نکات مهم در خرید تی شرت مردانه

راهنمای خرید تیشرت مردانه

هنگامی که حرف از تیشرت در میان باشد افراد به دو دسته تقسیم می گردد که دسته ی نخست مردانی هستند که در بسیاری از موقعیت ها به استفاده از تیشرت می پردازند و اگر به کمد لباسهایشان نگاهی بیندازید متوجه خواهید شد که تیشرت از اصلی ترین و ضروری ترین اقلام موجود در آن محسوب می گردد و اعتقاد دارند استفاده از تیشرت در موقعیت ها و مکان های مختلف امکان پذیر می باشد. دسته دوم افرادی هستند که سنتی فکر می کنند که می توان آنها را سنت گرا نامید که این دسته در مقابل دسته اول قرار می گیرند. لازم به ذکر است که تعداد افراد موجود در دسته دوم کمتر می باشد اما حساسیت بیشتری از خود نشان می دهند. از دید این دسته تیشرت لباسی بچگانه به شمار می رود که سبب می گردد استایل و ظاهرتان نامرتب دیده شود و مکان مناسب برای استفاده از آن داخل سالن ورزشی و چنین موقعیت هایی می باشد و نباید به هیچ عنوان در بیرون از این مکان ها به استفاده از آن پرداخت. عده ای دیگر نیز وجود دارند که میان این دو دسته قرار گرفته اند و به عقیده ی آنها تیشرت جز لباس های کلاسیک دسته بندی می گردد و می توان از آن در برخی مکان ها و موقعیت ها استفاده نمود. وجود تیشرت در کمد می تواند ضروری باشد اما باید دانست که آن را در کجا و چه موقعیتی باید به تن کرد.

در این مقاله برایتان در مورد تیشرت های مردانه سخن خواهیم گفت و این تیپ و استایل را بررسی خواهیم کرد. دید ما به این لباس یک دید منطقی بوده و بدون هیچگونه حساسیتی در این زمینه صحبت خواهیم کرد. با مطالعه این مطلب به خوبی متوجه خواهید شد که تیشرت را برای چه موقعیت ها و مکان هایی باید استفاده نمود. با ما همراه باشید تا شما را در خرید اینترنتی تیشرت مردانه راهنمایی نماییم. 

 

موارد مهم و قابل توجه در خرید تیشرت مردانه

 

تاریخچه تیشرت

در تصور بسیاری از افراد تیشرت ها جز لباس هایی می باشد که به تازگی جز لباس ها قرار گرفته است اما اینگونه نبوده و پیشتر از آنها به عنوان زیرپیراهنی استفاده می شده است در نتیجه می توان گفت که تاریخچه تیشرت به تقریبا یک قرن پیش باز می گردد. تیشرت ها به دلیل حرف T این نام را از آن خود نموده اند زیرا شکل آن این حرف را نشان می دهد. گفتنی است که تاریخچه لباس های T شکل به قرن گذشته می رسد. در کل می توان ذکر کرد که تیشرت ها نخست به عنوان لباس زیر مورد استفاده قرار می گرفته است که از جنس ابریشم و یا پشم بوده است. در قرن گذشته افراد جهت جذب تعریق از تیشرت استفاده می نمودند که میان لباس و پوست به عنوان یک مانع در نظر گرفته می شد. در آن زمان این نوع لباس از قیمت بالایی برخوردار بوده است زیرا مانع از کثیف شدن لباس های گران قیمت افراد می گردید.

 

با آغاز انقلاب صنعتی تولیدکنندگان در این زمینه به تولید لباس های زیر با پارچه هایی از جنس نخی پرداختند که از ویژگی اصلی این نوع پارچه می توان به قابلیت تنفس آنها پرداخت که با این حال تیشرت های تولیدی عصر حاضر در قیاس با تیشرت های آن زمان نرم تر و خنک تر بوده است. تیشرت های تولیدی در قرن 19 دارای دو تیکه بوده اند که آقایان به استفاده از آنها می پرداختند. این تیشرت ها بیشتر توسط کارگران معدن و اسکله به همراه شلوار مورد استفاده قرار می گرفته است. در اواخر قرن 20 زیرپیراهنی هایی توسط نیروی دریایی ایالات متحده به تولید رسیده شد که این زیرپیراهنی ها توسط سربازان نیروی دریا مورد استفاده قرار گرفته است. پس از گذشت مدت زمانی دیگر بخش های نظامی نیز در سرتا سر دنیا به استفاده از این لباس پرداختند. این زیرپیراهنی ها توسط سربازان، تفنگداران و ملوانان در زیر لباس بکار برده می شود اما گفتنی است که بسیاری از آنها اکثرا یونیفرم خود را در آورده و تنها با زیرپیراهنی و شلوار به کار خود ادامه می داده اند. پس از آنکه این دست از افراد زیرپیراهنی های خود را در ملاء  عام بر تن نمودند و در دسترس قرار گرفتن این دست از لباس ها سبب گردید تا بسیاری افراد نظیر کشاورزان، کارگران و دامداران و حتی ورزشکاران نیز به استفاده از آن بپردازند و این به دلیل قیمت مناسب و راحتی بسیاری که حین استفاده برای افراد به ارمغان می آورد می باشد. از دیگر ویژگی های این زیرپیراهنی ها می توان به شستشوی راحت و آسان آن اشاره نمود. تمامی مزیت های این لباس موجب شد تا محبوبیت بالایی میان انواع آقایان بدست آورد. با آغاز دهه 1940 و با گذشت زمان شاهد آن بودیم که این تیشرت ها به عنوان یک لباس بیرونی برای آقایان و بخصوص پسران جوان مورد استفاده قرار گیرد. محبوبیت بسیار تیشرت ها میان پسران جوان به دلیل نبود قوانین سخت جهت پوشیدن لباس میان این دست افراد بوده است و می توانستند با کثیف شدن آن به راحتی به شستشوی آن بپردازند.

 

پس از آنکه جنگ جهانی دوم به اتمام رسید سربازان همانند روزهای جنگ در منزل خود به پوشیدن زیرپیراهنی و شلوار می پرداختند. پس از گذشت مدت زمانی به دلیل استفاده از زیرپیراهنی به عنوان یک لباس بیرون در برخی از فیلم ها که در سال 1950 به تولید رسید زیرپیراهنی همانند یک لباس بیرونی شناخته شد و میان افراد بسیاری به محبوبیت رسید که این فیلم ها شامل The Wild Ones، اتوبوسی به نام هوس (A Streetcar Named Desire) و شورش بی دلیل (Rebel Without a Cause) می باشد. تیشرت ها توسط اشخاصی نظیر مارلون براندو Marlon Brando و جیمز دین James Dean به عنوان لباسی که نشان دهنده گستاخی و یاغی گری می باشد شناخته شد. پس از این اتفاقات تیشرتی که ابتدا توسط کارگران مورد استفاده قرار می گرفت در میان طبقات متوسط جامعه نیز مورد قبول قرار گرفت.در دهه 1960 شاهد به وجود آمدن پیشرفت هایی در زمینه چاپ اسکرین بوده ایم که پس از این پیشرفت ها تولید مدل های جدید تیشرت ها بوده ایم که این مدل ها شامل تیشرت های چاپی می باشد. تولیدکنندگان این تیشرت ها تصاویر مختلف و علاوه بر آن شعارهای متنوع نظیر شعارهای سیاسی و یا نام گروه های ورزشی را بر روی تیشرت ها چاپ می کردند. با تولید این تیشرت ها و عرضه آنها به بازار تیشرت ها به عنوان یک لباس دموکراتیک آمریکایی عرضه گردیده شد. پیشتر تیشرت ها چه از لحاظ برش و چه از لحاظ پارچه حاکی از هویت و کلاس افراد بوده است. تیشرت ها در نخستین سال های عرضه مورد استفاده افراد در خیابان ها واقع نمیشده است اما پس از آن به عنوان یک لباس رسمی آمریکا بکار برده شده است.

 

رنگ تیشرت

وقتی کمد لباس های برخی از اشخاص را باز کنید تی شرت های رنگی بیشتر از هر چیز دیگری شما را مجذوب خود خواهند کرد. ولی متاسفانه در بین تمام رنگ های مختلفی که مشاهده می کنید، تی شرت هایی با رنگ های خاکستری، سفید، مشکی یا سرمه ای اصلا به چشم نمی آید.

در صورتی که شما می خواهید در فصل تابستان یک شخصی باشید که لباستان همه را به خود جذب نماید قطعا باید تی شرت هایی با رنگ های سفید، سرمه ای و خاکستری را خریداری نمایید. این سه رنگ قادر خواهند بود تا سبک پوششی شما را متحول کنند. مثلا می توانید در ذهن خود یک آقا را با تی شرت به رنگ سفید، شلوار جین به رنگ آبی و یک عینک دودی زیبا در نظر خود تجسم نمایید.

 

تی شرت سفید: وقتی شما یک تی شرت سفید می پوشید جهت ست کردن با آن انتخاب های بسیار زیادی می توانید داشته باشید. این رنگ تی شرت را می توانید با یک کت و شلوار تیره تک دکمه ای ست کنید که حالتی غیر رسمی دارد. همچنین شما می توانید یک تی شرت سفید را‌با شلوارهای کتان یا پارچه ای یا جین بپوشید. به شما پیشنهاد می دهیم تا حتما تی شرت سفیدتان را با شلوار مشکی و کفش مشکی چرم نیز تست کنید مطمئنا ترکیب بسیار عالی به دست می آید. باید در ذهن داشته باشید که می توانید تی شرت سفید را با هر رنگ و جنس دیگری ست نمایید. شما با پوشیدن تی شرت سفید می توانید یک فرد منظم به چشم بیایید فقط به این شرط که تی شرت شما نباید هیچ لکی داشته باشد.

 

تی شرت مشکی: رنگ مشکی از جمله رنگ هایی است که با آن می توانید رنگ های خوبی را ست کنید. در هنگام ست کردن سایر لباس هایتان با تی شرت مشکی باید حواستان باشد که ترکیبی که قرار است بپوشید در طرف مقابلتان حس غصه ایجاد نکند. مثلا شما می توانید با تی شرت مشکی خود از یک کت سفید استفاده نمایید و برای شلوار مناسب با این ست نیز می توانید از شلوار از جنس کتان دارای ساق یا شلوار از جنس جین مشکی استفاده کنید. با تی شرت مشکی و شلوار از جنس جین می توانید یک ست زیبایی را ایجاد نمایید.

 

تی شرت طوسی: رنگ طوس که خود به عنوان یک رنگ اصلی به حساب می آید دارای گستره زیادی از رنگ های زیبا است که می توانند به عنوان زیر مجموعه این رنگ باشند پس شما می توانید به راحتی اقدام به خرید تی شرت هایی متنوع از رنگ های متنوع خاکستری نمایید. از نظر طراحان مد، شما می توانید تی شرت های با این رنگ را با شلوار از جنس جین به رنگ آبی روشن یا سورمه ای ست نمایید و برای کامل کردن این ست می توانید از یک کفش یا کتانی زیبا کمک بگیرید. 

 

تی‌شرت سرمه‌ ای: بهترین گزینه‌ برای افراد علاقمند به رنگ‌های تیره و بخصوص مشکی در طول تابستان، تی‌شرت سرمه‌ای می‌باشد. این رنگ همچنین قابلیت هماهنگی بالائی با شلوارهای کرمی و یا سیاه دارد.

 

اصول پوشیدن تی  شرت

باید بدانید یکی از کارهایی که به هیچ عنوان در هنگام تی شرت پوشیدن نباید انجام دهید پوشیدن لباس هایی مثل زیرپوش، آستین حلقه ای یا هر چیز دیگری زیر تی شرت است چون نمای جالبی نخواهد داشت. هر اندازه که پوشیدن لباس زیر تی شرت کار جالبی نیست اما پوشیدن تی شرت در زیر پیراهن مردانه می تواند شخصیت شما را دوست داشتنی کند. 

در بین تی شرت ها، تی شرت های با رنگ طوسی در اولویت قرار دارد و می تواند با هر مدل پیراهنی پوشیده شود. یکی دیگر از ست های بسیار جذاب، پوشیدن تی شرت های با طرح گرافیکی زیر یک پیران از جنس جین است. باید در نظر داشته باشید که تی شرت مناسب شما باید تا بالای ران شما طول داشته باشد و آستین های آن نیز نیمه باز باشد. دوباره تاکید می کنیم که در یک موقع از تی شرت به عنوان لباس زیر و عرق گیر استفاده می کردند پس پوشیدن لباس با آستین حلقه ای زیر آن اصلا کار قابل قبولی نیست.

 

تی شرت یقه هفت

ممکن است وقتی در لحظه اول تی شرت های یقه هفت را میبینید نسبت به تی شرت های یقه گرد برایتان دوست داشتنی نباشند ولی یقینا برای تولید این مدل تی شرت نیز دلیلی وجود دارد. به طور معمول تی شرت های با یقه هفت مناسب افراد با بالاتنه بزرگ است. طراحی این یقه به این شکل سبب می گردد تا بالاتنه این افراد کوچکتر به نظر برسد. هرچقدر که این یقه و قسمت هفتی مانند آن بزرگتر طراحی شده باشد، بدن و صورت شما لاغر تر به چشم می آید و دقت مخاطب روی صورت شما کم تر خواهد شد پس در صورتی که شما بالاتنه ای دارید که صاف است و برجستگی ندارد تهیه این نوع تی شرت را اصلا به شما پیشنهاد نمی کنیم. همچنین این مدل تی شرت بسیار مناسب افراد با قد کوتاه است چون به دلیل این که در این تی شرت ها قسمت بیشتری از گردن شخص بیرون لباس است باعث می شودکه گردن کشیده تر نشان داده شود پس باعث می شود که قد این افراد بلندتر به نظر آید.

 

تی شرت یقه گرد

برای اولین بار ارتش کشور آمریکا بود که برای پوشاک سربازان و افسران خود از تی شرت های یقه گرد به تعداد زیاد استفاده نمود. خوب است بدانید که آمریکایی ها مشهور به استفاده از وسایل به صورت راحت و گشاد مانند ماشین های با اندازه بزرگ، خانه های با اندازه بزرگ و همچنین تی شرت های با یقه گرد راحت هستند. لازم به ذکر است که راحت ترین و خنک ترین تی شرت ها، تی شرت های با یقه گرد هستند. حتما به یاد داشته باشید که مناسب ترین لباس در روزهای گرم تابستان، تی شرت های مردانه یقه گرد است. این مدل تی شرت ها برای افراد با بالاتنه ظریف مناسب است چون سبب می شود تا شانه های این افراد نسبت به حالت طبیعی بزرگ تر دیده شوند. به همین خاطر است که افراد بدنساز یا آن هایی که قصد دارند بدنشان ورزشی به چشم بیاید، تی شرت های با یقه گرد را انتخاب می کنند.

 


ویژگی های تیشرت مردانه خوب

 

تی شرت دارای یقه یا پلوشرت

همان گونه که گفته شد تی شرت ها از دسته لباس های راحتی هستند که در هنگام تهیه آن ها فقط باید کمی سلیقه به خرج دهید. در صورتی که شانه های شما افتادگی دارد، فاصله خیلی زیادی بین شانه هایتان وجود ندارد و بالاتنه ی خیلی پری ندارید به شما پیشنهاد می کنیم تا تی شرت های دارای یقه را تهیه کنید. تی شرت های دارای یقه مشکلات بدن شما را می پوشانند مثلا اگر گردن کشیده ای دارید یا قدتان خیلی بلند است بهتر است از مدل های متنوع تی شرت های دارای یقه استفاده نمایید. این نوع تی شرت ها دارای مدل یقه های متنوعی هستند که شما برحسب سلیقه خود می توانید آن ها را انتخاب نمایید. از انواع یقه ها می توان به یقه های یو شکل، کانتونایی، دکمه دار و... اشاره کرد.

 

تی شرت مدل هواداری

عمده طرح روی تی شرت ها مختص هواداران فیلم ها و سریال ها و همچنین فوتبال است. برای این مدل طرح ها می توان به طرح مشهور هایزنبرگ برگرفته از سریال بریکینگ بد که روی تی شرت ها فضایی ۴۰ تا ۵۰ سانتی متر مربعی را در چندین سال گذشته به خود اختصاص داده تا طرح های تی شرت شلدون، شخصیت سریال بیگ بنگ تئوری، که با به تن کردن حدود ۶۵ مدل تی شرت متنوع بیشترین رکورد را برای مراکز عرضه تی شرت های دارای طرح زد، اشاره کرد. فوتبال ها هم هواداران خاص خود را دارند. در طرح های فوتبالی نیز می توان به طرح شعار هواداران لیورپول یعنیyour never walk alone و طرح شعار هواداران یوونتوس که legend 6 است اشاره کرد. در نظر داشته باشید در صورتی که شما طرفدار هریک از تی شرت های هواداری باشید می توانید آن ها را از فروشگاه های اینترنتی تهیه نمایید.

 

 تی شرت مناسب فصل تابستان

برای اولین بار بازیگری به نام مارلون براندو با به تن کردن یک تی شرت خیلی ساده در فیلم اتوبوسی به نام هوس، این نوع پوشش را در کشور آمریکا رواج داد. تی شرت های دارای طرح به دهه ۶۰ بر می گردند به آن زمان که همه دنیا به بورژوازی که کل دنیا را گرفته بود اعتراض سیاسی داشتند و جهت حمایت از افراد چپ، تی شرت های با طرح چه گوارا را به تن می کردند. این مدل تی شرت ها عمر خیلی کمی دارند. 

امروزه تنها باید طرحی را که دوست دارید در اینترنت پیدا کنید و سپس آن را روی یک فلش مموری ریخته و به دنبال یک مغازه چاپ طرح روی تی شرت بگردید. هریک از این مغازه ها دارای تی شرت های مخصوصی هستند که می توانند طرح مورد نظرتان را روی آن چاپ کنند. در صورتی که به این شکل عمل کنید هزینه ی شما برای این مدل تی شرت نسبت به تی شرتی که به صورت طرح دار و آماده خریداری می کنید بسیار کمتر یعنی حدود ۵۰ هزار تومان یا کمتر خواهد بود.

 

تی‌ شرت مناسب برای استایل افراد  ورزشکار

ورزشکاران از آن دسته افراد جامعه هستند که به تناسب اندام خود اهمیت می‌دهند و همواره سعی دارند که بدن خود را به اصطلاح ‌روی فرم نگه دارند. در واقع اصلی را که در انتخاب لباس مناسب، همه به دنبال آن هستند یعنی متناسب بنظر رسیدن اندام؛ در این افراد در خود بدن وجود دارد و تنها کاری که نیاز است انجام شود برگزیدن تی‌شرتی است که اندام طبیعی ورزشکاران را بصورت کامل نشان دهد.

استفاده از تی‌شرتی اندامی و کوچک که باعث می‌شود آستین‌ها در بالاتر از سطح معمول خود قرار بگیرند، گزینه‌ای مناسب نخواهد بود. بهترین گزینه در این افراد خرید تی‌شرتی از جنس پنبه است که تا حدودی ویژگی‌های الاستیکی‌ نیز دارد. این تی‌شرت نه تنها بخوبی بدن متناسب شخص را نمایان می‌کند، بلکه امکان انتخابی کاملا کیپ با اندام‌ها را فراهم می‌کند و بطور خاص ماهیچه‌ها را نیز بخوبی معلوم می‌سازد. دسته‌ای از فروشگاه‌های ویژه که اجناس باکیفیتی را ارائه می‌نمایند مانند زارا انواع بسیار خوبی و خنکی از تی‌شرت‌ها را برای مردان تولید می‌کنند که بصورت حتم برترین تی‌شرت‌های نخی را در اختیار خریداران قرار می‌دهند.

 

بهترین تی‌ شرت برای اشخاص لاغر

اکثر تی‌شرت‌ها بصورت تنگ طراحی می‌شوند زیرا سلیقه‌ی بیشتر افراد به اینگونه است. با این حال جدیدا شاهد هستیم که عده‌ای از تی‌شرت‌های گشاد‌ استفاده می‌کند. این انتخاب می‌تواند چند دلیل داشته باشد؛ تی‌شرت‌های گشاد راحت‌تر هستند و امکان مانور بیشتری را فراهم می‌کنند همچنین افرادی که وزن کم و بدنی لاغر و چهارشانه دارند می‌توانند با استفاده از این تی‌شرت‌های نمای بهتری را از بدن خود نشان دهند. در اصطلاح به این تی‌شرت‌های گشاد، تی‌شرت بگی می‌گویند. دسته‌ی فوق برای اشخاصی که اضافه وزن دارند، ظاهر جذابی ایجاد نمی‌کنند. بهترین ترکیب ممکن هنگام استفاده از تی‌شرت بگی، پوشیدن شلوارهای چسبان می‌باشد. البته این مطلب صرفا یک توصیه است و مهمتر سلیقه‌ی خود فرد می‌باشد. با این حال ترکیب این دو با هم توصیه‌ی اکیدی است زیرا نشان می‌دهد که پوشیدن تی‌شرتی گشاد در کنار شلواری تنگ، بصورت سهوی اتفاق نیافتاده است و در نهایت ظاهر جذاب و شیک مورد نظر را برایتان فراهم می‌کند. البته باید به این موضوع نیز دقت نمود که شلوار آنقدر تنگ نباشد که موجب آزار شما شود.

 

تی‌ شرت مناسب برای اشخاص چاق

طبق نظر بیشتر مردم، افراد چاق و آن دسته از افرادی که هیکلی بزرگ دارند، مناسب‌تر است که از لباس‌های گشاد استفاده نمایند. اما این یک نظر نادرست می‌باشد چراکه با پوشیدن این دسته از لباس‌ها نقاط لاغر این افراد بیشتر پوشش داده می شود و در نتیجه بدن آن‌ها نه تنها کوچکتر نشان داده نمی‌شود بلکه بصورتی بزرگتر نیز نمایان می‌گردد. تی‌شرت‌های گشاد برخلاف تصور عامه‌ی مردم، انتخابی ایده‌آل یرای اشخاصی است که وزن کم و ساختار بدنی لاغر دارند.

 

تی‌ شرت مناسب برای اشخاصی قد کوتاه 

افرادی که قدی در حد متوسط ندارند، یعنی یا بلند قد هستند و یا کوتاه قد، در یافتن لباس مناسب خود با دردسر بیشتری روبه‌رو می‌باشند. متاسفانه اکثر فروشگاه‌های پوشاک تمامی سایزها را ندارند و صرفا تامین نیاز‌های افرادی با قد متوسط را در نظر گرفته‌اند البته تعدادی بسیار کم نیز تنها خواسته‌های افرادی قوی‌ هیکل و قد بلند را برآورده می‌کنند. اما متاسفانه اشخاصی که دارای قد کوتاه هستند، همین انتخاب‌های محدود را نیز ندارند و برای دسترسی به پوشاک مناسب خود بسیار با مشکل مواجه می‌باشند. اشخاصی که قدی کوتاه دارند، بدلیل اینکه تی‌شرت‌های بگی آن‌ها را از همین قد الان نیز، کوتاه‌تر نمایش می‌دهند و همچنین تی‌شرت‌های سایز کوچک نیز، بیشتر کمی قد آن‌ها را نمایان می‌سازند، قابل استفاده نیستند. بهترین انتخاب برای این دسته از افراد، تی‌شرتی با خطوط عمودی می‌باشد چراکه قد این افراد را بلند‌تر نشان می‌دهد. وجود هرگونه خط افقی موجب می‌شود که نه‌تنها خاصیت خط‌های عمودی از بین بروند بلکه حتی از آنچه که هستند نیز با قدی کوتاه‌تر نمایان شوند. این خط‌های عمودی به کمک ساختار خط‌های عمودی خود بدن انسان، موجب بلند‌تر بنظر رسیدن قد می‌شوند و ست کردن آن‌ها با شلواری که رنگی شبیه به تی‌شرت دارد، خاصیت فوق رت دوچندان می‌کند.

 

اندازه‌ ی آستین تی‌ شرت

در ادامه‌ی مقاله انواع تی‌شرت از لحاظ سایز و اندازه‌ی آستین مورد بررسی و معرفی قرار می‌گیرند تا آگاهی‌های بیشتری برای انتخابی مناسب و جذاب برای خوانندگان فراهم شود.

 

تی‌شرت‌های دارای آستین کوتاه:  تی‌شرت‌هایی که یقه‌ی به اصطلاح ملوانی دارند و دارای آستینی کوتاه می‌باشند، پایه‌ی طراحی سایر انواع تی‌شرت‌ها هستند. افراد با سلیقه‌های گوناگون که ممکن است خواستار تی‌شرتی ساده، طرح‌دار، خط‌دار، تنگ یا بگی و ... باشند، بدون شک تی‌شرت‌های یقه ملوانی که دارای آستین کوتا نیز می‌باشند،مورد پسندشان واقع خواهد شد. این لباس فرمی غیررسمی دارد که برای انواع جمع‌های صمیمی آن را مناسب کرده است. انتخاب اصلخ در زمینه‌ی برگزیدن ترکیب شلوار مناسب برای این تی‌شرت، شلوار‌های Converse Chuck Taylor از نوع جین و تیره‌ی آن می‌باشند که موجب می‌شوند بی‌آلایشی ظاهری شما بخوبی حفظ گردد.

 

تی‌شرت‌هایی که دارای اندازه‌ای بلند هستند:  این دسته از تی‌شرت‌های بدلیل ظاهری جذاب و ترکیب‌هایی چشم‌نوار که می‌توان با آن‌ها ایجاد کرد بعلاوه‌ی استفاده‌ی افرادی مشهوری که از سبک تی‌شرت‌های بلند که طرح‌ها و رنگ‌هایی مخالف با هم در طراحی آن‌ها استفاده شده است، طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. استفاده از دسته‌ی فوق تی‌شرت‌ها برای ایجاد ظاهری جذاب و اسپرت، انتخابی مناسب می‌باشد. پوشیدن تی‌شرت‌های بلند به همراه یک ژاکت جین و یا یک ژاکت کوتاه که در ترکیب با شلوار اسلیم فیت استفاده می‌شود، بسیار مناسب است.

 

تی‌شرت‌هایی که دارای اندازه‌ی آستین متوسط هستند:  این تی‌شرت‌ها که به آن‌ها در اصطلاح عامه، تی‌شرت اسکیت سواری نیز می‌‌گویند؛ انتخابی عالی برای افرادی می‌باشد که نمی‌توانند مابین تی‌شرت‌های دارای آستین بلند و یا کوتاه انتخاب کنند. این دسته از تی‌شرت‌ها در ترکیب با شلوارهای دیکیز و کفش‌ ونس ظاهری چشم‌نواز و زیبا را فراهم می‌کند. تی‌شرت‌های دارای آستین میانه، برای ایجاد تعادل در تیپ اشخاص بسیار مناسب است و از سادگی خویی نیز برخوردار می‌باشد.

 

تی‌شرت‌هایی که دارای آستین بلند هستند:  تی‌شرت‌های آستین بلند مانند تی‌شرت‌های بلند، اخیرا طرفداران زیادی را جلب کرده‌اند. ترکیب این دسته از تی‌شرت‌ها با انواع شلوار و حتی انواع دیگر تی‌شرت، بسیار زیبا است که اگر چندان به آن علاقمند نیز نباشید، ارزش یک‌بار امتحان کردن را دارد. تی‌شرت‌های آستین بلند از انعطاف زیادی برخوردار هستند و اشخاصی که می‌خواهند در ظاهر خود همواره متنوع عمل کنند، می‌توانند بعنوان یک‌جزء ثابت که با همه‌ی انواع لباس‌ها هماهنگی دارد، از این دسته‌ی تی‌شرت‌ها استفاده نمایند.

 


راهنمای انتخاب تیشرت مردانه

 

طرح‌ های موجود بر روی تی‌ شرت

سادگی بیش‌از حد امری است که اکثر مردان از آن روی‌گردان هستند به همین دلیل تی‌شرت‌هایی را انتخاب می‌کنند که طرح‌دار ‌باشند. در انتخاب یک تی‌شرت طرح‌دار باید به چند نکته دقت کرد که در ادامه بحث می‌شود. نخست باید توجه داشت که طرح‌ها متناسب باشخصیت فرد باشد بعلاوه اگر بر روی تی‌‌شرت عباراتی نوشته شده‌ است، باید از معنی آن‌ها آگاه باشید چراکه ممکن است با شخصیت شما همخوانی نداشته و یا مفاهیم زننده داشته باشد. افرادی که وزن کم و یا استایلی لاغر دارند، بهتر است طرح‌ هایی را برگزینند که دارای خط‌های افقی می‌باشد تا بصورتی بزرگ‌تر نمایان شوند همچنین افراد کوتاه قد، باید از طرح‌هایی با خط‌های عمودی کمک بگیرند چراکه موجب می‌گردد قد آن‌ها بلند‌تر بنظر برسد.

 

اکسسوری های مناسب برای تیشرت

شما پس از پوشیدن یک ست جذاب مثل یک تی شرت با کیفیت با شلوار جین که شما را جوان تر کرده است، نباید از تزئینات غافل شوید. حتما باید جهت تکمیل ست خود از ساعت و انگشتر استفاده نمایید. همچنین می توانید متناسب با پوشش خود از عینک دودی نیز استفاده نمایید. 

 

جنس تی شرت

اصولا وقتی همه افراد جهت تهیه تی شرت وارد فروشگاه می شوند فقط به رنگ و طرح و قیمت تی شرت مردانه توجه می کنند. یکی از خصوصیات بسیار مهم در هنگام خرید تی شرت که باید به شدت به آن توجه داشته باشید جنس این محصولات است که روی مارک داخل تی شرت مشخص شده است. تی شرت های مناسب فصل تابستان از جنس پنبه هستند که و می توانند عرق بدن را به خود جذب کنند و در ایران به تی شرت های نخس معروف اند.

تی شرت های از جنس پیما ضد چروک هستند و پرز نمی دهند و در واقع برای پوشیدن دائم مناسب اند. تی شرت های از جنس مرینو ضد عرق اند و بوی بد عرق بدنتان را در خود نگه نمی دارند. تی شرت های از جنس ژرسه به قدری با کیفیت اند که رنگ نمی دهند و در این جنس بافت پارچه لباس در استفاده به صورت طولانی حفظ می شود و اصلاحا جان سخت هستند. باید بدانید که تی شرت های دارای سه دکمه که به طرح لاگوست مشهور اند، از جنس مارسلا یا پیکه هستند. شما می توانید متناسب با محل زندگیتان و فصول مختلف از جنس های متنوع تی شرت ها بهره ببرید.

 

موارد کلیدی در هنگام انتخاب تی‌ شرت

به طور کلی می توان این موارد را در انتخاب تی شرت پر اهمیت دانست:

مسافت مابین دو انتهای شانه‌های تی‌شرت:  باید دوخت مابین شانه‌ های تی‌شرت، بصورت کامل بر روی سرشانه استقرار یابد. اگر این دوخت در این قسمت نباشد، نشان‌دهنده‌ی نامتناسب بودن اندازه‌ی تی‌شرت می‌باشد به این‌صورت که خط دوخت پائین‌ تر از سرشانه بیانگر اندازه‌ ای بزرگتر از سایز شما و خط دوخت بالاتر از سرشانه نشان‌دهنده‌‌ی اندازه‌ ی کوچکتر تی‌ شرت از سایز شما می‌ باشد.

 

طول تی‌ شرت:  تیشرتی که خریداری می کنید باید دارای قد مناسب باشد و قد آن نباید از خط کمر بالاتر برود. یک تیشرت مناسب برای شما تیشرتی است که بتواند کمربندتان را بپوشاند و اندکی پایین تر از آن بایستد. کوتاه بودن تیشرت موجب می گردد حین خم شدن شکم و پشت شما مشخص گردد. علاوه بر آنکه کوتاهی یک تیشرت مناسب نمی باشد بلندی آن نیز مطلوب نخواهد بود زیرا بلندی زیاد تیشرت آن را همانند یک پیژامه نشان خواهد داد و حکم تیشرت را ندارد.

 

اندازه‌ ی تی‌ شرت: تی‌ شرت‌های مخروطی بهترین گزینه‌ ی ممکن در هنگام انتخاب می‌ باشند چراکه شکم فرد را به مناسب‌ترین شکل  ممکن، می‌ پوشانند. تی‌ شرت‌ هایی که گشاد هستند، فرد را بزرگ نشان می‌دهند و ساختار بدن در آن‌ ها اصلا مشخص نخواهد بود همچنین استفاده از تی‌ شرت‌ های تنگ موجب می‌شود که تمامی قسمت‌های اندام‌ها بخصوص شکم، نمایان شود که چندان نمود جالبی نخواهد داشت.

 

یقه‌ ی تی‌ شرت: یقه‌ای مناسب است که هنگام بالا‌بردن بازو‌های خود، مابین آن و گردن فاصله‌ای زیاد ایجاد نگردد. البته اندازه‌ ی یقه هم نباید آنقدر تنگ باشد که موجب آزار شود‌.

 

تی‌ شرتی مناسب که در هنگام ورزش قابل استفاده باشد:  مهمترین نکته در هنگام انتخاب یک تی‌ شرت برای ورزش کردن، آزادی عمل در آن می‌ باشد. انتخاب تی‌شرت چسبان که حرکات فرد را محدود می‌ نماید، نامناسب‌ ترین انتخاب است.

 

عرف پوشش :  استفاده از تیشرت ها در برخی از مکان ها و موقعیت ها امکان پذیر است اما پوشیدن تیشرت در برخی از این موقعیت ها که شامل موقعیت های نیمه رسمی و رسمی نیز می باشد و علاوه بر آن برخی از سازمان ها به کارکنان خود این اجازه را می دهند تا بتوانند از لباس هایی که رسمیت کمتری دارد و کاملا حالت رسمی به خود نمی گیرد را در محیط کار خود بپوشند مطلوب نمی باشد اما پوشیدن این دست لباس ها در دفاتر معمولی می تواند بلامانع باشد. در کل می توان گفت که امکان پوشیدن تیشرت در موقعیت هایی که نام مراسم را به خود می گیرد مناسب نمی باشد. اگر قصد حضور در موقعیت ها و مکان هایی را دارید که از فضای راحت و غیررسمی برخوردار است می توانید به استفاده از تیشرت بپردازید.

 

میزان فعالیت:  پوشیدن تیشرت بیشتر برای انجام فعالیت های ورزشی، انجام کارهای مختلف مناسب می باشد و مختص اینکار تولید شده است. اگر کار شما با تحرک و تعریق همراه است تیشرت می تواند یک گزینه ی مناسب برایتان محسوب گردد.

 

سن:  تیشرت ها گزینه ی مناسبی برای پسران جوان به شمار می رود و انتخاب مطلوبی برای افرادی که چندین سال در دانشگاه تحصیل نموده است نخواهد بود.

 

ساختار بدنی:  زیبایی لباس زمانی که با اندام فرد تناسب داشته باشد بیشتر دیده خواهد شد که در زمینه تیشرت نیز این گفته صدق می کند و حتی بیشتر تاثیرگذار است. بیش از حد لاغر بودن فرد سبب خواهد شد که تیشرت حالت جالبی را در تن اون به خود نگیرد. در صورت چاق بودن فرد نیز شاهد آن هستیم که تیشرت به تن بچسبد و شکم فرد به طور واضح مشخص می گردد. در کل می توان گفت که این دسته از افراد که دارای اضافه وزن هستند و یا بیش از اندازه لاغر می باشند بهتر است به سراغ پیراهن و کت های ورزشی بروند زیرا این مدل از لباس ها می توانند اندام این افراد را بهتر به نمایش بگذارند و اندام فرد حالت v شکل داشته باشد. علاوه بر این موارد پوشیدن بلوزهای مردانه و لباس های آستین کوتاه که دارای سه دکمه می باشد انتخاب مطلوب تری برای افراد چاق محسوب می گردد. پوشیدن این دسته از لباس ها که از یقه برخوردار هستند سبب می گردد تا افراد بیشتر به چهره شخص نگاه کند و توجهی به شکم فرد نداشته باشد. پوشیدن لباس های آستین کوتاه حتی مناسب برای افرادی می باشد که اندامشان کاملا مطلوب است و همانند تیشرت می تواند راحتی را برایشان به ارمغان آورد.

 

تناسب:  وجود تناسب از اهمیت بسیاری برخوردار است که در انتخاب انواع لباس ها باید مدنظر قرار گیرد و به آن توجه شود پس اینکه بیشتر آقایان تنها در هنگام خرید کت و شلوار و پیراهن به این مورد توجه می کنند کار اشتباهی است و در خرید لباس هایی همچون تیشرت نیز باید وجود تناسب را مدنظر قرار داد.

 

سایز:  تیشرتی که خریداری می کند باید دارای سایز مناسبی باشد. خرید یک تیشرت بسیار گشاد و یا بسیار تنگ بسیار اشتباه می باشد زیرا خرید یک تیشرت گشاد و بزرگ سبب خواهد شد لباس بر تن شما آویزان دیده شود که جلوه ی جالبی نخواهد داشت در حالت برعکس نیز تنگ بودن تیشرت نیز لباس نمای جالبی بر تن شما نخواهد داشت و از زیبایی آن کاسته خواهد شد. خرید این مدل لباس موجب خواهد شد دیگران شما را جلف، خود شیفته و ... تصور کنند. افرادی که اندام مناسبی دارند خرید تیشرت تنگ می تواند یک گزینه ی مناسب برایشان محسوب گردد و خرید تیشرت گشاد را به این دسته افراد توصیه نمی کنیم. خرید تیشرتی که اندکی گشاد است می تواند گزینه ی مناسبی برای افرادی باشد که به میزان کم دارای اضافه وزن می باشند. توصیه می کنیم به هیچ عنوان در خرید تیشرت گشاد افراط نداشته باشید زیرا گشادی بیش از حد تیشرت موجب خواهد شد چاقی شما بیشتر به چشم بیاید.

 

دوخت سرشانه ها:  هنگام خرید تیشرت توجه داشته باشید که سرشانه ها یعنی جایی که بدنه تیشرت به آستین ها اتصال پیدا می کند با اندام و سرشانه شما تناسب داشته باشد و به خوبی در جای خود بایستد. تمایل این دوخت به سمت گردن و یا بازوان شما سبب خواهد شد لباس در تنتان نازیبا دیده شود.

 

قیمت تی شرت

مانند سایر محصولات موجود در جهان، تی شرت ها نیز به چند گروه تقسیم می شوند. تی شرت های با قیمت پایین که عمدتا ساده اند قیمتشان زیر ۵۰ هزار تومان است. البته توقع زیادی از آن ها نمی توان داشت فقط به اندازه ای که با یک مرتبه شستن پارچه آن ها از بین نرود و رنگ خود را از دست ندهند‌کافی است. دسته بعدی تی شرت های متوسط هستند که طرح های به روز روی آن ها چاپ شده است و قیمتی بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان دارند. ولی در صورتی که در هنگام خرید با محصولی مواجه شدید که قیمت آن بالای ۱۰۰ هزار تومان است، مطمئن باشید که باید در این محصول از فناوری مثل ضد عرق بودن استفاده شده باشد. اگر فروشنده ای یک تی شرت را بدون داشتن هیچ ویژگی خاصی با قیمت بیش از ۱۰۰ هزار تومان بفروشد به طور واضح گرانفروشی کرده است.

 

 کشورهای  تولید کننده تی شرت

بسیاری افراد به این مساله حساس هستند که تی شرتی که قرار است تهیه کنند تولید کدام کشور است. ایشان فکر می کنند در صورت پرداخت هزینه زیاد برای خرید یک تی شرت، این محصول حتما باید تولید یک مارک معتبر از کشورهای قاره اروپا باشد.‌ اما این طرز تفکر کاملا اشتباه است چون همیشه قرار نیست تا هر محصولی که دارای کیفیت بالایی بود تولید کشورهای اروپایی و آمریکایی باشد.

چین، هند، آمریکا و پاکستان به ترتیب چهار کشور با رتبه اول در زمینه تولید پنبه و نخ هستند. در صورتی که یک تی شرت را با قیمت بالا تهیه کردید و روی آن نوشته شده بود Made in India، اصلا نباید فکر کنید که خریدتان نسبت به پولی که پرداخت نموده اید تولید یک کشور اروپایی نیست بلکه برعکس باید بدانید که بهترین جنس را خریده اید چون کشورهای هند و پاکستان در تولید تی شرت جزئ با کیفیت ترین کشورهای تولید کننده این محصولات هستند.

 

نتیجه گیری

تی‌شرت از قسمت‌ های اصلی و مهم در استایل و تیپ اشخاص می‌باشد. در خرید باید دقت داشت که یک تی‌ شرت باکیفیت را انتخاب نمود، خرید این دسته از تی‌ شرت‌ ها هزینه‌بردار خواهد بود اما با توجه به اهمیت ظاهری و همچنین استفاده‌ ی مستمر از آن، ارزش این هزینه را خواهد داشت. در برگزیدن رنگ باید دقت کرد که بهترین انتخاب‌ ها، رنگ‌ های خاکستری،سفید، مشکی و آبی تیره می‌ باشند. اگر سلیقه‌ یتان بیشتر به رنگ خاصی است بهتر است با ایجاد تنوع و انتخاب رنگ‌ هایی متفاوت و طرح‌ هایی جذاب، ظاهری جدید، چشم‌ نواز و زیبا به خود ببخشید. در انتخاب تی‌ شرت می‌توانید تنوع زیادی به خرج داده و در بین انواع یقه‌ ها، انواع رنگ‌‌ها، انواع آستین‌ ها به انتخاب بپردازید. یقه‌ 7 و یقه‌ گرد از متداول‌ ترین یقه‌ های بازار  می‌باشند.

 


نظرات کاربران