسان و سریعتر گزینه ای مناسب و کاربردی است به خصوص در حال حاضر که اکثر کاربران زمان بیشتری را کار می کنند و در هنگام ناهار و شام تمایل دارند غذایی میل کنند که با سرعت بیشتری آماده شده باشد. در تولید این محصول مدل تک دسته­ی پروانه تلاش شده تا راحتی و آسایش بیشتری برای بانوانی که خانه دار هستند نیز فراهم گردد و همه­ی قسمت­های این محصول به راحتی دارای قابلیت شستشو می­باشد. تهیه نمودن غذا در این زودپز و مصرف آن فاقد هر گونه ضرری برای بدن انسان می­باشد زیرا بدنه ی این محصول و درب آن از جنس آلومینیوم ۹۹ درصد ساخته شده است و صد در صد فاقد هر گونه خطری است. سطح ایمنی کار با این زودپز نیز موضوعی بااهمیت می باشد که در سراسر جهان مشتریان به عنوان معیاری مهم آن را در نظر می­گیرند. این محصول پروانه توانست در پیچیده ترین وضعیت کاری مورد آزمایش قرار گرفته و از مراجع استاندارد ، نماد استاندارد ایران را دریافت نماید.


نظرات کاربران