تلویزیون سامسونگ یا اسنوا ؟

مقایسه تلویزیون اسنوا با سامسونگ؛ کدام بهتر است؟

مقایسه پیش رو به مقایسه تلویزیون اسنوا با سامسونگ می پردازد. سامسونگ و اسنوا به ترتیب، دو تولیدکننده محبوب تجهیزات الکترونیکی خارجی و ایرانی هستند. البته، در مقایسه تلویزیون سامسونگ و اسنوا، می‌ توان گفت که سامسونگ از اسنوا محبوب‌ تر است. با این‌حال، هر دو برند تقریباً هرسال فناوری‌ های خود را برای بهبود کیفیت تصویر ارائه می‌دهند.

 هر دو تولید کننده قادر به ارائه تلویزیون‌ های هوشمند با قیمت متوسط ​​و درجه یک هستند. البته طبق معمول، تلویزیون‌ های سامسونگ دارای امکانات وسیع‌ تری نسبت به اسنوا هستند. هم چنین در مورد سامسونگ، باید گفت تلویزیون‌ های این مارک پیشرفته‌ تر هستند و تلویزیون‌ های اسنوا مدل‌ های ساده‌ تری به شمار می‌ روند.

تفاوت ویژگی‌های اصلی تلوزیون‌های سامسونگ و اسنوا

تلویزیون‌ های سامسونگ


تلویزیون سامسونگ

  1. برخی از تلویزیون‌ های سامسونگ از Bixby پشتیبانی می‌کنند؛ دستیار صوتی خود سامسونگ.
  2. تقریباً همه تلویزیون‌ های سامسونگ قابلیت تغییر بین حالت‌های مختلف (حالت فیلم، حالت بازی و غیره) را ارائه می‌ دهند.
  3. برخی از مدل‌ های سامسونگ مجهز به ویژگی‌ های دلپذیری مانند حالت محیط هستند که می‌تواند تلویزیون شما را به بخشی از فضای داخلی اتاق تبدیل کند.
  4. سامسونگ ویژگی منحصربه‌ فردی مانند Tap View را ارائه می‌ دهد که اجازه می‌ دهد محتویات گوشی هوشمند خود را با یک ضربه ساده به تلویزیون بکشید.
  5. با شروع قیمت متوسط​​، تلویزیون‌ های سامسونگ مجهز به پردازنده فوق سریع Crystal 4K هستند که محتوای بی‌کیفیت را در 4K تغییر می‌ دهد.
  6. سامسونگ UN50TU8000FXZA قادر است الکسا و Bixby داخلی، HDR، پردازنده کریستال 4k و صفحه‌نمایش کریستال را ارائه دهد.

تلویزیون‌ های اسنوا

 

 

تلویزیون‌ اسنوا

  1. در تلویزیون‌ های اسنوا با کمک قابلیت اسکرین میرورینگ، گوشی را با تلویزیون همگام می‌ کنید تا نمایشگر موبایل به‌ صورت بی‌سیم به صفحه تلویزیون منتقل شود.
  2. تلویزیون‌ های اسنوا مجهز به اتصال بی‌ سیم به شبکه هستند.
  3. در صورت عدم پشتیبانی از اتصال بی‌ سیم، قابلیت اتصال با کابل LAN وجود دارد.
  4. یکی از نکات قابل توجه در مقایسه تلویزیون اسنوا با سامسونگ سیستم پخش صدا است. برخی از تلویزیون‌ های اسنوا از فناوری‌ های دالبی دیجیتال پلاس و دالبی اتموس پشتیبانی می‌کنند. همچنین درگاه HDMI سازگار با ARC یا «کانال بازگشت صدا» این امکان را تلویزیون‌ های اسنوا می‌ دهد که صدا را دریافت کنند و با کیفیتی بالاتر پخش کنند.
  5. تلویزیون‌ های اسنوا با کمک پردازنده MX Player با اکثر فرمت‌ های صوتی و تصویری رایج از جمله MKV و کدک‌ های H.265 و H.264 سازگار می‌شود.

مقایسه تلویزیون اسنوا با سامسونگ بر اساس کیفیت عکس


تلویزیون 4K اسنوا


بیشتر بخوانید: تلویزیون اسنوا بهتر است یا ایکس ویژن؟ مقایسه تلویزیون اسنوا با ایکس ویژن را در این مطلب بخوانید. 


 

برند سامسونگ با جدیدترین فناوری‌ های دیجیتال (UHD ، HDR ، OLED و غیره) همگام است. تلویزیون‌ های 4K اسنوا برای افزایش کیفیت تصویر فناوری خاصی ندارد و تنها از فناوری HDR 10 بهره‌مند است. این فناوری کیفیت تصاویر را بالا می‌برد و باعث می‌ شود جزئیات تصویر به‌خوبی نمایش داده شود؛ اما در برابر فناوری HDR 10 در تلویزیون سامسونگ، حرفی برای گفتن ندارد.

به‌غیر از UHD و HDR که فناوری‌های رایج در تلویزیون‌ های هوشمند هستند، سامسونگ همچنین از بسیاری فناوری‌ های دیگر برای بهبود کیفیت تصویر استفاده می‌کند. به‌عنوان‌مثال، Crystal Display ، PurColor، Quantum Dots و بسیاری دیگر. سامسونگ همچنین به دلیل استفاده از ماتریس‌های LCD با کیفیت بالا (که سطح روشنایی بالا را تضمین می‌کند) حتی برای ارزان‌ترین مدل‌ ها مشهور است. تلویزیون‌های سامسونگ رنگ‌ های طبیعی‌ تری را نشان می‌دهند.

مقایسه تلویزیون اسنوا با سامسونگ بر اساس صدا

وقتی نوبت به بازتولید صدا می‌رسد، سامسونگ جلوتر از اسنوا است. بسته به قیمت، آنها می‌توانند فناوری‌ های مختلفی را برای صدایی بهتر ارائه دهند: Dolby Digital، حالت‌ های مختلف صدا و غیره. بااین‌ حال، سامسونگ تولیدکننده‌ای است که معمولاً انتظار دارد شما به‌جای بلندگوهای داخلی از نوار صوتی استفاده کنید. بنابراین در مقایسه تلویزیون اسنوا با سامسونگ، ممکن است گاهی اسنوا را ترجیح دهید.

شما باید در جستجوی تلویزیون سامسونگ با صدای خیره‌ کننده کمی تلاش کنید: به جز مدل‌ های واقعاً گران‌ قیمت، اکثر تلویزیون‌های آنها مجهز به بلندگوهای ۱۶ و ۲۰ واتی هستند. فیلیپس به نوبه خود به صدا در تلویزیون‌ های خود توجه بیشتری می‌کند.

 برای مثال سامسونگ KS9500 مدل 55 اینچ در مقایسه با اسنوا SA220U مدل 55 اینچ از قابلیت Dolby Digital برخوردار نیست. البته این مدل از سامسونگ از بلندگوی ۶۰ واتی در برابر بلندگوی ۳۰ واتی در اسنوا برخوردار است. به‌طورکلی، سامسونگ در زمینه صدا از اسنوا برتر است زیرا صدای باکیفیت‌تری را ارائه می‌دهد.

مقایسه تلویزیون اسنوا با سامسونگ بر اساس سیستم‌ عامل

اکثر تلویزیون‌ های سامسونگ بر روی سیستم‌عامل Tizen کار می‌ کنند؛ سیستم‌ عامل خود سامسونگ. تلویزیون‌ های اسنوا سیستم‌ عامل ندارند و به همین دلیل نمی‌ توان آنها را کاملاً هوشمند نامید. البته برخی تلویزیون‌ های 4K مثل SSD-SA580U از سیستم‌ عامل اندروید استفاده می‌کنند. به‌ طورکلی، سیستم‌ عامل تیزن رابط کاربری ساده‌تری دارد و سریع‌ تر از اندروید کار می‌ کند.

 

پورت‌ های تلویزیونی در دو برند سامسونگ و اسنوا

هر دو مارک دارای گزینه‌ های اتصال گسترده‌ ای هستند. بسیاری از مدل‌ ها حداقل ۳ HDMI و یک پورت USB دارند. با این‌ حال، تلویزیون‌ های سامسونگ، طبق معمول، اتصالات اضافی را ارائه می‌دهند. به همین دلیل است که سامسونگ در اینجا برنده می‌ شود.

 

مقایسه دوام تلوزیون های سامسونگ و اسنوا


تلویزیون OLED سامسونگ

تلویزیون‌ های اسنوا معمولاً عریض‌ تر، سنگین‌ تر و دارای پایه‌ های حجیم‌ تری در مقایسه با مدل‌ های سامسونگ هستند. بنابراین، تلویزیون‌ های سامسونگ با پروفایل باریک و طراحی قاب نازک ممکن است شیک‌تر به نظر برسند اما دوام چندانی ندارند. به‌ این‌ترتیب، اسنوا در مورد دوام بهتر است.

 

مقایسه قیمت تلویزیون اسنوا و سامسونگ

قیمت تلویزیون اسنوا ارزان‌ تر است. برای خرید تلویزیون اسنوا می‌توانید با بودجه زیر ۱۰ میلیون تومان، مورد مناسبی را پیدا کنید؛ اما تلویزیون‌ های سامسونگ بالای ۱۰ میلیون تومان قیمت دارند. مقایسه قیمت تلویزیون اسنوا با سامسونگ ، کار درستی نیست، چرا که امکانات بالا باعث شده قیمت تلویزیون سامسونگ بالاتر باشد. به‌هرحال، اگر بودجه کمی دارید برخی از مدل‌ های پیشرفته‌ تر اسنوا کار شما را راه می‌ اندازد.

جمع‌ بندی

مقایسه تلویزیون های اسنوا و سامسونگ نشان می‌ دهد که این دو برند از نظر امکانات و فناوری‌ ها بسیار متفاوت هستند. تلویزیون‌ های سامسونگ از نظر کیفیت تصویر، سیستم‌ عامل، تعداد پورت‌ ها و سایر ویژگی‌ ها بهتر هستند. البته تلویزیون‌ های اسنوا دوام بیشتری دارند. در نهایت برای تصمیم‌گیری جهت خرید هریک از این برندها باید تناسب قیمت و امکانات را در نظر بگیرید.


نظرات کاربران