نکات مهم در انتخاب و خرید فلاش تانک

راهنمای خرید فلاش تانک

فلاش تانک بعنوان یک ابزار کارآمد است که در گذشته بیشتر بعنوان کالای لوکس مطرح بود، اما عوامل زیست و بخصوص کمبود آب و تغییر فرهنگ و عادات اجتماعی عواملی هستند که استفاده از این ابزار را بیش از پیش گسترش داده است. آمار نشان می‌دهد فقط 20 درصد مصرف آب در توالت‌ها صرف نظافت شخصی می‌شود و 80 درصد بقیه آبی است که در خروجی فلاش‌تانک‌ها و ... مستقیماً به فاضلاب تبدیل می‌شود. فلاش تانک در گذشته بیشتر روی توالت فرنگی نصب میشد اما نصب آن در توالت های تخت نیز فراگیر شده است. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی این محصول بپردازیم تا شما را در خرید راحت تر آن همراهی کنیم. پس اگر شما هم قصد خرید یک فلاش تانک دارید با ما همراه شوید

 

فلاش‌ تانک يك منبع ذخيره آب از نوعی پلاستيك UPVC است که با لوله انتقال آب به كاسه توالت متصل مي‌ شود. عملكرد آن به اين گونه است كه با كشيدن زنجير يا فشار دكمه تخليه آب سوپاپ تخلیه جا به‌ جا شده و آب با فشار تخليه مي‌ شود. آمارها نشان میدهد استفاده از این وسیله  میتواند 50 تا 70 درصد مصرف آب در سیستم بهداشتی را کاهش دهد. در ادامه به بررسی انواع خاصی از فلاش تانک ها پرداخته ایم.

 

نکاتی که قبل از خرید فلاش تانک باید بدانیم

 

انواع فلاش تانک

1- فلاش تانک هاي ساده : فلاش تانک هاي ساده يا معمولي ، ساده ترين و ابتدايي ترين نوع فلاش تانک ها هستند. اين نوع فلاش تانک ها که معمولا قيمت کمتري نسبت به انواع ديگر دارند ، داراي يک مخزن ذخيره آب و يک لوله انتقال آب هستند.

 

2- فلاش تانک هاي دوگانه : فلاش تانک هاي دوگانه که به فلاش تانک هاي دو زمانه نيز مشهور هستند ، به گونه اي ساخته شده اند که مخزن فلاش ‌تانک به دو قسمت کوچک و بزرگ تقسيم ‌شده و خروجي هر کدام از اين دو قسمت نيز جداگانه قابل تنظيم است. با استفاده از فلاش تانک هاي دوگانه کاربر مي تواند به فراخور نياز در هر بار استفاده خود يکي از دکمه‌ های کوچک يا بزرگ را فشار دهد. اين روش سبب مي شود حجمي زياد از آب شربي که در قرار است تبديل به فاضلاب شود ، ذخيره‌ سازي ‌شود. با استفاده از فلاش تانک‌هاي دوگانه مي ‌توانيد 50 تا 70 درصد در آب مصرفي فلاش تانک صرفه جويي داشته باشيد. اين فلاش تانک ها نسبت به فلاش تانک هاي ساده قيمت بيشتري دارند.

 

3- فلاش تانک هاي اتوماتيک : اين فلاش تانک ها که معمولا قيمت بالاتري نسبت به انواع قبل دارند ، در زمان باز شدن درب توالت به طور خودکار شروع به فعاليت مي کنند و حجم معيني از آب را استفاده مي کنند. این فلاش تانک ها بیشتر در توالت های فرنگی مورد استفاده قرار می گیرند. این سیستم میتواند منجر به مصرف بهینه آب به میزان ۴۰% درصد شود.

 

4- فلاش تانک توکار/روکار: عمده تفاوت فلاش تانک ها را باید در نوع روکار و توکار آن دید. در گذشته تمامی فلاش تانک ها به فرم روکار بودند. فلاش تانک‌ هاي توکار نوع خاصي از فلاش تانک ‌ها هستند که حالتي توکار و خارج از ديد دارند. مخزن فلاش تانک توکار درون ديوار قرار مي گيرد و دکمه تخليه آب آن در ديوار نصب مي شود و از آنجايي که مخزن اين فلاش تانک ها درون ديوار نصب مي شود ، ديگر جايي براي نصب مخزن اين فلاش تانک اشغال نمي‌شود و مناسب مکان هايي هستند که از فضاي کمي بر خوردارند. اين فلاش تانک ها همچنين ظاهر زيبايي به سرويس بهداشتي شما مي دهند و مناسب براي مکان هاي شلوغ و ادارات و سازمان ها مي‌باشد. در نظر داشته باشيد که زمان نصب مخزن فلاش تانک هاي توکار ، هنگام تکميل ساخت ساختمان است. صرفه جويي و مصرف بسيار کم آب از جمله مزاياي فلاش تانک هاي توکار مي باشد. حداقل ميزان مصرف آب در اين نوع از فلاش تانک ها 3 ليتر مي باشد. اين فلاش تانک ها در دو ضخامت 8 و 12 سانتي متري توليد مي شود. نوع خاصی از فلاش تانک ها نیز وجود دارند که آب حاصل از شستشو در روشویی را در خود ذخیره و در زمان لزوم تخلیه میکنند. با توجه به اینکه از ارتفاع برای تخلیه آب استفاده میکنند نمیتوان از این نوع برای توالت های تخت استفاده کرد و صرفا کاربری آن توالت فرنگی خواهد بود. مگر در مواقعی که با تغییرات بتوان کاربری ان را تغییر داد.  

 

فلاش تانک هاي آنتي باکتريال

بدنه برخي از فلاش تانک ها را از مواد آنتي باکتريال مي سازند. اين ويژگي سبب افزايش سطح بهداشت افراد استفاده کننده مي شود و بهداشت سرويس بهداشتی را نيز تا حد زيادي بالا مي برد. هر کدام از انواع فلاش تانک هاي ساده ، دوگانه ، اتوماتيک و ... بسته به نوع مواد سازنده ، مي توانند فلاش تانک آنتي باکتريال باشد.


ویژگی های یک فلاش تانک خوب

روش تخليه آب

فلاش تانک ها از دو روش براي تخليه آب استفاده مي کنند. يکي کشيدن طناب و ديگري فشردن دکمه . کشيدن طناب ، اولين و رايج ترين روش تخليه آب فلاش تانک هاست. اما روش نوين تخليه آب فلاش تانک ها ، فشردن دکمه است که معمولا در فلاش تانک هاي توکار وجود دارد. اين روش علاوه بر سهولت استفاده ، زيبايي خاصي به سرويس بهداشتي شما مي افزايد. در نظر داشته باشيد که برخي از فلاش تانک ها از هر دو روش براي تخله آب استفاده مي کنند.

 

حجم قابل تنظيم

در برخي از فلاش تانک ها مي توان ميزان حجم آب مصرفي را تعيين کرد. اين کار معمولا از طريق يک شناور و يا فلوتر صورت مي گيرد. با استفاده از اين شيوه مي توانيد تا حد زيادي در مصرف آب صرفه جويي کنيد.

 

خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش مناسب يکي از ويژگي هاي مهم فلاش تانک ها به شمار مي رود. از آنجايي که فلاش تانک هاي توکار لازم است توسط نصابان حرفه اي نصب شود ، خدمات پس از فروش براي آن ها ضروري است. نوع و مدت و نوع ضمانت فلاش تانک را از فروشنده جويا شويد.

 

سازندگان

از آنجايي که فلاش تانک ها ساختار ساده اي دارند ، شرکت هاي زيادي دست به توليد فلاش تانک ها زده اند. برخي از برند هاي زمينه توليد فلاش تانک عبارتند از Oil ، کرومات ، محک ، تاپ ، سکنا ، ايران ، کسري ، پديده ، راسان ، قهرمان و ...

 

قيمت

عوامل مختلفي در تعيين قيمت فلاش تانک ها موثرند. از جمله اين عوامل مي توان به نوع فلاش تانک ، شرکت سازنده ، روش تخليه آب ، نوع روش تخلیه و.... اشاره کرد.  

 

جمع بندی

 نکته بسيار مهمي که هنگام انتخاب و خريد فلاش تانک ها لازم است مورد توجه قرار دهيد اين است که يک پنجم آب مصرفي در توالت ها صرف نظافت شخصي و چهار پنجم ديگر تبديل به فاضلاب مي گردد. پس در نظر داشته باشيد استفاده از يک فلاش تانک غير استاندارد ، علاوه برافزايش ميزان هدر رفت آب ، سبب اعمال هزينه هاي زيادي بر روي قبض آب شما مي شود.

سعي کنيد پيش از خريد ميزان بودجه و نوع فلاش تانک مورد نظرتان را مشخص کنيد. همچنين اگر قصد خريد و نصب فلاش تانک هاي توکار را داريد از نصب آن توسط شرکت مورد نظر اطمينان حاصل کنيد بعلاوه اگر جایی را برای نصب فلاش تانک پیش بینی نکرده اید و برای اولین بار به دنبال نصب آن هستید باید از نوع توکار فاصله بگیرید. همچنين ميزان سروصدايي که فلاش تانک در هنگام کار ايجاد مي کند را در نظر داشته باشيد.

 بسته به بودجه ای که در نظر گرفته اید میتوانید از نوع اهرمی یا اتوماتیک استفاده کنید. در کنار آن گزینه دیگر شما نوع دوگانه یا معمولی است که در نهایت فضا و بودجه شما تعیین کننده خواهد بود

 

 


نظرات کاربران