مقایسه گوشی‌های سامسونگ گلکسی A50 و A51

مقایسه گوشی A50 با A51؛ مشخصات، دوربین و قیمت

گلکسی A50 و A51 دو مدل از گوشی‌ های معروف و بسیار خوش‌دست از سامسونگ هستند و از نمونه‌ های بسیار پرطرفدار در بازار هستند و به همین دلیل همیشه در معرض مقایسه با یکدیگر از سوی کاربران سامسونگ قرار می‌ گیرند. ما نیز در این مقاله سعی کرده‌ ایم به مقایسه گوشی A50 با A51 از لحاظ طراحی، سخت‌ افزار و نرم‌ افزار، دوربین و از همه مهم‌ تر قیمت بپردازیم. پس اگر شما هم قصد خرید گوشی جدید داشته و یا میخواهید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید، ادامه مطلب را از دست ندهید. قبل از اینکه معرفی و مقایسه این دو گوشی موبایل را آغاز کنیم؛ انتخاب شما از بین این دو مدل گلکسی کدام است؟ گوشی A50 یا A51؟

 مقایسه گلکسی A50 و A51؛ کدام مدل مناسب‌تر است؟

برای این که بتوانیم میان گوشی‌های  A50 و A51 انتخاب مناسبی داشته باشیم نیاز داریم که هر دو تلفن همراه را از جنبه‌های مختلف مورد ارزیابی و مقایسه قرار دهیم. در ادامه گوشی‌های موبایل گلکسی  A50 و A51 را از نظر دوربین، باتری، سخت افزار و ... با هم مقایسه می‌کنیم.

مقایسه صفحه نمایش در گوشی A50 با A51

گوشی سامسونگ A50 از یک صفحه نمایش باریک 6.4 اینچی و باریک از نوع super amoLED برخوردار است که کیفیت بسیار فوق‌العاده‌ ای دارد و صفحه نمایش در سامسونگ A51 6.5 اینچ و باریک است. در این مدل صفحه نمایش super amoLED ، تصاویر را با کیفیت 2400*1080 به نمایش می‌ گذارد که در انجام بازی‌ های آنلاین و تماشا فیلم و سریال تجربه جالبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و در کل، گلکسی A51 در مقایسه با A50 به لحاظ تراکم پیکسلی و وضوح تصویر عملکرد بهتری دارد.

مقایسه گوشی‌های  A50 و A51 از نظر طراحی ظاهری و باتری

این دو مدل از لحاظ طراحی، شباهت زیادی به یکدیگر دارند. قاب گوشی‌ها از جنس پلاستیک فشرده با کیفیت بوده که با نمایشگر  گوریلا گلس 3 همراه شده‌است. که این ترکیب از ایجاد هرگونه خط و خراش بر روی گوشی جلوگیری می‌کند. به لحاظ وزنی، A50  به‌طور تقریبی 6 گرم از A51 سبک‌تر است؛  وزن گوشی  A51 172 گرم و وزن A50  166 گرم است که شما می‌توانید با در نظر گرفتن سلیقه و انتظارات خود از ابعاد و وزن گوشی موبایل، یکی از این دو مدل را انتخاب کنید. در هر دو گوشی گلکسی A50 و A51 از باتری لیتیوم پلیمری 4000 میلی آمپر با شارژ سریع 15 وات استفاده شده‌است که کاربران می‌توانند یک روز تا یک روز و نیم از این گوشی‌ها استفاده کنند؛ بدون اینکه به شارژر احتیاج داشته باشند.

مقایسه دوربین گوشی A50 با A51

در مقایسه گوشی A50 با A51 در واقع اصلی‌ ترین تفاوت مربوط دوربین در این مدل‌ ها است. گلکسی A50 که به عنوان ارزان‌ ترین عضو این مجموعه شناخته می‌ شود، مجهز به دوربین سه گانه با سنسور اصلی 25 مگاپیکسل است. دو دوربین دیگر از این مجموعه سه گانه به ترتیب فوق عریض 8 مگاپیکسلی و عمق سنج 5 مگاپیکسلی هستند که برای عکاسی پرتره گزینه‌ و انتخاب مناسبی به‌ شمار می‌ آیند.

 

قیمت گوشی A50

در گلکسی A50s نیز دوربین اصلی به 48 مگاپیکسل ارتقا یافته، که پیشرفت بسیار چشمگیری در کیفیت تصاویر ایجاد کرده‌ است؛ هرچند که دوربین عمق سنج و فوق عریض همچنان بدون تغییر باقی مانده‌ اند. بنابراین با گلکسی A50s می‌توانید با کیفیت 4K فیلمبرداری کنید که در  A50 این امکان وجود ندارد.

در مقابل؛ دوربین در سامسونگ گلکسی A51 در کلاس دیگری قرار گرفته‌ است. این مدل برخلاف دو مدل قبلی، به دوربین چهارگانه مجهز شده و به مجموعه دوربین سه گانه A50 یک سنسور ماکرو 5 مگاپیکسلی اضافه شده‌ است که به کمک آن می‌ توانید از فاصله 3 تا 5 سانتی‎‌‌متری تصویربرداری کرده و جزئیات را ثبت نمایید و همچنین با سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی امکان فیلمبرداری با کیفیت 4K نیز وجود دارد اما در دوربین سلفی، این دو مدل از تفاوت کمتری برخوردار هستند. A50 از سلفی 25 مگاپیکسلی و A51  از سنسور سلفی 32 مگاپیکسلی پشتیبانی می‌ کند.

مقایسه گوشی A50 با A51: سخت‌افزار، نرم‌افزار و امنیت در گوشی A50 و A51

از دیگر مواردی که در زمان انتخاب گوشی موبایل مد نظر است، سیستم سخت‌ افزاری و قدرت پردازشی است. سامسونگ گلکسی‌ های A50 و A51 به‌طور تقریبی قدرت پردازش یکسان و مشابهی دارند. A50 از Exynos 9610 چیپست 10 نانومتری هشت هسته‌ ای شرکت سامسونگ پشتیبانی می‌ کند. اما A51، به Exynos 9611 چیپست 10 نانومتری 8هسته‌ای مجهز است که عملکرد بهتری دارد.

A50 و A51 در دو نسخه 4 گیگابایت حافظه رم با 64 گیگ حافظه داخلی و 6 گیگ حافظه رم با 128 گیگ حافظه داخلی در بازار عرضه می‌ شوند که تمامی نیازها و انتظارات روزمره کاربران خود را برآورده می‌ کنند اما در کل گلکسی A51 از پردازنده بهتری برخوردار شده‌ است.

گلکسی A50 از اندروید 9.0 و رابط کاربری One UI 1.5 پشتیبانی می‌ کند؛ در صورتی که گلکسی A51 به سیستم عامل اندروید 10 و رابط کاربری One UI 2.0 مجهز است اما در کلی رابط کاربری One UI عملکرد ساده و روانی دارد که شخصی‌ سازی زیادی برای کاربران ایجاد می‌ کند و از بهترین رابط‌ های کاربری است  که برای گوشی‌ های هوشمند مورد استفاده قرار گرفته‌ است. در این دو مدل، حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش قرار گرفته‌ است و در A50 عملکرد سریع‌ تری دارد. همچنین این مدل‌ ها به تشخیص چهره با دوربین سلفی هم مجهز شده‌ اند که هر دو کیفیت یکسانی دارند.

 

 

قیمت گوشی A51

مقایسه قیمت گوشی‌های گلکسی  A50 و A51

برای مقایسه دو گوشی  A50 و A51 گلکسی از نظر قیمت بایستی به امکانات این دو گوشی موبایل و جدیدترین گلکسی A51 توجه کنیم. قیمت گوشی گلکسی A50 به مراتب از A51 کمتر است و تقریبا کیفیت و امکانات مشابهی با گلکسی A51 دارد. قیمت گوشی سامسونگ گلکسی A50 در رنج 5 تا 6 میلیون تومان و قیمت گوشی A51  بین 7 تا 9 میلیون تومان است. قیمت روز انواع گوشی‌ سامسونگ را می‌توانید در سایت ایمالز مشاهده کنید.

 

جمع‌ بندی

در مباحث قبل‌ تر به مقایسه گوشی A50 با A51 پرداخته شده‌ است و در این قسمت به عنوان جمع‌ بندی می‌توان بیان کرد که این دو مدل به لحاظ سخت‌ افزاری هم شبیه به یکدیگر بوده و هم با یکدیگر تفاوت دارند. اما بر طبق بررسی‌ها و مقایسه‌ های گفته شده، A51 به لحاظ قیمت و سایر مشخصات، برتری بیشتری داشته و در واقع برای خرید گزینه مناسب‌ تری است. اما با این حال شما می‌ بایست براساس بودجه، سلیقه و انتظارات خود از یک گوشی موبایل، مطالب بالا را بررسی کرده و سپس برای خرید مدل مورد نظر را انتخاب کنید.

 


نظرات کاربران