نقد و بررسی تلوزیون اسنوا با ایکس ویژن

مقایسه تلویزیون اسنوا با ایکس ویژن؛ کدام بهتر است؟

اگر شما هم از علاقه‌ مندان به تلویزیون ایرانی هستید احتمالا دغدغه  مقایسه تلویزیون اسنوا با ایکس ویژن؛ کدام یک بهتر است را خواهید داشت. برای همین بهتر است پیش از هر چیزی ویژگی‌ های تولویزیون‌های تولیدی در هر کدام از برند‌ها را معرفی کنیم و سپس به مقایسه آن‌ ها بپردازیم.

مقایسه تلویزیون اسنوا با ایکس ویژن؛ کدام بهتر است؟

 
در ادامه‌ ی این بند به تقسیم بندی ویژگی‌ های اساسی خواهیم پرداخت و سپس هر کدام از ویژگی‌ ها در هر دو برند بررسی خواهیم کرد:
 
کیفیت تصویر
کیفیت صدا
طراحی
سیستم عامل 
سخت افزار
 

مقایسه کیفیت تصویر اسنوا با ایکس ویژن


تلوزیون ایکس ویژن

قبل از هر چیزی بهتر است بدانید که هیچ کدام از تلویزیون‌های این دو برند ایرانی دارای توانایی‌ های ارتقا دهنده کیفیت تصویر نیستند و این یعنی اینکه قابلیت بهبود کیفیت تصویر، نمایش روان، دقت، رنگ، روشنایی تصویر، وضوح و... وجود ندارد. به طور کلی ایکس ویژن از نظر کیفیت تصویر و روان بودن تصاویر بسیار موفق‌ ترعمل کرده است. 
 

مقایسه کیفیت صدای اسنوا با ایکس ویژن

تلویزیون‌ های برند اسنوا از نظر کیفیت صدا بسیار موفق عمل نکرده‌ اند و تقریبا کیفیت پایینی دارند. البته طراحان آن برای پوشاندن این عیب، از قابلیتی استفاده کرده‌ ا‌ند که بلندگو‌های این تلویزیون صدا را به سمت جلو هدایت می‌ کند. به این صورت مشکل کیفیت صدا کمتر احساس می‌ شود. 
هیچ کدام از این تلویزین‌ ها از فرمت صوتی DTS پشتیبانی نمی‌ کنند و این باعث کاهش کیفیت تلویزیون‌ های اسنوا و ایکس ویژن می‌ شود. پشتیبانی از این فرمت یکی از اساسی‌ ترین ویژگی‌ های صوتی در تلویزیون است. با این تفاسیر می‌توانیم نتیجه بگیریم که هیچ یک از این تلویزیون‌ ها در شرایط قابل قبولی از نظر صدا قرار ندارند. 

مقایسه طراحی اسنوا با ایکس ویژن

در سبک طراحی اسنوا و ایکس ویژن تمرکز به روی طراحی مینیمال ساده و ظریف هستند. هیچ نوآوری خاصی در طراحی‌ ها دیده نمی‌ شود. قاب هر دو تلویزیون بسیار ظریف است و ضخامت عرضی آن‌ ها نیز بسیار کم است. هر دو تلویزیون از سیستم سنتی پایه دو شاخه دار استفاده کرده‌ اند. از نظر کابل‌ ها، نمی‌ توانیم یک فضای مرتب را در نظر بگیریم چرا که کابل‌ های تلویزیون‌ های ایکس ویژن و اسنوا بهم ریخته هستند و قابلیت پهنان شدن پشت تلویزیون را ندارند. تنها تفاوت تلویزیون‌ های ین دو برند در ساختار پشت تلویزیون‌ ها است. در ایکس ویژن ساختار پشت تلویزیون به قدری براق و شکیل است که اغلب افرادی که آن را از دور می‌ بینند احساس می‌ کنند که این تلویزیون از فلز ساخته شده است. 
 

مقایسه سیستم عامل اسنوا با ایکس ویژن


تلوزیون اسنوا

آخرین مدل‌ های ایکس ویژن و اسنوا دارای سیستم عاملی هوشمند با اندروید 9 هستند که این نشان می‌ دهد تلویزیون‌ های این دو برند ایرانی می‌ توانند از نظر سیستم عامل با نمونه‌ های خارجی به رقابت بپردازند. البته به طور کلی سیستم عامل تلویزین اسنوا، قابلیت به روز رسانی دارد و سرعت عمل آن از ایکس ویژن بیشتر است. روی این تلویزیون‌ ها می‌ توانید اپلیکیشن‌ های گوناگون و متعددی را نصب کنید. البته توجه داشته باشید که برخی از مدل‌ های اسنوا با کیفیت‌ های بالای اچ دی فاقد هرگونه سیستم عامل در ساختار خود هستند. 
 

مقایسه سخت افزار اسنوا با ایکس ویژن

چه برند اسنوا و چه برند ایکس ویژن از نظر سخت افزار، کیفیت پایینی را ارائه می‌کنند. هر چند که امروزه شاهد افزایش بیشتر کیفیت سخت افزاری در مدل‌های به روزتر این دو برند هستیم اما هنوز هم با استانداردها فاصله زیادی دارند. اگر سخت افزار برایتان مهم است و می‌خواهید از یک برند ایرانی خرید کنید، بهتر است قید سیستم عامل اندرویدی را بزنید. به این صورت می‌توانید یک تلویزیون با کیفیت بالا از نظر سخت افزازريا، کیفیت در صدا و تصویر و... در اختیار داشته باشید. 
 
در آخر
 
در این مطلب سعی کردیم تا به بررسی سوال مقایسه تلویزیون اسنوا با ایکس ویژن؛ کدام بهتر است؟ بپردازیم و تولیدات این دو برند را از تمام جوانب مورد بررسی و مقایسه قرار دهیم. امیدواریم مطلب ارائه شده برایتان مفید باشد. 
 

نظرات کاربران