کتاب تفکر استراتژیک الزامی برای کسب و کار امروز اثر آیرین ام. دوهیم

۰
(۰ رای دهنده)

کالاهای مشابه

در حال حاضر هیچ فروشگاهی این محصول را موجود نکرده است.
هیچ فروشگاهی با فیلترهای منتخب شما وجود ندارد.
پیشنهاد می‌کنیم فیلترها را تغییر دهید

مشخصات فنی

مشخصات فنی کتاب تفکر استراتژیک الزامی برای کسب و کار امروز اثر آیرین ام. دوهیم
مشخصات
برند انتشارات دنیای اقتصاد#DonyaeEqtesad
تعداد صفحات 502 صفحه
سایر توضیحات مدیریت استراتژیک فرایندی است که با آن مدیران استراتژی‏هایی را تدوین و اجرا می‏کنند تا به عملکرد بالایی دست یابند و مزیت رقابتی پایدار خلق کنند. تمرکز مولفان این کتاب بر تصمیماتی است که توسط مدیران اجرایی ارشد، رؤسا، و مدیران عالی، و همچنین مدیران سطوح میانی و پایین شرکت‏ها و واحدهای کسب‏وکار گرفته می‏شوند، و اینکه چگونه در طی زمان آن تصمیمات تبدیل به استراتژی‏هایی می‏شوند که بر عملکرد شرکت تأثیر می‏گذارند. اهداف اصلی این کتاب عبارت‌اند از: 1) بسط درک خوانندگان از فرایند مدیریت استراتژیک و 2) فهم اینکه چگونه و چرا برخی شرکت‏ها از عملکرد بالای پایداری برخوردارند و برخی دیگر این‌گونه نیستند.
احتمالاً هر مدیر و استاد دروس کسب‏وکار با این جمله موافق است که «منبع حیاتی برای شرکت .... مدرن مهارت مدیریت ارشد است.» ولی، بیشتر کتاب‏های درسیِ مدیریت استراتژیک شرکت‏ها را به عنوان یک «مفهوم انتزاعی مجرد» تلقی می‏کنند، و توجه اندکی به مدیران میانی و اجرایی معطوف می‏دارند که تصمیمات آن‌ها سنگ‏ بنای استراتژی‏های شرکت‏ها هستند. در نتیجه‏، ما می‏مانیم و یک تناقض: از یک سو اذعانی ضمنی به اهمیت مدیران میانی و اجرایی، ولی از سوی دیگر توجه اندک متون مدیریت و کسب‏وکار به نقش‏های مدیران، چگونگی تصمیم‏گیری مدیران، و دانش و یادگیری که برای مدیران در هدایت موفق شرکت‏ها در محیط‏های پویای کسب‏وکار بسیار ضروری‏اند. هدف این کتاب پر کردن این شکاف حیاتی است.
حوزه مدیریت استراتژیک حوزه‏ای میان‌رشته‌ای است، و بر اساس چندین رشته‏ دیگر بنا شده است، برخی از تأثیرگذارترین و شناخته‌شده‌ترین منابع نظری، مانند استراتژی رقابتی مایکل پورتر، در اقتصاد خرد و اقتصاد سازمان صنعتی قرار می‏گیرند. بنا به این دیدگاه، عملکرد شرکت عمدتاً تابعی است از ساختار صنعت و میزان رقابتی بودن یک صنعت. این نوع تفکر به بسیاری از انتظارات رایج منتهی می‏شود، برای نمونه اینکه شرکت‏های فعال در صنایع کمتر رقابتی از عملکرد بالاتری نسبت به شرکت‏های فعال در محیط‏های به شدت رقابتی برخوردارند
قطع کتاب وزیری
مترجم محمد حسین بیرامی
مدل تفکر استراتژیک
موضوع مدیریت و بازرگانی
ناشر نشر دنیای اقتصاد
نویسنده آیرین ام. دوهیم
مشاهده بیشتر
نظرات کاربران

پیشنهاد ویژه فروشندگان

کالاهای مشابه